| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] DHL niet geleverd, wel getekend.
-
tom.'t-lam
- Contacteer:
DHL niet geleverd, wel getekend.
Op 3 november heb ik via Apple een hoesje voor mijn nieuwe telefoon besteld. Deze is verstuurd met Track&Trace via DHL. Op maandag zou het pakket geleverd worden en na de hele dag thuis afwachten zonder iets geleverd te krijgen ben ik maar doorgegaan met mijn verplichtingen. Eenmaal thuis bij mijn vriendin (ergens anders dan het bezorgadres) kreeg ik een (vals) mailtje dat het pakket geleverd is. In eerste instantie al vreemd, er moest door mijzelf voor getekend worden. Na wat navraag bij buren etc. is het pakket nu spoorloos, wat kan ik hiertegen doen? In de bevestiging van de levering zou normaal ook een handtekening getoond moeten worden maar ook deze blijft blanco? Kan ik mijn geld terugvragen? Bij wie moet ik daar dan aan de bel trekken?
Laatst gewijzigd door tom.'t-lam op 07 nov 2017 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
webshopeigenaar14
Re: DHL niet geleverd, wel getekend.
Even de kijken in deze categorie. Daar staan alle antwoorden:
viewforum.php?f=131
viewforum.php?f=131
Ik kan me niet herinneren zelf ooit zo'n z.g. bevestiging te hebben ontvangen; denk dus, dat DHL 'een dossier opbouwt'.tom.'t-lam schreef:Eenmaal thuis bij mijn vriendin (ergens anders dan het bezorgadres) kreeg ik een mailtje dat het pakket geleverd is. In eerste instantie al vreemd, er moest door mijzelf voor getekend worden. Na wat navraag bij buren etc. is het pakket nu spoorloos,
Zou daarom onverwijld aangifte doen voor Valsheid in Geschrifte, art 225 Sr.
Beter is consequent te formuleren: 'een mailtje met het valse bericht dat het pakket geleverd is' resp. 'een vals mailtje dat...'.
-
sylvesterb
Valsheid in Geschifte? Waar is dit dan gepleegd, TS meldt dat de handtekening leeg is. Laten we vooral onze politie gaan bestoken met valse aangiftes die nergens op gebaseerd zijn, ze hebben het al niet druk genoeg.chrisd1 schreef:Ik kan me niet herinneren zelf ooit zo'n z.g. bevestiging te hebben ontvangen; denk dus, dat DHL 'een dossier opbouwt'.tom.'t-lam schreef:Eenmaal thuis bij mijn vriendin (ergens anders dan het bezorgadres) kreeg ik een mailtje dat het pakket geleverd is. In eerste instantie al vreemd, er moest door mijzelf voor getekend worden. Na wat navraag bij buren etc. is het pakket nu spoorloos,
Zou daarom onverwijld aangifte doen voor Valsheid in Geschrifte, art 225 Sr.
Beter is consequent te formuleren: 'een mailtje met het valse bericht dat het pakket geleverd is' resp. 'een vals mailtje dat...'.
??; immers de mail, dat het pakket geleverd zou zijn, terwijl TS weet, dat dat niet zo is??sylvesterb schreef:Valsheid in Geschifte? Waar is dit dan gepleegd,
Wat maakt dat voor verschil??TS meldt dat de handtekening leeg is.
Een valse aangifte; jij weet, dat het wel geleverd is??Laten we vooral onze politie gaan bestoken met valse aangiftes...
Ditzelfde probleem heb ik hier op werk al meerder malen meegemaakt met DHL. We zijn op zoek naar een pakje dat door DHL bezorgd zou zijn want als het trackingnummer gecheckt wordt dan zou de zending bezorgd zijn en er voor getekend zijn (In hun systeem dus). Vervolgens blijkt dat niet het geval. Het is zelfs wel eens voorgekomen dat er getekend zou zijn door iemand die die dag niet eens aanwezig was. Vervolgens wordt het fysieke pakketje enkele uren later bezorgd. [ongefundeerde passage verwijderd] Onze vaste DHL chauffeur kent waarschijnlijk de namen van een aantal medewerkers hier en tekent alvast namens hen....
Laatst gewijzigd door Radar op 07 nov 2017 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde passage verwijderd
Reden: Ongefundeerde passage verwijderd
Dat maakt het nog geen valsheid in geschrifte. Misschien moet je eerst eens uitzoeken wat dat betekent alvorens tom.'t-lam te adviseren aangifte hiervan te doen, wat zowel hem als de politie onnodig tijd zal kosten waar niemand iets aan heeft.chrisd1 schreef:??; immers de mail, dat het pakket geleverd zou zijn, terwijl TS weet, dat dat niet zo is??sylvesterb schreef:Valsheid in Geschifte? Waar is dit dan gepleegd,
Wat dacht je te beginnen bij Apple te melden dat je niets ontvangen hebt? Zij zijn - als verkoper - verantwoordelijk voor de levering en dienen die dan ook na te komen. Met DHL heb je in principe niets te maken, behalve dat zij jou de bestelling zullen afgeven en daarna mogelijk een prettige dag wensen.tom.'t-lam schreef:Kan ik mijn geld terugvragen? Bij wie moet ik daar dan aan de bel trekken?
Waarom dan niet?JvandeW schreef:Dat maakt het nog geen valsheid in geschrifte.chrisd1 schreef:??; immers de mail, dat het pakket geleverd zou zijn, terwijl TS weet, dat dat niet zo is??sylvesterb schreef:Valsheid in Geschifte? Waar is dit dan gepleegd,
In welk artikel geregeld??Misschien moet je eerst eens uitzoeken wat dat betekent alvorens tom.'t-lam te adviseren aangifte hiervan te doen, wat zowel hem als de politie onnodig tijd zal kosten
Daar denken gedupeerden, die op dit en andere forums ongeveer dagelijks vergelijkbaar posten, mogelijk anders over; in het bijzonder als ze hun z.g. rechtsbijstandverzekering proberen in te schakelen.waar niemand iets aan heeft.
Omdat valsheid in geschrifte betrekking heeft op heel iets anders dan een e-mail die aangeeft dat er geleverd is, terwijl dat niet zo blijkt te zijn.chrisd1 schreef:Waarom dan niet?JvandeW schreef:Dat maakt het nog geen valsheid in geschrifte.
Heb je daar een link van? Want volgens mij doel je op vergelijkbare topics waar wel een handtekening door de chauffeur is gezet. Die handtekening gezet door de chauffeur maar op naam van de ontvangen is wel valsheid in geschrifte.Daar denken de schrijvers van de vergelijkbare topics, die hier ongeveer dagelijks worden gepost, mogelijk anders over; in het bijzonder als ze hun z.g. rechtsbijstandverzekering proberen in te schakelen.waar niemand iets aan heeft.
-
webshopeigenaar14
Ik neem aan dat je ondanks je verdere verdediging hiervan toch een hele grote grap maakt. Je raad iemand serieus aan om gelijk aangifte doen, ipv even contact met de verzender op te nemen? Het wordt hier steeds meer Amerika.chrisd1 schreef:Zou daarom onverwijld aangifte doen voor Valsheid in Geschrifte
Behalve dat het kansloos is, waarschijnlijk niet eens mogelijk is het daarnaast ook de allermoeilijkste weg die je maar kunt behandelen.
-
arvandongen
De titel van dit onderwerp moet dus zijn: "DHL niet geleverd, NIET getekend."tom.'t-lam schreef:In de bevestiging van de levering zou normaal ook een handtekening getoond moeten worden maar ook deze blijft blanco?
Dat is nauwkeuriger het probleem.
Is een foute titel ook valsheid in geschrifte?
Hierom niet.chrisd1 schreef:Waarom dan niet?JvandeW schreef:Dat maakt het nog geen valsheid in geschrifte.chrisd1 schreef:??; immers de mail, dat het pakket geleverd zou zijn, terwijl TS weet, dat dat niet zo is??
1. Hij die een geschrift dat bestemd is om tot bewijs van enig feit te dienen, valselijk opmaakt of vervalst, met het oogmerk om het als echt en onvervalst te gebruiken of door anderen te doen gebruiken, wordt als schuldig aan valsheid in geschrift gestraft, met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vijfde categorie.
2. Met dezelfde straf wordt gestraft hij die opzettelijk gebruikmaakt van het valse of vervalste geschrift als ware het echt en onvervalst dan wel opzettelijk zodanig geschrift aflevert of voorhanden heeft, terwijl hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden dat dit geschrift bestemd is voor zodanig gebruik.
3. Indien een feit, omschreven in het eerste of tweede lid, wordt gepleegd met het oogmerk om een terroristisch misdrijf voor te bereiden of gemakkelijk te maken, wordt de op het feit gestelde gevangenisstraf met een derde verhoogd.
Je denkt dat al jouw (vaak offtopic) posts in het kader van je anti-rechtsbijstandshetze iets toevoegen en daadwerkelijk helpen? En in hoeverre is dat relevant voor dit topic?chrisd1 schreef:Daar denken gedupeerden, die op dit en andere forums ongeveer dagelijks vergelijkbaar posten, mogelijk anders over; in het bijzonder als ze hun z.g. rechtsbijstandverzekering proberen in te schakelen.waar niemand iets aan heeft.
Ik zou eerst alsnog levering eisen bij de verkoper. Je hebt immers nog niets geleverd gekregen. De verkoper moet het verder maar uitzoeken met DHL. Gun ze een termijn om te leveren en kondig vast aan dat je bij niet-tijdige nakoming tot ontbinding over zult gaan. Tenzij je het helemaal zat bent en het hoesje niet meer hoeft, dan kan je natuurlijk ook gewoon gebruik maken van je herroepingsrecht en op basis daarvan je geld terug vragen.tom.'t-lam schreef:Kan ik mijn geld terugvragen? Bij wie moet ik daar dan aan de bel trekken?
Dat schreef b.v. alfa een week geleden ook al; hij zette er trouwens ook niet bij, wat er daarna gebeurt.Moneyman schreef:....dan kan je natuurlijk ook gewoon gebruik maken van je herroepingsrecht en op basis daarvan je geld terug vragen.
Veel fantasie is daar niet voor nodig toch?chrisd1 schreef:Dat schreef b.v. alfa een week geleden ook al; hij zette er trouwens ook niet bij, wat er daarna gebeurt.Moneyman schreef:....dan kan je natuurlijk ook gewoon gebruik maken van je herroepingsrecht en op basis daarvan je geld terug vragen.
Iig niet, als ik deze link in deze voorgaande post aanklik.Moneyman schreef:Veel fantasie is daar niet voor nodig toch?chrisd1 schreef:Dat schreef b.v. alfa een week geleden ook al; hij zette er trouwens ook niet bij, wat er daarna gebeurt.Moneyman schreef:....dan kan je natuurlijk ook gewoon gebruik maken van je herroepingsrecht en op basis daarvan je geld terug vragen.
Het is een stuk eenvoudiger om te begrijpen wat je wilt zeggen, als je geen linkjes zonder toelichting gebruikt, maar gewoon zegt wat je wilt zeggen. Ik heb geen idee wat je punt is.