LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energie Probleem met oplossing

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.

Mee eens ?

ja zeker
2
67%
nee
0
Geen stemmen
weet niet
0
Geen stemmen
afwachten op Frankrijk
1
33%

Totaal aantal stemmen: 3

De Visser

Energie Probleem met oplossing

Ongelezen bericht door De Visser »

:shock: De energie prijzen rijzen de pan uit.

Om even naar het buitenland te kijken.(Wat Nederland vaak doet.)Om presies te zijn om te kijken naar Frankrijk.

Frankrijk wil een kernfusiecentrale bouwen om de energie prijzen te remmen.Nou kost zo een centrale een godsvermogen.Zelfs voor Frankrijk.

Dus krijgen ze hiervoor compensatie voor van de Europeese Unie.

Ook is (in therorie) veilger dan ieder andere centrale.Heeft geen afval,geen uitstoot en geen verder gevaar (nogmaals: in theorie)Ook kan geen enkele centrale kan zo een enorm vermogen op wekken.In theorie is het 100 X zo sterk als een Kerncentrale.

Het enigste nadeel is de kosten.De aanschaf en het onderhoud is erg duur.Maar hiervoor is wederom een subsidie geregeld.

Dus dacht ik zo....

Nou hebben wij dat zelfde probleem als Frankrijk...

Kunnen we dan ook niet de zelfde oplossing gebruiken.Dit i,p,v een commisie (betaald van belastinggeld) de oplossing zoekt?

Als een van hun oplossingen ....Energie splitsing

theadingelstad

Re: Energie Probleem met oplossing

Ongelezen bericht door theadingelstad »

Alles wat met kern (in dit opzicht ) te maken heeft doet mij huiveren. Een ding vraag ik mij steeds maar weer af "waarom doet Nederland toch maar niets met water om energie optewekken . In het verdere verleden deden ze dit ook zowel wind als watermolens waren er. En ALS er ergens water is is dat wel in nederland .
( Fransozen zijn ook niet altijd de slimste hoor )

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Energie opgewekt uit water wordt gegenereerd door het verval dat er in de loop van het water zit. Aangezien ons landje zo plat als een dubbeltje is, waar had je dit water vanaf willen laten vallen ?

theadingelstad

Ongelezen bericht door theadingelstad »

Nou ik dacht misschien de stroming van de rivieren die zijn toch best wel sterk misschien niet zo'n hele hoge dam als in z. amerika maar meer verdeeld over nederland

Jonjo

Ongelezen bericht door Jonjo »

JAREN geleden betaalden wij Nederlanders verplicht mee op onze energierekening aan een te bouwen kerncentrale in Duitsland. KALKAR. Nu is het een pretpark van onze verplicht meebetaalde geld. De OVERHEID moet in een Kerncentrale.

Captain Pervert

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Kernfusiecentrale?

Bij mijn weten kunnen ze op dit moment een dergelijk proces een fractie van een seconde stabiel houden... En dan praten we over een installatie ter grootte van een wasmachine.

Volgens mij behoort kernfusie op dit moment eigenlijk nog tot science fiction.

De Visser

Ongelezen bericht door De Visser »

Zoals eerder vermeld gaat Frankrijk er in investeren om de hoge energie prijs te drukken

READ TOPIC PLZ

Mijn vraag was.

Al wij t zelfde probleem hebben ...

Wrm dan niet de zelfde oplossing ?

Gesloten