LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DOLTJE gastouderbureau (voorheen KOAH)

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
hdalessi
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 okt 2009 16:26

DOLTJE gastouderbureau (voorheen KOAH)

Ongelezen bericht door hdalessi »

WOEDEND!!! Op DOLTJE gastouderbureau! (voorheen KOAH). Zou willen weten wie dit bekend voor komt?

Toen KOAH DOLTJE werd (naamswijziging, zelfde meneer: de heer XXXX) heeft DOLTJE mij er constant van beschuldig niet te betalen terwijl ik dit wel deed. Omdat ik volgens hen niet betaalde kon ik geen jaaropgave voor 2008 krijgen. Dus stuurde ik mijn rekeningafschriften tot twee maal toe. Sinds dien heb ik niets meer van hen gehoord. Ik mail en bel me suf :| , maar er is geen contact te krijgen. Behalve als ik te laat betaal, krijg ik (uiteraard :!: ) een brief. Nu is het bijna eind 2009 en heb nog steeds geen jaaropgave gekregen, ik heb zelfs mijn aangifte inkomstenbelasting niet kunnen doen. :evil:

Intussen ontvang ik steeds meer brieven van de belastingdienst dat ik mijn uren (jaaropgave) voor 2008 moet doorgeven, als dit niet voor 30 oktober gebeurd, moet ik alle toeslag die ik van de belastingdienst gehad heb terug betalen!! :evil: Een alleenstaande moeder als ik kan dat natuurlijk nooit ophoesten. :cry: :cry:

Ben echt ten einde raad nu....

wjkoops
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 okt 2009 09:26

Re: DOLTJE gastouderbureau (voorheen KOAH)

Ongelezen bericht door wjkoops »

beste lezers, en met name hdalessi. ook ik zit met het zelfde probleem. geen jaaropgave terwijl de belasting hier wel om vraagt. nu ben ik na enig speurwerk erachter gekomen dat doltje niet meer zou bestaan. officieel is dit nog niet bevestigd. we zullen binnenkort een brieff van de belastingdienst krijgen met daarin de vraag of we binnen 3 maand een ander gastouder bureau willen zoeken. deze zou dan met terugwerkende kracht de uren op zich nemen vanaf juli 2009. het probleem blijft echter dat we over 2008 nog geen jaaropgave hebben. ook de telefoonniste van de belastingdienst had hier geen oplossing voor.

hdalessi
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 okt 2009 16:26

Re: DOLTJE gastouderbureau (voorheen KOAH)

Ongelezen bericht door hdalessi »

Beste wjkoops (en andere lezers),
Klopt, ik heb inderdaad ook al contact gehad met de belastingdienst, zij zeiden inderdaad er niets aan te kunnen doen.
Wat betreft die brief van de belastingdienst (of er binnen drie maanden een ander gastouderbureau gezocht kan worden): Heeft u dit zelf geregeld? Of hoe weet u dit?
Overigens heb ik het inspectierapport gelezen, en ben het met veel dingen niet eens (zoals dat er een klachtenprocedure zou zijn?? ik weet van niets...) en heb de GGD (toezichthouder) hierover ook gemaild.
Volgens mij heeft de heer XXXX op papier alles prima in orde, maar verder is het waardeloos...
Vanmiddag gaat er iemand voor mij bij ze langs om het jaaroverzicht 'op te halen' (als er open gedaan wordt... heb echt mn twijfels) , en zei daar niet weg te gaan zonder jaaropgave.... ben benieuwd...

mama elisabeth
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 okt 2009 19:57

Re: DOLTJE gastouderbureau (voorheen KOAH)

Ongelezen bericht door mama elisabeth »

Hey lezers,

Ik heb het zelfde probleem ook geen jaaropgave gekregen inmiddels wel een vraag met brief van de belasting dienst. Die heb ik opgestuurd en nog niets van gehoord.(in behandeling)
Maar als gastouder ben je verplicht vanaf 1 januari om kinderEHBO te hebben.
Ik hoordde dat via andere, maar niet via Doltje ben toen gaan bellen mailen, e.d. en idd niks horen uiteindelijk, heb ik vandaag KVK gebeld xxxx terwijl ze 1 september Koah over hebben genomen. Heel raar dus toen heb ik de belasting dienst gebeld en die zeiden doodleuk dat ik de definitieve jaaropgaaf af moest wachten en dan zou horen of ik(mijn moeder die het geld uiteindelijk als gastouder gehad heeft)terug moet betalen.
Ben ook net terug bij de politie vandaan maar die kunnen nu nog niet zoveel doen omdat je nog niet weet of je schade heb geleden maar wees me wel op forums want als we met z'n allen zijn staan we sterk

Laten we elkaar op de hoogte houden en als je een rechtsbijstandverzekering hebt laat die (als je terug moet betalen) het voor je regelen of ga naar een jurist bij het (Gratis) Juridisch loket.

Succes en zodra ik meer weet hoor je het van me.

Zet wel je toeslag stop ,of ga direct naar een ander bureau om je daar direct in te schrijven, zodat je toeslag door kan blijven lopen.

Andere bureau's :Koba (€35,00 p. mnd) Via Viela

groetjes Elisabeth

[Bericht aangepast door Moderator (onjuiste informatie)]

hdalessi
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 okt 2009 16:26

Re: DOLTJE gastouderbureau (voorheen KOAH)

Ongelezen bericht door hdalessi »

hai mama elisabeth, dat doet de politie voor jou meer dan voor mij :D ik kreeg alleen te horen dat het een civiele zaak is, en zij er dus buiten staan??
Ik ben er vanmiddag inderdaad ook achter gekomen dat Doltje xxxx. Best knap dat ze dat anno 2009 nog steeds rekeningen sturen...
Achteraf gezien had ik al eerder onraad moeten ruiken toen ik eindeloos brieven kreeg dat zij een deurwaarder in zouden schakelen als ik niet zou betalen. (heb er niet op gereageerd, had wel betaald dus ik dacht, laat maar komen, heb bewijs) maar de deurwaarder kwam (uiteraard) nooit.
Helaas met open ogen ingetuind.... Kan me er wel boos om maken maar inderdaad, samen staan we sterk.

overigens heb ik dit onderwerp ook geopend bij Opgelicht?! http://forum.opgelicht.nl/viewtopic.php?t=3240
Groetjes

[Bericht aangepast door Moderator (onjuiste informatie)]

Jolisa79
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2009 16:28

Re: DOLTJE gastouderbureau (voorheen KOAH)

Ongelezen bericht door Jolisa79 »

Beste allemaal,

doordat mijn partner op Doltje is gaan zoeken zijn we bij deze forum uitgekomen. ook wij hebben niets meer van Doltje vernomen sinds augustus. Mijn vriendin hebben ze nog in de maand juli een brief extra gestuurd dat ze twee facturen kreeg vanwege de vakantie. Klinkt aannemelijk toch?
Verder heeft ze nog een inspectierapport kunnen traceren op de site van de gemeente Den Haag. Hieruit blijkt dat Doltje aan het het merendeel van de eisen niet voldoet. Mijn vriendin heeft de e-mail adressen die in het rapport staan aangeschreven: [email protected]; [email protected]. Hopelijk komt er een reactie van deze zijde om te achterhalen of we eventueel een zaak tegen Dhr. XXXX kunnen starten. Volgende week neem ik alle papieren mee naar de reachtbijstand verzekering die ik heb. Hopelijk gaan meer mensen deze actie ondernemen.

Ronald7214
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2009 14:24

Re: DOLTJE gastouderbureau (voorheen KOAH)

Ongelezen bericht door Ronald7214 »

Ik kreeg mijn urendeclaraties terug met de post!! Nu blijkt dat ze niet meer bestaan !! En nu ? Direct aanmelden bij ander gastouderbureau ? Of wijziging sturen naar belastingdienst ? De laatste faktuur van Doltje heb ik gehad in juni 2009 en deze heb ik nog betaald ! Daarna radio stilte ? Wat moet ik nu als eerste doen ??
hdalessi schreef:WOEDEND!!! Op DOLTJE gastouderbureau! (voorheen KOAH). Zou willen weten wie dit bekend voor komt?

Toen KOAH DOLTJE werd (naamswijziging, zelfde meneer: de heer XXXX) heeft DOLTJE mij er constant van beschuldig niet te betalen terwijl ik dit wel deed. Omdat ik volgens hen niet betaalde kon ik geen jaaropgave voor 2008 krijgen. Dus stuurde ik mijn rekeningafschriften tot twee maal toe. Sinds dien heb ik niets meer van hen gehoord. Ik mail en bel me suf :| , maar er is geen contact te krijgen. Behalve als ik te laat betaal, krijg ik (uiteraard :!: ) een brief. Nu is het bijna eind 2009 en heb nog steeds geen jaaropgave gekregen, ik heb zelfs mijn aangifte inkomstenbelasting niet kunnen doen. :evil:

Intussen ontvang ik steeds meer brieven van de belastingdienst dat ik mijn uren (jaaropgave) voor 2008 moet doorgeven, als dit niet voor 30 oktober gebeurd, moet ik alle toeslag die ik van de belastingdienst gehad heb terug betalen!! :evil: Een alleenstaande moeder als ik kan dat natuurlijk nooit ophoesten. :cry: :cry:

Ben echt ten einde raad nu....

mama elisabeth
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 okt 2009 19:57

Re: DOLTJE gastouderbureau (voorheen KOAH)

Ongelezen bericht door mama elisabeth »

Hoi Ronald en alle anderen,

Je moet zo gauw mogelijk inschrijven bij een ander bureau want vanaf het moment dat je dit weet weet je sowieso dat je de kans hebt geen geld meer te krijgen.

Of je de periode dat je in geschreven hebt gestaan recht had op het geld zal blijken aan de hand van de jaaropgave.

Ik wildde aangifte doen bij de politie maar die zei dat het een civiele zaak is.
Dus belangrijk is dat we met elkaar in contact blijven want met hoe meer mensen hoe beter..

Succes allemaal
groetjes elisabeth

Bianc_1980
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 okt 2009 11:49

Re: DOLTJE gastouderbureau (voorheen KOAH)

Ongelezen bericht door Bianc_1980 »

Goedemiddag,
ook ik ben 'klant' van doltje...
Met het oog op de nieuwe regeling per 2010 wilde ik m'n contract opzeggen (m'n oppassen gaan geen cursus volgen) Maar ik kon Doltje telefonisch en via de e-mail niet meer bereiken. Dit vond ik heel vreemd maar goed, er zal wel sprake zijn van onderbezetting (dacht ik nog naief!)

Nu kreeg ik zojuist m'n uren registratie van juli en autugus retour en zo ook m'n opzegbrief!

Toch maar verder gaan zoeken via internet en toen kwam ik dit forum tegen.
Ik schrik me wild!

Ga strax eerst uitzoeken hoe dat nu werkt met de belastingdienst etc. Want ik heb tot 06-2009 wel iedere maand netjes betaald aan Doltje!

Nu moet ik dus (als ik het goed begrijp) voor de laatste maanden tot december een nieuw gastouderbureau zoeken...

Ik wordt hier niet goed van! Wat een wanpraktijken!!
Ben erg benieuwd hoe dit nu opgelost gaat worden...

ChielM
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 okt 2009 12:22

Re: DOLTJE gastouderbureau (voorheen KOAH)

Ongelezen bericht door ChielM »

Ben ook klant bij Doltje. Heb de urenlijsten van Augustus en September terug gekregen, de postbus was opgeheven !
Heb op allerlei manieren geprobeerd contact te krijgen, maar tevergeefs.
Na wat rondbellen met andere gastouderbureaus ben ik er achter gekomen dat,als je net als ik per januari 2010 op wil zeggen, een ander bureau vinden zo goed als onmogelijk is.
Voordat je ben ingeschreven etc. is het half november, (als ze je al willen inschrijven) dus weinig nuttig voor 1 1/2 maand.
Gelukkig heb ik zelf t/m juli 2009 wel alle facturen ontvangen en bewaard, dit moet je kunnen overleggen als de belastingdienst er om vraagt. Het geld wat ik ontvang van de belastingdienst voor de komende maanden zal ik maar apart zetten, want ik heb er weinig hoop op dat ik aan het einde van het jaar de maanden augustus t/m december kan verantwoorden.
Voor de mensen die nog facturen oid missen -> succes !

Dirkvv
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 okt 2009 09:38

Re: DOLTJE gastouderbureau (voorheen KOAH)

Ongelezen bericht door Dirkvv »

Ook ik (als gastouder) heb hetzelfde probleem met doltje. Mijn dochter kreeg dikwijls op de tweede dag van de maand een soort aanmaning dat de maandopgave nog niet binnen was. Nu krijg ik plotseling de maandopgave van september terug (postbus opgeheven) bellen (10 ct per minuut en je krijgt gewoon niemand aan de lijn) en mailen helpt geen fluit.

Welk buro is nog wel te vertrouwen?? Dan kan ik me daar aanmelden!
Overigens heb ik de jaaropgave van Doltje en Koah van vorig jaar nog wel gekregen.

mama elisabeth
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 okt 2009 19:57

Re: DOLTJE gastouderbureau (voorheen KOAH)

Ongelezen bericht door mama elisabeth »

Hoi Dirkvv,

Ik heb me inmiddels aangemeld bij Koba (via een kennis naam gekregen)
Je betaalt daar ook maar € 35,00 p/maand i.p.v. per opgepast uur.
Regel het snel want vanaf dat je ingeschreven staat heb je pas weer recht op geld.

Succes Elisabeth

n.visser
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2009 14:12

Re: DOLTJE gastouderbureau (voorheen KOAH)

Ongelezen bericht door n.visser »

Ik ben er vandaag ook achtergekomen dat Doltje inmiddels failliet is :cry: .
Ik heb de urenopgave van oktober retour ontvangen met de mededeling "opgeheven". Nu heb ik wel de jaaropgave van 2008 ontvangen en heb t/m juni betaald. Vandaag heb ik mij meteen ingeschreven bij een nieuw hopelijk betrouwbaar bureau. Wie weet wie ik moet benaderen voor advies en informatie? Naomi

Bianc_1980
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 okt 2009 11:49

Re: DOLTJE gastouderbureau (voorheen KOAH)

Ongelezen bericht door Bianc_1980 »

Ik heb contact gehad met via viela en ze klinken wel betrouwbaar...
al heb ik op het moment m'n zakken even vol van de gastouderbureau's!

ik heb binnenkort een intake met via viela... ben benieuwd.

De belastingdienst kon ons niet veel verder helpen met het DOLTJE probleem... en ook m'n eigen rechtsbijstandverzekering wist eigenlijk niet goed wat ze hier nu meer aan moesten... lekker dan!!!

helena8
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 okt 2009 16:14

Re: DOLTJE gastouderbureau (voorheen KOAH)

Ongelezen bericht door helena8 »

Goedemiddag,

Ik zit ook met een probleem.
Rond juli heb ik mij ingeschreven bij Doltje.
Er is toen iemand bij mij thuis geweest en deed een mooi verhaaltje.
Ik dacht dat alles wel klopte dus had eind juli de uren opgestuurd welke mijn zusje had opgepast. Na een tijdje kreeg ik ineens een rekening van 50 euro opgestuurd. Ik was helemaal verbaast want er was mij niet verteld dat ik hun moest betalen terwijl wij zelf nog niks hadden ontvangen. Dus ik had een mail gestuurd, waarom ik moest betalen maar ik kreeg niets terug. Tot 3 maal toe heb ik een mail gestuurd maar nog steeds geen reactie. Ik heb inmiddels wel weer aanmaningen gehand met het verzoek om binnen 5 dagen te betalen anders krijg ik de deurwaarde op bezoek.
Nu ga ik morgen een aangetekende brief sturen waarin ik vermeld dat ik niets meer met ze te maken wil hebben omdat hun werkwijze niet deugd. Ik heb nog steeds niets kwa vergoeding gehad. Want waarom zou ik hun voor niets betalen. Heeft iemand hier nog meer mee te maken. Ik vind dat ik volledig in mijn recht sta omdat zei niet reageren of bereikbaar zijn. Moet ik deze rekening dn alsnog betalen of toch afwachten? Nu ik hoor dat ze falliet zijn weet ik helemaal niet meer wat ik moet doen.

hdalessi
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 okt 2009 16:26

Re: DOLTJE gastouderbureau (voorheen KOAH)

Ongelezen bericht door hdalessi »

HOERAAA ik heb mijn jaaropgave van 2008 :roll:

Beetje jammer dat er helemaal niks van klopt, op mijn naam na :lol:

Er staat dat mijn gastouder in totaal 198 uren heeft opgepast, in een heel jaar. Nou past ze per maand al bijna 90 uren op, dus aan die jaaropgave heb ik geen :idea: .

XXXX

Dussss als je je jaaropgave op wonderbaarlijke wijze opeens in de brievenbus krijgt, CHECK HET of het klopt!, niet zomaar op sturen naar de belastingdienst want hij probeert je nog steeds te naaien, ookal bestaat hij niet meer :evil:

dgielbert
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 okt 2009 13:41

Re: DOLTJE gastouderbureau (voorheen KOAH)

Ongelezen bericht door dgielbert »

Ik krijg ook al maanden geen contact met Doltje.
Heb ook geen jaaropgaaf ontvangen van 2008.
Had gelukkig alle facturen bewaard en deze mocht ik ook naar de belastingsdienst sturen.

Vandaag weer een nieuwe brief (brief getekend op 19 October) gekregen dat ik mijn uren over de laatste 3 maanden moet opgeven!

Ik heb dus tot en met Juni uren opgegeven en facturen betaald maar nu stuur helemaal niets meer op naar hun en ben bezig om over te stappen naar een ander bureau.

Vind het wel heel raar dat de belastingdienst niets doet!
Zij zeggen rustig dat ik het zelf uit moeten zoeken!

hdalessi
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 okt 2009 16:26

Re: DOLTJE gastouderbureau (voorheen KOAH)

Ongelezen bericht door hdalessi »

ik vond nog een dergelijk forum over doltje:

http://www.allekinderopvang.nl/zoek-kin ... oltje.html

ik moet wel zeggen, ik vind het heel vervelend voor iedereen, maar stiekem vind ik het wel fijn vind dat ik dus kennelijk niet de enige ben die hiermee zit :oops:

hdalessi
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 okt 2009 16:26

Re: DOLTJE gastouderbureau (voorheen KOAH)

Ongelezen bericht door hdalessi »

Ja mensen sorry, ik zit lekker te google-en.... even de naam van deze beste man ingetypt, en kwam terecht op het volgende forum:

ht tp:/ /forums.xxxx

Menneer. M (ik zag dat de naam netjes was weggehaald) heeft dit dus al eerder gedaan met een ander gastouderbureau!!! DARKOM of iets dergelijks:


Domain name darkom.nl
Status active
Registrant xxxx
xxxx
xxxx

Administrative contact xxxx
xxxx
xxxx

Registrar
EASYHOSTING // EASYCOLOCATE
xxxx

Technical contact(s) DOM000772-EASHO
Afd. Domeinbeheer Domeinhuis BV
xxxx
Domain nameservers ns1.domeinhuis.nl
ns2.domeinhuis.nl
Date registered 28-06-2005
Record last updated 22-01-2009
Record maintained by NL Domain Registry


:evil: :evil: :evil:


Nog even verder gezocht, ook hier op radar forum,


Hij had nóg een ander gastouderbureau, WIJKIDS

Op tros radar forum staat al het een en ander over DARKOM http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 90#p818668:

T.Ros

Geregistreerd op: 28 nov 2008 17:22
Berichten: 1
gastouderbureau
Sinds een half jaar maak ik gebruik van het gastouderbureau DARKOM.
Wij zijn hier slecht over te spreken. Telefonisch zijn ze niet bereikbaar en op mails en brieven reageren ze niet .Nu blijkt dat ze een andere naam hebben aangenomen n.l. WIJKIDS maar de eigenaar en het adres zijn precies het zelfde en wederom krijg je met niemand contact.
Vier maanden geleden heb ik een bedag van een paar honderd euro per ongeluk aan Darkom over gemaakt dat bestemd was voor de creche van mijn dochtertje maar moet dit nog terug gestort krijgen.
Ik brgrijp niet dat dit soort bureuas die totaal niets voor hun clienten doen zoveel geld per maand kunnen opstrijken.


28 nov 2008 17:51
dusssss.... Menneer M. is lekker bezig. WIJKIDS, DARKOM, KOAH, DOLTJE.... what's next...??
elke keer het zelfde gelazer, wat heeft die vent een hoop mensen belazerd....
Wat mij betreft een RADAR uitzending waard, al is het maar om andere mensen voor deze vent te waarschuwen :!: dus heb meteen rader geiinformeerd over dit forum, al denk ik dat het meer op zijn plek is bij Opgelicht, dus die ook meteen maar even benaderd :roll:

Zo dat was het weer voor vandaag, ik geef die man alweer te veel aandacht :P

[Aangepast door Moderator (persoonsgegevens)]

Ik benhet_ik
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 okt 2009 15:28

Re: DOLTJE gastouderbureau (voorheen KOAH)

Ongelezen bericht door Ik benhet_ik »

Ik ben daar ook bij aangesloten geweest. Intussen ben ik gelukkig snel geregistreerd bij een ander gastouderbureau. Gastouderbureau Layla. Echt een complimentje voor de snelheid waarmee ze alles geregeld hebben. En ik zat ook met een hoop ellende met de Belastingdienst, deze hebben ze ook opgelost voor mij.

Gesloten