Deel jouw ervaringen met AI Chatbots

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Wat-nou-weer

Re: Deel jouw ervaringen met AI Chatbots

Ongelezen bericht door Wat-nou-weer »

J. Deltoer schreef:
11 okt 2025 17:41
esphome schreef:
11 okt 2025 17:33
Gewoonweg niet aan beginnen met het ook op het klimaat. AI verdubbelt het stroomverbruik van het een land waar de AI-datacenters staan.

Denk aan het milieu en gebruik jouw eigen computer in jouw eigen hersenpan en als die er niet uitkomt vraag het dan aan een ander.
Het klimaat verandert, wen er maar aan. Net zoals het gebruik van Kunstmatige Intelligentie. Wen daar ook maar aan.
Heb recent wat chips in mijn hersenpan laten plaatsen. Geen AI meer nodig, mijn footprint èn mijn stroomverbruik zijn enorm verminderd. Ik ben er al aan gewend.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

esphome schreef:
Gewoonweg niet aan beginnen met het ook op het klimaat. AI verdubbelt het stroomverbruik van het een land waar de AI-datacenters staan.

Denk aan het milieu en gebruik jouw eigen computer in jouw eigen hersenpan en als die er niet uitkomt vraag het dan aan een ander.
Dan moet je ook kijken wat de energiekosten zijn als je op "de ouderwetse" manier dingen doet. Als je een beetje geavanceerde prompt hebt kost dat ook heel veel (computer)tijd als je het allemaal zelf doet. En misschien moet je ook nog boeken kopen of lenen in de bibliotheek. Als die kosten (tijd, materiaal, energie, etc) moet je ook meenemen in de vergelijking.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Onkruid71 schreef:
15 mei 2025 19:39
Ik heb laatst een ervaring gehad met de DHL chatbot, bij 3 bestellingen ben ik volgens de bezorger niet thuis geweest, en bij 1 zelfs 2 keer niet. Dit is natuurlijk onzin. Dus ik dacht ik bel ze even op. Helaas nergens een nummer.

Dan maar via de chatbot. Wat een erkende was dat. Vragen die niet begrepen worden, of verkeerd beantwoord worden. Een ellende was het.
Chatbot = Klantenafweerservice.
ReelRanger schreef:
11 okt 2025 17:20
Ik gebruik AI-chatbots steeds vaker voor kleine dingen – van het samenvatten van nieuws tot het schrijven van e-mails.
Wat me opvalt, is dat ze beter worden in het begrijpen van context, maar soms nog steeds moeite hebben met sarcasme of humor 😄
Heeft iemand hier ze al geprobeerd voor werkgerelateerde taken?
Ja, maar niet tot tevredenheid. Ze zijn wel goed bij vertalingen, maar geef ze een duidelijke opdracht:
'vertaal zo letterlijk mogelijk'
'vertaal op rijm'
'vertaal de strekking'

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Laatst had ik een operatie. Ik heb de instructies van het ziekenhuis door een chatbot in normale taal laten omzetten. Dat leverde oa een duidelijk overzicht van in te nemen pijnstillers op.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
12 okt 2025 13:43
ReelRanger schreef:
11 okt 2025 17:20
Ik gebruik AI-chatbots steeds vaker voor kleine dingen – van het samenvatten van nieuws tot het schrijven van e-mails.
Wat me opvalt, is dat ze beter worden in het begrijpen van context, maar soms nog steeds moeite hebben met sarcasme of humor 😄
Heeft iemand hier ze al geprobeerd voor werkgerelateerde taken?
Ja, maar niet tot tevredenheid. Ze zijn wel goed bij vertalingen, maar geef ze een duidelijke opdracht:
'vertaal zo letterlijk mogelijk'
'vertaal op rijm'
'vertaal de strekking'
"verzin er niets bij"

esphome

Ongelezen bericht door esphome »

J. Deltoer schreef:
11 okt 2025 17:41
esphome schreef:

Het klimaat verandert, wen er maar aan. Net zoals het gebruik van Kunstmatige Intelligentie. Wen daar ook maar aan.
Zal ik dan maar alvast de foetus houden gaan aannemen!? De mens is straks overbodig en gaat beoordeeld worden als irrationeel en zo een gevaar voor wat AI graag wil zien.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

De mens is altijd overbodig geweest, nog overbodiger dan de milde variant, de sprinkhaan.
Toch blijf ik nog even, vind het nog regelmatig gezellig.

Plaats reactie