LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] een restaurant op texel
Re: een restaurant op texel
Jongens, moeilijk hè, lezen!!!
Het gaat erom dat niemand last hoeft te hebben van een ander.
Maakt niet uit of ze gehandicapt zijn of niet.
Een ieder moet de zelfde prijs betalen.
Ik ken genoeg gehandicapte ( lichamelijk en/ of geestelijk) die niet voor overlast zorgen.
En ook genoeg niet gehandicapte die wel voor overlast zorgen.
Jullie geven zelf ook al aan dat een ieder recht heeft op gelijke behandeling.
Ben ik het ook helemaal mee eens, maar dan wel in ieder opzicht!!!.
Het gaat erom dat niemand last hoeft te hebben van een ander.
Maakt niet uit of ze gehandicapt zijn of niet.
Een ieder moet de zelfde prijs betalen.
Ik ken genoeg gehandicapte ( lichamelijk en/ of geestelijk) die niet voor overlast zorgen.
En ook genoeg niet gehandicapte die wel voor overlast zorgen.
Jullie geven zelf ook al aan dat een ieder recht heeft op gelijke behandeling.
Ben ik het ook helemaal mee eens, maar dan wel in ieder opzicht!!!.
!!!!, heb jij wel gelezen wat maaike had geschreven, voor ze sorry zei?
Blijkbaar kan jij niet goed lezen, omdat je het ermee eens was.
Als je eens bent met dat stukje, dan ben je geen discussie waard.
Blijkbaar kan jij niet goed lezen, omdat je het ermee eens was.
Als je eens bent met dat stukje, dan ben je geen discussie waard.
Het is geen smakelijk gezicht als je iemand tegenover je heb zitten die op een zeer onsmakelijke manier zit te vreten, want door zijn handicap lukt het niet om normaal te eten:
Het speeksel vloeit rijkelijk uit zijn/haar mond en vanwege ongecontroleerbare spastische motorische tekortkomingen is het eten moeilijk te verwerken en rijkelijk keert het terug naar de omgeving waar het bord zich zou moeten bevinden.
Het enthoustiasme, geluksgevoel en extra spanningen van de gehandicapte om eens uit te mogen eten uit zich in kreten die in de wereld van Tarzan en Jane niet gek zouden doen.
En Maaike zat daar, en genoot van een Goddelijk maaltijd, het veranderde heel snel in een ander soort maaltijd waarbij de grenzen van het kokhalzen bijna bereikt werden.
Ze had medelijden met haarzelf, ze had dit zo anders voorgesteld, haar zuur verdiende centjes om eindelijk eens uit te kunnen eten, allemaal voor niets.
Ineens had ze geen medelijden meer met die gehandicapten die haar etentje verziekt hadden.
De begeleiders die dit zo te zien gewend waren lachten erom en trokken zich nergens en niets van de omgeving aan.
Zij hebben zich goed aangepast aan die demonische wereld dacht Maaike.
Maaike wenkte naar de serveerster dat ze af wilde rekenen, toen ze buiten stond keek ze nog een keer om.
Het viel wel op dat er veel gasten aan het afrekenen waren, om maar zo snel weg te kunnen.
Ze liep naar de bushalte, en dacht waaraan heb ik dit weer te danken waarom moet dit mij weer overkomen, ze veegde een traanje van haar wang en stapte de bus in.
Het speeksel vloeit rijkelijk uit zijn/haar mond en vanwege ongecontroleerbare spastische motorische tekortkomingen is het eten moeilijk te verwerken en rijkelijk keert het terug naar de omgeving waar het bord zich zou moeten bevinden.
Het enthoustiasme, geluksgevoel en extra spanningen van de gehandicapte om eens uit te mogen eten uit zich in kreten die in de wereld van Tarzan en Jane niet gek zouden doen.
En Maaike zat daar, en genoot van een Goddelijk maaltijd, het veranderde heel snel in een ander soort maaltijd waarbij de grenzen van het kokhalzen bijna bereikt werden.
Ze had medelijden met haarzelf, ze had dit zo anders voorgesteld, haar zuur verdiende centjes om eindelijk eens uit te kunnen eten, allemaal voor niets.
Ineens had ze geen medelijden meer met die gehandicapten die haar etentje verziekt hadden.
De begeleiders die dit zo te zien gewend waren lachten erom en trokken zich nergens en niets van de omgeving aan.
Zij hebben zich goed aangepast aan die demonische wereld dacht Maaike.
Maaike wenkte naar de serveerster dat ze af wilde rekenen, toen ze buiten stond keek ze nog een keer om.
Het viel wel op dat er veel gasten aan het afrekenen waren, om maar zo snel weg te kunnen.
Ze liep naar de bushalte, en dacht waaraan heb ik dit weer te danken waarom moet dit mij weer overkomen, ze veegde een traanje van haar wang en stapte de bus in.
En ze dacht bij haarzelfs ik bof maar dat ik niet zo ben als zij en ze besefte eindelijk dat een goede gezondheid het grootste waarde heeft in een menselijk bestaan.
Het is schandalig dat er nog altijd restauranteigenaren zijn die zo handelen. Je zou ze ze eigenlijk moeten verplichten om een maand mee te lopen in een instelling waar veel gehandcapten wonen. Kunnen ze alvast wennen aan mensen die "anders"zijn dan zij zelf.
Wij hebben het gelukkig nog niet meegemaakt met ons verstandelijk gehandicapt kind dat we ergens weggestuurd zijn. Zou dit wel gebeuren dan stap ik direct naar de politie om aangifte te doen.
Wij hebben het gelukkig nog niet meegemaakt met ons verstandelijk gehandicapt kind dat we ergens weggestuurd zijn. Zou dit wel gebeuren dan stap ik direct naar de politie om aangifte te doen.
Inderdaad schandalig........mag een persoon die gehandicapt is dan niet meer ergens uit?? Dat zou toch te gek voor woorden zijn. En bedenk restauranthouders!!,dat ook jullie vandaag tegen een boom kunnen rijden en dan??, maar een magnetronmaaltijd??
Wees blij met iedere gast joh. Maar gelukkig zijn er genoeg restaurants waar mensen die "anders" zijn wel welkom.
Respect voor iedereen met een handicap hoor!! xxxx
Wees blij met iedere gast joh. Maar gelukkig zijn er genoeg restaurants waar mensen die "anders" zijn wel welkom.
Respect voor iedereen met een handicap hoor!! xxxx
Ik heb alleen gezegd dat een persoon geen last hoeft te hebben van een ander.
Daarbij heb ik het niet over iets minder smakelijk eten of iets degelijks.
Het gaat om echt overlast.
Wanneer een groep zonder handicap ander gasten tot last zijn mogen ze ook een restaurant uitgezet worden.
Waarom mag dat bij gehandicapten dan niet wanneer ze voor overlast zorgen?
Gelijke behandeling weten jullie nog....
Daarbij heb ik het niet over iets minder smakelijk eten of iets degelijks.
Het gaat om echt overlast.
Wanneer een groep zonder handicap ander gasten tot last zijn mogen ze ook een restaurant uitgezet worden.
Waarom mag dat bij gehandicapten dan niet wanneer ze voor overlast zorgen?
Gelijke behandeling weten jullie nog....
door!!!!!!!!, je snapt er niets van he?
deze mensen zijn misschien iets minder valide ,maar niet gek ,dus moet je er iets meer rekening mee houden.
en er zijn niet voor niets begeleiders bij, en denk je nou echt dat die begeleiders in het allerduurste restaurant gaan eten met deze mensen?
nee hoor , dus mensen eromheen kunnen best wat rekening houden ,vind ik.
en als je je eraan ergert, kijk je toch gewoon de andere kant op?
of je gaat ergens eten ,en vraag je van te voren of er ook gehandicapten naar binnen mogen, weet je zeker dat je je niet hoeft te ergeren, mens ,ik weet niet wat er in jou hoofd omgaat, maar misschien moet je es een afspraakje maken met maaike en die gast hierboven, wordt vast wel gezellig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
deze mensen zijn misschien iets minder valide ,maar niet gek ,dus moet je er iets meer rekening mee houden.
en er zijn niet voor niets begeleiders bij, en denk je nou echt dat die begeleiders in het allerduurste restaurant gaan eten met deze mensen?
nee hoor , dus mensen eromheen kunnen best wat rekening houden ,vind ik.
en als je je eraan ergert, kijk je toch gewoon de andere kant op?
of je gaat ergens eten ,en vraag je van te voren of er ook gehandicapten naar binnen mogen, weet je zeker dat je je niet hoeft te ergeren, mens ,ik weet niet wat er in jou hoofd omgaat, maar misschien moet je es een afspraakje maken met maaike en die gast hierboven, wordt vast wel gezellig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik snap niet zo goed waarom jullie allemaal zo opgefokt reageren.
Ik geef alleen aan dat het mes aan twee kanten snijd.
Mensen zonder handicap mogen een ander niet tot last zijn, maar mensen met een handicap wel....
Beetje krom toch.
Overigens ben ik niet iemand die zich snel aan een ander stoor, maar als er een groep is die overlast veroorzaakt bij andere gasten mogen die van mij een restaurant uitgezet worden, ongeacht of ze wel of geen handicap hebben.
Een ieder betaalt evenveel voor het eten en je avond hoeft dan niet verpest te worden door andere.
En zoals ik al aangaf, ik praat dan wel over "ECHT OVERLAST" en niet op het iets minder netjes eten dan een ander.
Ik geef alleen aan dat het mes aan twee kanten snijd.
Mensen zonder handicap mogen een ander niet tot last zijn, maar mensen met een handicap wel....
Beetje krom toch.
Overigens ben ik niet iemand die zich snel aan een ander stoor, maar als er een groep is die overlast veroorzaakt bij andere gasten mogen die van mij een restaurant uitgezet worden, ongeacht of ze wel of geen handicap hebben.
Een ieder betaalt evenveel voor het eten en je avond hoeft dan niet verpest te worden door andere.
En zoals ik al aangaf, ik praat dan wel over "ECHT OVERLAST" en niet op het iets minder netjes eten dan een ander.
dan moet je er ook precies bij vertellen wat diegene deed ,toch?
en als je je niet snel aan mensen stoort, moet je ook niet op dit forum zitten te janken op een ander!
en als je je niet snel aan mensen stoort, moet je ook niet op dit forum zitten te janken op een ander!
Als het zo bont zou worden dat iedere gast zich zou storen aan hun gedrag zou ik beleeft aan de restauranthouder vragen om in te grijpen.
Helpt dit niet dan ga ik persoonlijk aan de begeleiders vragen of ze alstublief ook rekening willen houden met de andere gasten die zich zitten optevreten van kwaadheid en ergenis maar vanwege hun hogere fatsoensnorm, en omdat het om een gehandicapte medemens gaat zich niet durven te uiten.
Trekken ze zich er niets van aan, wat ik zeer betwijfel, dan gooi ik het hele zooitje met rolstoel en al de deur uit, en de begeleiders krijgen allemaal nog een trap na, want het is hun fout dat het zo ver moest komen, ik laat me door niemand terroriseren ook al zijn ze gehandicapt.
Helpt dit niet dan ga ik persoonlijk aan de begeleiders vragen of ze alstublief ook rekening willen houden met de andere gasten die zich zitten optevreten van kwaadheid en ergenis maar vanwege hun hogere fatsoensnorm, en omdat het om een gehandicapte medemens gaat zich niet durven te uiten.
Trekken ze zich er niets van aan, wat ik zeer betwijfel, dan gooi ik het hele zooitje met rolstoel en al de deur uit, en de begeleiders krijgen allemaal nog een trap na, want het is hun fout dat het zo ver moest komen, ik laat me door niemand terroriseren ook al zijn ze gehandicapt.
nou nou nou,terroriseren is wel heel zwaar gedacht he!
momo, wil niet lullig doen hoor, maar ik ben juist de gene die als enige niet aan het janken ben.
Jij bent vooral de jankert van het forum.
Ik geef alleen mijn mening.
Ben het overigens met Bush eens.
Het gaat erom in hoeverre er overlast wordt veroorzaakt en het maakt niet uit door wie.
Zoals jullie er over praten is het alsof gehandicapte mensen alles maar mogen doen, ongeacht of een ander er overlast van heeft.
Zo werkt het natuurlijk niet.
Ik ken genoeg gehandicapten die nooit voor overlast zorgen.
Het ligt dus voor een groot gedeelte aan de begeleiders.
Jij bent vooral de jankert van het forum.
Ik geef alleen mijn mening.
Ben het overigens met Bush eens.
Het gaat erom in hoeverre er overlast wordt veroorzaakt en het maakt niet uit door wie.
Zoals jullie er over praten is het alsof gehandicapte mensen alles maar mogen doen, ongeacht of een ander er overlast van heeft.
Zo werkt het natuurlijk niet.
Ik ken genoeg gehandicapten die nooit voor overlast zorgen.
Het ligt dus voor een groot gedeelte aan de begeleiders.
net hoe je het bekijkt toch?
Blijkbaar
Maar goed, ik heb je reactie op andere topics ook gezien en het is me wel duidelijk geworden dat je jou alles behalve serieus kan nemen.
Maar goed, ik heb je reactie op andere topics ook gezien en het is me wel duidelijk geworden dat je jou alles behalve serieus kan nemen.
Ik bekijk het zo.............
!!!!, ik heb last van jou, ga nu van dit forum af.
Waar ligt de grens van lastig??? De 1 vindt slurpen lastig, de ander denkt, ach laat maar.....
Waar ligt de grens?
Mijn grens is, als mensen in een restaurant zich onbeschoft gedragen naar andere mensen (vreemden) of met de bestek en meubilair gaan gooien. Maar een (geestelijk) gehandicapte die heen en weer wiebeld en schreeuwt of met eten zit te smeren.......... nee, daar heb ik totaal geen moeite mee.
Waar ik wel benieuwd naar ben, is wat de gehandicapten uit het 1e bericht precies deden, dus marva26, laat nog 's wat van je horen.
!!!!, ik heb last van jou, ga nu van dit forum af.
Waar ligt de grens van lastig??? De 1 vindt slurpen lastig, de ander denkt, ach laat maar.....
Waar ligt de grens?
Mijn grens is, als mensen in een restaurant zich onbeschoft gedragen naar andere mensen (vreemden) of met de bestek en meubilair gaan gooien. Maar een (geestelijk) gehandicapte die heen en weer wiebeld en schreeuwt of met eten zit te smeren.......... nee, daar heb ik totaal geen moeite mee.
Waar ik wel benieuwd naar ben, is wat de gehandicapten uit het 1e bericht precies deden, dus marva26, laat nog 's wat van je horen.