LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fotoservice Dixons

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Bailey

Fotoservice Dixons

Ongelezen bericht door Bailey »

Op 6 april heb ik via de fotoservice van Dixons bijna 70 foto’s doorgestuurd om af te laten drukken. Er stond toen bij dat ik binnen 2 werkdagen bericht zou krijgen dat ik de foto’s op kon halen. Omdat ik afgelopen zaterdag nog geen bericht gekregen en maar eens gemaild. Dinsdag nog een keer gemaild en vanmorgen nog een keer gemaild. En ja hoor….net kreeg ik antwoord. Dat mijn foto’s klaarliggen in de winkel die ik had uitgekozen. En dat was het. Geen excuus, geen uitleg, helemaal niks!!

Zijn er meer mensen die deze ervaringen hebben met Dixons of heb ik weer gewoon eens pech?

kweenie

Re: Fotoservice Dixons

Ongelezen bericht door kweenie »

Heb ik ook wel eens ergens gehad, weet niet zeker of het bij Dixons was, dat ze geen bericht stuurden dat de foto's klaar waren. Dan gaan ze er vanuit dat de tijd die ze aangeven op de site klopt. Vind ik ook niet netjes, want bij veel bedrijven krijg je zelfs tussendoor berichten als je opdracht verwerkt/gedrukt is en als het naar de verstiging is verstuurd.
Volgende keer dus gewoon naar een andere fotowinkel waar ze netter met de klanten omgaan.

Bailey

Ja, dat klinkt wel leuk, maar Dixons is de enige hier op het winkelcentrum. Behalve dan de Hema en de Kruidvat, maar daar ga ik mijn foto's niet laten afdrukken.

Anders moet ik naar de stad en dat is niet veel goedkoper ivm parkeren.

kweenie

Waarom niet hema of kruitvat?

En je kunt bij veel webwinkels ook laten thuisbezorgen.

Bailey

Met de Hema en Kruidvat heb ik zeer slechte ervaringen wat de kwaliteit van de foto's betreft. En aangezien het hier om foto's gaat van, waarschijnlijk, de laatste verjaardag van mijn oma, wil ik ze wel goed hebben. En dat ik thuis kan laten bezorgen weet ik, maar dat kost weer extra, daarom heb ik gekozen voor de winkel die het meest in de buurt was.

kweenie

Goed argument, als de kwaliteit elders tegenvalt. Ik heb zelf wat dat betreft zeer slechte ervaringen met albert heijn. Ik selecteer de winkel dan ook op de gebruikte afdrukcentrale (in mijn geval vind ik Kodak goed, wordt o.a. bij Blokker gebruikt). Maar ik neem aan dat Fuji (die Dixons gebruikt) vergelijkbaar is.

Foto's laten bezorgen is niet altijd veel duurder. Er zijn nl. veel aanbieders die alleen online werken, maar die wel met normale/bekende afdrukcentrales werken. Je kunt bij bv. onlinefotoservices.nl van aanbieders de prijzen en de gebruikte afdrukcentrale bekijken. Misschien dat er iets voor je tussenzit?

reintje vitesse

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Ik wil je er toch even op wijzen dat een setje foto's afgedrukt bij het Kruidvat ,er bij elke onafhankelijke test ooit gedaan, steevast als één van de beste zo niet als allerbeste uitkomt.

Overigens schijnen die van de HEMA ook prima te zijn en ik zou in ieder geval geen enkele reden kunnen bedenken waarom ze bij Dixons/V&D beter zijn.

Bailey

Kan wel zijn, maar mijn ervaringen zijn niet goed. Moet er wel bij zeggen dat dat nog met gewone negatieven was hoor. Negatieven die nog helemaal perfect waren kwamen beschadigd terug evenals de foto's. Zowel bij Kruidvat als de Hema. Ook heb bij het Kruidvat al eens meegemaakt dat ze mijn foto's kwijt waren en dan heb je niks meer. Maar goed, heb ze nu, vind het alleen jammer dat het zolang heeft moeten duren.

Gesloten