LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De POSTNL verhuis service

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
moleman
Berichten: 301
Lid geworden op: 02 mei 2008 11:38
Locatie: Amsterdam-West

De POSTNL verhuis service

Ongelezen bericht door moleman »

Ik heb vorige week deze dienst aangevraagd. Post wordt doorgestuurd en de bedrijven die ik aangevinkt had worden op de hoogte gesteld van m'n verhuizing. Alles prima dus.

Maar niets is minder waar. Gisteren krijg ik een brief als bevestging van het aanvragen van de verhuisservice incl doorsturen van de post. Maar,

er staat de volgende zin in die brief:

" U heeft er voor gekozen om niet uw post te laten doorsturen"

1. een dergelijke optie heb ik niet gezien.
2. lijkt me ook onlogisch om je post niet mee te laten verhuizen.

Ik kijk net in m'n mailbox. Hey, een mailtje van POSTNL verhuisservice. Een herinnering dat de verhuis service gestart is. Daarin staat het volgende:
Op 05-09-2011 heeft u de PostNL Verhuisservice aangevraagd. Hierbij herinneren wij u dat vanaf 01-01-1970 alle door PostNL bezorgde post naar het nieuwe adres wordt doorgestuurd.
Ik heb dus duidelijk de datum van verhuizing doorgegeven. Vanaf die datum zou het doorsturen starten. Echter volgens de brief had ik niet gekozen voor doorsturen :?:
Nahja. Misschien krijg ik nu nog niet bezorgde post uit het verleden toegestuurd :mrgreen:

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: De POSTNL verhuis service

Ongelezen bericht door VioletPrue »

moleman schreef:er staat de volgende zin in die brief:

" U heeft er voor gekozen om niet uw post te laten doorsturen"

1. een dergelijke optie heb ik niet gezien.
2. lijkt me ook onlogisch om je post niet mee te laten verhuizen.
En toch kiezen legio mensen daar voor.
Ze sturen de bedrijven/'vrienden'/familie die ze belangrijk vinden zelf een verhuisbericht, en laten de rest rustig de post naar het oude adres sturen.
Zijn zij er mooi vanaf.
Ik krijg nu al 6 jaar lang elk jaar een Kerstkaart voor de voormalige bewoners van mijn huis.
Tante Trudie en ome Ruud hebben ook na de geboorte van de kids van de vorige bewoners een kaart gestuurd.
Maar de vorige bewoners hebben dus weinig behoefte aan tante Trudie en ome Ruud, anders wisten zij hun nieuwe adres wel.
En na een jaar lang post nabezorgen ben ik er ook wel klaar mee.
Ik herken het handschrift al, en hang de kaart ook gezellig bij mijn andere kaarten op de deur.
Geniet er toch nog iemand van tante Trudie en ome Ruud.

mzuri
Berichten: 205
Lid geworden op: 03 sep 2011 18:24

Re: De POSTNL verhuis service

Ongelezen bericht door mzuri »

Ik heb ook zo'n tante Trudie, die wel een verhuisbericht van me heeft gehad. Een paar keer zelfs, want omdat ik haar kerstkaart steevast op mijn oude adres krijg, stuur ik haar al heel vroeg de mijne, met naast de beste wensen: Hallo tante Trudie, uw kaart komt op mijn oude adres. NU woon ik Lange Linde laan nr. 482 te HIERO.
Benieuwd of het dit jaar is opgenomen in het adressenboekje.
:-)

just*me
Berichten: 64
Lid geworden op: 19 jul 2011 15:52

Re: De POSTNL verhuis service

Ongelezen bericht door just*me »

Heb je tijdens de bestelprocedure ergens moeten betalen met ideal? De doorstuurservice is namelijk niet gratis. Alleen het bedrijven inlichten is gratis.

Als je niets hebt moeten betalen, dan zal er wel ergens iets zijn misgegaan. Ook de datum die je van de bevestigingsmail noemt (1-1-1970) - dat is duidelijk een foutieve datum.

Heb je al geprobeerd de klantenservice te bellen?
Zelf heb ik een maand geleden van de verhuisservice gebruik gemaakt en krijg zonder problemen mijn post doorgestuurd.

moleman
Berichten: 301
Lid geworden op: 02 mei 2008 11:38
Locatie: Amsterdam-West

Re: De POSTNL verhuis service

Ongelezen bericht door moleman »

VioletPrue schreef: En toch kiezen legio mensen daar voor.
Ze sturen de bedrijven/'vrienden'/familie die ze belangrijk vinden zelf een verhuisbericht, en laten de rest rustig de post naar het oude adres sturen.
Zijn zij er mooi vanaf.
Ik krijg nu al 6 jaar lang elk jaar een Kerstkaart voor de voormalige bewoners van mijn huis.
En na een jaar lang post nabezorgen ben ik er ook wel klaar mee.
Ik herken het handschrift al, en hang de kaart ook gezellig bij mijn andere kaarten op de deur.
Geniet er toch nog iemand van tante Trudie en ome Ruud.
Die kiezen daar niet voor. Die doen niets en laten het andere doen. Luie mensen zijn dat.
Ik krijg hier ook legio post dat voor vorige bewoners bestemd is.
Dat stuur ik terug. Als dat niet helpt na verloop van tijd gooi ik het weg.
En lees nu eens goed wat ik schreef. Per brief bevestiging doorsturen NEE. En per Email bevestiging doorsturen JA. En dan wordt er doorgestuurd vanaf 1-1-1970. Dat is toch om te janken?

@just*me

Klopt helemaal doorstuurservice is niet gratis. Maar daar had ik het niet over. Ik had het over de verhuisservice en daarbij is een maand post doorsturen wel gratis binnen Nederland , handig heh?
http://www.postnl.nl/voorthuis/post-doo ... vice/#tab2
Prijzen
http://www.postnl.nl/voorthuis/post-doo ... vice/#tab3

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: De POSTNL verhuis service

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Dat ik maar op 1 deel van uw post inga, wil niet zeggen dat ik het niet gelezen heb.
Ik was het met dat deel niet eens, en dat geef ik aan.

moleman
Berichten: 301
Lid geworden op: 02 mei 2008 11:38
Locatie: Amsterdam-West

Re: De POSTNL verhuis service

Ongelezen bericht door moleman »

VioletPrue schreef:Dat ik maar op 1 deel van uw post inga, wil niet zeggen dat ik het niet gelezen heb.
Ik was het met dat deel niet eens, en dat geef ik aan.
Zoals je op de link kan zien heb je dus ongelijk. De eerste maand post doorsturen, post mee laten verhuizen bij de verhuisservice is geheel gratis! Mee verhuizen en door laten sturen zijn twee verschillende zaken.

marietje1
Berichten: 90
Lid geworden op: 18 jul 2007 16:32

Re: De POSTNL verhuis service

Ongelezen bericht door marietje1 »

De eerste maand door sturen is niet helemaal gratis. Ik heb daar tenminste 0.05 cent voor moeten betalen.
En het leuke is dat al de post met onze achternaam doorgestuurd zou worden.
Nu krijg ik nog dood leuk mijn post op mijn oude adres. ( gelukkig hebben we de sleutel nog!)

just*me
Berichten: 64
Lid geworden op: 19 jul 2011 15:52

Re: De POSTNL verhuis service

Ongelezen bericht door just*me »

het kost inderdaad minimaal 5 cent. In tab 2 van de verhuisservice moet je aangeven of je je post mee wilt laten verhuizen en indien ja een periode kiezen. Dit heb je gedaan neem ik aan?
Omdat je in je eerste post schrijft dat je die optie nergens hebt gezien...

HazkanK
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jan 2012 11:23

Re: De POSTNL verhuis service

Ongelezen bericht door HazkanK »

Het lijkt mij persoonlijk erg prettig om na een verhuizing toch de eerste zes maanden alles doorgestuurd te krijgen. Wat nu als je een bedrijf vergeten bent in te lichten? Ik mis even wat dat met luiheid of het uit handen geven van taken is. Wel vind ik het extreem naief als je denkt dat als een bedrijf sporadisch iets naar je oude adres stuurt de nieuwe bewoner dat wel zal doorsturen...

Gesloten