Ik heb een WIA uitkering en een thuis wonende zoon van 16 jaar. Op 9 mei kreeg ik een woning op urgentie. Op de eerste betaal ik altijd de huur. En dus nu op 9 mei extra huur. Nu denk ik ik zeg de andere huur op. Maar omdat het de 9de is kan dit pas 1 juni en dan moet je nog een maand betalen omdat je een maand door moet betalen. Ik krijg maar voor 1 woning huursubsidi en moet 2 maanden voor 2 woningen huur betalen. Hoe kan je dit oplossen.
Ik ben op medische redene verhuist en daarom de urgentie.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dubbele huur en nu?
-
NeoDutchio
Re: Dubbele huur en nu?
U kunt in overleg met de woningeigenaar of er iets te regelen valt. Vragen kan altijd. Als er een opzegtermijn van 1 kalendermaand is zit u er inderdaad een maand extra aan vast. Wellicht is de woningeigenaar welwillend of wellicht staat er al een andere huurder te springen om uw woning.
Maar hebt u wel een opzegtermijn van een kalendermaand? Meestal is het gewoon één maand, dus 30 dagen.
Maar u hebt het over 9 mei?
Maar u hebt het over 9 mei?
Verhuizen kan je (vrijwel) niet met het ene huis stoppen en naar je nieuwe huis gaan zonder problemen, je zult altijd een overlap nodig hebben. Zoals een (oud) spreekwoord zegt: verhuizen kost bedstro.
Bij mijn weten kun je de huur elke dag opzeggen, en dan gaat de opzegtermijn van 1 maand in.Sabina68 schreef: Maar omdat het de 9de is kan dit pas 1 juni en dan moet je nog een maand betalen omdat je een maand door moet betalen.
Dus 9 mei opzeggen = 9 juni weg zijn
Dat hangt ook van je huurcontract af. Vaak kan opzeggen alleen per de eerste van de maand. Maar aan de andere kant, het zou ook logisch zijn als de nieuwe huur op de eerste van de maand in zou gaan. Dus 9 mei bericht dat je een nieuwe woning hebt zou in mijn ogen nog niet betekenen dat de huur dan ook meteen in gaat. Die zou dan bijvoorbeeld 1 juni kunnen ingaan.
wettelijk is bepaald dat opzegtermijn gelijk is aan termijn van huurbetaling.
Als je de kalendermaand moet volmaken , dan kan de opzegtermijn in ongunstig geval (2 januari opzeggen, 1 maart pas weg) oplopen tot bijna 2 maanden, dit is niet toegestaan
Zie bw7 art 271 .5 en .7
Als je de kalendermaand moet volmaken , dan kan de opzegtermijn in ongunstig geval (2 januari opzeggen, 1 maart pas weg) oplopen tot bijna 2 maanden, dit is niet toegestaan
Zie bw7 art 271 .5 en .7
Vakantie komt er aan, dus plenty vakantiewerk voor de 16 jarige zoon lijkt me? En ja, dat meen ik serieus, dat is voor zover ik het zo kan inschatten, de snelste manier om geld in het laatje te krijgen om deze overlap op te vangen.