En met welke airline kan je dan het best vliegen? Of gewoon met eigen transport? Welk merk auto is dan het meest geschikt?kuklos schreef: ↑11 sep 2021 22:41Zelf in China je pakketje ophalen bij de leverancier. Uhm, oeps, corona. Behalve als het in Wuhan is dan.NeoDutchio schreef: ↑11 sep 2021 22:06Kunt u mij dan wel vertellen bij welke transportdienst wij wel gebruik van kunnen maken?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] DHL gooit pakket bij vuilnis
-
- Berichten: 12770
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: DHL gooit pakket bij vuilnis
Re: DHL gooit pakket bij vuilnis
Lopen. Gewoon met de benenwagen. Blote voeten. Kunnen mensen ook niet klagen over verkeerd merk schoenen.
Re: DHL gooit pakket bij vuilnis
Ik adviseer de Ever Given. Tijd genoeg om ook de piramides te bezoeken.
-
- Berichten: 32279
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: DHL gooit pakket bij vuilnis
En wat hield jou tegen het pakketje daar weer uit te halen?Richardhendriksmit schreef: ↑11 sep 2021 11:06DHL heeft mijn pakketje 3SWLT0017077001 in de vuilnisbak gegooid. (Dit heb ik op video).
moederslink
, Nevyn
, Sannietje
en Annemieke67
vinden dit leuk
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: DHL gooit pakket bij vuilnis
Dat wist ik niet eens, kun je nagaan
Re: DHL gooit pakket bij vuilnis
Dat zit ik me ook al de hele tijd af te vragen.witte angora schreef: ↑11 sep 2021 22:53En wat hield jou tegen het pakketje daar weer uit te halen?Richardhendriksmit schreef: ↑11 sep 2021 11:06DHL heeft mijn pakketje 3SWLT0017077001 in de vuilnisbak gegooid. (Dit heb ik op video).
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: DHL gooit pakket bij vuilnis
Hopelijk lezen ze mee in China!Ik roep alle bedrijven op om te stoppen met DHL als hun pakketbezorger.
Re: DHL gooit pakket bij vuilnis
Slaat helemaal nergens op de meeste artikelen die je koopt komen uit China.
Re: DHL gooit pakket bij vuilnis
Je koopt iets online en laat het thuisbezorgen. Vaak kan je bij het artikel al zien wat de levertijd is, en tijdens het bestellen of na het afrekenen kan je vaak al kiezen voor overdags (gratis) of in de avonduren ( wordt soms een bijdrage van €1,95 gerekend).
Na bevestiging krijg je nogmaals de verwachte levertijd te zien en ontvang je een e-mail. Dan ontvang je ook nog een e-mail van DHL met een link om je pakket te volgen. Hier staat vaak ook nog tussen ..:.. uur en ..-.. uur.
Je kan ervoor kiezen om hiervoor thuis te blijven. In 9 van de 10 gevallen gaat dit altijd goed. Je kan ervanuit gaan dat er altijd wel een buur thuis is die het pakketje aan neemt maar overdags werken er veel en in de juli en augustus maanden zijn er veel op vakantie.
Als ik me inbeeld dat ik pakketbezorger ben en bij mijn werk vertrek met een busje met 100 pakketjes en ik tref er 40 niet thuis waarvoor ik extra tijd moet maken om bij buren aan te bellen in de hoop er eentje thuis te treffen die het aan neemt...dat zou mij als bezorger nu enorm frustreren. Als er niemand thuis is kan je een briefje achterlaten en kan je als bezorger de volgende dag weer terug. Bij weer niet thuis moet je weer extra naar een bezorgpunt in de buurt om te lossen. Deze obstakels zorgen weer voor veel vertraging, klagende klanten en slechte reviews.
Dus doet de bezorger het gewoon afleveren maar dan in de kliko en een briefje. Gewoon zorgen dat je thuis bent dus, dat voorkomt een hoop. Of naar de winkel zelf.
Na bevestiging krijg je nogmaals de verwachte levertijd te zien en ontvang je een e-mail. Dan ontvang je ook nog een e-mail van DHL met een link om je pakket te volgen. Hier staat vaak ook nog tussen ..:.. uur en ..-.. uur.
Je kan ervoor kiezen om hiervoor thuis te blijven. In 9 van de 10 gevallen gaat dit altijd goed. Je kan ervanuit gaan dat er altijd wel een buur thuis is die het pakketje aan neemt maar overdags werken er veel en in de juli en augustus maanden zijn er veel op vakantie.
Als ik me inbeeld dat ik pakketbezorger ben en bij mijn werk vertrek met een busje met 100 pakketjes en ik tref er 40 niet thuis waarvoor ik extra tijd moet maken om bij buren aan te bellen in de hoop er eentje thuis te treffen die het aan neemt...dat zou mij als bezorger nu enorm frustreren. Als er niemand thuis is kan je een briefje achterlaten en kan je als bezorger de volgende dag weer terug. Bij weer niet thuis moet je weer extra naar een bezorgpunt in de buurt om te lossen. Deze obstakels zorgen weer voor veel vertraging, klagende klanten en slechte reviews.
Dus doet de bezorger het gewoon afleveren maar dan in de kliko en een briefje. Gewoon zorgen dat je thuis bent dus, dat voorkomt een hoop. Of naar de winkel zelf.
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Bob Schurkjens
vindt dit leuk
Re: DHL gooit pakket bij vuilnis
Ja? Tijd voor een andere baan dan. Want datgene wat jou blijkbaar enorm zou frustreren, is gewoon je werk.Sannietje schreef: ↑12 sep 2021 14:32Als ik me inbeeld dat ik pakketbezorger ben en bij mijn werk vertrek met een busje met 100 pakketjes en ik tref er 40 niet thuis waarvoor ik extra tijd moet maken om bij buren aan te bellen in de hoop er eentje thuis te treffen die het aan neemt...dat zou mij als bezorger nu enorm frustreren.
dmv
, klaartje59
, Dorfje
, Annemieke67
en alfatrion
vinden dit leuk
Re: DHL gooit pakket bij vuilnis
Gelukkig is het mijn baan niet, ik beeld het me maar in.Moneyman schreef: ↑12 sep 2021 14:44Ja? Tijd voor een andere baan dan. Want datgene wat jou blijkbaar enorm zou frustreren, is gewoon je werk.Sannietje schreef: ↑12 sep 2021 14:32Als ik me inbeeld dat ik pakketbezorger ben en bij mijn werk vertrek met een busje met 100 pakketjes en ik tref er 40 niet thuis waarvoor ik extra tijd moet maken om bij buren aan te bellen in de hoop er eentje thuis te treffen die het aan neemt...dat zou mij als bezorger nu enorm frustreren.
Uiteraard is het je werk, maar als klant niet thuis zijn op afgesproken bezorg moment, dan vind ik het niet terecht om te klagen dat het in een kliko wordt gegooid of bij de buren wordt afgegeven of dat je het op moet halen bij een afhaalpunt of dat het artikel weer retour wordt gestuurd.
Of erger nog...dat alle bezorgdiensten slecht zijn.
Re: DHL gooit pakket bij vuilnis
Mwoah., als je daar niet over mag klagen, dan mag de ontvanger wel klagen over de enorme tijdsperiode van bezorging die vaak genomen wordt ( maandag tussen 7.00 en 22.00 uur ) of helemaal niet gehaald ( vandaag voor 20.00 uur wordt morgen tussen 8.00 en 12.00 uur ). Dan neem je dus en een dag voor niets vrij en bent ook nog eens een extra ochtend kwijt ( als dat wel gehaald wordt ).
Dorfje
en Annemieke67
vinden dit leuk
Re: DHL gooit pakket bij vuilnis
Nou het is ook moeilijk om exacte tijden aan te geven. De bezorger is ook afhankelijk van de verkeersomstandigheden die dag lijkt mij. Of wat ik al vertel...vertraging door mensen die niet thuis zijn. Of andere vervoerder die aan het lossen is in dezelfde straat bijvoorbeeld.angel1978 schreef: ↑12 sep 2021 14:54Mwoah., als je daar niet over mag klagen, dan mag de ontvanger wel klagen over de enorme tijdsperiode van bezorging die vaak genomen wordt ( maandag tussen 7.00 en 22.00 uur ) of helemaal niet gehaald ( vandaag voor 20.00 uur wordt morgen tussen 8.00 en 12.00 uur ). Dan neem je dus en een dag voor niets vrij en bent ook nog eens een extra ochtend kwijt ( als dat wel gehaald wordt ).
Re: DHL gooit pakket bij vuilnis
Dus eigenlijk kan er nooit iemand iets aan doen en ben je als klant de pineut? Te makkelijk..
Dorfje
en Annemieke67
vinden dit leuk
Re: DHL gooit pakket bij vuilnis
Hierin heb je gelijk.Sannietje schreef: ↑12 sep 2021 14:32Als ik me inbeeld dat ik pakketbezorger ben en bij mijn werk vertrek met een busje met 100 pakketjes en ik tref er 40 niet thuis waarvoor ik extra tijd moet maken om bij buren aan te bellen in de hoop er eentje thuis te treffen die het aan neemt...dat zou mij als bezorger nu enorm frustreren. Als er niemand thuis is kan je een briefje achterlaten en kan je als bezorger de volgende dag weer terug. Bij weer niet thuis moet je weer extra naar een bezorgpunt in de buurt om te lossen. Deze obstakels zorgen weer voor veel vertraging, .......
Maar hier in het probleem, er is geen bezorgmoment. Er wordt een tijdsraam gegeven, dat vaak zeer ruim is. En vaak ook nog eens meerdere malen verschuift. Op het laatste moment.
Als het bezorgmoment dat ik krijg tussen 08.00 en 09.00 is, geen probleem. Maar dat verschuift naar tussen 13.00 en 15.00; wat daarna wordt 11.00 tot 19.00, wat een week voor tijd de dag ervoor tussen 08.00 en 22.00 wordt, en de dag voordat het wordt bezorgd ineens 2 dagen later tussen 10.00 en 20.00 wordt. Tsja, dan houdt het een keer op natuurlijk.
Annemieke67
vindt dit leuk
Re: DHL gooit pakket bij vuilnis
Ben benieuwd naar wat er met het pakket gebeurd is, nadat het in de kliko gedeponeerd is. Kennelijk stond de kliko gewoon op uw erf en is het niet met de vuilniswagen meegegaan. Een kliko is toch over het algemeen behoorlijk waterdicht en de goederen zitten toch ook nog in plastic verpakt? Ze liggen niet open en bloot in het pakket..... In principe moet u inderdaad bij de webshop zijn. Dit vond ik nog op de site van DHL:
Waar kan ik een klacht indienen over de bezorging van mijn pakket?
Dat is vervelend om te horen. Je kan een klacht indienen bij de afzender. Bijvoorbeeld de klantenservice van de webshop waar je het pakket hebt besteld. Die zal zorgen dat je klacht door ons in behandeling wordt genomen. Je kan je klacht ook indienen bij de klantenservice van DHL Parcel.
Ik moet trouwens wel lachen om de niet serieuze reacties, hoewel het een goede zaak is dat de serieuze reacties in de meerderheid blijven...
Waar kan ik een klacht indienen over de bezorging van mijn pakket?
Dat is vervelend om te horen. Je kan een klacht indienen bij de afzender. Bijvoorbeeld de klantenservice van de webshop waar je het pakket hebt besteld. Die zal zorgen dat je klacht door ons in behandeling wordt genomen. Je kan je klacht ook indienen bij de klantenservice van DHL Parcel.
Ik moet trouwens wel lachen om de niet serieuze reacties, hoewel het een goede zaak is dat de serieuze reacties in de meerderheid blijven...
Annemieke67
vindt dit leuk
Re: DHL gooit pakket bij vuilnis
Nou, dat probleem kan je als klant zelf ook hebben als je zelf bij de winkel in koopt. Dan kan je onderweg ook in de file staan door wegwerkzaamheden of ongelukken of een lekke band krijgen.
Waarom zou een bezorger dat niet kunnen mee maken?
Re: DHL gooit pakket bij vuilnis
Ik krijg weleens wat bezorg door Dynalogic. Loopt voortreffelijk. Verwarchte bezorgtijd eerst ruim, daarna wordt het tijdsblok steeds nauwer met uiteindelijk een sms ca. half uur voor tijd.
Re: DHL gooit pakket bij vuilnis
Klopt, mijn man rijdt met zijn vrachtwagen voor industrieterreinen. Hij rijdt weg met een zware lading en een lijst met de volgorde van de klanten. Elke dag moet hij door de botlektunnel. Hij trof een keer een ongeluk in de tunnel en stond 1,5 uur tot 2 uur vast. Of een keer een lekke band en moest wachten op een collega die de lading over nam. Kost ook al snel zo'n uur met wat geluk. Het is voor de klant frustrerend maar voor de chauffeur gewoon onvoorziene omstandigheden helaas.kuklos schreef: ↑12 sep 2021 15:09Hierin heb je gelijk.Sannietje schreef: ↑12 sep 2021 14:32Als ik me inbeeld dat ik pakketbezorger ben en bij mijn werk vertrek met een busje met 100 pakketjes en ik tref er 40 niet thuis waarvoor ik extra tijd moet maken om bij buren aan te bellen in de hoop er eentje thuis te treffen die het aan neemt...dat zou mij als bezorger nu enorm frustreren. Als er niemand thuis is kan je een briefje achterlaten en kan je als bezorger de volgende dag weer terug. Bij weer niet thuis moet je weer extra naar een bezorgpunt in de buurt om te lossen. Deze obstakels zorgen weer voor veel vertraging, .......
Maar hier in het probleem, er is geen bezorgmoment. Er wordt een tijdsraam gegeven, dat vaak zeer ruim is. En vaak ook nog eens meerdere malen verschuift. Op het laatste moment.
Als het bezorgmoment dat ik krijg tussen 08.00 en 09.00 is, geen probleem. Maar dat verschuift naar tussen 13.00 en 15.00; wat daarna wordt 11.00 tot 19.00, wat een week voor tijd de dag ervoor tussen 08.00 en 22.00 wordt, en de dag voordat het wordt bezorgd ineens 2 dagen later tussen 10.00 en 20.00 wordt. Tsja, dan houdt het een keer op natuurlijk.