LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De Kletscorner - november 2013

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door Radar »

Beste forumgebruikers,

De Kletscorner van de maand november. Iedere maand openen wij een nieuw Kletscorner-topic en sluiten wij de oude.

Dit topic waarin je je nu bevindt is de Kletscorner van november. De Kletscorner van oktober vind je hier: https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 1&t=138177 (deze is nu gesloten en wordt over aan aantal dagen verwijderd).

De gedragsregels voor dit topic:

In dit forumtopic is het toegestaan om over onderwerpen te praten/chatten die geen consumentenkwestie betreffen. Uiteraard houdt dit wel in dat dit op een beleefde manier gebeurt en dat de gedragsregels ook hier van toepassing zijn (http://www.trosradar.nl/sites/forum/gedragsregels/).

Discussiëren over forumleden of over het modereerbeleid is niet toegestaan!

Met vriendelijke groet,

TROS Radar Forummoderatie

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door ciske »

Het stikt er tegenwoordig van de yuppen, en dat is bepaald mijn volk niet...
:lol: En dat zullen er steeds meer worden, Amsterdam is niet meer wat het was, helaas :(

witte angora
Berichten: 30812
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door witte angora »

Heb inmiddels weer een paar waxinelichtjes in mijn oliekacheltje gedaan. Even de kamer op temperatuur brengen (19 graden) en dan de cv weer laag.

Heb net even naar het gasverbruik gekeken: vanaf zaterdag rond deze tijd 2.5 kuub, en dat is inclusief warm water en dat soort dingen. Buitentemperatuur is hier nu 8 graden...

witte angora
Berichten: 30812
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door witte angora »

ciske schreef:
Het stikt er tegenwoordig van de yuppen, en dat is bepaald mijn volk niet...
:lol: En dat zullen er steeds meer worden, Amsterdam is niet meer wat het was, helaas :(
Dat hou je inderdaad niet tegen.

Toch, aan de andere kant, je hebt toch niet met alle mensen contact, of wel dan. Een paar goede vrienden, een aantal kennissen waar je af en toe een bakkie bij kan doen, en voor de rest mensen met wie je op straat eenmalig of af en toe een praatje maakt. Meer heb je toch niet nodig?

En die yuppen, ach...

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door ciske »

Uiteraard heb je niet met alle mensen contact ,maar Amsterdam is echt zwart geworden, en dat is jammer. De mentaliteit is ook niet meer wat het was. Maar dat zal overal zo gaan denk ik zo.

witte angora
Berichten: 30812
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door witte angora »

Klopt, maar verandering is nu eenmaal van alle tijden. Toen mijn overgrootouders naar Amsterdam kwamen, zal de sfeer ook heel anders zijn geweest dan toen mijn grootouders, en later mijn ouders, geboren zijn.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Zo hij is fijn,had heel verhaal geschreven over steden dat rdam ook rdam niet meer is...
Gooien ze net topic eruit,ja zag ik pas bij verzende grrrrrr nou ff relaxed ga eerst naar fysio :lol:

Vanavond probeer ik het weer te schrijven hihih godsamme

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door tenormin »

nvt
Laatst gewijzigd door tenormin op 30 nov 2013 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Het is maar frisjes en donker weer. :(

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door ciske »

tenormin schreef:
Volgens mij zijn er nog maar weinig steden hetzelfde gebleven hoor, dat kan immers niet meer in een Multi culturele samenleving. 't Voegt ook wel wat toe, als je de nare berichten in de krant even buiten beschouwing laat. En teruggaan in het verleden heeft weinig zin, dat gaat alleen nog in gedachte. Hoop dat de fysiotherapeut je andere arm eraan laat, rozemarijntje :wink: , anders word het lastig (nog lastiger) functioneren.

En wat voegt het toe??

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door tenormin »

nvt
Laatst gewijzigd door tenormin op 30 nov 2013 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door ciske »

ciske schreef:
tenormin schreef:
Volgens mij zijn er nog maar weinig steden hetzelfde gebleven hoor, dat kan immers niet meer in een Multi culturele samenleving. 't Voegt ook wel wat toe, als je de nare berichten in de krant even buiten beschouwing laat. En teruggaan in het verleden heeft weinig zin, dat gaat alleen nog in gedachte. Hoop dat de fysiotherapeut je andere arm eraan laat, rozemarijntje :wink: , anders word het lastig (nog lastiger) functioneren.
Ik stel je een vraag op wat jij schrijft.
Laatst gewijzigd door ciske op 04 nov 2013 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Ik vind het eigenlijk wel leuk dat er zoveel verschillend eten te krijgen en te proeven is. Vroeger was dat niet, toen vonden we spaghetti exotisch...

Ik heb eigenlijk niet zo'n last van die multi culturele samenleving.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door sjohie »

ciske schreef:
tenormin schreef:
Volgens mij zijn er nog maar weinig steden hetzelfde gebleven hoor, dat kan immers niet meer in een Multi culturele samenleving. 't Voegt ook wel wat toe, als je de nare berichten in de krant even buiten beschouwing laat. En teruggaan in het verleden heeft weinig zin, dat gaat alleen nog in gedachte. Hoop dat de fysiotherapeut je andere arm eraan laat, rozemarijntje :wink: , anders word het lastig (nog lastiger) functioneren.

En wat voegt het toe??
Een bredere kijk op de wereld, nieuwe culinaire inzichten?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door ciske »

sjohie schreef:
Een bredere kijk op de wereld, nieuwe culinaire inzichten?

Meer het gevoel in het buitenland te zitten, dan in je eigen stad??

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door tenormin »

nvt
Laatst gewijzigd door tenormin op 30 nov 2013 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ciske schreef:
tenormin schreef:
Volgens mij zijn er nog maar weinig steden hetzelfde gebleven hoor, dat kan immers niet meer in een Multi culturele samenleving. 't Voegt ook wel wat toe, als je de nare berichten in de krant even buiten beschouwing laat. En teruggaan in het verleden heeft weinig zin, dat gaat alleen nog in gedachte. Hoop dat de fysiotherapeut je andere arm eraan laat, rozemarijntje :wink: , anders word het lastig (nog lastiger) functioneren.

En wat voegt het toe??
Ciske
Ik weet hoe tenormin dit naar mij bedoeld..ze bedoeld het goed!!
Laten we nu niet weet beginnen....


Nou ik deelgemeente van rdam
Ik vind multi ook niet erg,totaal niet,mits het niet de overhand krijg,ik bedoel ,dit is ons land,pas je aan,regels,feesten,etc,taal,prima
Eten heeeeeerlijk kan niet anders zeggen,chinees nog minste..maar de toko heerljk..



Ja,vind het best zo verhaal van vanmiddag is gereset ppfff

Had nog meer geschreven over multi maar gasn we discussie krijgen laat maar want zo bedoel ik het niet
Laatst gewijzigd door rozemarijntje op 04 nov 2013 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door sjohie »

ciske schreef:
sjohie schreef:
Een bredere kijk op de wereld, nieuwe culinaire inzichten?

Meer het gevoel in het buitenland te zitten, dan in je eigen stad??
Dat is dan perceptie, zo ervaar ik het hier in de stad niet. Nou is dat geen stad in het westen, dus of dat representatief is weet ik niet. Wat ik dan weer wel weet, is dat het ondanks >750.0000 werkelozen, bij mijn vriendin haar nieuwe werkgever toch nog zo is, dat 75% van de medewerkers in de fabriek uit Polen komt. En dat zijn dan operators van redelijk complexe apparaten, dus een stapje boven echte "lopende band medewerkers" zoals ik het maar even noem. Dat zijn instap MBO functies, maar blijkbaar moeten we die arbeidskrachten ook al uit het buitenland halen?

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door weetnietveel »

teunbosseman schreef:Daar laat ik voor de rest bij of het moet zo heel erg noodzakelijk zijn dat ik mijn PB ff aan zet, dan hoor ik het wel.
Ja het is nodig dus zet a.j.b. even je pb aan. Alvast bedankt.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: De Kletscorner - november 2013

Ongelezen bericht door ciske »

75% van de medewerkers in de fabriek uit Polen komt

Beledigend taalgebruik verwijderd door de Moderator

Gesloten