| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coolblue vernietigt stofzuiger
Coolblue vernietigt stofzuiger
In December 2016 nieuwe stofzuiger gekocht bij Coolblue
In Oktober 2017 stofzuiger ingestuurd omdat de oprolkabel blijft trekken, geen stop er op, De motor werkt prima
Krijg te horen dat de stofzuiger motor aangeraakt is door zand en vocht en niet te repareren
Men heeft geen woord over de kabel ...
Men gaat mijn nieuwe stofzuiger vernietigen omdat de motor door vocht is beschadigd terwijl ik hem ingestuurd heb niet voor de motor maar voor de kabel en hij werkte normaal.
Belachelijk gedrag om zomaar je product in te nemen en te vernietigen omdat de reparateur een heel andere oorzaak erbij haalt die niks met de probleemstelling : Snoer te maken heeft..
Je staat gewoon alleen en zoek het maar uit...
In Oktober 2017 stofzuiger ingestuurd omdat de oprolkabel blijft trekken, geen stop er op, De motor werkt prima
Krijg te horen dat de stofzuiger motor aangeraakt is door zand en vocht en niet te repareren
Men heeft geen woord over de kabel ...
Men gaat mijn nieuwe stofzuiger vernietigen omdat de motor door vocht is beschadigd terwijl ik hem ingestuurd heb niet voor de motor maar voor de kabel en hij werkte normaal.
Belachelijk gedrag om zomaar je product in te nemen en te vernietigen omdat de reparateur een heel andere oorzaak erbij haalt die niks met de probleemstelling : Snoer te maken heeft..
Je staat gewoon alleen en zoek het maar uit...
-
NeoDutchio
Re: Coolblue vernietigt stofzuiger
Een machine komt of in nieuwstaat terug, of niet. De kans is namelijk aanwezig dat als ze alleen naar het snoer kijken u na reparatie gaat melden dat er iets mis is met de motor. Om die reden wordt alles altijd nagekeken.
Dat zou best kunnen, maar dan is het nog altijd niet aan Coolblue om dan maar te besluiten de stofzuiger te vernietigen en het daar ook bij te laten.breien schreef:Dat weet ik niet. Volgens Coolblue is er vocht- en zandschade aan de motor. Het zou kunnen dat zeker vochtschade buiten de garantie valt.snuffel1 schreef:Uw stofzuiger is nog binnen de garantietermijn dus heeft u recht op vervanging van de stofzuiger als die vernietigd gaat worden.
Het kan zijn dat door schuld van de consument het defect met het oprollen van de netstroomkabel is ontstaan. De consument kan ook dan nog altijd terug naar de verkoper voor reparatie van het defect - al dan niet tegen een betaling. De verkoper kan en mag dan niet zomaar besluiten dat zij ook andere onderdelen gaan vervangen en daar ook nog eens geld voor vragen. Dat moet sowieso in overleg gebeuren. Maar zomaar eenzijdig besluiten over te gaan op vernietiging zonder vergoeding - ook wanneer het defect buiten garantie is - mag natuurlijk niet.
Mocht het probleem met de netstroomkabel door een fabrieksfout zijn ontstaan en dus een non-conformiteit zijn, dan bestaat er zelfs een discussie of de verkoper zich überhaupt met de motor van de stofzuiger moet bemoeien als dit geheel los staat van het probleem met de netstroomkabel. Mocht de verkoper zich hier wel mee bemoeien en ook dit defect repareren, zal dit geheel op kosten van de verkoper moeten gebeuren. Of de consument heeft toestemming moeten hebben gegeven voor uitvoeren van deze reparatie en de kosten hiervan. (Artikel 7:21 lid 2 BW)
Maar de verkoper zal geen reparatie of vervang mogen weigeren omdat er schade is aan de motor, terwijl de non-conformiteit daar niets mee te maken heeft. De verkoper zal dan alsnog de netstroomkabel moeten repareren of de stofzuiger moeten vervangen. (Artikel 7:21 lid 1 BW) Mocht de verkoper dat weigeren, is ontbinding van de koopovereenkomst mogelijk en dient de verkoper het aankoopbedrag terug te betalen.
Het is dus een beetje afhankelijk of hier spraken is van een non-conformiteit binnen de wettelijke garantie of een gewone reparatie, maar hoe dan ook is het eenzijdig besluiten van vernietiging van de stofzuiger zonder vergoeding niet juist.
-
stofzuigertje
Welke stofzuiger, een alles zuiger hoorde juist vocht en zand te verwerken maar een normale is ook na gebruik niet bepaald stof en zand vrij.....
Dus gewoon vergoeden, het oprol snoer is niet gevoelig voor vocht of vuil, gewoon plastic dat moet blijven werken.
Dus gewoon vergoeden, het oprol snoer is niet gevoelig voor vocht of vuil, gewoon plastic dat moet blijven werken.
-
sylvesterb
Zucht.... Je trekt de conclusie dat het een alles zuiger is dus daarmee de conclusie dat ze gewoon moeten vergoeden. Dus zoals gewoonlijk op basis van je eigen conclusie, die nergens bevestigd wordt, geef je antwoord....stofzuigertje schreef:Welke stofzuiger, een alles zuiger hoorde juist vocht en zand te verwerken maar een normale is ook na gebruik niet bepaald stof en zand vrij.....Dus gewoon vergoeden, het oprol snoer is niet gevoelig voor vocht of vuil, gewoon plastic dat moet blijven werken.
On Topic/
Wat ik mis in het verhaal van TS is of het klopt dat er water/zand is opgezogen? Hiermee vervalt de garantie (als dit niet een alles zuiger is) en normaal krijg je dan de keuze:
1. Onderzoekkosten betalen
2. Aanbod tot vernietigen
Dat de leverancier geen snoer gaat repareren van een machine die al defect is lijkt me logische.
Zucht.... Je trekt de conclusie dat het een alles zuiger is dus daarmee de conclusie dat ze gewoon moeten vergoeden. Dus zoals gewoonlijk op basis van je eigen conclusie, die nergens bevestigd wordt, geef je antwoord....sylvesterb schreef:stofzuigertje schreef:Welke stofzuiger, een alles zuiger hoorde juist vocht en zand te verwerken maar een normale is ook na gebruik niet bepaald stof en zand vrij.....Dus gewoon vergoeden, het oprol snoer is niet gevoelig voor vocht of vuil, gewoon plastic dat moet blijven werken.
Waar staat dat stofzuiger dat zegt? Hij/zij praat toch ook over een normale?
Dat je normaal die keus krijgt, maakt ook nog niet dat het ook juist is. Overigens wordt het nogal lastig na te gaan of er inderdaad spraken is van water- of zandschade als de stofzuiger vernietigd wordt of zelfs al vernietigd is.sylvesterb schreef:Zucht.... Je trekt de conclusie dat het een alles zuiger is dus daarmee de conclusie dat ze gewoon moeten vergoeden. Dus zoals gewoonlijk op basis van je eigen conclusie, die nergens bevestigd wordt, geef je antwoord....stofzuigertje schreef:Welke stofzuiger, een alles zuiger hoorde juist vocht en zand te verwerken maar een normale is ook na gebruik niet bepaald stof en zand vrij.....Dus gewoon vergoeden, het oprol snoer is niet gevoelig voor vocht of vuil, gewoon plastic dat moet blijven werken.
On Topic/
Wat ik mis in het verhaal van TS is of het klopt dat er water/zand is opgezogen? Hiermee vervalt de garantie (als dit niet een alles zuiger is) en normaal krijg je dan de keuze:
Hoe dan ook wordt hier onjuist gehandeld door Coolblue. Ongeacht of die schade aan de motor er ook daadwerkelijk is.
Wel op het moment dat het snoer door een fabrieksfout defect is geraakt. Dan maakt schade aan de motor niet uit.Dat de leverancier geen snoer gaat repareren van een machine die al defect is lijkt me logische.
Onzin natuurlijk. Ten eerste, komt een product dat wordt gerepareerd vrijwel nooit in nieuwstaat terecht. Ten tweede, kan men best alleen het snoer maken, indien dat wel onder de garantie valt. Een bedrijf mag je niet weigeren om een product onder garantie te repareren, indien het product ook iets heeft dat niet onder garantie valt. En andermans eigendommen vernietigen kan al helemaal niet.NeoDutchio schreef:Een machine komt of in nieuwstaat terug, of niet. De kans is namelijk aanwezig dat als ze alleen naar het snoer kijken u na reparatie gaat melden dat er iets mis is met de motor. Om die reden wordt alles altijd nagekeken.
-
stofzuigertje
Meestal is de alles zuiger met klooi maar zelf snoer.
De oprol types met zak en moeten droog blijven.
Maar de zak lozen die er steeds meer komen mogen geen vocht hebben hoewel de opvangbak dit wel aankan....
De zak loze zijn er met en zonder oprol snoeren.
Een knoop erin als hij bleef oprollen was voldoende om nog jarenlang te gebruiken.
Meestal rolde hij niet meer door gebroken veer en nu blijkbaar het palletje die hem moet vasthouden.
Wel vind ik het netjes als je dit apparaat even leeg en schoon maakte voor inleveren want bij openen moeten ze toch binnenin zijn.
Als je gevulde stofzuiger inleverde.... vooral de zak loze zou ik dagelijks uitspoelen om te voorkomen dat het minder gaat zuigen en het losse vuil is half vol wel zonder probleem in de grijze bak te doen, vol knoei je eerder dus zakloze met vocht in bakje, bij mijn dagelijks schoongespoeld maar komt totaal geen water in de motor.... alleen na legen even laatste restje spoelen en door toilet.....
Verder kan de topic starter ook Cool Bleu een uitnodiging sturen voor hun kant van het verhaal hier te plaatsen....
Voorkomen ze een Cool Blauwe douche..... en dat jarenlang iedereen kan lezen hoe ze werken!
Ik wacht op antwoord welke soort er ingeleverd is en of deze een lege zak/opvang had?
De oprol types met zak en moeten droog blijven.
Maar de zak lozen die er steeds meer komen mogen geen vocht hebben hoewel de opvangbak dit wel aankan....
De zak loze zijn er met en zonder oprol snoeren.
Een knoop erin als hij bleef oprollen was voldoende om nog jarenlang te gebruiken.
Meestal rolde hij niet meer door gebroken veer en nu blijkbaar het palletje die hem moet vasthouden.
Wel vind ik het netjes als je dit apparaat even leeg en schoon maakte voor inleveren want bij openen moeten ze toch binnenin zijn.
Als je gevulde stofzuiger inleverde.... vooral de zak loze zou ik dagelijks uitspoelen om te voorkomen dat het minder gaat zuigen en het losse vuil is half vol wel zonder probleem in de grijze bak te doen, vol knoei je eerder dus zakloze met vocht in bakje, bij mijn dagelijks schoongespoeld maar komt totaal geen water in de motor.... alleen na legen even laatste restje spoelen en door toilet.....
Verder kan de topic starter ook Cool Bleu een uitnodiging sturen voor hun kant van het verhaal hier te plaatsen....
Voorkomen ze een Cool Blauwe douche..... en dat jarenlang iedereen kan lezen hoe ze werken!
Ik wacht op antwoord welke soort er ingeleverd is en of deze een lege zak/opvang had?
Dus je stuurt een stofzuiger met defect oprolmechanisme in en je verwacht een compleet gereviseerd exemplaar weer terug ?NeoDutchio schreef:Een machine komt of in nieuwstaat terug, of niet. De kans is namelijk aanwezig dat als ze alleen naar het snoer kijken u na reparatie gaat melden dat er iets mis is met de motor. Om die reden wordt alles altijd nagekeken.
Mijn buitenspiegel auto zit los, kijken of de garage daar ook zo over denkt. Met welk wetsartikel moet ik dan zwaaien ?
Off -Topic: Wel erg leuk voor onze forumstofzuiger, dat nu eindelijk eens één keer op een bericht van hem wordt gereageerd, in dit zeer toepasselijke topic
Iets zegt mij inderdaad dat we niet het volledige verhaal horen. Juist deze leverancier staat er om bekend dat ze garantie en retourbeleid uitstekend uitvoeren dus iets ontbreekt hier.sylvesterb schreef: Wat ik mis in het verhaal van TS is of het klopt dat er water/zand is opgezogen? Hiermee vervalt de garantie (als dit niet een alles zuiger is) en normaal krijg je dan de keuze:
Aan de andere kant; wat als de garage besluit om een defect aan de auto niet te repareren omdat de buitenspiegel los zit? Of zelfs de gehele auto naar de sloop brengt omdat de buitenspiegel los zit, en de auto vervolgens ook nog eens niet vergoed? Dat is wel vergelijkbaar met de stofzuigersituatie van de consument hier.Brahms schreef:Dus je stuurt een stofzuiger met defect oprolmechanisme in en je verwacht een compleet gereviseerd exemplaar weer terug ?NeoDutchio schreef:Een machine komt of in nieuwstaat terug, of niet. De kans is namelijk aanwezig dat als ze alleen naar het snoer kijken u na reparatie gaat melden dat er iets mis is met de motor. Om die reden wordt alles altijd nagekeken.
Mijn buitenspiegel auto zit los, kijken of de garage daar ook zo over denkt. Met welk wetsartikel moet ik dan zwaaien ?
De verkoper mag dat best onverantwoordelijk vinden. Maar de verkoper moet bij die eenzijdige beslissing vervolgens ook de kosten dragen van die beslissing in de vorm van vervang of terugbetaling van het aankoopbedrag dragen.breien schreef:Zo gek van Coolblue vind ik het niet. Op zich had Coolblue de stofzuiger ook retour kunnen sturen met een gerepareerd snoeroprolsysteem en motor met zand- & waterschade. Water en elektronica is een weinig gunstige combinatie. Misschien vond Coolblue het onverantwoordelijk om de stofzuiger met een motor met zand- & waterschade retour te zenden. -
Anders is het niet aan de verkoper om die beslissing voor de klant te maken.
Kun jij een situatie bedenken met de beperkte informatie waaruit blijkt dat de actie van Coolblue toch wel wettelijk correct is?newmikey schreef:Iets zegt mij inderdaad dat we niet het volledige verhaal horen. Juist deze leverancier staat er om bekend dat ze garantie en retourbeleid uitstekend uitvoeren dus iets ontbreekt hier.
Ook al gaat het bij Coolblue meestal goed als het aankomt op herroeping en garantie, hoeft dit niet altijd zo te zijn.
Zeker wel. Als de stofzuiger bij controle een veiligheidsrisico blijkt te zijn door verkeerd gebruik. Maar ik ga deze discussie met u niet aan.JvandeW schreef: Kun jij een situatie bedenken met de beperkte informatie waaruit blijkt dat de actie van Coolblue toch wel wettelijk correct is?
En dan zou volgens jou de stofzuiger zonder enige vorm van vergoeding vernietigd mogen worden? Daar zie ik geen enkele wettelijke basis voor.newmikey schreef:Zeker wel. Als de stofzuiger bij controle een veiligheidsrisico blijkt te zijn door verkeerd gebruik.JvandeW schreef: Kun jij een situatie bedenken met de beperkte informatie waaruit blijkt dat de actie van Coolblue toch wel wettelijk correct is?
Waarom niet?Maar ik ga deze discussie met u niet aan.
-
witte angora
Nee het gaat niet over jou, stofzuigertje...stofzuigertje schreef:Welke stofzuiger, een alles zuiger hoorde juist vocht en zand te verwerken maar een normale is ook na gebruik niet bepaald stof en zand vrij.....
Veel stofzuigers zijn niet geschikt om nattigheid op te zuigen. Die van de topicstarter kennelijk ook niet. Maar dat is helemaal de vraag niet. De vraag is wat ze kan doen om te voorkomen dat de stofzuiger bij het groot vuil gaat, maar dat ze het ding met een gerepareerd snoer (een echte, niet van plastic) terug krijgt.
-
stofzuigertje
Het (t) rol systeem is naast een veer meestal erg veel plastic met palletjes .
Dit is vocht bestendig genoeg.
De motor is ander verhaal, net als lekke stofzak en je mag zand zuigen.... maar dan moet je wel goede zak hebben....
Maar er is geen motor probleem gemeld en ingeleverd, alleen een zelf oprollend snoer dat alleen met knoop bruikbaar zou blijven!
Dit is vocht bestendig genoeg.
De motor is ander verhaal, net als lekke stofzak en je mag zand zuigen.... maar dan moet je wel goede zak hebben....
Maar er is geen motor probleem gemeld en ingeleverd, alleen een zelf oprollend snoer dat alleen met knoop bruikbaar zou blijven!
Na diverse gesprekken en begrip wederzijds over de gang van zaken heeft Coolblue ingestemd met vervanging dus een warme douche voor Coolblue !
Hooguit lauw
mooi dat het opgelost is, maar dit had nooit zo mogen escaleren.
-
witte angora
Laten we zeggen dat je gewoon blij bent dat het opgelost is, en dat is ook wel begrijpelijk. Maar eigenlijk hadden twee gesprekken genoeg moeten zijn: één bij de inname, en één bij de teruggave. En eventueel nog een gesprek als reparatie niet mogelijk blijkt.Fetze schreef:Na diverse gesprekken en begrip wederzijds over de gang van zaken heeft Coolblue ingestemd met vervanging dus een warme douche voor Coolblue !