| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Fout met ov-chipkaart? Maximaal 3x per half jaar geld terug
Fout met ov-chipkaart? Maximaal 3x per half jaar geld terug
als er iets met de ov chipkaart iets fout gaat krijgt je maximaal 3x per HALF JAAR je geld terug!!!!
dus als er in een halfjaar 4 of meer keer iets fout gaat dubbel in/uit gecheckt dan krijg je maar max 12,00 terug en alles daarboven is voor de busvervoerder.
ik vindt dit DIEFSTAL en U
dus als er in een halfjaar 4 of meer keer iets fout gaat dubbel in/uit gecheckt dan krijg je maar max 12,00 terug en alles daarboven is voor de busvervoerder.
Laatst gewijzigd door dejongh op 25 apr 2017 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Fout met ov-chipkaart? Maximaal 3x per half jaar geld terug
Ik zou maar eens serieus met je zoon gaan praten. Wij reizen dagelijks met OV, er gaat nooit wat fout.....
Bijvoorbeeld een lesje in secuur uitchecken.
Bijvoorbeeld een lesje in secuur uitchecken.
Wellicht uw relaas met een coherent verhaal beginnen?dejongh schreef:je krijgt maar maximaal 3x per HALF JAAR je geld terug als er met d ov chipkaart iets fout gaat !!!!
ik heb het 1 jaar bijgehouden bij mijn zoon die met de bus naar school gaat. en in dat jaar is er ongeveer 50x iets misgegaan.
dus incheck kosten 4,00 werkelijke kosten ongeveer 1,00 verschil 3,00x50 = 150,00 en wat je dan terug krijgt is 2x 9,00 verlies 141,00
Geen touw aan vast te knopen.
Ik snap het verhaal niet echt want het is nogal onsamenhangend.dejongh schreef:je krijgt maar maximaal 3x per HALF JAAR je geld terug als er met d ov chipkaart iets fout gaat !!!!
ik heb het 1 jaar bijgehouden bij mijn zoon die met de bus naar school gaat. en in dat jaar is er ongeveer 50x iets misgegaan.
dus incheck kosten 4,00 werkelijke kosten ongeveer 1,00 verschil 3,00x50 = 150,00 en wat je dan terug krijgt is 2x 9,00 verlies 141,00
Maar volgens mij klopt de eerste zin al niet. Als je zelf een fout maakt dan kun je deze 3 maal per (half?) jaar kosteloos herstellen. Maar als er echt iets fout gaat met je OV chipkaart dan krijg je gewoon je geld terug. Het kan wel eens mis gaan bij bewegende incheckpunten zoals bussen en trams. Maar dat geld krijg je (althans bij de RET als je het ook kunt aantonen) gewoon terug.
-
Mucha
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
-
wilhelmima1
Typisch voorbeeld van hedendaagse jeugd. Geen interesse, geen verantwoordelijkheids- gevoel. Of misschien wat anders??
-
NeoDutchio
En mammie die het mag gaan oplossen en iedereen gaat beschuldigen, behalve zoonlief natuurlijk.wilhelmima1 schreef:Typisch voorbeeld van hedendaagse jeugd. Geen interesse, geen verantwoordelijkheids- gevoel. Of misschien wat anders??
IK BEGRIJP DAT MEN MIJN ZOON ONZORGVULDIG VINDT O.K.. MAAR HET GAAT ER OM DAT EEN BUSVERVOERDER HET TEVEEL BETAALDE BEDRAG NIET MEER TERUG GEEFT. als je per halfjaar ongeveer 150 transacties verricht met de kaart is het risico dat er vaker iets mis gaat ( dan 3x ) groot.
ik wil mensen alleen vragen om eens te kijken naar hun reishistorie op mijn ov-chip. Want ik ben er van overtuigt dat er niet alleen bij mijn zoon dingen fout gaan.
bij mijn busvervoerder kon ik in het verleden ook d.m.v. een formulier alles terug krijgen. maar sinds september 2016 kun je alleen via CHECK-in of CHECK-out gemist , het teveel betaalde bedrag terug vragen. althans MAXIMAAL 3 TRANSACTIES.
toch een mooie bijverdienste voor een vervoerder als je na gaat hoeveel mensen er dagelijks met de bus moeten !!
ik wil mensen alleen vragen om eens te kijken naar hun reishistorie op mijn ov-chip. Want ik ben er van overtuigt dat er niet alleen bij mijn zoon dingen fout gaan.
bij mijn busvervoerder kon ik in het verleden ook d.m.v. een formulier alles terug krijgen. maar sinds september 2016 kun je alleen via CHECK-in of CHECK-out gemist , het teveel betaalde bedrag terug vragen. althans MAXIMAAL 3 TRANSACTIES.
toch een mooie bijverdienste voor een vervoerder als je na gaat hoeveel mensen er dagelijks met de bus moeten !!
-
NeoDutchio
U hoeft echt niet te schreeuwen hoor. Zoals meerdere keren al gemeld ligt de verantwoordelijkheid echt bij uw zoon. Bij het in- en uitchecken hoort men een toon zodat men weet dat het gelukt is. Als het bij uw zoon 50x per jaar misgaat, uitgaande van zo'n 40 weken les, gaat er dus om de 4 tot 5 dagen iets 'mis'. 1 tot 2 keer per week. En u vindt dat er maar iemand op de administratie moet gaan zitten om kosteloos elke week die fout(en) van uw zoon te corrigeren?
Schreeuwen is weinig chique en voegt niets toe behalve irritatie.dejongh schreef:IK BEGRIJP DAT MEN MIJN ZOON ONZORGVULDIG VINDT O.K.. MAAR HET GAAT ER OM DAT EEN BUSVERVOERDER HET TEVEEL BETAALDE BEDRAG NIET MEER TERUG GEEFT.
De busvervoerder geeft het betaalde bedrag niet terug juist omdát je zoon blijkbaar erg onzorgvuldig is. Waarom zou de vervoerder op moeten draaien voor de onzorgvuldigheid van jouw zoon? Denk je dat al die terugboekingen gratis zijn ofzo?
Als iemand 1, 2, 3, misschien wel 10 keer dezelfde fout maakt, OK. Maar 50 keer in één jaar...? Laat je zoon zélf opdraaien voor die onnodige kosten, dan is er misschien wel een stimulans om beter op te letten. En als dat ook niet werkt, tsja, dan zal hij het nooit leren en heb ik ook geen medelijden.
Bij 'mijn' busvervoerder geldt dat maximum alleen voor het missen van het uitchecken. In andere gevallen kun je gewoon restitutie aanvragen via het contactformulier. Dus als er 50 met verkeerd is afgerekend, dan kun je dat gewoon terugkrijgen.dejongh schreef: bij mijn busvervoerder kon ik in het verleden ook d.m.v. een formulier alles terug krijgen. maar sinds september 2016 kun je alleen via CHECK-in of CHECK-out gemist , het teveel betaalde bedrag terug vragen. althans MAXIMAAL 3 TRANSACTIES.
Tenzij het natuurlijk de slordigheid van je zoon zelf is.
en dus ook wel duidelijk waar de instelling van "de jeugd" vandaan komtwilhelmima1 schreef:Typisch voorbeeld van hedendaagse jeugd. Geen interesse, geen verantwoordelijkheids- gevoel. Of misschien wat anders??
50x fout lijkt me inderdaad wel erg veel. De busvervoerder de schuld geven gaat dan wel erg ver. Overigens kan het ook zijn dat iemand (ik zeg NIET zoon van TS) fraude pleegt als de ritprijs meer dan 4 euro is en dus express niet uitcheckt. Volgens mij wordt overigens de kaart dan op een gegeven moment geblokkeerd maar weet niet of dat nog zo is.
Die logica begrijp ik niet. Over het algemeen worden mensen ergens beter in wanneer zij iets vaak moeten herhalen. Zoals het uitchecken bij de bus.dejongh schreef:als je per halfjaar ongeveer 150 transacties verricht met de kaart is het risico dat er vaker iets mis gaat ( dan 3x ) groot.
Van iemand die 3 keer per jaar reist, kan ik best verwachten dat het een keer fout gaat. Daar zit het uitchecken niet in het systeem. Dan is er een grote kans dat het fout gaat.
Maar iemand die 150 keer per jaar reist en 50 keer daarvan vergeet uit te checken, daar is iets mis mee. En of dat nou luiheid of onverantwoordelijkheid is, dat maakt niet uit. Zoals je nu als ouder het probleem aanpakt, door het bij de OV-chipkaart te leggen, is ook fout en stimulerend voor zijn gedrag.
Leg de verantwoordelijkheid bij je zoon en laat hem ervoor betalen. Zul je eens zien hoe snel hij leert uit te checken als hij die € 150,- per jaar zelf moet betalen.
Als je zoon elke dag met het OV gaat, kan je dan niet beter een abonnenment nemen?
-
sylvesterb
De busmaatschappij kan niet controleren (immers ben je niet uit gecheckt) of de reis wel klopt, je geven je dus 3 keer per jaar het voordeel van de twijfel. Gezien honderdduizend mensen dagelijks gebruik maken van het OV en hierbij gebruik maken van de OV-chipkaart zou het wel opvallen als 33% van alle handelingen foutief gingen. Dus voorzichtigheid halve is het niet vreemd dat jouw zoon onzorgvuldig wordt genoemd.dejongh schreef:IK BEGRIJP DAT MEN MIJN ZOON ONZORGVULDIG VINDT O.K.. MAAR HET GAAT ER OM DAT EEN BUSVERVOERDER HET TEVEEL BETAALDE BEDRAG NIET MEER TERUG GEEFT. als je per halfjaar ongeveer 150 transacties verricht met de kaart is het risico dat er vaker iets mis gaat ( dan 3x ) groot.
Er is ook geen sprake van teveel betaald, immers is er niet uitgecheckt en dan betaal je de maximale prijs.