Declaratiesysteem CZ werkt niet naar behoren

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Jacx

Declaratiesysteem CZ werkt niet naar behoren

Ongelezen bericht door Jacx »

Sinds half september ben ik in contact over het foutief verwerken van een declaratie bij CZ. Mijn man staat samen op mijn zorgpolis. Hij heeft begin september een declaratie gedaan. Deze is echter verwerkt als zijnde een declaratie van mij. Dit heb ik gemeld en mij werd verteld dat dit in orde gemaakt zou worden. Nu heb ik een declaratie die onder deze vergoeding valt en zegt het systeem dat de vergoeding is opgebruikt. Ik heb gisteren gebeld met CZ en begrijp dat ze al maanden kampen met een niet goed werkend declaratiesysteem en zijn handmatig de fouten aan het wegwerken. Ik moet echter nog weken wachten. Wie heeft dit probleem ook ervaren? In deze tijd van hoge kosten is het toch niet acceptabel dat je maar moet wachten op je geld?

astrid.janssen

Re: Declaratiesysteem CZ werkt niet naar behoren

Ongelezen bericht door astrid.janssen »

Iets wat al een paar jaar zonder problemen vergoed werd, kostte mij nu 3 maanden wachten en 2 langdurige telefoontjes. Het had te maken met hun nieuwe systeem.
Nu moest opeens een bepaalde omschrijving anders omschreven gaan worden. Eindelijk mijn geld gedeclareerd gekregen, maar zo hoort het toch echt niet te gaan.

Seinhuis

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Aangezien u deze klacht niet opgelost krijgt met de klantenservice kunt u het beste een officiële klacht indienen. Als u niet tevreden bent met hun antwoord dan kunt u naar Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen. Op www.cz.nl/service-en-contact/klacht-melden staat precies hoe.

Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl voor hulp.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Seinhuis schreef:
18 okt 2022 04:30
Aangezien u deze klacht niet opgelost krijgt met de klantenservice kunt u het beste een officiële klacht indienen. Als u niet tevreden bent met hun antwoord dan kunt u naar Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen. Op www.cz.nl/service-en-contact/klacht-melden staat precies hoe.

Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl voor hulp.
Dit lijkt me nou echt een beetje overdreven.
CZ heeft wat problemen, zoals gezegd, door een nieuw declaratiesysteem, en ze zijn bezig dit op te lossen.
Bel gewoon af en toe nog eens hoe ver ze met uw declaratie zijn.
Om daarvoor nou een rechtsbijstandsverzekering in te schakelen??

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Heel vervelend. Nog maar evengeduld hebben, wordt het vast opgelost.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Seinhuis schreef:
18 okt 2022 04:30

Zou ik niet doen want dan moeten ze daar ook weer tijd aan besteden en die tijd gaat waarschijnlijk weer af van de tijd voor het wegwerken van de foutieve declaraties.

Franskia

Ongelezen bericht door Franskia »

Ik zou inderdaad een klacht indienen. Als zij geld van je moeten krijgen zijn ze direct daar, maar als jij iets van hen moet krijgen duurt het vaak lang en krijg je allerlei smoesjes te horen waarom het zo lang duurt..

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Franskia schreef:
18 okt 2022 12:53
Ik zou inderdaad een klacht indienen. Als zij geld van je moeten krijgen zijn ze direct daar, maar als jij iets van hen moet krijgen duurt het vaak lang en krijg je allerlei smoesjes te horen waarom het zo lang duurt..
Een klacht indienen en wachten op die behandeling kost waarschijnlijk meer tijd en energie dan even wachten op de juiste afhandeling van deze declaratie.
En hoe weet u nou of het een smoes is wat CZ in dit geval zegt? Uw onderbuikgevoel?

Gesloten