LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CWI

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Dayone

CWI

Ongelezen bericht door Dayone »

Nou vertel mij niets over het CWI.
Je krijgt inderdaad weinig respons op je sollicitatie`s, maar ook hun zelf zijn erg dom bezig.
Als je je C.V. daar (CWI) hebt achter gelaten en alles hebt in gevult dan wil je graag reactie zo als hun zelf zeggen.
Nou laten hun dan toch ook eens aandacht schenken aan je C.V. want het is toch te zot voor woorden dat je een radius in geeft binnen hoeveel km je buiten je woon plaats werken wilt en dan en ergens op mag solliciteren wat aan de andere kant van het land ligt?
Hallo, zijn we wakker?

Of je moet van hun ergens op solliciteren want je bent een geschikte kandidaat, je doet dat netjes en dan ben je volgens de werkgever dat niet. dus een afwijzing. (Zelf had ik ook het idee dat ik geschik was.Alles klopte.Maar goed)
Een dag na mijn afwijzing stond dezelfde vacature weer op de cwi site.
Daar krijg je toch wat van.

En ze verplichten e van het cwi ook om je er in te schrijven, tenmisnte mij wel.

Groetjes

Dayone

Re: CWI

Ongelezen bericht door Dayone »

oja en als je je inschrijving moet verlengen.Ik moet dat telefonische doen. daar staat een bepaalde tijd voor.Voor mij is dat van 16:30 tot 17:00.En je eigen contact persoon.
Maar die van mij is dan al wel eens naar huis. En dan moet een dag later maar weer bellen.Erg klant vriendelijk.
Wij hebben veel plichten, maar wat doen ze eigenlijk voor ons?

hoofdpijn

Ongelezen bericht door hoofdpijn »

ik zelf ben elke week wel meer dan 5 keer aan het solliciteren. maar ik krijg er ook geen reactie van. elke keer als ik op werk.nl kijk staan er standaard 50 berichten voor werk in maar die zijn al behoorlijk oud. en ik heb mijn cv ook mooi en duidelijk in werk.nl staan maar toch krijg ik ook berichten waar op je kunt reageren, niet eens van toepassing zijn bij mij BV taxi chauffeur terwijl in niet eens een taxi chauffeurs papieren heb en glazenwasser waar je ook papieren voor moet hebben ik heb het niet eens en het staat zeker niet op mijn CV

Ik wordt hier heel boos over. waar gaat de wereld heen op deze manier :x :x :x

Gekkie

Ongelezen bericht door Gekkie »

Die gasten die bij het CWI doenecht alsof hun neus bloed..
Stelletje vuillakken bij het CWI...
Mooi lullen maar weinig daden...
Ze zijn allemaal achterlijk daar bij het CWI.
Want stel je voor dat een stap harder moeten lopen, stel je voor...,moet er weer iemand uit bij het CWI....
Ze zitten daar alleen maar voor hunzelf...
En de enigste manier om hun een schop onder hun kont daar te geven, is om Aart Jan de Geus bij zijn neus te pakken en hem eindelijk eens vertellen hoe het werkelijk gaat in de praktijk ipv vancahter zijn eiken bureau...
Maar zoals gewoonlijk is bovenstaande weer een agendapunt voor de verkiezingen om keizers te winnen..
Ja de Vvd stemmers zitten lekker knus in hun riante woopwoning...
Maar 14 miljoen anderen niet..

NancyvdHam

Ongelezen bericht door NancyvdHam »

Ik heb geen idee waarom het CWIO uberhaupt bestaat want echt behulpzaam waar ze voor ingezet zijn om te helpen bij het zoeken naar een gepaste baan.
Ik wilde me inschrijven maar mij werd geadviseerd dat dit geen zin had als ik toch geen uitkering kwam aanvragen.
Ik heb aangegeven dat ik werkloos ben en aan het werk wil.
Maar nee hoor ik kon me niet inschrijven dat had geen zin.

???? Centrum voor werk en inkomen????
Centrum voor inschrijven om recht te hebben op een uitkering maar meer ook niet.

vosje

Ongelezen bericht door vosje »

Hoera het cwi heeft de zoek site aangepast kreeg ik voorheen wel 50 mogelijke banen om op te solliciteren ( waarvan het overgrote deel niet op mij van toepassing kon zijn)
op dit ogenblik is de voorraad 0
als er geen mogelijke banen zijn is er dan ook geen sollicitatieplicht??? :idea:
maar tot mijn verbazing na het aan passen van de "weging" van licht naar geen eis, zowaar 47 mogelijke banen ( mijn verzoek was admin. werk in de handel ) als nacht portier, instalateur van zonwering, medewerker in de horeca, dit alles sluit allemaal volgens het cwi aan bij mijn opleiding en wensen :roll:
ik heb ook al een een dispuut met de mensen van deze instelling gehad en op dat moment heb ik ze zeer hardgrondig :evil: toegewenst dat ze maar nooit werkeloos mogen worden of in een afhankelijk positie met het cwi te maken zouden krijgen

NancyvdHam

Ongelezen bericht door NancyvdHam »

Ik wilde toch nog even wat extra's kwijt.

Ik denk dat de bureacratische instelling en werkwijze echt een keer gewijzigd moet worden in dit land.
Dit geld vooral voor instellingen als UWV en CWI.
Het UWV belde ik om een afspraak te maken voor een herkeuring aangezien ik weer volledig kan herkeurd worden en om weer aan eht werk te kunnen. Maar dat kan niet bij het UWV. Je wordt vanzelf opgeroepen als het nodig is maar wil je zelf aan de slag enw eer verder dan kan dit niet.
Feitelijk is het bij het CWI ook zo. Ik wil aan het werk maar een uitkering is nog even niet nodig maar dan kan ik me niet inschrijven maar wil wel graag aan het werk.

Hoe krom kan het zijn.
Vind het goed dat RADAR een keer het CWI onder de loep heeft genomen maar ik vind nog niet voldoende. En voor de volgende keer zou ik het UWV onder de loep nemen want daar ik het net zo'n zooitje als bij het CWI.

Gr. N. v/d Ham

M.Batenburg

Ongelezen bericht door M.Batenburg »

Wat mijn van het hart moet,is dat zélfs op de website werk.nl
je éérst contact op mijn nemen met een medewerker van het CWI,omdat het vaak zelfs anonieme advertenties zijn van bedrijven.
En dit word alleen maar meer!!!

Waarom niet gewoon het bedrijf,adres,etc neerzetten i.p.v. zo'n omweg !
Wat mijn ook overkomt,is dat ik solliciteer op een bepaalde functie op werk.nl,en dan staat deze er 4 weken op ,zónder ook maar 1 normaal schriftelijk antwoord dat mijn sollicitatie ontvangen is.
De advertentie wordt van de site afgehaald,maar staat er een maand later doodleuk wéér op !!!! Dezelfde advertentie.....ik begrijp dat niet,en dat soms wel 3 a 4 keer achter elkaar. Daar kan ik heel boos om worden!!!!!!

Maaike de Jager

Ongelezen bericht door Maaike de Jager »

Inderdaad ik word ook niet goed van het CWI. Geven ze je een stapeltje uitgeprinte vacatures mee, kan ik er daad werkelijk niets mee >> of te oud, geen certificaat daarvoor, vrouw en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Of ze plaatsen vacatures op de site, log ik netjes in met me profiel staat er >> We hebben 4 nieuwe vacatures voor u gevonden << Staan er vacatures bij die er weken eerder ook al op stonden dus gebelt naar het bedrijf blijkt de vacature allang vergeven te zijn. Nou lekker NIEUWE vacature was dat. Inderdaad zoals in het programma is aangegeven, de site wordt niet indirect up to date gehouden.

Dat lijkt me nou een leuk baantje voor mij om te zorgen dat de site up to dat blijft.......ik weet hoe andere er namelijk ook over denken hoe irritant het is als ze niet up to date zijn.

Gekkie

Ongelezen bericht door Gekkie »

En het allerergste is dat dit al jaren zo is...
Moet de poliek weer eerst worden wakkergeschut, zoals in 2002???

theo.blokzijl

Ongelezen bericht door theo.blokzijl »

Praat me niet van solliciteren. Ik reageer op alles wat zo'n betje los en vast zit maar in het laatste jaar dat ik op zoek ben naar een vaste baan heb ik in totaal 2 reactie's gehad. De eerste reactie kan nog positief uitvallen (al zouden ze vorige week al terug bellen) en de tweede reactie was een mevrouw die me alleen maar vroeg waarom ik reageerde op een vacature waar ik elke dag 75 km. voor moest rijden. Nou, ik beslis dus zelf waar ik op reageer en als ik er voor over heb om elke dag 75 km. heen en 75 km. terug wil rijden dan reageer ik. Afstand kan me niet schelen, ik wil gewoon werk! Toen ik me in liet schrijven bij het CWI was de eerste vraag (en niet op zo'n vriendelijke toon) waarom ik geen uitkering had aangevraagd. Om de simpele reden dat ik seizoens werk doe en dus geen ww-premie betaal en dus ook geen recht heb op ww. Vraag 2 was waarom ik niet eerder me heb laten inschrijven. Ik was in Okt. bij huis gekomen en liet me in Jan. inschrijven. Een reden van dat ik bijna 2 maanden ziek was vond ze klinkklare onzin en had dus best eerder kunnen komen. Dan voel je je welkom als je zo intvangen wordt bij dat kantoor.
Dan de vacature's die ze je toesturen, dat raakt kant noch wal. Allemaal banen die niet eens in mijn richting komen. Het is een zaakie daar bij het CWI en ik ben blij dat ik hier eindelijk eens mijn frustratie hier over kan uiten want je bent een roepende in de woestijn als je bij deze instantie om de deur komt!

GerardB

Ongelezen bericht door GerardB »

Toen ik 20 jaar geleden afstudeerde en me moest vervoegen bij het CWI(het toenmalige GAB), was het al een puinhoop aldaar. Men werd afgeblaft door een zelfingenomen consulent, waarbij er nog even fijntjes op werd gewezen, dat ik een verkeerde studierichting had gekozen. Medewerking hoefde je van dit instituut al helemaal niet te verwachten, het was één groot bureaucratisch moloch. In al die jaren is er nog niks veranderd, ondanks talloze naamswijzigingen! Ik heb er nu helaas ook weer mee te maken, omdat mijn laatste werkgever mij geen vast contract wilde geven, na bijna 3 jaar aan het lijntje te zijn gehouden. Mijn ervaring is, dat de mensen bij het CWI/UWV/GSD alleen maar bezig zijn met hun eigen carriére en het schuiven van dossiers, van de ene consulent naar de andere consulent. Ze verschuilen zich achter de bestaande wet- en regelgeving en achter hun eigen bureau. (Als ze al zin hebben, om achter hun bureau weg te komen, wanneer er iemand achter de balie staat). Stel je eens voor, dat de koffie koud wordt! Je wordt behandeld alsof je debiel bent. De communicatie met andere instanties verloopt stroef en inefficient. Ik heb zelfs meegemaakt, dat ik vanwege een klein conflict, werd tegengewerkt door een andere medewerker van het CWI, op basis van een verhaaltje in één of ander computerbestand. Het wordt een keer tijd, dat men het mes zet in deze bureaucratische wanorde(en de riante salarissen van de 'medewerkers'). Mijn totale ervaring is, dat men beter af is zonder CWI en consorten!!! Maar ja, wat moet je als ze een monopoliepositie uitoefenen en afhankelijk bent van een uitkering..... :evil:

Maaike de Jager

Ongelezen bericht door Maaike de Jager »

Tja met 24 jaar ben je ook al te oud :roll:

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Waarom wordt het CWI kunstmatig in leven gehouden?
Geldverslindend instituut met een zeer gering rendement!
Volgens mij enkel en alleen om de statistieken bij te kunnen werken.
CWI daar kan de W en de I vanaf. Alleen Centrum is ruimschoots voldoende.

Gast

Waarom denken de mensen hier dat wanneer ze ingeschreven staan bij het CWI dat ze alleen nog maar op banen die daar aangeboden hoeven / kunnen reageren.
Ik krijg sterk het idee dat jullie allemaal denken dat het CWI wel ff een baantje voor jullie zoekt, maar dat zal je toch echt zelf moeten doen.

Mooi voorbeeld ook in het stukje van de topicstarter:

Of je moet van hun ergens op solliciteren want je bent een geschikte kandidaat, je doet dat netjes en dan ben je volgens de werkgever dat niet. dus een afwijzing. (Zelf had ik ook het idee dat ik geschik was.Alles klopte.Maar goed)
Een dag na mijn afwijzing stond dezelfde vacature weer op de cwi site.
A. Ze zeggen niet dat je daar moet solliciteren, maar dat ze een vacature hebben gevonden die mogelijk geschikt is voor je.
B. Wanneer je bij het sollicitatiegesprek met het bedrijf dat die vacature heeft niet goed overkomt en zij daardoor het idee hebben dat je voor hun bedrijf niet geschikt bent, kan je inderdaad afgewezen worden.
Daar heeft het CWI niks mee te maken en kunnen ze ook niks aandoen.
C. Het CWI houdt echt niet precies bij, bij welk bedrijf je wel hebt gesolliciteerd en bij welke niet.
Wanneer de vacature nog steeds open staat zal hij op de site blijven staan.

Dus mensen, stel jezelf niet zo afhankelijk op.
Neem zelf het initiatief wanneer je opzoek bent naar een baan.
Op het moment dat je denkt dat het CWI wel ff voor je gaat zoeken en je aan een baan gaat helpen zal je nog heel erg lang werkeloos blijven.

Gast

Ik heb sterk het idee dat sommigen van jullie geen idee hebben hoe het CWI werkt! Ten eerste als je geen reactie krijgt van het CWI als je gereageerd hebt op een vacature. Is dat op een vacature die totaal niet bij u aansluit. Waarom zal het CWI dan erageren?? Lees de vacature eerst beter door en kijk vooral naar de gevraagde eisen voor de desbetreffende vacature! Ten tweede is et CWI niet verantwoordelijk voor de website werk.nl!!! Ieder bedrijf mag er zijn vacatures opzetten en het CWI kan dan niet controleren of de vacature nog actief en open is! Ten derde als je wordt afgewezen bij een bedrijf ligt dat toch echt aan jezelf en niet aan het CWI! En ten vierde als je geen vacatures krijgt toegewezen ligt dat aan de arbeidsmarkt of aan het feit dat er geen geschikte vacatures aanwezig zijn!! Ga eerst bij uzelf ten rade of het niet aan uw eigen intselling ligt i.p.v. aan het CWI! En als je echt zo hard op zoek bent naar werk.. Ga er dan zelf achteraan! En schuif het niet alleen op het CWI af want die doen er alles aan om op zoek te gaan naar een geschikte vacature. Misschien moet uzelf maar eens een paar dagen in de praktijk meelopen voordat u uw conclusies trekt! Want in de praktijk gaat het er heel anders aan toe dan dat u denkt!

Luke

Ongelezen bericht door Luke »

Ik ging een uitkering aanvragen, ik zeg tegen de beambte, ik kom hier bij het arbeidsburo een uitkering aanvragen, waarna me toegebeten werd: we heten nu het CWI!
Dat zegt al genoeg over de aldaar heersende cultuur en wat betreft de 'werksite' die rammelt aan alle kanten.Zie vaak vacatures erop staan die wel 5 of 6 of 7 keer vermeld worden, tis om te janken met de Pet op....en niemand daar die het opvalt :shock: Sjongejonge!Ja krijg ook mailtjes, we hebben die en die vac. voor u, maar elke week dezelfde schiet ook niet echt op......Het beste is maar om daar te gaan kijken of via je pc, voor een baan en zo min mogelijk mensen "lastig" vallen daar want voor je het weet, weten ze alles over je en zelf kom je er geen stap verder mee, hoooogst irritant..... :evil: [/b]

Gast

misschien moet die gast die bij cwi werkt zelf maar eens in de
ww komen dan komt hij er achter hoe het cwi werkt.
uit zijn reactie blijkt dat er gewoon niet de juiste mensen op de juiste
stoelen zitten.

gast123456

Ongelezen bericht door gast123456 »

Geplaatst op 23 Feb 2005 11:03 door gast1234567

--------------------------------------------------------------------------------

mensen...

De reden dat jullie geen reacties krijgen is redelijk simpel.
talloze instanaties , uitzendbureau's e.d. krijgen mensen op de stoep die alleen maar een afwijzing willen hebben om aan te tonen dat ze gesolliciteerd hebben voor hun (veel te hoge) uitkering. Daarnaast zoekt iedereen naar functies die er maar weinig zijn en is niemand bereid onder zijn / haar nivo te werken. Oftewel, pak gewoon werk aan wat aangeboden wordt, productie e.d. en gaan daarvan uit verder. Nu zitten jullie allemaal zielig thuis en alleen maar een beetje jullie administratie bij houden. Ik heb een hbo opleiding ,maar werk op mbo nivo om zo in ieder geval nuttig te zijn en niet mijn handje op te houden. Als je nl nu naar een uitzenburo loopt kunnen ze je morgen aan de slag hebben als je maar aangeeft alles te willen doen.

aan de slag lamstralen!!@

karr-1

Ongelezen bericht door karr-1 »

Ik ben het hartgrondig eens met voorgaande gast. Als je maar wilt kun je werken.

In plaats van eindeloos te zeuren over CWI of andere instanties, kun je beter je energie richten op werk zoeken. Er is altid werk, als je maar wilt. Maar ja, als het dan niet voldoet aan je niveau of je wensen, moet je niet gaan zaniken dat er geen geschikt werk voor je is. Dat is er wel, altijd, desnoods beneden je niveau.

Gesloten