DHL pakket kwijt
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 28 aug 2023 22:00
Re: DHL pakket kwijt
DHL raakt de laatste tijd heel veel pakketten kwijt.
Dit hoort direct opgepakt te worden door instanties want het is niet normaal meer hoeveel aantallen verdwijnen.
Dit hoort direct opgepakt te worden door instanties want het is niet normaal meer hoeveel aantallen verdwijnen.
Re: DHL pakket kwijt
Welke instanties?AppeltjeEitjes schreef: ↑08 nov 2023 11:56DHL raakt de laatste tijd heel veel pakketten kwijt.
Dit hoort direct opgepakt te worden door instanties want het is niet normaal meer hoeveel aantallen verdwijnen.
Hoeveel pakketten?
Op welke aantallen?
Re: DHL pakket kwijt
Heb je de pakketpolitie al benaderd?AppeltjeEitjes schreef: ↑08 nov 2023 11:56DHL raakt de laatste tijd heel veel pakketten kwijt.
Dit hoort direct opgepakt te worden door instanties want het is niet normaal meer hoeveel aantallen verdwijnen.
Duc
vindt dit leuk
Re: DHL pakket kwijt
Hoeveel precies? En wat is je bron voor deze cijfers?AppeltjeEitjes schreef: ↑08 nov 2023 11:56.............. want het is niet normaal meer hoeveel aantallen verdwijnen.
Re: DHL pakket kwijt
Ben ik zeker de witte raaf. Kreeg verleden week nog een pakje door DHL bezorgd.
-
- Berichten: 12833
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: DHL pakket kwijt
Heel toevallig gister een pakje van DHL in handen gekregen. Een mooi praktijkvoorbeeld. Iemand verkoopt iets op marktplaats en pakt een doos om het te verzenden. Pakt een doos waar een oude DHL sticker op zit, maakt deze niet onleesbaar en plakt aan de andere kant van de doos een nieuwe sticker. Gevolg, op 1 van onze zakelijke adressen word dat pakket bezorgd. De ontvanger zal het niet krijgen en zal zien dat de laatste scan is dat het afgehaald is bij het DHL punt.AppeltjeEitjes schreef: ↑08 nov 2023 11:56DHL raakt de laatste tijd heel veel pakketten kwijt.
Dit hoort direct opgepakt te worden door instanties want het is niet normaal meer hoeveel aantallen verdwijnen.
En zo gebeurd het vaker dat er oude stickers op een doos zit, stickers slecht geplakt worden, verpakkingen zo slecht zijn dat ze het niet overleven. Allemaal niet de schuld van DHL.
Re: DHL pakket kwijt
Via Marktplaats kun op 2 manier verzenden. De ene is met een normaal label waar barcodes en adres gegevens op staan.
De andere is iets goedkoper maar dan krijg je een zogenaamde QR code. Als je het pakket inlevert wordt er een code opgeplakt. Maar verder staan er geen adres gegevens op het pakket meer. Wij versturen regelmatig via Marktplaats en de ervaring is dat het bij pakketten met een QR code heel vaak mis gaat. Deze verdwijnen ergens en dan kost het veel moeite en tijd om bijvoorbeeld geld terug te krijgen.
Wij stellen dan ook altijd voor om iets meer te betalen voor een normaal label of via een andere pakket dienst te versturen.
De andere is iets goedkoper maar dan krijg je een zogenaamde QR code. Als je het pakket inlevert wordt er een code opgeplakt. Maar verder staan er geen adres gegevens op het pakket meer. Wij versturen regelmatig via Marktplaats en de ervaring is dat het bij pakketten met een QR code heel vaak mis gaat. Deze verdwijnen ergens en dan kost het veel moeite en tijd om bijvoorbeeld geld terug te krijgen.
Wij stellen dan ook altijd voor om iets meer te betalen voor een normaal label of via een andere pakket dienst te versturen.
Re: DHL pakket kwijt
Ik had december 2023 een mooie Paul&Shark trui tweedehands gekocht via Marktplaats voor € 50,- + verzendkosten € 6,35 . De verkoper heeft het keurig weg gebracht en laten verzenden door DHL. DHL raakt het pakket kwijt maar dat was geen probleem want ik kreeg een vergoeding ervoor. Dat gaat dan per kilo. Ik kreeg € 3,40 wat me al aardig boos maakt.
Nu ben ik van mening dat ik ook de verzendkosten van € 6,35 terug wil.
Ze hebben die dienst tenslotte toch niet uitgevoerd.
Maar dat kan ik zelfs vergeten en dan vind ik het onrecht echt heel groot.
Het kan toch niet waar zijn dat je een beloning ontvangt voor iets wat je niet hebt uitgevoerd. Maar ja als klein duimpje vechten tegen de grote DHL vergeet het maar!
Ik heb dan het geluk dat ik aan de andere kant een verkoper heb getroffen die het ook werkelijk heel vervellend vind en mij aanbied om de helft van de schade te betalen. Echt heel netjes van hem Chapau.
Nu ben ik van mening dat ik ook de verzendkosten van € 6,35 terug wil.
Ze hebben die dienst tenslotte toch niet uitgevoerd.
Maar dat kan ik zelfs vergeten en dan vind ik het onrecht echt heel groot.
Het kan toch niet waar zijn dat je een beloning ontvangt voor iets wat je niet hebt uitgevoerd. Maar ja als klein duimpje vechten tegen de grote DHL vergeet het maar!
Ik heb dan het geluk dat ik aan de andere kant een verkoper heb getroffen die het ook werkelijk heel vervellend vind en mij aanbied om de helft van de schade te betalen. Echt heel netjes van hem Chapau.
-
- Berichten: 12833
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: DHL pakket kwijt
U hoort alles terug te krijgen. U bent geen partij voor DHL. De verkoper hoort u alles terug te betalen.Emile1965 schreef: ↑02 jan 2024 11:40De verkoper heeft het keurig weg gebracht en laten verzenden door DHL. DHL raakt het pakket kwijt maar dat was geen probleem want ik kreeg een vergoeding ervoor. Dat gaat dan per kilo. Ik kreeg € 3,40 wat me al aardig boos maakt.
Nu ben ik van mening dat ik ook de verzendkosten van € 6,35 terug wil.
Het ligt er maar helemaal aan waar de fout ligt. Alles gaat geautomatiseerd, daar zou niet veel fout in kunnen gaan. Het gaat pas fout als de verzender niet goed verpakt, niet goed de sticker plakt, geen duidelijke gegevens op de doos zet, de zending gestolen word na het inleveren of het bij een verkeerd adres afgeleverd word. Veel oorzaken is niet de schuld van de vervoerder. U kunt op de track en trace zien waar het pakket voor het laatst geweest is.
De juiste persoon zou moeten klagen. U hebt DHL niet betaald en u hebt DHL niet gevraagd om iets te verzenden.
Re: DHL pakket kwijt
Ff geduld was bij mij de oplossing.
Op dhl.com/nl-nl/home/tracking/tracking-parcel.html kon ik met het trackingnummer zien dat PAS NA 5 DAGEN de status werd veranderd in: "Gescand in het landelijke sorteercentrum".
Een dag later was de status "Bezorgd bij DHL ServicePoint, je pakket ligt klaar om op te halen" en kon ik het 'gewoon' afhalen
Op dhl.com/nl-nl/home/tracking/tracking-parcel.html kon ik met het trackingnummer zien dat PAS NA 5 DAGEN de status werd veranderd in: "Gescand in het landelijke sorteercentrum".
Een dag later was de status "Bezorgd bij DHL ServicePoint, je pakket ligt klaar om op te halen" en kon ik het 'gewoon' afhalen