LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] discriminatie Woningstichting Veenendaal to. sollicitanten

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Gast

discriminatie Woningstichting Veenendaal to. sollicitanten

Ongelezen bericht door Gast »

:?
Beste Radar,

De vorige week werd ik gebeld door mijn uitzendbureau. De intercedent meldde dat hij mogelijk een vacature bezat. Het betrof een baan als callcenter agent bij de woningstichting Pilaar te Veenendaal. Er moest de volgende dag een telefonische intake worden afgenomen. Ik kwam door deze proef: ik bezit goede communicatieve vaardigheden en weet wat de klant zou kunnen interesseren in mijn product.
Daarom vond ik het heel verbazingwekkend dat ik werd afgekeurd door de woningstichting voor de geboden vacature. Ik kom uit Suriname en woon al vijf jaar in Nederland. Verder heb ik de Nederlandse taal zo uitvoerig uitgelegd gekregen dat ik nu een goed ABN kan.
Vandaar dat ik het zwaar discriminerend vind van deze stichting dat zij mij afwijzen. is dat geen reden om hen aan te klagen? Ik ben des duivels... :evil: Wat vind U?
A.F
Barneveld

Gast

Re: discriminatie Woningstichting Veenendaal to. sollicitanten

Ongelezen bericht door Gast »

Zou het niet zo kunnen zijn, dat er anderen waren die net iets beter aan de eisen van de woningstichting voldeden?
Flauw om het gelijk discriminatie te noemen.

En nee, je kan een bedrijf niet aan klagen, alleen om het feit dat je vermoed dat je gediscrimineerd wordt. Wat ik hieruit opmaak; je bent gewoon afgewezen op je kunnen.

Je kan dan wel heel wat van jezelf vinden, maar er zijn mensen die daar anders over denken, dat is nog geen reden dat je gediscrimineerd wordt!

Lekker makkelijk, ik wordt gediscimineerd omdat ik uit Suriname kom.
WORDT WAKKER
Je bent afgewezen van een sollicitatie, omdat er meer kapers op de kust waren en deze wel voldeden.

ONRECHT.HATER
Berichten: 75
Lid geworden op: 05 sep 2003 02:40

Re: discriminatie Woningstichting Veenendaal to. sollicitanten

Ongelezen bericht door ONRECHT.HATER »

Helaas is het woord "discriminatie" een woord, wat bijna altijd door mensen in de mond wordt genomen, welke niet de uiterlijke kenmerken van een doorsnee Nederlander hebben. Soms terecht wordt het woord gebruikt, maar vaak ook als een soort machtsmiddel. Dat laatste vind ik persoonlijk verfoeilijk. Ook eerder genoemde doorsnee Nederlander wordt soms gediscrimineerd; vreemd genoeg wordt de dader van die discriminatie eigenlijk nooit gestraft. DAT is discriminatie !

Gast

Re: discriminatie Woningstichting Veenendaal to. sollicitanten

Ongelezen bericht door Gast »

Weet je wel wat ABN inhoud???
Accentloos spreken..
Zelf spreek ik dat niet en wil ik ook niet doe mij een lol en laat me lekker in mijn waarde ;)

Tegenwoordig hebben werkgevers heel veel keuze en hierdoor wordt het solliciteren gewoon heel moeilijk..
en dat zal in 2004 nog wel moeilijk gaan worden..

Tis jammer dat je afgewezen bent maar succes verder en houd de moed erin dan komt het van zelf goed :)

Mvg,

Mandy

Peter Buitenhuis

Re: discriminatie Woningstichting Veenendaal to. sollicitanten

Ongelezen bericht door Peter Buitenhuis »

En toch is het heel lastig als je er voor aangeklaagd word. Ik had een buitenlandse vrouw in het bedrijf lopen die meer ziek dan op het werk was, toen ik op onderzoek uitging kwam ik haar tegen in de stad, ze was aan het winkelen, voor mij reden genoeg om een ontslag procedure te beginnen, wat schetst mijn verbazing, ik ben aangeklaagd wegens discriminatie, omdat ik bij haar nederlandse collega's niet zo te werk ging. Ze gebruiken het puur als machtsmiddel, ik heb daar geen goed woord voor over. Natuurlijk word er ook echt gediscrimineerd, en daar ben ik het ook niet mee eens, laat dat duidelijk zijn, maar als je probeert 1 lijn te trekken en er is toevallig een buitenlandse werknemer die negatief opvalt, dan kun je daar tegenwoordig bijna niets meer aan doen, omdat je direct een aanklacht krijgt gepresenteerd. Wat u betreft meneer, u was niet de enige die op die baan gesolliciteerd heeft, en er zullen ook wel blanken zijn afgewezen, dit is toch geen discriminatie man, JE BENT AFGEWEZEN, het enige wat je daarvan kunt overhouden is een gekrenkt ego, en ik denk dat dit exact is waar het hier om gaat !

Peter

Gast

Re: discriminatie Woningstichting Veenendaal to. sollicitanten

Ongelezen bericht door Gast »

En ik vind het raar dat Peter die vrouw ging controleren. Wat zij in haar tijd doet als ze ziek is, is haar zaak. Misschien moest ze van de huisarts wel gaan winkelen, omdat ze overspannen was.

Dit is duidelijk een geval van discriminatie.

Jan Binnenveltkamp.

Gast

Re: discriminatie Woningstichting Veenendaal to. sollicitanten

Ongelezen bericht door Gast »

Ik vind dat je, als baas of als collega zijnde, best een collega mag controleren die altijd ziek, zwak, misselijk en onderweg is. Want andere werknemers en collega's moeten vaak wel het werk van de betreffende persoon overnemen.

Gast

Re: discriminatie Woningstichting Veenendaal to. sollicitanten

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben het geheel eens met onrecht hater. Door direct te zeggen dat het discriminatie is, bent u zelf bezig dit bureau te stigmatiseren en te discrimineren. Ik hoop dat ze u aanklagen.

Heeft u ook nog andere aanwijzingen voor discriminatie, behalve het feit dat u bent afgewezen?

Of denkt u dat het per definitie disriminatie is als u wordt afgewezen voor een baan waarbij u wel de juiste kwalificaties heeft?

U zal eens moeten weten hoe vaak ik ben afgewezen voor banen waar ik zelfs overgekwalificeerd voor was.

Ik wens u wijsheid in de toekomst en een goede baan!

Peter Buitenhuis

Re: discriminatie Woningstichting Veenendaal to. sollicitanten

Ongelezen bericht door Peter Buitenhuis »

Dat is niet raar, als iemand om de drie weken ziek is en bij bezoek van de Arbo zijn ze niet thuis dan heb ik het recht om mijn werknemers te controleren, zoals je al eerder las, haar collega's moeten zodoende extra gas geven omdat mevrouw geen zin heeft om te komen werken, dit heeft niets met discriminatie te maken, ik trek hier gewoon één lijn in, ik ga in geen geval controleren als iemand drie keer ziek is in een jaar, maar op een gegeven moment houdt het op. Gelukkig houdt men bij personeels administratie alle gegevns goed bij, ook die van de Arbo, dus volgens mijn advocaat is deze zaak zo klaar als een klontje, als iedereen niet zou komen werken als ze geen zin hebben zou de maatschappij allang verleden tijd zijn. Ik ben niet de enige werkgever die met dit probleem te kampen heeft en het is een groot probleem dat ontzettend veel geld kost. Als iemand echt ziek is, is hij ziek, heel simpel, daar hoor je mij niet over.

Peter Buitenhuis

Ollie

Re: discriminatie Woningstichting Veenendaal to. sollicitanten

Ongelezen bericht door Ollie »

Ik geef je helemaal gelijk hoor Peter Buitenhuis. Wij als werknemers maken dit dikwijls mee en moeten dan niet èèn maar drie stappen harder lopen. En dan erbij, het zijn vaak altijd dezelfden. Zodra hun proetijd erop zit, zijn ze ziek, zwak en misselijk. Natuurlijk kan je niet iedereen over èèn kam scheren, maar over het algemeen is het wel zo. Oja, wij werken in de schoonmaak/ afwaskeuken.

Mvg. Ollie.

keesf
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 nov 2008 00:55

Re: discriminatie Woningstichting Veenendaal to. sollicitanten

Ongelezen bericht door keesf »

misschien is het wel misgegaan omdat je de naam van t bedrijf fout had...

pilaar? :lol:

portaal bedoel je...

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: discriminatie Woningstichting Veenendaal to. sollicitanten

Ongelezen bericht door jor »

Jij bent lekker op tijd!. De vorige reactie is uit 2004.Lezen is ook een vak.

Gesloten