Essent misleid "vaste klanten"
Re: Essent misleid "vaste klanten"
Mensen denken dat niet. Dat wordt ze voorgehouden door de energieleverancier. Die geeft de data in de app.
Re: Essent misleid "vaste klanten"
Het leven is zo rustgevend zonder slimme meter en zonder App. Gewoon elke maand het geadviseerde bedrag betalen en een keer per jaar de meterstand doorgeven en de eindafrekening betalen/terugontvangen.....> en door !
witte angora
vindt dit leuk
Re: Essent misleid "vaste klanten"
En waarom houdt de leverancier daar dan geen rekening mee? En geeft bijv geen tips als er niets bekend is. Gewoon een app die niet goed werkt en dan vinden ze het gek als mensen klagen.
Re: Essent misleid "vaste klanten"
Ook daar zijn genoeg voorbeelden van te vinden dat mensen niet vrolijk werden van de achteraf verrassing....
Re: Essent misleid "vaste klanten"
Re: Essent misleid "vaste klanten"
Hoe denk jij dat het dan werkt als je ergens in een "nieuw" huis komt als nieuwe bewoner?
Oude bewoner altijd zuinig geweest en jij tropisch warm voor de huisdieren. Domme meter in de kast en paar keer hooguit wat meterstanden doorsturen.
Ik zou van een 30 jaar klant zijn wat meer inzicht verwachten dan denken dat we alles in dit land goed voor elkaar hebben met een app voor een nieuwe bewoner.
Re: Essent misleid "vaste klanten"
Die app heeft regels in zich die rekening houden met gemiddeld gedrag en info die bekend is. Niet met alle uitzonderingen.PGros schreef: ↑23 okt 2023 12:40En waarom houdt de leverancier daar dan geen rekening mee? En geeft bijv geen tips als er niets bekend is. Gewoon een app die niet goed werkt en dan vinden ze het gek als mensen klagen.
Zonder data zou de app eigenlijk helemaal geen voorspelling moeten doen, maar ook dat levert natuurlijk weer klagende mensen op.
Re: Essent misleid "vaste klanten"
Dat is maar 1 factor in de berekening verbruiksmanager. voorschot gaat oa ook uit van verwacht verbruik.
-
- Berichten: 32461
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Essent misleid "vaste klanten"
Vroeger, maar dat is wel heel lang geleden, schroefden mensen zelf hun voorschotbedrag omhoog. Wisten ze zeker dat ze niet bij hoefden te betalen, en als ze terug kregen was dat een mooi spaarpotje.
-
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42
Re: Essent misleid "vaste klanten"
Tja en nu gaan ze helemaal uit hun pantoffel als die moderne dingen 5 seconden niets aangeven.witte angora schreef: ↑23 okt 2023 13:04Vroeger, maar dat is wel heel lang geleden, schroefden mensen zelf hun voorschotbedrag omhoog. Wisten ze zeker dat ze niet bij hoefden te betalen, en als ze terug kregen was dat een mooi spaarpotje.
En ik krijg elke maand een advies om mijn voorschot een euro naar beneden of naar boven bij te stellen.
Wat ik natuurlijk ook gelijk doorvoer.
Lady1234
en witte angora
vinden dit leuk
Re: Essent misleid "vaste klanten"
Vroeger ?witte angora schreef: ↑23 okt 2023 13:04Vroeger, maar dat is wel heel lang geleden, schroefden mensen zelf hun voorschotbedrag omhoog. Wisten ze zeker dat ze niet bij hoefden te betalen, en als ze terug kregen was dat een mooi spaarpotje.
Anno 2023 nog steeds, elk jaar nog wat terug gehad, en een "gratis" maand.
Re: Essent misleid "vaste klanten"
Vroeger ook vaak zat dik 1000 euro terug gehad. Sinds energiemaatschappijen ineens ook failliet blijken te kunnen gaan, ben ik daar toch wat minder happig op.BL2 schreef: ↑23 okt 2023 18:58Vroeger ?witte angora schreef: ↑23 okt 2023 13:04Vroeger, maar dat is wel heel lang geleden, schroefden mensen zelf hun voorschotbedrag omhoog. Wisten ze zeker dat ze niet bij hoefden te betalen, en als ze terug kregen was dat een mooi spaarpotje.
Anno 2023 nog steeds, elk jaar nog wat terug gehad, en een "gratis" maand.
Hommer
vindt dit leuk
Re: Essent misleid "vaste klanten"
Dat gebeurt nog steeds wel hoor vermoed ik, genoeg voorbeelden te vinden van mensen die hun spaarpotje in rook op zagen gaan bij de faillissementen van meerdere energie leveranciers bijna 2 jaar geleden.witte angora schreef: ↑23 okt 2023 13:04Vroeger, maar dat is wel heel lang geleden, schroefden mensen zelf hun voorschotbedrag omhoog. Wisten ze zeker dat ze niet bij hoefden te betalen, en als ze terug kregen was dat een mooi spaarpotje.
Ergens vermoed ik dat dit bij de grotere spelers misschien zelfs nog wel meer gebeurt, omdat daar juist de vaker de honkvaste klanten zullen zitten, die dit soort zaken over het algemeen eerder zullen doen dan de rond hoppende consument die altijd voor de beste deal gaat, die zal immers ook eerder de risico's kennen, zeker wanneer je met minder bekende partijen op een bepaalde markt in zee gaat.
-
- Berichten: 32461
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Essent misleid "vaste klanten"
Ik reageerde dan ook op de opmerking van jonis...
Het probleem is inderdaad het aantal faillissementen van energieboeren, de laatste jaren. Een of twee maanden kun je in geval van nood nog wel storneren, maar als het om grotere bedragen gaat wordt het al gauw lastig. Ik ben zelf heus niet te beroerd om mijn maandbedrag aan te passen. Maar als ik binnen een maand of drie het verzoek van Eneco zelf krijg, terwijl die toch echt het termijnbedrag zelf vast hebben gesteld, ga ik me toch wel even achter de oren krabben. Ben niet gisteren uit het ei gekropen.
Ergens in februari, als het winterverbruik meer duidelijk wordt, kijk ik wel even verder. Dan heb ik nog steeds 5 of 6 maanden om een eventueel tekort aan te zuiveren. En als het verbruik lager word dan van tevoren ingeschat, en er qua belastingen niks verandert, dan komt er sowieso nog wat geld terug. Dan is een verhoging van 9 x 16 euro toch ook niet nodig.
Het probleem is inderdaad het aantal faillissementen van energieboeren, de laatste jaren. Een of twee maanden kun je in geval van nood nog wel storneren, maar als het om grotere bedragen gaat wordt het al gauw lastig. Ik ben zelf heus niet te beroerd om mijn maandbedrag aan te passen. Maar als ik binnen een maand of drie het verzoek van Eneco zelf krijg, terwijl die toch echt het termijnbedrag zelf vast hebben gesteld, ga ik me toch wel even achter de oren krabben. Ben niet gisteren uit het ei gekropen.
Ergens in februari, als het winterverbruik meer duidelijk wordt, kijk ik wel even verder. Dan heb ik nog steeds 5 of 6 maanden om een eventueel tekort aan te zuiveren. En als het verbruik lager word dan van tevoren ingeschat, en er qua belastingen niks verandert, dan komt er sowieso nog wat geld terug. Dan is een verhoging van 9 x 16 euro toch ook niet nodig.
Re: Essent misleid "vaste klanten"
Men kent zijn tarieven en weet het verbruik en de vaste lasten. Toch niet zo moeilijk om even te rekenen.
witte angora
vindt dit leuk
Re: Essent misleid "vaste klanten"
In 2024 stijgt de energiebelasting op gas https://www.gaslicht.com/nieuws/prinsje ... ing-stijgt
witte angora
vindt dit leuk
-
- Berichten: 32461
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Essent misleid "vaste klanten"
Lol. Ik moet 22 cent per maand meer gaan betalen. Het is nog wel de vraag wat de netbeheerkosten gaan doen, het ziet er naar uit dat ook die gaan stijgen.
Maar ik ben benieuwd wat ze straks met die derde belastingschijf op gas willen doen. Nu is er nog geen verschil of je onder of boven de 1000 m3 zit, dus je merkt er nog niks van. Maar wel raar: bij de inkomstenbelasting willen ze van die schijven af, er zijn er in de loop der jaren al een hoop gesneuveld, en bij gas komt er eentje bij.
Maar ik ben benieuwd wat ze straks met die derde belastingschijf op gas willen doen. Nu is er nog geen verschil of je onder of boven de 1000 m3 zit, dus je merkt er nog niks van. Maar wel raar: bij de inkomstenbelasting willen ze van die schijven af, er zijn er in de loop der jaren al een hoop gesneuveld, en bij gas komt er eentje bij.
Re: Essent misleid "vaste klanten"
Wij hebben nog een contract tot eind januari 2024
Wij betalen 85 euro per maand vast contract nu heeft Essent het ineens verhoogd naar 119 euro per maand.
Mag dit zomaar
Wij betalen 85 euro per maand vast contract nu heeft Essent het ineens verhoogd naar 119 euro per maand.
Mag dit zomaar