LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] de daklozen krant

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
noelle
Berichten: 116
Lid geworden op: 22 nov 2004 09:27

de daklozen krant

Ongelezen bericht door noelle »

je kent het wel je loopt door de stad of bij de supermarkt en wat komt een man of vrouw tegen met een dak lozenkrant,
wat doe je loop je door?of neem je er toch een?,

ik woon zelf in een dorp waar ik er nooit eentje tegen kom dus voor mij is het al uniek als ik ze tegen kom,

het is oktober de kinderbijslag is binnen en ik ga met mijn gezin naar alkmaar kleren kopen voor ons zoontje het is altijd feest waneer de kinderbijslag binen is,

lopen wij door alkmaar heen en komt er een vrouwtje met de daklozen krant en een heeeeeeeeeel smeek verhaal over haar kinderen in roemenieen en dat die daar zitten zonder geld bla bla bla bla en ze kan geen schoenen kopen<ze liep ook op slipers> en begon nog te huilen ook,
ja hoe ben ik dan weer ik geef geld :oops: maar geen twee euro nee meteen 10 euro terwijl dat voor ons heel erg veel geld is van die tien euro kunnen wij een halve week eten,
maar goed ik had dat geven want ik dacht ik heb een dak boven mn hoofd en zij niet,

wij daarna naar de wibra en wie zie ik :shock: die vrouw van de daklozen krant niet alleen nee met haar dochter <zwanger> en wat kochten ze tassen vol speelgoed,
ik had me zo kwaad gemaakt ik ben maar weg gegaan naar de etos voor zetpillen voor mn zoontje,
en wie kwam ik tegen :shock: weer die vrouw met die dochter en dit keer kochten ze pampers,
PAMPERS,
ik kan dat niet betalen onze zoon heeft de luiers van de aldi net zo goed maar stukken goedkoper,
kort om ik koop nooit meer een daklozen krant,

het is een waarschuwing hou je geld in je zak en koop die krant niet en geef zeker geen geld,

Gast

Re: de daklozen krant

Ongelezen bericht door Gast »

Uw verhaal slaat nergens op!!!
Ten eerste betwijfel ik dat alleen uw 'zoontje' zich verheugd op de kinderbijslag, weet ie zeker ook het adres van de SVB-bank. :?
Ten tweede, als ik zelf klaag dat pampers te duur zou zijn dan geef ik al helemaal geen 10 euro zomaar kado, 2 euro had ook volstaan.
Ten derde, de inkomsten van dit 'krantje' moeten ze afdragen en heeft niets met dit thema te maken.
En tot slot, het is algemeen bekend dat veel van deze mensen hun inkomsten veelal aan drank, drugs e.d. verspillen, dus nu niet zo onschuldig doen, u weet wel beter...

Gast

Re: de daklozen krant

Ongelezen bericht door Gast »

nog iets....
Als u met uw gezin voor 10 euro een halve week kunt eten, dast is dus 20 euro per week.
Leg dit forum eens uit hoe u dit doet? laat ons hier benieuwen :?:
Deze dakloze vrouw heeft dus nu 10 euro voor zich alleen gekregen door u, en zou zich dus nu lam kunnen eten.
Knap hoor.

noelle
Berichten: 116
Lid geworden op: 22 nov 2004 09:27

Re: de daklozen krant

Ongelezen bericht door noelle »

Ten eerste verheugt iedereen zich op de kinderbijslag. Ik vraag me alleen af wat u bedoelt met die opmerking van de SVB-bank en ik vind het jammer dat u niet onder uw eigen naam een topic durft te plaatsen. Wel vrijheid van meningsuiting, maar dan wel anoniem. Rare manier van reageren.

Ten tweede heb ik dit uit liefdadigheid gedaan en dan staat niet je eigen portemonnee voor op. We hebben het hier toch erg goed, dacht ik zelf

Ten derde hoeven ze maar een deel af te dragen en een deel gebruiken ze voor zich zelf, en dat is heus niet altijd voor drugs. Deze mensen hebben dan toch een vooruitzicht op een betere toekomst. Het is als met zovele dingen de kleine groep die het verpest voor de groep die het wel goed bedoeld. Het is dan ook bedoeld als waarschuwing voordat je iets ondoordachts doet.

Tot slot vind ik dat u dus een erg kortzichtige mening heeft en jammer genoeg durft u deze niet eens onder uw eigen naam te plaatsen. Als dit de toekomst is van Nederland, dan denk ik dat ik liever vandaag dan morgen nog mijn koffers pak.

noelle
Berichten: 116
Lid geworden op: 22 nov 2004 09:27

Re: de daklozen krant

Ongelezen bericht door noelle »

ik kan precies zegen hoe ik dat doe,

boodschapen doen bij de aldi en geen overbodige dingen kopen zo als snoep en ships,
over elke euro drie keer na denken,
minder vlees eten geen frisdranken maar sapjes,
net als nu geen pepernoten en zo,
ik ben voor een week boodschapen echt maar 20.00 kwijt,
en ik gebruik een pak luiers per maand dat is 9.99 dus dat is het enige wat er bij komt

Gast

Re: de daklozen krant

Ongelezen bericht door Gast »

Uit hoeveel gezinsleden bestaat uw gezin? hoeveel inkomen heeft u te besteden per maand?
Misschien een discrete vraag, maar dan wil ik ook mee kunne rekenen.
Ben benieuwd?

noelle
Berichten: 116
Lid geworden op: 22 nov 2004 09:27

Re: de daklozen krant

Ongelezen bericht door noelle »

pfffff wij hebben zon elf honderd euro per maand en dat is dan voor ons 3en,

maar dan gaat de hypotheek er nog af en alle andere vaste lasten,

Gast

Re: de daklozen krant

Ongelezen bericht door Gast »

Beste Noelle,

Wij zijn hier met 3 personen, we hebben een uitkering en dat is pakweg ook zo`n 1100 euro. Ik kan noodgedwongen niet meer werken, mijn vrouw wel en doet dit ook maar dit wordt toch in mindering gebracht op de uitkering.

We doen iedere week boodschappen voor 110 euro, hebben een auto en dan de vaste lasten.
Boodschappen doen wij bij de Aldi en de Lidl en vlees halen we net waar het in de aanbieding is en dit is echt niet voor totaal 20 euro, onmogelijk.

We staan niet rood en betalen nog steeds netjes onze vaste lasten.
En dit is geen illusie maar waarheid.

noelle
Berichten: 116
Lid geworden op: 22 nov 2004 09:27

Re: de daklozen krant

Ongelezen bericht door noelle »

beste meneer anoniem

ja ik noem u maar zo om dat u ja hoe zal ik het zegen naar mijn idee te laf ben om u eigen naam neer te zetten,

dat u niet van 20 euro per week boodschapen kan doen dat is u probleem en niet die van mij wij reden het wel,
dan zou u waarschijnlijk wel overbodige dingen in huis halen en dat doen wij niet,

en ja een auto vreet ook aan je bankrekening die hebben wij ook niet,

wij hebbe duidelijke afspraken omtrend het uit geven van geld geen sinterklaas en geen kerst en geen verjaardagen,

maar waar wij wel ons geld in stoppen is onze zaak en niet die van u,

ik krijg sterk het idee dat u mij veroordeeld om dat wij het wel reden,

Gast

Re: de daklozen krant

Ongelezen bericht door Gast »

Nee, ik veroordeel beslist niemand, maar ik ben al van teveel wateren gewassen dat ik dit helaas niet geloven kan.
Hoe iemand zijn of haar lasten indeeld, kan ik niet beoordelen en wil ik ook niet.
Maar vertel hier geen fabelverhalen, ik ken en wil uw huishoudboekje niet kennen, maar dit komt niet tot stand bij gewone lasten.

Maargoed, nogmaals ik veroordeel u niet, als u zo kunt rondkomen is dit uiteraard uw keuze, maar als u zich zo strikt aan de uitgaven houdt komt die 10 euro (die u weggaf) er bij mij ook niet in.

noelle
Berichten: 116
Lid geworden op: 22 nov 2004 09:27

Re: de daklozen krant

Ongelezen bericht door noelle »

hoe dat kan dat ik die tien euro gaf? kan ik heel erg duidelijk in zijn,

een erg zielig verhaal en erg veel tranen en ik dacht nou ik heb teminsten een huis en zij niet,
dat is de enige reden waarom ik dat gelf gaf,

Gast

Re: de daklozen krant

Ongelezen bericht door Gast »

Welke suk.kel koopt er dan ook de daklozenkrant. Doe liever een donatie aan een goed doel of doe vrijwilligerswerk ipv je geld uit te geven aan dronkaards of drugverslaafden!!

Gast

Re: de daklozen krant

Ongelezen bericht door Gast »

Nou goed dan, dat is dan uw keuze en misschien wel een harde leer.

Ik laat het hierbij want we kunnen nog uren blijven discussiëren, maar dit zet toch geen zode aan de dijk.
Is alleen maar voer voor andere 'gasten'.

Groetjes. :wink:

kees klef

Re: de daklozen krant

Ongelezen bericht door kees klef »

wacht ff hoor.
de daklozenkrant is toch op zich een nobel initiatief?
bovendien, als ze de hele dag gewoon netjes voor de ah staan met hun kranten veroorzaken ze ook geen overlast.

en verder: dat noelle 10 euro geeft aan iemand is toch ook onwijs prima.

het gaat er natuurlijk om dat er daarna speelgoed van gekocht wordt en dat dat eerst niet in het jankverhaal afgesproken is.

ik had een tijdje terug iets vergelijkbaars. iemand wilde geld voor eten te kopen. ik zeg: je mag mijn boterhammen wel hebben? nou en dat is dan niet goed. met andere woorden: ik hoef geen eten, ik wil gewoon GELD.

Dit zijn van die lessen die leer je een paar keer. En anderen die wel 'eerlijk' bedelen zijn daar de dupe van. Maar goed, ik denk dat het bedelen om geld of straatroven of soortgelijke dingen hand over hand zullen toenemen in nederland. *zucht*

Gast

Re: de daklozen krant

Ongelezen bericht door Gast »

Wat had je dan in hemelsnaam op die boterham gedaan? :?

noelle
Berichten: 116
Lid geworden op: 22 nov 2004 09:27

Re: de daklozen krant

Ongelezen bericht door noelle »

uhhhhhhhhhhh opgegeten lijkt mij :?

Dottie

Re: de daklozen krant

Ongelezen bericht door Dottie »

Wel goed lezen Noelle. Wat had je OP die boterham gedaan? Niet wat heb je Met enz. Zo komen die misverstanden op het forum.

Heb je trouwens een nieuwe computer ofzo? Ik zie je bij zoveel topics. Heb jij dan overal verstand van?
Dottie :lol:

noelle
Berichten: 116
Lid geworden op: 22 nov 2004 09:27

Re: de daklozen krant

Ongelezen bericht door noelle »

hahahah het gaat niet om mijn eten hoor hahah het was niet mijn brood hoor,

nee ik heb jammer genoeg nog geen nieuwe pc was dat maar zo nee ik zit hier best vaak ja maar dat is om dat ik het leuk vind om mijn mening te geven,
maar ik vind het wel leuk dat het je zo opvalt, :D

Dottie

Re: de daklozen krant

Ongelezen bericht door Dottie »

Oh zo ja! Je was me nog nooit opgegevallen hier, maar misschien komt het omdat je nu ingelogd reageerd. Maar we dwalen af en chatten mag hier niet, dus! Doe je best hier op het forum en geef je mening.
Groet Dottie :)

Gast

Re: de daklozen krant

Ongelezen bericht door Gast »

volgens mij worden mijn berichten niet geplaatst
dat is l*llig!
:roll:

ik was het net zo met Noelle eens

Gesloten