LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Forum is een puinhoop

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Peter 2

Forum is een puinhoop

Ongelezen bericht door Peter 2 »

Goed, de eerste keer werd mijn bericht ten onrechte verwijderd, dan proberen we het nog maar eens een keer...

Het forum moet hoognodig eens gereorganiseerd worden, de huidige opzet is veel te chaotisch. Er zijn veel te veel rubrieken, die elkaar bovendien nog overlappen. Het is ten eerste al onlogisch om zowel rubrieken te gebruiken die verwijzen naar de uitzending, zoals Radar uitzendingen en Oproepen voor het telefoonteam, als naar type product. Dit zijn geen elkaar wederzijds uitsluitende categorieën, zodat er onnodige en verwarrende doublures ontstaan. De meeste gebruikers weten echt niet welke onderwerpen er allemaal aan de orde zijn geweest in Radaruitzendingen en in de oproepen van het telefoonteam.

Bovendien is de verdere indeling ook allesbehalve logisch. Om een paar voorbeelden te noemen: in de rubriek Loden leeuw kun je discussiëren over irritante tv-reclame, maar deze rubriek valt niet onder de hoofdrubriek Reclame; er is een rubriek Vrijetijdsbesteding, maar die valt niet onder de hoofdrubriek Vakantie/vrije tijd; kopen via Internet valt onder de rubriek Kopen op afstand, maar niet onder de rubriek Internet, die weer onder een heel andere hoofdrubriek valt; er is een hoofdrubriek Producten, maar meubels vallen daar niet onder, zijn dat soms geen producten? Stel er is een product dat problemen vertoont waarbij ook de garantie ter sprake komt, moet je dan de discussie bij het desbetreffende product of bij de rubriek Garantie gaan voeren? Zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan, de indeling is volstrekt onlogisch en chaotisch. Het is dan ook geen wonder dat er discussies over eenzelfde onderwerp in verschillende rubrieken lopen, zodat nieuwe discussies worden verplaatst, vaak vergezeld van een bitse opmerking van de Radar redactie. Het is met deze chaotische opzet echter niet te verwonderen dat mensen niet altijd zien of er al een discussie over een bepaald onderwerp loopt.

Een betere opzet zou zijn om rubrieken als Radar uitzendingen en Oproepen telefoonteam te laten vervallen. De redactie kan desnoods een eerste aanzet tot een discussie over de onderwerpen die in de uitzending aan de orde zijn gekomen in de desbetreffende rubrieken zetten, eventueel met een knipperend symbooltje erbij of met een kleurtje om ze nog makkelijker terug te kunnen vinden. De hele hoofdrubriek "Actueel" is zinloos, omdat ik daar ook berichten van 2 jaar geleden tegenkom, terwijl actuele berichten ook in alle andere rubrieken voorkomen, en qua onderwerpen zijn ze ook niet van elkaar te onderscheiden.

De rubriek Legio Lease hoort natuurlijk onder de hoofdrubriek Juridisch/Financieel, de Loden Leeuw onder Reclame, Vrijetijdsbesteding onder Vakantie/vrije tijd.

Zoals het nu is, is het in ieder geval een puinhoop.

Gast

Re: Forum is een puinhoop

Ongelezen bericht door Gast »

waarvan akte!

Gast

Ben het helemaal met je eens Peter 2. Soms zijn ook "zomaar" reacties verdwenen, zonder dat er rare of ongewenste dingen in staan.
Hoe kan dit?

Hatsikidee

Ongelezen bericht door Hatsikidee »

Helemaal mee eens. De indeling maakt de indruk op een zondagmiddag in elkaar te zijn gezet.. zo klaar. Af en toe gooien we wat topics dicht en dat was het dan weer.

Ook het strippen van handige gebruikersfuncties voor mensen die lid zijn van het forum is hinderlijk. Zoals: "Bekijk je eigen berichten" en "Berichten sinds je laatste bezoek" die functies schelen een boel bladerwerk.

Gast

let maar op deze wordt ook afgesloten, want waar men bij radar heel erg slecht tegen kan is kritiek.

Ook zijn er gebruikers bij die ze er wel van af mogen trappen, maar nee, alleen berichten zoals dit hier verdwijnt.

Gast

Ook zijn er gebruikers bij die ze er wel van af mogen trappen, maar nee, alleen berichten zoals dit hier verdwijnt
Nee, het verschil zit 'm in het feit dat 'n gebruiker (jij dus) wilt dat sommigen hier "afgetrapt" worden en dat o.a. jij meent hier de dienst te mogen uitmaken. Dat is iets anders dan beleidvoering van Radar.

resp00112469

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Hier gaan we dus weer kritiek geven op postings van gebruikers. Dit is één van de redenen waarom een topic wordt afgesloten. Dat het forum voor verbetering vatbaar is, is een goed argument waar ik het volledig mee eens ben. Ook het gebruik speelt een rol. Veel topics worden onnodig nieuw aangemaakt omdat men niet de moeite neemt om even te zoeken of een dergelijk onderwerp reeds eerder aan bod is geweest. Dit zou eigenlijk direct op het scherm van de gebruiker moeten worden weergegeven. Of dit ook mogelijk is, weet ik niet. Men zou eigenlijk eerst even de zoekfunctie moeten gebruiken en zoeken op een trefwoord om te zien in welke rubriek de vraag thuis hoort. Ook vind ik dat er een mogelijkheid moet komen om geregistreerde gebruikers, en dat kan wel, een link te laten aanklikken met "Nieuwe berichten sinds je laatste bezoek" zodat in één keer alle rubrieken verschijnen en het heel eenvoudig is om een selectie te maken wat voor de gebruiker van belang is. Kritiek leveren mag best en is ook goed als er maar gelijk ook een aanbeveling bij gedaan wordt hoe het beter kan. Dit is wat de starter van deze tipic ook uitstekend heeft weer gegeven. Dat topics worden gesloten waarin er uitsluitend kritiek geleverd wordt op bepaalde inzenders, waarvan men de achtergronden niet kent, vind ik dan ook wel terecht. Kortom, het forum is wel degelijk voor verbetering vatbaar.

Vr. Gr. Hans.

Gast

Geplaatst op 13 Oct 2004 03:23 door resp00112469

--------------------------------------------------------------------------------

Hier gaan we dus weer kritiek geven op postings van gebruikers. Dit is één van de redenen waarom een topic wordt afgesloten.
Oh, gast 12;08u mag dus wel in het algemeen roepen dat sommige gebruikers er "afgetrapt" (lekkere woordkeuze voor de discussie) mogen worden (dus min of meer wil bepalen wie er wel en wie niet op het forum mogen verschijnen)???
Trouwens door de woordkeuze "afgetrapt" wordt door gast 12;08u al de toonzetting bepaald.
Wordt er vervolgens door een ander op gereageerd (kritiek gegeven) en de poster daarop aangesproken, wordt dat ineens mede als aanleiding gezien van het sluiten van topics.
De werkelijke aanleiding voor het evt. sluiten van een topic is echter al te vinden in de posting (inhoud en woordkeuze) van eerdere gast. De reactie van gast 12;08u "lokt" a.h.w. reacties uit en die vinden we terug in de posting van gast 13;35u. En alles tesamen maakt dat het forum een puinhoop wordt.
Trouwens: resp00112469: zelf begin je je posting ook met kritiek te geven op de bovenstaande reactie(s). Maar dat zal wel anders uitgelegd worden, vrees ik.

Puinhoop

Ongelezen bericht door Puinhoop »

Met eerste respectvolle persoon eens !

forum gebruiker

Gast

Geplaatst op 12 Oct 2004 12:08 door Gast

--------------------------------------------------------------------------------
Ook zijn er gebruikers bij die ze er wel van af mogen trappen, maar nee, alleen berichten zoals dit hier verdwijnt.
Soms lijkt het wel alsof gasten die dagelijks op het forum zitten het alleenrecht van forumgebruik willen claimen. Dus moeten anderen er maar afgetrapt worden die "niet in het straatje passen". Wanneer je hier op het forum komt kun je negatieve en positieve reacties verwachten. Dat weet je. En blijkbaar kan gast 12 oct 2004 12:08 daar niet zo goed tegen en krijgen we inderdaad een puinhoop op het forum.

Gast

Helemaal met laatste "spreker "eens. :wink:

Een goede bekende!

resp00112469

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Geachte Gast van 10.31uur. U ziet mijn reactie ook als een vorm van kritiek, zo was het dus niet bedoeld, doch het is slechts het constateren van een feit! Dikwijls, en dat is wat ik naar voren wil brengen, worden over en weer reactie's op reactie's geplaatst welke NIETS! meer met het originele onderwerp van doen hebben en dan ontaard een dergelijk onderwerp in ordinaire scheldpartijen en beledigingen. Men mag best inhoudelijk kritiek hebben op een bepaald onderwerp, maar blijf dan ook bij het onderwerp.

Vr. Gr. Hans.

bodejos

Ongelezen bericht door bodejos »

Ik ben het volledig met Peter eens. Veel mensen beginnen eerst een topic, zonder dat ze even de moeite nemen om te kijken, of er al een is geopend over het betreffende onderwerp. Een onderwerp als MLM, bijvoorbeeld: je vindt het terug over het hele forum.

Gooi alles over een onderwrerp bij elkaar in 1 subforum, dan hoef je niet meer te zoeken.

Gast

Geplaatst op 13 Oct 2004 11:51 door resp00112469

Geachte Gast van 10.31uur. U ziet mijn reactie ook als een vorm van kritiek, zo was het dus niet bedoeld, doch het is slechts het constateren van een feit! Dikwijls, en dat is wat ik naar voren wil brengen, worden over en weer reactie's op reactie's geplaatst welke NIETS! meer met het originele onderwerp van doen hebben en dan ontaard een dergelijk onderwerp in ordinaire scheldpartijen en beledigingen. Men mag best inhoudelijk kritiek hebben op een bepaald onderwerp, maar blijf dan ook bij het onderwerp.
Het constateren van een feit en daarop reageren is m.i. kritiek geven. Zowel negatief als positief. Maar ik ben het met je eens dat sommigen hier er wel een "potje" van maken door persoonlijke ergernissen of frustraties menen te moeten ventileren met ordinaire scheldpartijen en beledigingen.

Gast

Ik ben het met je eens dat scheld reacties echt niet door de beugel kunnen.

Gast

jaja, AK, dat weten we nu onderhand wel..... :?

1 vd 3

Ongelezen bericht door 1 vd 3 »

Inderdaad! Wat een puinhoop om al deze berichten ook weer naar boven te halen. Jij hebt ook zeker niets beters te doen, dan alles weer afstruinen om te zien, wie kan ik weer eens beledigen of krenken! Jij probeert alleen weer iets uit te lokken met jou berichten. Nou, daar trappen wij niet meer in! ( Chatgedrag?)
Slotje maar weer!

1 v/d 3.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Het punt is gemaakt. We nemen de reacties mee in ons forumbeleid.

Met vriendelijke groet
TROS Radar

Gesloten