LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Extra gepind geld niet ontvangen en nu?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
MamaMarloes

Extra gepind geld niet ontvangen en nu?

Ongelezen bericht door MamaMarloes »

Op 31 oktober 2012 bezocht ik het centrum van Waalwijk.
Het was er erg druk in verband met de weekmarkt, waar ik ook van plan was naartoe te gaan.
Bij een kleine aankoop in de Kruidvat, besloot ik 20 euro extra te pinnen voor de markt.
Er stond een hele rij, de cassieres waren onderling aan het praten en ik werd erg afgeleid.

Om de hoek, op het marktplein, kwam ik erachter dat ik de 20 euro niet had ontvangen. Ik ging natuurlijk meteen terug naar de winkel. De cassiere herrinnerde mij zich nog wel, maar niet dat ze het geld niet had gegeven. Ik toonde de bon aan een andere medewerkster, waarop ik geen handtekening had gezet. Zij schreef mijn telefoonnummer op, want er zou zeker dan een kasverschil moeten zijn.

Op 1 november werd mijn voicemail ingesproken op norse toon dat er geen kasverschil was aangetroffen en ik het geld dus wel heb gehad en dat de zaak hiermee was afgehandeld!

Ik diende bij Kruidvat online een klacht in.

Kasverschil moet er wel degelijk zijn geweest, want ik heb niets ontvangen!
Ik ga niet al die moeite doen voor geld wat ik wel heb gehad...

Reactie Kruidvat online:
Wij hebben uw vraag of opmerking op 01-11-2012 ontvangen. U heeft het volgende aangegeven.
"gisteren heb ik bij kruidvat extra geld gepind (20,00). op woensdag is het extra druk in ons centrum vanwege de weekmarkt. hiervoor wilde ik ook extra contant geld pinnen. achter me stond een hele rij en een dame naast me met een krijsend kind in de buggy. ik en de cassiere waren bklijkbaar afgeleid. ik kom er later op de markt achter, dat ik dat geld helemaal niet heb gekregen! dus terug naar de winkel. de dame wist van niets meer, maar noteerde mijn gegevens want er zou zeker een kasverschil zijn aan het einde van de dag.

Naar aanleiding hiervan treft u onderstaand onze reactie aan.
"wij vinden het vervelend dat u de indruk dat u uw geld niet heeft gekregen. wij hebben het filiaal gebeld. er is grondig onderzoek gedaan en er is die dag geen kasverschil geweest. wij kunen u het bedrag niet geven."

Ik werd er zowat laaiend van achter mijn pc...
De indruk dat ik mijn geld niet heb gehad???
Geen kasverschil???
Wij vertrouwen erop u hiermee van dienst te zijn???

Ik diende een nieuwe klacht in (steeds via het onhandige reactieformulier op de website)

ordernummer = 1146619 "wij vertrouwen erop u hiermee van dienst te zijn". nee, ik ben niet tevreden. ik maak er een officiele klacht van! u kunt de bewakingscamera's nakijken, ik niet. u geeft mijn geen tevreden antwoord. uw cassiere heeft het geld misschien zelf gehouden, omdat ze immers wist dat er een kasverschil aan zat te komen. ik vraag om een normale oplossing geen standaard getypte regel met een adres waarop ik niet kan antwoorden. is dit een klantgericht bedrijf? ik doe toch al die moeite niet als ik fout zit? ik hoor hopelijk snel van u!

reactie Kruidvat:
wij vinden het vervelend dat u zich niet kunt vinden met ons voorgaande antwoord. wij kunnen u niet anders antwoorden dan reeds is gedaan: wij vinden het vervelend dat u de indruk krijgt dat u uw geld niet heeft gekregen. wij hebben het filiaal gebeld. er is grondig onderzoek gedaan en er is die dag geen kasverschil geweest. wij kunnen u het bedrag niet geven.

Nogmaals reageerde ik terug:
"ordernummer = 1150500 nogmaals, dit is geen bevredigend antwoord. laat de bewakingscamera's maar eens zien dan. ik heb ten slotte ook geen bon ondertekend dat ik het wel zou hebben gehad. dit is wel de regel. ik ga met deze klacht verder indien er nu niet adequaat wordt gehandeld door kruidvat nederland. echt belachelijk dit. geen kasverschil kan ook komen doordat de cassiere het zelf in haar zak steekt voordat de kas geteld wordt. zij wist er immers van!

Reactie Kruidvat:
"wij vinden het vervelend dat u zich niet kunt vinden in ons antwoord. echter is er volgens de procedure gehandeld. wij willen u er op wijzen dat het uw eigen verantwoordelijkheid is om voordat u het filiaal verlaat uw aankopen en extra gepinde bedrag te controleren. wij komen u om deze reden niet tegemoet.
Wij vertrouwen erop u hiermee van dienst te zijn.

Mijn vraag hier nu:
Kan ik nog iets doen? Het is toch ook de verantwoordelijkheid van Kruidvat om klantgericht bezig te zijn en juist wel onderzoek te doen? Het is toch ook de verantwoordelijkheid van de Cassiere om mij het geld te geven? Zij is toch in dienst? Misschien stond ik nog wel aan de kassa en zei ze dat ze het had gegeven... Dit is immers toch ook niet het geval.
Ik heb het niet gehad! Anders zat ik echt niet hier mijn tijd en energie te verdoen...

rozemarijntje

Re: Extra gepind geld niet ontvangen en nu?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Het is niet te bewijzen ,kasverschil heeft bijna iedereen plus of min...ze kan ook bij iemand anders weer fout gemaakt hebben en die 20 teveel gegeven hebben?

U had camerabeelden kunnen op vragen,althans hier hangen ze bij de kassan,maar denk dat die er nu niet meer zijn..

Overigens is het ook wel degelijk u fout,u heeft dus ookniet opgelet..??en ja dan is het u woord tegen dat van hun...en ze gaan niet iedereen zomaar 20 euro geven.....zo wordt er gedacht..

Moeilijk dus

Frantic2

Ongelezen bericht door Frantic2 »

eerlijk gezegd..... u verlaat de winkel en keert later terug dat u nog geld moet hebben....

Vervolgens schuift u de schuld af op een klein kind. Of de winkelmedewerker pleegt fraude....

Er is geen kasverschil.
Er zijn legio manieren om 20 euro kwijt te raken op een markt. Waarom zou de winkel fout zijn?

U staat heel zwak en nu wilt u een CSI New York onderzoek? Bewakingscamera's controleren? Denkt u echt dat ze dat gaan doen of moeten doen? Het is gewoon uw eigen fout helaas.

Accepteer dat uw verlies en pin gewoon bij een flappentap volgende keer.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

ik heb ten slotte ook geen bon ondertekend dat ik het wel zou hebben gehad. dit is wel de regel

Kruidvat: echter is er volgens de procedure gehandeld.

Ik zou het hierop gooien. Als er vlgs de procedure is gehandeld, heb jij dus geen geld ontvangen.
Als het regel is dat jij voor ontvangen geld tekent (zodat je niet met een stalen gezicht kunt beweren 'ik heb niks gehad', dan geldt het omgekeerde natuurlijk ook.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Weer zo´n onzin verhaal!
Als je aan de kassa gewoon betaald had met een briefje van 20 euro, en je krijgt het wisselgeld terug, en verlaat de zaak.
Op straat merk je, dat je te weinig hebt teruggekregen, kan je niet opnieuw naar binnen gaan op te reclameren. :evil:

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Waarom niet? Er zou dan toch een kasverschil moeten zijn.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Nou, voor zover ik boodschappen doe waar je in een winkel extra mag pinnen ken ik alleen maar zaken waar of de cassière of de klant een krabbel op de bon moet zetten. Kan me best voorstellen dat TS niet voor €20,00 zoveel moeite doet als ze staat te liegen. Ik vind het een zeer aannemelijk verhaal en geloof haar gewoon over wat ze schrijft. En als op die kassabon geen krabbel van één van de 2 staat, tja, wie blijft er dan over? Maar krijgen waar ze recht op heeft, vergeet 't maar.

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

als je nu de bon en een afschrift van je bankrekening naast elkaar legt kan je zo zien wie er gelijk heeft.. althans voor het wel of niet extra pinnen dan. bewijst nog niet of je het geld wel of niet gehad hebt.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

sephora30 schreef:Waarom niet? Er zou dan toch een kasverschil moeten zijn.
Als je niet oplet, wat je aan wisselgeld terug krijgt, denk je, dat er dan een kascontrole is, om jouw gelijk te geven.
Het is toch een omgedraaide wereld.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@ saphora
Hoeft niet altijd....

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Het is gebeurd, neem je verlies, als je dat inderdaad hebt... Bewijzen kun je niets, er zijn er twee die niet op hebben gelet, je zou het ergens anders uit kunnen hebben gegeven, of ergens hebben gestopt waar je er niet aan dacht, zoveel mogelijkheden...

Ik zou zoiets als een leermoment oppakken, een van de redenen, als ik geld overhandig, dat ik het bedrag noem dát ik op dat moment overhandig, gewoon om discussies te voorkomen.

Gesloten