LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] de Consumentenbond

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Duana

de Consumentenbond

Ongelezen bericht door Duana »

De service en website van de Consumentenbond begint steeds meer en meer op commerciële verkooptrucjes te lijken.
Het wordt de BETALENDE klant van de consumentengids steeds moeilijker gemaakt om informatie te vinden op de website.
Want de consumentenbond heeft marketing ontdekt en dienstverlening uitgespitst in allerlei onderdelen:
Bond Online, Bond reisgids, geldgids enz. En voor ieder onderdeel moet een afzonderlijk abonnement afgesloten en betaald worden.

Zelfs als je lid bent van de Consumentenblad is het niet vanzelfsprekend dat je zomaar informatie, wat eerder in het blad gepubliceerd is, zomaar kunt opvragen via de website. NEE, je moet eerst lid worden van Bond online. Dus je moet dubbel betalen voor een en dezelfde informatie!.

Indien je toch informatie opvraagt, wordt er eerst op gewezen dat je toch echt beter lid kunt worden van de Bond online. Daarna moet je allerlei handelingen verrichten om toch de gevraagde informatie te krijgen. Alleen inloggen is niet voldoende. Je logt eerst in, daarna moet je doorklikken totdat je bij de abonneesite komt, dan zoek je de gevraagde informatie op. Hierna krijg je per email een link waar je de bewuste informatie kunt downloaden. Intussen heb je diverse malen moeten lezen dat je echt beter lid kunt worden van Bond online.
Want indien je lid bent van Bond Online kun je meteen via de homepage onder testindex de gevraagde infomatie raadplegen. Door voor betalende klanten van de Consumentengids moeilijk te maken hoopt men deze klanten te kunnen "dwingen" te betalen voor service waar ze al voor betalen.

Het bizarre is dat in de gids de Bond zich soms mengt in zaken of je dient te betalen voor een toiletbezoek. Want dat scheelt weer 25 eurocent in je portemonnee. Vervolgens prijzen ze Bond Online aan voor: “slechts 14 euro per jaar”.

Dit is niets meer en minder dan ordinaire verkooptruc waar de bond zelf zogenaamd al jaren tegen strijdt.

heuve319

Re: de Consumentenbond

Ongelezen bericht door heuve319 »

U maakt waarschijnlijk een denkfoutje door er van uit te gaan dat de consumentenbond er voor u is. Dit is helaas niet (meer) zo. Kijkt u bijvoorbeeld maar eens wat ze allemaal niet uitgehaald hebben met hun Stichting Leaseverlies. Al met al worden we op zo'n manier door 'onze' consumentenbond net zo hard in de maling genomen als door louche verkopers !!

bot321

Ongelezen bericht door bot321 »

Heb vorig jaar na 40 jaar lid te zijn geweest
mijn abonnement opgezegd omdat ze niets
meer voor je doen.
Consumentenbond bellen is al net zo als met
alles, al onze medewerkers zijn in gesprek.
e-mail sturen, na vier dagen bericht dat ze het
naar de betreffende afd. hebben gestuurd en dan hoor
je niets meer.
Het vreemde vind ik echter dat ik per e-mail mijn
abonnement opgezegd heb en binnen twee uur gebeld
werd met de vraag waarom,het kan dus wel snel.

topery

Ongelezen bericht door topery »

Ik wilde vorig jaar lid worden, maar de website gaf elke keer een error.....daar heb ik ze een mail over gestuurd, nooit meer iets gehoord.......G zij dank......

inxsnl

Ongelezen bericht door inxsnl »

De consumentenbond is al jaren een commerciele grap.
Waar een hoop medelanders zijn ingetrapt.
De enige die zich met de bond verrijken zijn de direkteuren aldaar.

hansop

Ongelezen bericht door hansop »

Weet je wat: leg je probleem voor aan de Consumentenbond!

inxsnl

Ongelezen bericht door inxsnl »

Bedankt voor de tip Hans
Ik zal het zeker in overweging nemen

hansop

Misschien onbeleefde vraag: maar is er iemand van NA de babyboomgeneratie lid van de oudbollige Consumentenbond? Ik ken ze niet.
Lijkt me ook dat dat al meer dan genoeg zegt over het bestaansrecht van dit clubje strijkijzertesters.

Brabander

Ongelezen bericht door Brabander »

Consumentenbond is nu verowrden tot DEXIABOND.

Een bond die aan zulke praktijken van DEXIA meewerkt is van zijn eigen geloof gevallen.

Ik heb mijn lidmaatschap dus opgezegd.

Ze denken niet meer aan CONSUEMNTENBELANGEN maar aan DEXIA en ZALMBELANGEN.

De consument moet hangen om DEXIA te helpen en NEDERLAND van een ongekend schandaal af te houden.

Internet-police

Ongelezen bericht door Internet-police »

Wij zijn al jaren lid van de Consumentenbond. Dankzij o.a. de CB is er toch maar mooi een regeling tot stand gekomen in die aandelenaffaire.

reintje vitesse

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Regeling :lol: :lol: :lol: :lol:
Ik doe het bijna in mijn broek, rot op met die oplichters van DE CONSUMENTENBOND. Zakkenvullers zijn het :oops: :oops:

Duana

Ongelezen bericht door Duana »

als reactie op hansop:

Ik heb het voorgelegd aan de consumentenbond. Wat ik hierboven heb geschreven heb ik ze ook gemaild. Ik kreeg 5 dagen later instructie hoe ik artikelen kan downloaden van de website. Niets nieuws , want dat wist ik al. Het ging mij om de omslachtige manier, die je bespaard blijft als je een extra lidmaatschap afsluit.

Bond wil kortom dat je extra betaald om informatie sneller van de website te kunnen vinden. Dat is net zoiets als dat je een betaald nummer moet bellen voor een helpdesk, waar je in je normale contributie ook voor betaalt. Commerciele trucjes dus. Hier wordt in hun antwoord trouwens met geen woord over gerept!.

hansop

Lijkt mij niet dat hier nu ook alweer mensen die ZELF een fout hebben gemaakt door (met geleend geld) te beleggen bij vage banken (Dexia, Aegon etc.) moeten gaan zitten zeuren, daar is goddank een aparte pagina voor waar alle mensen die vinden dat hen onrecht is aangedaan terecht kunnen. Kunnen mensen die niet zo stom zijn geweest zich met andere zaken bezighouden....

Het scheiden van abonnementen gebeurt vaker, ook bij bv. De Volkskrant. Ben het daar ook niet mee eens.

Maar serieus: de Consumentenbond heeft haar tijd toch al lang gehad? De tijd dat je als consument beschermd moet worden tegen een malafide strijkijzerfabrikant is voorbij. Bovendien kun je beter een advocaat inschakelen als er stront aan de knikker is.

Gesloten