LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
k2p

DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Ongelezen bericht door k2p »

Ik bestel een product en laat deze op een afleverpunt naar keus klaarleggen.
Ik kies voor een supermarkt die elke dag tot minstens 20.00u open is.
Maar DHL bezorgt deze zonder overleg bij een ander afleveradres die elke dag maar tot maar 17.00u open is.
En u raadt het al, dan kan ik niet. Wat denk je dat DHL aan hieraan doet? NIKS.
Ik moet een week wachten, voordat het product retour gaat naar de afzender, en het maar met de afzender oplossen.

"Het gemak van een afhaalpunt"... voor mij nooit meer.
Je chat met Felicia
Goeiedag, zo te lezen is je pakket op een verkeerd servicepunt geleverd

Jij
Hoi

Mijn pakket moest bezorgd worden bij Afleverpunt Lidl Buikslotermeerplein. Deze is elke dag tot minstens 20u open. Maar mijn pakker is blijkbaar bezorgd op een ander afleverpunt aan het andere kant van het winkelcentrum, welke elke dag maar tot 17u open is. Ik kan dan (elke dag) niet. Ik wil graag mijn pakket alsnog bij Lidl afhalen.

Het gaat om pakket JUN491599xxxxxxxxxxxx66

Je chat met Felicia
Ik zie het inderdaad. Eigenlijk had het bij Lidl geleverd moeten worden maar dat is helaas niet gelukt. Dat kan zijn doordat de pakketautomaat vol was. De zending is automatisch doorverzonden. Ik kan er niet voor zorgen dat de zending alsnog naar Lidl gaat. Indien het niet wordt afgehaald bij BCC, dan zal het na 5 werkdagen retour afzender gaan

Jij
Jullie kunnen dus wel een probleem veroorzaken, maar deze niet oplossen?

Je chat met Felicia
Ja precies

NeoDutchio

Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Heeft DHL het probleem veroorzaakt? Als bij de Lidl inderdaad geen ruimte meer is moet er naar een oplossing gezocht worden. Dat er teveel online besteld word en elke winkel maar beperkt opslagruimte heeft is natuurlijk niet de schuld van DHL. Het had ook direct terug gestuurd kunnen worden, maar dan was u ook niet tevreden geweest.

k2p

Ja, zij hebben de fout veroorzaakt.

En ja dan was ik meer tevreden geweest dan nu.
Nu moet ik een extra week wachten voor ik mijn geld kan terug krijgen. De verzender heeft geen andere exemplaren om toe te sturen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

k2p schreef:
27 dec 2021 16:07
Het is uberhaupt geen fout. Het is gewoon aflevering conform de voorwaarden. Dat het niet naar verwachting is, is een ander verhaal, maar dat maakt het niet fout. Je hebt helaas een niet-reëel verwachtingspatroon als je denkt dat DHL even heen en weer gaat rijden om jouw pakje aan de andere kant van het winkelcentrum te brengen. Wees creatief: neem vrij, laat iemand het voor je ophalen, bel de winkel ligt of zij het evcen bij de LIDL kunnen/ willen brengen...

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
27 dec 2021 16:13
k2p schreef:
27 dec 2021 16:07
Het is uberhaupt geen fout. Het is gewoon aflevering conform de voorwaarden
Mag het afhaalpunt naar keus dan overruled worden door een ander afhaalpunt? Dat lijkt me niet afgesproken, en dus niet conform de overeenkomst

Moneyman

Als het gekozen afhaalpunt niet gebruikt kan worden (bijvoorbeeld omdat het vol zit), is een dichtbijzijnd afhaalpunt conform de voorwaarden de volgende stap.

Dat TS zich dat niet heeft gerealiseerd kan ik me prima voorstellen, maar maakt dit niet anders.

Ik_weet_niet_alles

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Moneyman schreef:
27 dec 2021 16:29
Als het gekozen afhaalpunt niet gebruikt kan worden (bijvoorbeeld omdat het vol zit), is een dichtbijzijnd afhaalpunt conform de voorwaarden de volgende stap.

Dat TS zich dat niet heeft gerealiseerd kan ik me prima voorstellen, maar maakt dit niet anders.
Als TS een afhaalpunt heeft aangegeven dan heeft TS uiteraard niets te maken met de voorwaarden van DHL en mag TS verwachten dat de bestelling wordt afgeleverd op de gekozen afhaalpunt. Zoals zo vaak betoogd is op dit forum is TS geen klant van DHL en zijn de algemene voorwaarden niet van toepassing op TS.
Dit is een probleem dat de webwinkel moet oplossen en niet TS waarbij u het blijkbaar normaal vindt dat TS dan maar even vrij neemt.

NeoDutchio

16again schreef:
27 dec 2021 16:21
Mag het afhaalpunt naar keus dan overruled worden door een ander afhaalpunt? Dat lijkt me niet afgesproken, en dus niet conform de overeenkomst
Als ik niet thuis ben zoekt de bezorger ook een oplossing. Het doel is namelijk het afleveren. Dat de Lidl vol zit met pakjes wil niet zeggen dat de bezorger rondjes moet gaan rijden totdat er wel plek is. Net zo goed dat ze niet rond mijn huis blijven rijden tot ik wel de deur open doe.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Volgende keer moet DHL het gewoon naast de pakketautomaat leggen, dan is er wel conform afspraak geleverd.

Seinhuis

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Als je klacht hebt over de verzending kan je terecht bij de verzender, bijvoorbeeld de webshop.

Ik begrijp dat het vervelend is, maar vooral in december is de service minder door drukte.

Ik_weet_niet_alles

Nijogeth schreef:
27 dec 2021 19:01
Volgende keer moet DHL het gewoon naast de pakketautomaat leggen, dan is er wel conform afspraak geleverd.
Dan is het nog niet juist afgeleverd en zeker niet volgens afspraak. DHLkan dan wel mening zij dat er bezorgd is maar dan heeft TS toch wel de wet aan zijn kant en de verzender een probleem.

Ik_weet_niet_alles

NeoDutchio schreef:
27 dec 2021 18:25
16again schreef:
27 dec 2021 16:21
Als ik niet thuis ben zoekt de bezorger ook een oplossing. Het doel is namelijk het afleveren. Dat de Lidl vol zit met pakjes wil niet zeggen dat de bezorger rondjes moet gaan rijden totdat er wel plek is. Net zo goed dat ze niet rond mijn huis blijven rijden tot ik wel de deur open doe.
U vergeet een essentieel punt, het doel is aan de juiste persoon afleveren. Dat de Lidl vol zit is niet het probleem van TS maar van DHL.

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

Even concreet; hoe had het dan gemoeten?

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Zelfde als dat het thuis niet afgeleverd had kunnen worden wellicht? Meenemen en morgen nog een proberen..

NeoDutchio

angel1978 schreef:
27 dec 2021 20:37
Zelfde als dat het thuis niet afgeleverd had kunnen worden wellicht? Meenemen en morgen nog een proberen..
Er zijn weinig bezorgdiensten die nog een tweede keer komen. Na 1 keer gaat het naar een afhaalpunt toe en online kan je zien op welk punt. En als het dichtstbijzijnde punt vol zit gaat het naar de volgende.

Moneyman

Ik_weet_niet_alles schreef:
27 dec 2021 18:22
Moneyman schreef:
27 dec 2021 16:29

Als TS een afhaalpunt heeft aangegeven dan heeft TS uiteraard niets te maken met de voorwaarden van DHL en mag TS verwachten dat de bestelling wordt afgeleverd op de gekozen afhaalpunt. Zoals zo vaak betoogd is op dit forum is TS geen klant van DHL en zijn de algemene voorwaarden niet van toepassing op TS.
Dit is een probleem dat de webwinkel moet oplossen en niet TS waarbij u het blijkbaar normaal vindt dat TS dan maar even vrij neemt.
De webwinkel hééft het ook opgelost, namelijk door het op het pakketpunt ernaast te bezorgen. De webwinkel biedt diverse opties. Hoe die gecommuniceerd zijn, en welke voorwaarden van toepassing zijn, weten we niet. Vaak worden de AV van de vervoerder van toepassing verklaard. TS noemt geen naam, dus checken kunnen we ‘t niet.

Ik_weet_niet_alles

Moneyman schreef:
27 dec 2021 21:19
De webwinkel hééft het ook opgelost, namelijk door het op het pakketpunt ernaast te bezorgen. De webwinkel biedt diverse opties. Hoe die gecommuniceerd zijn, en welke voorwaarden van toepassing zijn, weten we niet. Vaak worden de AV van de vervoerder van toepassing verklaard. TS noemt geen naam, dus checken kunnen we ‘t niet.
De webwinkel heeft het niet opgelost maar DHL, op haar eigen manier. Daar geeft TS uiteraard geen boodschap aan. TS heeft een afspraak met de webwinkel en met niemand anders. Met voorwaarden van DHL heeft TS niets te maken omdat TS geen klant is van DHL. Daar kan de webwinkel zich niet achter verschuilen.
Concreet gezien heeft de webwinkel niet voldaan op de op haar rustende verplichting. Dan moet de webwinkel nog maar een keer leveren.

k2p

Ik vind het prachtig dat er weer een hele discussie ontpopt uit zo iets simpels :) Ik was het ondertussen bijna weer vergeten. Het is als, iemand laat een scheet, en iedereen springt over elkaar. Die scheet kon fatsoenlijker. Nee, hij kon luider. Nope, het is onbeschoft, Nietus, een scheet laten is normaal. Ja, maar, volgens het reglement moet je eerst pardon zeggen voordat je ‘m laat. Maar mijn punt is simpel, die scheet stonk.

Back on topic. Uiteraard heb ik weinig van doen met de AV van DHL. En zelfs al had de verzender (Wehkamp) er iets over staan in de kleine letters, come on man, je kiest A, maar de kleine letters zeggen het maakt niet uit wat je kiest?

Hoe het wel opgelost kon worden: bied geen afhaalpunten op die overbelast zijn, want dat kan in 2021 gewoon. Maar eerlijk, ik vraag me af of ze niet gewoon een fout maakten. En dan is het onfatsoenlijk om de fout niet op te lossen.

Het is nu balen, want of ik moet vrij nemen, of ik moet het product laten terug gaan (kost een week), en dan wachten op mijn geld terug. En dan die deal (die er niet meer is) elders zoeken. Dus dank u niet, DHL schetenwappers.

Nevyn

Ongelezen bericht door Nevyn »

k2p schreef:
28 dec 2021 01:49
Ik vind het prachtig dat er weer een hele discussie ontpopt uit zo iets simpels :) Ik was het ondertussen bijna weer vergeten. Het is als, iemand laat een scheet, en iedereen springt over elkaar. Die scheet kon fatsoenlijker. Nee, hij kon luider. Nope, het is onbeschoft, Nietus, een scheet laten is normaal. Ja, maar, volgens het reglement moet je eerst pardon zeggen voordat je ‘m laat. Maar mijn punt is simpel, die scheet stonk.

Back on topic. Uiteraard heb ik weinig van doen met de AV van DHL. En zelfs al had de verzender (Wehkamp) er iets over staan in de kleine letters, come on man, je kiest A, maar de kleine letters zeggen het maakt niet uit wat je kiest?

Hoe het wel opgelost kon worden: bied geen afhaalpunten op die overbelast zijn, want dat kan in 2021 gewoon. Maar eerlijk, ik vraag me af of ze niet gewoon een fout maakten. En dan is het onfatsoenlijk om de fout niet op te lossen.

Het is nu balen, want of ik moet vrij nemen, of ik moet het product laten terug gaan (kost een week), en dan wachten op mijn geld terug. En dan die deal (die er niet meer is) elders zoeken. Dus dank u niet, DHL schetenwappers.
Geen familie of kennissen die het even voor je kunnen ophalen?
Doe ik geregeld.

NeoDutchio

Had het bij de Lidl geleverd moeten worden, of in het pakketautomaat? En hoe kan de verkoper zien of er tijdens uw aankoop bij heel veel andere webshops ook voor dat afleverpunt gekozen word? Het inplannen bij een transportbedrijf gebeurd nadat er gekocht is. Tja, Wehkamp kan op voorhand niet weten dat er zoveel gekozen is voor dat afleverpunt of dat zoveel mensen schijnbaar hun eerdere bestelling nog niet opgehaald hebben.

U besteld tijdens een lockdown, dat doen heel veel mensen. Normaal was de BCC gewoon 7 dagen in de week open, nu eventjes niet. Is dus gewoon pech, kan gebeuren. Vervolgens gaat u een topic openen en reageert even later met:
k2p schreef:
28 dec 2021 01:49
Ik was het ondertussen bijna weer vergeten.
Wat is uw doel dan hier? DHL ten onrechte zwart maken? Stemmingmakerij? U bent een actief forumlid en weer dus hoe vervelend het is als er een eendagsvlieg komt en direct weer gaat.

Gesloten