LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] FEDEX slecht of geen service

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
doatra

FEDEX slecht of geen service

Ongelezen bericht door doatra »

Na het lezen van 14 andere vergelijkbare verhalen op dit forum, kom ik hier met mijn eigen verhaal.
Ik zat in Frankrijk en mijn zoon heeft mij een paar documenten toegestuurd via Fedex op een maandag.
Volgens fedex zou de verzending afgeleverd worden de volgende dag voor 18 uur.
Het is toen niet gebeurd.
Gekeken op internet met het traceer nummer en daar stond: het wordt morgen (een dag later) aangeboden voor 18 uur.
Weer niets aangekomen.
Na contact opgenomen met fedex, kwam ik te weten dat mijn pakket in Chambéry lag (112 km bij mij vandaan) om de volgende dag afgeleverd te worden.
Gezien mijn noodzaak om de documenten in handen te hebben, heb ik gevraagd om het pakket daar te laten liggen zodat ik zelf het pakket zou komen ophalen.
Per email heb ik een verkeerd adres gekregen van het depot in Chambéry: 137 avenue Felix Excahnglon. Het correcte adres, met moeite zelf gevonden, was 137 rue Felix Esclangou (probeer maar dat aan TomTom duidelijk te maken). Daar aangekomen kon ik geen teken van fedex vinden. Aan de telefoon heb ik toen gehoord: "u heeft het niet goed begrepen: uw pakket ligt nu bij de chauffeur en wordt nu aangeboden!" Dat alles ondanks het feit dat ik een geschreven afsprak had gekregen per email.
Ik toen terug naar mijn adres (weer 112 km), gewacht tot 18 uur, weer niets gekregen, weer contact met de klantenservice en wat bleek: het pakket was nooit in Chambéry geweest, maar in Albertville!
Ik heb toen met de mensen van Albertville gesproken en gehoord dat het pakket afgeleverd zou worden de volgende dag, voor 18 uur.
Nog een keer geen aflevering, weer contact gehad, weer de beloftes dat het goed zou komen op mandag (het was inmiddels vrijdag avond).
Ik heb toen gezegd: laat het alstublieft op kantoor liggen, ik kom het zelf ophalen!
Daar aangekomen (60 km verderop), vind ik een envelop met een rode stempel in het Frans: "onvindbaar of niet thuis"!
Helemaal niet waar: ik zat de gehele tijd thuis in een groot skigebied dat wel gevonden wordt door duizenden toeristen ieder jaar weer.
Voor mij is fedex onbetrouwbaar.
Zij komen hun afspraken niet na, zij besteden hun werk uit en communiceren niet met de uiteindelijk leverancier: mijn naam of het traceer nummer waren niet bekend in Albertville, ondanks het feit dat alles op de envelop vermeld stond, het traceer nummer twee keer zelfs, een keer met koeienletters!

grun

Re: FEDEX slecht of geen service

Ongelezen bericht door grun »

Tja, er lijkt ergens iets mis gegaan te zijn met de communicatie tussen fedex en de bezorger. Dat zou eigenlijk niet mogen maar het blijft mensenwerk. Biedt Fedex geen compensatie aan of iets dergelijks?

Op dat adres in Chambery (waar TomTom geen enkele moeite mee heeft) zit een filiaal van France Express (http://www.sitedesmarques.com/magasin-s ... 306595.htm). Kennelijk werkt Fedex daar in Frankrijk mee samen. Dat is niks bijzonders, dankzij zo'n samenwerkingsverband kan men uiteindelijk efficienter werken en het voorkomt dat er vijf bezorgers achter elkaar door dezelfde straat moeten rijden. Dat gebeurt nu ook al in Nederland en straks komt er nog maar 1 bezorger aan de deur. Zie onderstaande link:
http://www.speld.nl/2010/09/16/postbedr ... bezorging/

Gesloten