LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] datingsite Lexa .nl

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
rachedelgharbi
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2012 10:40

datingsite Lexa .nl

Ongelezen bericht door rachedelgharbi »

sinds 10 maanden wordt er geld van mijn rekening afgeschreven door Lexa .nl (datingsite)ik heb mij nooit aangemeld dus wil ik dit opzeggen maar hoe ???????????

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: datingsite Lexa .nl

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Al de machtiging stop gezet bij je bank ?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: datingsite Lexa .nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

rachedelgharbi schreef:sinds 10 maanden wordt er geld van mijn rekening afgeschreven door Lexa .nl (datingsite)ik heb mij nooit aangemeld dus wil ik dit opzeggen maar hoe ???????????
Dus je hebt al 10 maanden niets gedaan?

Stap 1: storneer zoveel je kan. Per incasso is dat binnen 56 dagen terug te halen.
Stap 2: alles wat je niet zelf kan storneren - maak een overzicht (bedrag, datum, tegenrekening) en ga naar je bank. Meld onrechtmatige / frauduleuze incasso - en geef het overzicht. Verzoek om alles (behalve wat je zelf hebt terug kunnen halen) te storneren.
Stap 3: Laat een selectieve blokkade aanbrengen op de tegenrekening van lexa. Reden: Onrechtmatige incasso / incassofraude
Stap 4: Overweeg aangifte te doen bij de politie.

Dan nog wat.
Als je je inderdaad niet hebt aangemeld, is er niets wat je kan opzeggen.
Lexa dient jou te voorzien van 1) de (rechtsgeldige) incassomachtiging die aan het 'abonnement' hangt.
2) De aanmelding, met alle details, waarop jouw rekeningnummer staat.
Kunnen of willen zij dit niet - dan zou ik zeker aangifte doen - dan is er sprake van wanorde op de administratie, of moedwillige nalatigheid (geen controle) bij Lexa of de bank.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: datingsite Lexa .nl

Ongelezen bericht door sjohie »

Hoe komt lexa aan je bankgegevens dan? Phishing-scams en trojans op je PC maken je normaliter niet lid van een datingssite, maar sluizen je geld direct door naar het oostblok of Nigeria etc. 10 maanden geleden is dit spontaan begonnen, en nu ga je je ineens digitaal lopen opwinden hier op het forum?

Serieus, hoeveel financieel overzicht heb je als dit 10 maanden ongemerkt gebeurd?!?!?

lexa.nl
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 sep 2008 16:47

Re: datingsite Lexa .nl

Ongelezen bericht door lexa.nl »

Beste Rachedelgharbi,

ik begrijp uit uw bericht dat u zich nooit heeft aangemeld bij Lexa/Lexamore en toch wordt er maandelijks een bedrag van uw rekening gerestitueerd wat u graag geannuleerd wilt zien.

Om u te kunnen helpen bij het annuleren van de automatische verlenging, wil ik u adviseren om contact op te nemen met ons Customer Care Team. Graag in dit bericht een betalingskenmerk vermelden dat bestaat uit een PID, TDP of BBT nummer en terug is te vinden bij uw initiële betaling op uw bankafschriften.

Met dit kenmerk kan ons team een profiel op de website achterhalen en de automatische verlenging voor u stop zetten, zodat er geen afschrijvingen meer zullen plaatsvinden.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Ons Customer Care Team ziet uw gegevens graag tegemoet via de "Help" link onderaan de Lexa website. Hier klikt u op een willekeurige categorie, een willekeurige vraag en vervolgens scrolt u naar beneden en klikt u op de link "Stel een vraag" om een bericht te sturen. U zult dan binnen 48 uur een antwoord ontvangen op uw bericht.

Met vriendelijke groet,

Christine van het Lexa Team

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: datingsite Lexa .nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

lexa.nl schreef:Beste Rachedelgharbi,

ik begrijp uit uw bericht dat u zich nooit heeft aangemeld bij Lexa/Lexamore en toch wordt er maandelijks een bedrag van uw rekening gerestitueerd wat u graag geannuleerd wilt zien.

Om u te kunnen helpen bij het annuleren van de automatische verlenging, wil ik u adviseren om contact op te nemen met ons Customer Care Team. Graag in dit bericht een betalingskenmerk vermelden dat bestaat uit een PID, TDP of BBT nummer en terug is te vinden bij uw initiële betaling op uw bankafschriften.
Restitutie is een terugbetaling - wat er gebeurt volgens deze persoon is een incasso - dus er word vanaf gehaald.

Verder hoeft gebruiker geen hulp bij stoppen verleninging - gebruiker wil weten wie haar rekeningnummer heeft opgegeven - en waarom er geen controle plaatsvind (naam rekeninghouder is lijkt me anders.

Het enige dat Lexa dient te doen - is per direct alle onrechtmatige incasso`s te staken - en te zorgen dat u alle ten onrechte geincasseerde bedragen per ommegaande terugbetaald - met een vergoeding voor gederfde rente, en een tegemoetkoming voor het ongemak.

Ook zou aangifte tegen de profielhouder een optie moeten zijn - aangezien men een onjuist rekeningnummer heeft gebruikt - of is het een 'administratief' foutje ??

pepe43
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 mei 2007 07:24

Re: datingsite Lexa .nl

Ongelezen bericht door pepe43 »

Mijn vriendin heeft die site Lexa slechts €24,95 gekost, maar toch. Ondanks de reclames die op TV verschijnen moet je oppassen met die club. Ik had het mijn vriendin afgeraden. "Datingsites" is geld verspilling.

Voor een Thaise vriendin heeft zij een profiel geopend en wilde haar, voor als zij binnenkort naar Nederland komt, contact laten leggen. Een reageerder zou meteen eerlijk verteld worden dat het om een Thaise vriendin gaat, die graag met een Nederlander in contact zou komen voor een serieuze relatie.
Na de betaling en een eerste bericht was het profiel afgesloten, het lidmaatschap heeft precies enkele minuten geduurd. Op e-mails met vragen om uitleg of restitutie wordt helemaal niet gereageerd. Zak-maar-in-de-soep, denkt Lexa.

Lexa is zo onbeschoft om dat meteen te doen onder het mom van "strijd met de regels". Helemaal geen uitleg of dat men eerst waarschuwt dat regels worden overtreden. Welke die regels zijn is niet duidelijk en je kunt toch niet verwachten dat iemand eerst 24 pagina's tekst (voorwaarden) gaat doornemen. Mijn vriendin is precies enkele minuten lid geweest.
Nee, helemaal geen klantvriendelijkheid. Voor mij staat Lexa gelijk met oplichting. Dating is bij hun niet van belang, geld binnenhalen, alleen daar gaat het om.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: datingsite Lexa .nl

Ongelezen bericht door bprosman »

en je kunt toch niet verwachten dat iemand eerst 24 pagina's tekst (voorwaarden) gaat doornemen.
Inderdaad die staan er voor Piet Snot, als je een ooit een huis koopt, verzekering of Woekerpolis afsluit, vooral niet doorlezen maakt je zaak een stuk sterker.
Dating is bij hun niet van belang, geld binnenhalen, alleen daar gaat het om.
Het is een commercieel bedrijf dus ja, geld verdienen staat op #1. Van de andere kant, aansturen op een punt waar niemand meer lid wil worden brengt het verdienmodel in gevaar, dus daar zullen ze echt niet bewust op aansturen.
een Thaise vriendin gaat, die graag met een Nederlander in contact zou komen voor een serieuze relatie.
Misschien teveel slechte ervaringen in mijn omgeving dus als reactie hierop laat ik mijn fatsoen winnen van mijn spontaniteit.

pepe43
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 mei 2007 07:24

Re: datingsite Lexa .nl

Ongelezen bericht door pepe43 »

bprosman schreef:
en je kunt toch niet verwachten dat iemand eerst 24 pagina's tekst (voorwaarden) gaat doornemen.
Inderdaad die staan er voor Piet Snot, als je een ooit een huis koopt, verzekering of Woekerpolis afsluit, vooral niet doorlezen maakt je zaak een stuk sterker.
Dat weet ik. Later doorgelezen, maar niet specifieks gevonden, waarom abrupt het account gecanceld moest worden. Fatsoen is ook een aspect, dat een bedrijf in acht kan nemen.

een Thaise vriendin gaat, die graag met een Nederlander in contact zou komen voor een serieuze relatie.
Misschien teveel slechte ervaringen in mijn omgeving dus als reactie hierop laat ik mijn fatsoen winnen van mijn spontaniteit.
Ja, dat kan ik me voorstellen, maar van de 66 miljoen Thai zijn er ook "enkelen" goed. Daarom had ik het ook over een serieuze relatie. Waarschijnlijk leeft bij Lexa hetzelfde vooroordeel. Reden te meer om eerst even contact op te nemen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: datingsite Lexa .nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

[quote="pepe43"]
Ja, dat kan ik me voorstellen, maar van de 66 miljoen Thai zijn er ook "enkelen" goed. Daarom had ik het ook over een serieuze relatie. Waarschijnlijk leeft bij Lexa hetzelfde vooroordeel. Reden te meer om eerst even contact op te nemen.


Toch lexa maar eens vragen of zij toevallig racistische motieven hebben dan?

geester81
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 nov 2012 16:48

Re: datingsite Lexa .nl

Ongelezen bericht door geester81 »

Ik heb vanochtend betaald voor een lidmaatschap van 1 maand bij Lexa. Na het een paar dagen te hebben uitgeprobeerd. Vanmiddag krijg ik ineens een berichtje, dat ik mij niet aan de Algemene Voorwaarden gehouden zou hebben, en dat mijn profiel per direct is verwijderd! Het kan dat ik een fout heb gemaakt. Maar ik weet niet wat ik heb fout gedaan. Dus ik heb gezocht naar een manier om contact te krijgen met Lexa. Het enige wat ik op kon vinden was een oud telefoonnummer in een ander forum, maar dat bestond niet meer. Maar ik kan verder nergens een telefoonnummer, mailadres of contactformulier vinden op de site van Lexa. Ook niet op internet. Is er iemand die mij verder kan/ wil helpen?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: datingsite Lexa .nl

Ongelezen bericht door sjohie »

geester81 schreef:Ik heb vanochtend betaald voor een lidmaatschap van 1 maand bij Lexa. Na het een paar dagen te hebben uitgeprobeerd. Vanmiddag krijg ik ineens een berichtje, dat ik mij niet aan de Algemene Voorwaarden gehouden zou hebben, en dat mijn profiel per direct is verwijderd! Het kan dat ik een fout heb gemaakt. Maar ik weet niet wat ik heb fout gedaan. Dus ik heb gezocht naar een manier om contact te krijgen met Lexa. Het enige wat ik op kon vinden was een oud telefoonnummer in een ander forum, maar dat bestond niet meer. Maar ik kan verder nergens een telefoonnummer, mailadres of contactformulier vinden op de site van Lexa. Ook niet op internet. Is er iemand die mij verder kan/ wil helpen?
In de faq, zie je bij elke vraag die je uitklapt, de mogelijkheid om een (digitale)vraag te stellen. Verder lees ik in de faq veel verwijzingen naar je eigen Mijn account' en dan 'Mijn instellingen' op de website, als je bent ingelogd. Heb je daar al eens gekeken?

Verder kán het zo zijn dat je profieltekst of foto, niet voldeed aan de voorwaarden, dus dat er rare teksten in staan, persoonsgegevens van anderen, en zo verder. Maar hier kan je de algemene voorwaarden lezen.

geester81
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 nov 2012 16:48

Re: datingsite Lexa .nl

Ongelezen bericht door geester81 »

Dank voor de snelle reactie. Ik kan niet meer inloggen. Ook bij de FAQ kan ik geen antwoord op mijn vraag vinden. Vind het erg vreemd dat je nergens je verhaal kan doen. Zelfs al heb je betaald. En dat er verder zonder uitgebreidere uitleg, je account opgezegd kan worden.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: datingsite Lexa .nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Geester,

hoe heb je betaald?
Eventueel nog terughalen.

Toch vreemd dat er geen duidelijke contact optie is.

LGHteL
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2012 10:17

Re: datingsite Lexa .nl

Ongelezen bericht door LGHteL »

Ik heb een membership gehad bij Lexa voor 3 maanden en dit volgens de omschrijving op de website van Lexa stopgezet.

Helaas ben ook ik na het stopzetten van mijn membership het slachtoffer geworden van onterechte afschrijvingen van mijn bankrekening. Ik nam contact op met mijn bank om het bedrag te laten storneren maar mijn bank vertelde mij dat het om een eenmalige machtiging gaat die niet gestorneerd kan worden. Ik heb echter nooit een machtiging verstrekt aan Lexa. Mijn bank gaat nu een onderzoek instellen naar Lexa, hier zijn echter kosten aan verbonden van ongeveer 25 euro. Als blijkt dat er geen machtiging door mij is afgegeven aan Lexa hoef ik de onderzoekskosten niet te betalen en wordt het bedrag wat is afgeschreven van mijn rekening teruggestort. Ik heb tevens een blokkade op mijn rekeningnummer laten zetten voor het tegenrekeningnummer van Lexa om te voorkomen dat dit weer gebeurt.

Aan iedereen het advies om direct een blokkade op je rekeningnummer te laten zetten voor het tegenrekeningnummer van Lexa.

Uiteraard stuurde ik ook een bericht aan Lexa via hun website met dit zelfde bericht en een bericht dat ik Radar en Kassa hiervan op de hoogte ga brengen en dreigde ik met aangifte van diefstal bij de politie. Ik ben benieuwd wat de reactie van Lexa daarop zal zijn.

Zo te zien aan het aantal meldingen van klachten over Lexa op internet en op de diverse forums verzoek ik Radar hierbij om dit item in een van de volgende programma's op te nemen.

tweewielertje
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 dec 2012 22:17

Re: datingsite Lexa .nl

Ongelezen bericht door tweewielertje »

Schandalig dat dit al 5-6 jaar al aan de gang is en niemand er wat aan doet. (RADAR).
Ik ben op het moment ook veel aan het werk en ontmoet weinig mensen, dus dacht .. aaahh .lexa .. is betrouwbaar.. van TV..
Profiel aangemaakt, beetje rondgekeken, wat mailtjes verstuurd ... niks, niks en nog eens niks ..
Had er echt een heel naar smaakje van over, en dacht ... OPLICHTERIJ... heb mijn bank gebeld (ING) ..
Kan niet terug worden gehaald ... !!!!!
toen ben ik wat gaan googlen en kwam hier terecht.
AUB.... RADAR ..DOE hier wat aan ...

tweewielertje
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 dec 2012 22:17

Re: datingsite Lexa .nl

Ongelezen bericht door tweewielertje »

P.S.
lexa is niet de enige ...
er zijn er tientallen, mischien wel honderdtallen ..
kijk hier ook maar eens van een lijst met fake sites:

http://www.nietnep.nl/index.php/2012-04-21-10-42-58/nep

lexa is echt niet alleen, dit kan toch niet ..

RADAR wake up .. mega nieuws .. 't is al 5 jaar oud .. op jullie eigen forums ..

eenzame mensen worden gewoon berooft van hun geld, iedereen kijkt toe?
Bij mij gaat het niet eens om het geld, maar PRINCIPE.. dit is wat ik al zei schandalig..

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: datingsite Lexa .nl

Ongelezen bericht door bprosman »

eenzame mensen worden gewoon berooft van hun geld,
Je schrijft je toch vrijwillig in , of niet ?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: datingsite Lexa .nl

Ongelezen bericht door sjohie »

tweewielertje schreef:Schandalig dat dit al 5-6 jaar al aan de gang is en niemand er wat aan doet. (RADAR).
Ik ben op het moment ook veel aan het werk en ontmoet weinig mensen, dus dacht .. aaahh .lexa .. is betrouwbaar.. van TV..
Profiel aangemaakt, beetje rondgekeken, wat mailtjes verstuurd ... niks, niks en nog eens niks ..
Had er echt een heel naar smaakje van over, en dacht ... OPLICHTERIJ... heb mijn bank gebeld (ING) ..
Kan niet terug worden gehaald ... !!!!!
toen ben ik wat gaan googlen en kwam hier terecht.
AUB.... RADAR ..DOE hier wat aan ...
Je wordt lid van Lexa maar krijgt geen reacties, hoe is dat precies hún probleem? Misschien viel je wel niet in de smaak bij de andere Lexa leden?

tweewielertje
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 dec 2012 22:17

Re: datingsite Lexa .nl

Ongelezen bericht door tweewielertje »

Gaan we nu mij afzeiken, of ?
volgens mij gaat deze thread over oplichting bij lexa ..
En vrijwillig idd. ja, maar dat geeft niet het recht om iemand op te lichten.

Gesloten