LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De Kletscorner - november 2013

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door Jolijn »

Terug naar de slavernij is gehoor geven aan/je laten ringeloren door dat handjevol zeikerds.
Geen oorbellen :roll: moet je zien welke baby's kort na de geboorte oorbelletjes krijgen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Jolijn schreef:Terug naar de slavernij is gehoor geven aan/je laten ringeloren door dat handjevol zeikerds.
Geen oorbellen :roll: moet je zien welke baby's kort na de geboorte oorbelletjes krijgen.
Inderaad Jolijn, ik ben dan ook een slaaf...weet alleen niet van wie maar oke. :wink:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door tenormin »

:shock:
Laatst gewijzigd door tenormin op 30 nov 2013 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door Jolijn »

Niet alleen woonwagenkindjes: Antilliaanse, Surinaamse enz. baby's ook.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door tenormin »

:?
Laatst gewijzigd door tenormin op 30 nov 2013 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door ciske »

tenormin schreef:
Nou ja, noemde ook maar 1 boom in 't bos.

Doe de rest ook effe :lol: :lol:

witte angora
Berichten: 31980
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door witte angora »

Jolijn schreef:Niet alleen woonwagenkindjes: Antilliaanse, Surinaamse enz. baby's ook.
Hindoestanen ook. Ik had ooit een voorzichtige scharrel met een hindoestaande. Zuslief had een baby, het kind zat al onder het goud, ketting, ring om de vinger, noem maar op. Echt goud wel te verstaan.

Mag van mij hoor...

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door ciske »

Je ziet ook mensen die bij een baby al gaatjes in de oren laten maken, helemaal gestoord!! Net zoals die mode pop bij haar kind.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

ciske schreef:Je ziet ook mensen die bij een baby al gaatjes in de oren laten maken, helemaal gestoord!! Net zoals die mode pop bij haar kind.

Wie zijn wij om te oordelen over andere culturen ??? Andere culturen hekelen weer dingen in NL welke zij weer gestoord vinden en wij "normaal"

Buitenlandse kennisen van mij hebben ook oorbellen bij hun baby geplaats welke 3 maanden was. Veelal is dit vanuit geloof en bij deze weet ik ook nog dat in ziekenhuis werd gedaan. Bij zulke kleine kinderen schijnt de oorlel juist amper gevoel te hebben.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef:Je ziet ook mensen die bij een baby al gaatjes in de oren laten maken, helemaal gestoord!! Net zoals die mode pop bij haar kind.
Ik zelf had als baby van 3 maanden ook al oorbellen, mwah ik vind het wel leuk
eerlijk gezegd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door ciske »

Wie zijn wij om te oordelen over andere culturen ??? Andere culturen hekelen weer dingen in NL welke zij weer gestoord vinden en wij "normaal"
Die modepop, is zover ik weet geen buitenlander!!

Choco , ik vind dat gestoord gedrag bij baby's. Wacht tot de kinderen zelf kunnen kiezen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Persoonlijk vind ikhet zielig zo klein,ook mensen om me heen kind 6 wek,schattig nou ja prima,ik vind het zielig.
Ja hoe oud dan ik was volgens mij jr of vijf,vond het helemaal niks,man kam thuis,uwelier was kennis en deed het bij ins thuis...( was voor mij beter ,nou ) hrb zes rondjes rond de tafel gerrnd na eerste gaatje :lol: toen ze me eindelijk te pakken hadden...boem hop snel erin schieten ,rn toen zat is scheef :lol: zie je nog steeds,ach...dus ja,hoe laat kan kind wel zeggen ik wil het....
Erna liep ik trots kijk ik heb oorbellen......

Oh dan hoor ik helemaal bij de dlaven heb van die creolen in me oren...slaaf van.....lik me verssie :lol:


Ja,gisteren man op tv,of di over dat hij het nergens op vind slaan,was volgens mij surinaamse man
Oorbellen,hij was boos,in de zin van daar gaat het ons niet om....sprak goed ned,
Ik wordt niet serieus genomen ,het ligt veel dieper....
Dan wordt ik boos........hoe lang is ie hier,hij zag er uit rond de 60 ,hoe lang en dan nu.....
De boel opruien,zal je opa zijn,gezellig...

Op zijn rdams,nou doe maar niet maar ga terug dan,heb je geen last,al die jaren waarschijnlijk gewoon gevierd en nu...daar wordt ik boos om...


Maar goed,het is eigenlijk begonnen nadat een instantie of.?sint op de unesco lijst wilde,toen is er roering onstaan...


Lekker weertje vandaag,regen :lol: moet er nog steeds aan denken hoeveel mzzl ik gehad heb met weer op vakantie.
Morgen ff spoed fysio,moet vinger gaan bewegen,maar uh,die staat zo recht als maar zijn kan....
Weet wel wat oefeningen maaaaaar moet uitkijken met klem gezegd dus even begeleidend maar doen dan.....gezellig kan ie gelijk nek ff doen...weet ie al :lol:

Wat gaan we eten,eitlof ham en kaas...

Gisteren kon verleiding niet weestaan,stond oliebollen kraam bij ziekrnhuis :P nou niet slecht,

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door tenormin »

8)
Laatst gewijzigd door tenormin op 30 nov 2013 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door Jolijn »

ciske schreef:Je ziet ook mensen die bij een baby al gaatjes in de oren laten maken, helemaal gestoord!! Net zoals die mode pop bij haar kind.
8) Ja.
door Jolijn » 07 nov 2013 15:18
Terug naar de slavernij is gehoor geven aan/je laten ringeloren door dat handjevol zeikerds.
Geen oorbellen :roll: moet je zien welke baby's kort na de geboorte oorbelletjes krijgen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door ciske »

wel dat Zwarte Piet moet blijven zoals hij is
Dat is onze cultuur en ja die moet zo blijven. Staat los van oorbellen bij baby's.

witte angora
Berichten: 31980
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door witte angora »

Afbeelding

Ach, zo erg als dit zal het nog niet worden, of wel dan.
Laatst gewijzigd door witte angora op 07 nov 2013 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door Jolijn »

Vlgs mij doen inentingen meer pijn dan gaatjes schieten.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door Jolijn »

Het maakt mij geen moer uit of baby's van andere culturen oorbellen hebben, maar ik zie ook het nut van van wel Zwarte Pieten, maar dan zonder (slaven)oorbellen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Mij maken culturen ook geen fluit uit,maar zolang je hier woont,gekozen hebt om als andere nationaliteit hier te komen,pas je je aan en niet zeuren,profiteren,
Dan hebben we de generatie die dsn zegt maar ik ben hier geboren...ja dus ben je ned,dus hoort dit erbij,,,en bevalt hey niet....nou klm vliegt op veel...
Verder prima,geen discriminatie,niks van die aard ,maar doms gaat het te ver...
Ja,leeftijd........oorbellen.....hoe oud kan een kind zeggen ik wil ze,jr of 8 .
Hoewel de 8 jarige van nu,.....die zijn wijs hoor,wijzer denk ik als wij vroeger...generatie gaat zo snrl ( hoor dat ouwe bes van 40 :lol: )

Wat anders,jullie drama gehoord ,in reuven erg he... :(

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Heb het net gelezen over dat drama wat er weer gebeurd is,
heel triest. :(

Gesloten