| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Deursticker tegen colportage
Deursticker tegen colportage
Wij hebben sinds kort een sticker om colporteurs tegen te houden, maar wat mij opvalt is dat de colporteurs zo brutaal blijven aanbellen. Ik vroeg me af hebben meer mensen die zo'n sticker hebben aangeschaft daar last van hebben. Ik geef duidelijk aan dat ik ze niet wens en ze hebben dan de smoes dat ze korting komen brengen.....
-
manondoris
Re: Deursticker tegen colportage
bij mij hebben ze hem er laatst afgepulkt en aangebeld! toen ik zei ik heb een sticker en wil niet dat jullie aanbellen zei dat joch uuu nee hoor mevr ik zie geen sticker. nee nu niet meer nee
ik weet zeker dat hij hem eraf gehaald heeft 
hier geen sticker maar zo goed als nooit aan de deur, trek mijn mond wel open 
Wij hebben ook zo'n sticker en er komt nooit iemand aan de deur. Zelf een collectant belde pas niet aan!
Weet je dat zeker of denk je dat zeker?manondoris schreef:bij mij hebben ze hem er laatst afgepulkt en aangebeld! toen ik zei ik heb een sticker en wil niet dat jullie aanbellen zei dat joch uuu nee hoor mevr ik zie geen sticker. nee nu niet meer neeik weet zeker dat hij hem eraf gehaald heeft
Ook ik heb zo'n sticker maar daar staat ook bij : geen geloofsovertuignissen.
Laatst belde jehova weer aan, ik zeg hallo heb je niet gezien wat er op die sticker staat, ach mevrouw ik kan niet zo goed lezen, ik zeg ach meneer dan word het tijd dat u eens een opticien gaat bezoeken, goedenmiddag meneer en heb deur dicht gedaan voor zijn neus.
Laatst belde jehova weer aan, ik zeg hallo heb je niet gezien wat er op die sticker staat, ach mevrouw ik kan niet zo goed lezen, ik zeg ach meneer dan word het tijd dat u eens een opticien gaat bezoeken, goedenmiddag meneer en heb deur dicht gedaan voor zijn neus.
-
VioletPrue
Heb ik ook.hans1975 schreef:Wij hebben sinds kort een sticker om colporteurs tegen te houden, maar wat mij opvalt is dat de colporteurs zo brutaal blijven aanbellen. Ik vroeg me af hebben meer mensen die zo'n sticker hebben aangeschaft daar last van hebben. Ik geef duidelijk aan dat ik ze niet wens en ze hebben dan de smoes dat ze korting komen brengen.....
Ik vraag altijd of ze kunnen lezen (sticker zit 5 millimeter onder mijn bel) of dat ze mijn bril willen lenen.
Vervolgens vraag ik hun naam en de naam van het bedrijf.
Schrijf ik op, en ik mail het bedrijf met een klacht.
Krijg meestal mailtjes vol excuses terug.
Schiet ik niks mee op, maar er wordt wel minder vaak aangebeld nu.
Paar maanden terug had ik zo'n Eneco-drol aan de deur.
Deed me toch een partij aardig!
Ik was in een goede bui, dus heb ik hem 45 minuten aan de praat gehouden.
Over energie, katten, zijn werk...
Toen puntje bij paaltje kwam heb ik vriendelijk bedankt en gezegd dat ik niet wilde overstappen.
Weer 45 minuten die hij aan een goedgelovig iemand kan besteden verpest.
Die komt dus volgende maand weer een keer langs.Toen puntje bij paaltje kwam heb ik vriendelijk bedankt en gezegd dat ik niet wilde overstappen.
Weer 45 minuten die hij aan een goedgelovig iemand kan besteden verpest.![]()
Het is niet politiek correct, maar ik laat ze even aanvangen met hun verhaal en smijt dan zonder iets te zeggen de deur dicht in hun gezicht.
Je hebt er colporteurs bij ,die speciaal aanbellen bij degene die een sticker op de deur hebben.
-
Bob Schurkjens
Vraag altijd om legitimatie: dat zijn ze verplicht. Hebben ze die niet (en dat komt vaak voor): politie bellen. In mijn geval kwam de politie ook. Brutaal snotneusje (Eneco colporteur) veranderde ter plekke in een hoopje ellende en belde in paniek zijn supervisor.
En kreeg over de telefoon ook nog een standje dat hij zijn legitimatiekaart niet bij zich had. Het was een kostelijk schouwspel.
En kreeg over de telefoon ook nog een standje dat hij zijn legitimatiekaart niet bij zich had. Het was een kostelijk schouwspel.
hier doen ze ook of hun neus bloed.. of ze zeggen ja maar mevrouw dit is geen colportage...
mn dikke kont dat t t wel is
mn dikke kont dat t t wel is
-
manondoris
is het de bedoeling dat ik hier op in gaGJvdZ schreef:Weet je dat zeker of denk je dat zeker?manondoris schreef:bij mij hebben ze hem er laatst afgepulkt en aangebeld! toen ik zei ik heb een sticker en wil niet dat jullie aanbellen zei dat joch uuu nee hoor mevr ik zie geen sticker. nee nu niet meer neeik weet zeker dat hij hem eraf gehaald heeft
Tekenend voor je mentaliteit.Bob Schurkjens schreef:Vraag altijd om legitimatie: dat zijn ze verplicht. Hebben ze die niet (en dat komt vaak voor): politie bellen. In mijn geval kwam de politie ook. Brutaal snotneusje (Eneco colporteur) veranderde ter plekke in een hoopje ellende en belde in paniek zijn supervisor.
Brutaal snotneusje heeft dat geleerd van Eneco en ik neem aan van
volwassen mensen waartoe jij ook behoord!
Stuur ze in het vervolg gewoon weg.
-
VioletPrue
Het is meestal wel normaal om een vraag te beantwoorden ja.manondoris schreef:is het de bedoeling dat ik hier op in gaGJvdZ schreef:Weet je dat zeker of denk je dat zeker?manondoris schreef:bij mij hebben ze hem er laatst afgepulkt en aangebeld! toen ik zei ik heb een sticker en wil niet dat jullie aanbellen zei dat joch uuu nee hoor mevr ik zie geen sticker. nee nu niet meer neeik weet zeker dat hij hem eraf gehaald heeft
Dus zou ik zeggen dat GJvdZ inderdaad op antwoord hoopt.
Zou toch kunnen dat u (manondoris) toevallig al een poosje niet meer heeft gezien dat de sticker er nog zat. Of dat u juist wel toevallig die dag of dag ervoor nog heeft gezien dat de sticker er zat. Veel mensen die een sticker hebben, zijn vaak in de veronderstelling dat op die plaats een sticker zit maar controleren dat eigenlijk niet meer.VioletPrue schreef:Het is meestal wel normaal om een vraag te beantwoorden ja.manondoris schreef:is het de bedoeling dat ik hier op in gaGJvdZ schreef: Weet je dat zeker of denk je dat zeker?
Dus zou ik zeggen dat GJvdZ inderdaad op antwoord hoopt.
-
manondoris
ik kan het natuurlijk niet met 100% zekerheid bevestigen ,maar hij hing onder de bel en weg was ie na dat er een jochie van oxxio aan de deur kwam drammen 
Waarom? Zoals ik het lees heeft Bob Schurkjens niets fout gedaan en zich enkel gehouden aan de wettelijke mogelijkheden die hem geboden zijn.bosse bol schreef:Tekenend voor je mentaliteit.Bob Schurkjens schreef:Vraag altijd om legitimatie: dat zijn ze verplicht. Hebben ze die niet (en dat komt vaak voor): politie bellen. In mijn geval kwam de politie ook. Brutaal snotneusje (Eneco colporteur) veranderde ter plekke in een hoopje ellende en belde in paniek zijn supervisor.
Brutaal snotneusje heeft dat geleerd van Eneco en ik neem aan van
volwassen mensen waartoe jij ook behoord!
Stuur ze in het vervolg gewoon weg.
Dat jochie probeerde een paar centen te verdienen.
Ben je er niet van gediend dan stuur je hem weg zoals iedereen doet
maar ga je je als volwassene niet kostelijk vermaken omdat je het zo
nodig vind om de politie er bij te halen.
Dat vind ik zielig en onvolwassen.
plumber schreef:Dat jochie probeerde een paar centen te verdienen.
Politie erbij halen is inderdaad wel erg overdreven.
Alsof die niets beters te doen hebben.