LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dag van de thuiszorg

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Wisselt

Dag van de thuiszorg

Ongelezen bericht door Wisselt »

Mijn heren/dames,

Sinds een paar jaar heb ik het mantelzorgcompliment ontvangen omdat ik de mantelzorger ben voor mijn dementerende moeder van 94 jaar. Ze kan door mijn zorg zelfstanding thuis blijven wonen. Dit betekent voor mij dat ik 24 uur per dag beschikbaar ben. Dit jaar kom ik niet in aanmerking voor het compliment omdat mijn moeder op een wachtlijst staat om te worden opgenomen in een verpleegtehuis. Dat is echter nu nog helemaal niet van toepassing en het kan nog jaren duren eer ze daarnaar toe gaat.

Ik vind dit een hele rare regeling dat ik op deze manier naast het net vis. Ik heb mijn baan er aan moeten geven om voor mijn moeder te zorgen, ik ben volkomen uitgeput geraakt. Ik voel me als mantelzorger niet erkend, niet dat ik dit nodig heb maar uiteindelijk heb ik de gemeenschap al heel veel geld bespaard om de zorg voor mijn moeder op me te nemen en dan is een extraatje heel leuk, vooral wanneer je een uitkering hebt. De mantelzorg gaat ook in de weekends door om al helemaal te zwijgen over een vakantie. Voor veel mantelzorgers is er een regeling van een stichting die werkt met vrijwilligers zodat de mantelzorger op vakantie kan gaan. Ook dit is niet voor mij van toepassing, want ik woon op mezelf al zit er maar één straat tussen en is het net zo intensief als dat ik thuis zou wonen. Ik voel me dubbel gepakt. De regering wil meer mensen interesseren voor mantelzorg dan zullen ze het wel heel erg aantrekkelijk moeten maken, want de meeste mantelzorgers zijn overbelast en daar ben ik één van.

H.g. mevrouw A. de Zwart

rozemarijntje

Re: Dag van de thuiszorg

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

mooi en zwaar wat je doet.

maar jaren zal het niet duren,als ze echt al een tijd bezig is met dementeren dan hou jij het geen jaren vol....
dus dan komt er een spoed..

want het wordt echt heel erg zwaar,je moet echt sterk in je schoenen staan wil je dit aankunnen...

maar dat is meestal met beroepen in de zorg,worden veel ondergewaardeerd...

Gesloten