LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] de tijd loopt hier achter

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Piet1953
Berichten: 42
Lid geworden op: 18 apr 2008 08:15

de tijd loopt hier achter

Ongelezen bericht door Piet1953 »

Weet de beheerder van dit forum dat de tijd, die aangegeven is boven de berichtjes niet korrekt is? Het scheelt ongeveer een uur. b.v. het is nu echt al 17:18 uur en niet de tijd die straks hierboven komt te staan

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: de tijd loopt hier achter

Ongelezen bericht door gravedigger »

Aner(s) brilletje nodig Piet?

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: de tijd loopt hier achter

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Wow! een afwijking van maarlieft eeeeeeen minuut!!!!
Echt schokkend!
Ik zou ze aanklagen! :D

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: de tijd loopt hier achter

Ongelezen bericht door pbarendse »

Ik zou zeggen: check even de tijdzone en zomertijd instellingen op je eigen PC. Waarschijnlijk kloppen die niet, en dan worden de verkeerde gegevens doorgezet naar de webserver...
Dubbel klikken op het klokje rechtsonder en je krijgt de tijdinstellingen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: de tijd loopt hier achter

Ongelezen bericht door puma73 »

is al vaker opgemerkt door diverse mensen dat de tijd 1 uur achterloopt

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: de tijd loopt hier achter

Ongelezen bericht door acjzr1 »

@ pbarendse
Zoals U kunt zien kloppen de instellingen van TS.
Hij of zij hoeft dus niet te wijzigen.
Vriendelijke groet,
Acjzr1.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: de tijd loopt hier achter

Ongelezen bericht door pbarendse »

Het zou ook nog zo kunnen zijn dat de tijdsinstellingen van één van de servers niet goed staat. Ik neem niet aan dat dit forum op 1 server draait, het zal waarschijnlijk om een cluster gaan. Als 1 van die machines verkeerde instellingen gebruikt, kan het schelen op welke server je terechtkomt.

Piet1953
Berichten: 42
Lid geworden op: 18 apr 2008 08:15

Re: de tijd loopt hier achter

Ongelezen bericht door Piet1953 »

Aan de tijdsinstelling van mijn computer mankeerde niks, heb ik natuurlijk meteen gecontroleerd.

En ook hier, op een hele andere computer die meer dan 100 km verwijderd staat van die waar ik vanmiddag op werkte, en die op XP draait i.p.bv. op Vista loopt de tijd van deze site (nergens anders) een uur achter...

Bij jullie niet????

Op de klok van mijn computer en op mijn horloge is het nu ECHT 21.44 en BOVEN DIT BERICHT staat bij mij 20.44

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: de tijd loopt hier achter

Ongelezen bericht door puma73 »

Piet1953,

je hebt helemaal gelijk, er is door vele mensen in diverse topics aangegeven dat de tijd op dit forum en alleen op dit forum afwijkend is.

dan zou bij vele mensen de instellingen niet kloppen.

maar het is wel irritant, zeker als je reactie's binnen krijgt over een of meerdere dagen

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: de tijd loopt hier achter

Ongelezen bericht door gravedigger »

En je tijd van posten is ook 21.44 uur. Dus.....?

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: de tijd loopt hier achter

Ongelezen bericht door acjzr1 »

21:44 GEPLAATST EN 21:44 ALS TIJD OP HET FORUM....
What's the problem?

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: de tijd loopt hier achter

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

En het begon met 17.17 en geplaatst 17.18 . Waar haal je dat uur verschil vandaan ? Leef jij nog in de wintertijd :P

Piet1953
Berichten: 42
Lid geworden op: 18 apr 2008 08:15

Re: de tijd loopt hier achter

Ongelezen bericht door Piet1953 »

acjzr1, reintje vitesse
Whts's the problem?
Er is niet 1 probleem, er zijn er twee.

probleem 1.
Boven het bericht dat ik op 21.44 plaatste, staat bij mij, dat het op 20.44 is geplaatst. En bij het bericht dat ik 17.18 plaatste, staat bij mij dat het om 16.17 is geplaatst.

probleem 2.
Jullie plaatsen hier reakties op berichtjes zonder de moeite te nemen ze goed te lezen. Ik had het bovenstaande namelijk al onderin mijn bericht van 21.44 geplaatst.

Als je de moeite zou nemen het hele draadje even door te lezen, dan zou je kunnen weten dat dit probleem zich bij meerdere mensen voor doet. Aan de computers van die mensen (althans aan die twee waar ik op werkte) mankeert niets, en het probleem van de onjuiste tijd doet zich UITSLUITEND OP DIT FORUM voor. Bij andere mensen werkt het wel goed, kennelijk is dat bij jullie ook zo.

De enige reden dat ik het oorspronkelijke berichtje plaatste was om de beheerders van dit forum er op attent te maken. Ik wist niet dat anderen dit al hadden gemeld, en dat het forum bij een aantal andere gebruikers kennelijk wel goed werkt.

Het maakt namelijk een bijzondere knullige en krakkemikkige indruk als een gebruiker b.v. om 12.00 uur een berichtje plaatst en daarna ziet dat het forum daar 11.00 uur van maakt. Echt geen reclame voor degene die de site heeft gemaakt. Dat is tenminste mijn oordeel, en ik ben al meer dan 20 jaar werkzaam in de software-ontwikkeling. Als op een van de producten die wij hebben gemaakt zich zo'n probleem zou voordoen, zou ik het onmiddellijk door mijn mensen laten verbeteren.

Kennelijk malen de beheerders van dit forum hier niet om. Het maakt me verder niet zo veel uit, nu ik het weet. Ik rommel me wel door dit forum heen.
Laatst gewijzigd door Piet1953 op 29 mei 2008 08:33, 2 keer totaal gewijzigd.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: de tijd loopt hier achter

Ongelezen bericht door gravedigger »

Zou hwr peobleem tpch echt niet bij jou zitten? Rt zijn meer mensen (incl. mijzelf) die de juiste tijd zien? Waar gemeld wordt, dzt het eerder gemeld is, lag dat aan de wintertijd die |NIET aangepast werd.
Ter controle quote ik een deel van je bpvenstaande post en zie je dat die p, 08.06 is gepost.
Geplaatst op: 29 Mei 2008 08:06 Onderwerp:



acjzr1, reintje vitesse

Piet1953
Berichten: 42
Lid geworden op: 18 apr 2008 08:15

Re: de tijd loopt hier achter

Ongelezen bericht door Piet1953 »

gravedigger,

Ik heb hier al meerdere keren gemeld dat de tijd bij mij goed staat. En dat andere klopt ook niet. Jullie moeten echt de berichten eerst lezen, voordat je reageert. Ik laat het verder hierbij.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: de tijd loopt hier achter

Ongelezen bericht door S. »

check

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: de tijd loopt hier achter

Ongelezen bericht door S. »

Verrek, mij mij staat ook de tijd verkeerd. Precies een uur achter.
:P

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: de tijd loopt hier achter

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Het kan best zijn dat de tijd bij sommige gebruikers niet klopt terwijl het bij andere gebruikers wel klopt.
Ik zie geen verschil in de tijden, het ligt aan de server en de gebruikte software van de gebruiker.
Bij windows zal het goed zijn, maar met linux kan het verschillen. Hoe dat komt weet ik niet, maar het is door de gebruiker aan te passen in het profiel. Daar staat een regel GMT + 1 uur en GMT - 1 uur.
Alleen is in dit forum het profiel niet openbaar en daarom niet te corrigeren.

Vr. Gr. Hans.

Piet1953
Berichten: 42
Lid geworden op: 18 apr 2008 08:15

Re: de tijd loopt hier achter

Ongelezen bericht door Piet1953 »

resp00112469,

Met Linux heeft dit niets te maken.

Ik heb dit probleem nu geconstateerd op drie machines: twee daarvan werken onder Windows XP, eentje onder Windows Vista. Het doet zich dus (ook) voor op Windows-machines. Dat heb ik overigens al eerder in dit draadje vermeld.

Verder staat op mijn machines overal op het internet de tijd goed, alleen op dit forum staat hij verkeerd. Ik vind het onredelijk in zo'n geval de schuld bij de gebruiker te leggen. De tijdsinstellingen van die gebruikers kloppen gewoon.

inburger
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:25

Re: de tijd loopt hier achter

Ongelezen bericht door inburger »

Nou word ik toch wel nieuwsgierig... Ik zal de tijd noemen waarop ik het verzend, ben benieuwd!
18:18 nu!

Gesloten