| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] garantie slijpmachine
garantie slijpmachine
op 06 12 2017 een slijp machine gekocht bij van Cranenbroek in budel op 26 01 2018 machine terug gebracht daar deze niet meer werkte na enkele weken andwoord machine is overbelast geen garantie. machine is maar enkele malen gebruikt en beslist niet overbelast.
bij aankoop is mij verteld dat ik twee jaar garantie kreeg bij terug brengen aankoop bon overlegd Hoe kan men wel garantie krijgen bij deze firma
bij aankoop is mij verteld dat ik twee jaar garantie kreeg bij terug brengen aankoop bon overlegd Hoe kan men wel garantie krijgen bij deze firma
Re: garantie slijpmachine
Ik ben bekend met deze zaak. Je kan er goedkoop matreiaal en gereedschap kopen. Kwaliteit laat vaak te wensen over, daar is de prijs ook naar, maar ik heb tot nu toe eigenlijk geen klachten gehoord over garantie. Ik heb zelf een keer garantie geclaimd vanwege een tuinstoel en dat werd netjes opgelost.
Is er aangegeven waarom men van mening is dat de machine overbelast is? En waarom denk jij dat dat niet zo is?harrij47 schreef:op 06 12 2017 een slijp machine gekocht bij van Cranenbroek in budel op 26 01 2018 machine terug gebracht daar deze niet meer werkte na enkele weken andwoord machine is overbelast geen garantie. machine is maar enkele malen gebruikt en beslist niet overbelast.
Het apparaat is nog slechts 1,5 maand jong. Dit betekent dat de bewijslast bij de verkoper ligt. Deze moet bewijzen dat het defect is ontstaan door verkeerd gebruik en niet al aanwezig was bij de verkoop. Verkeerd gebruik is gebruik dat door de gebruiksaanwijzing wordt afgeraden of uitgesloten en gebruik waarvan je normaliter moet weten dat het niet goed is voor het apparaat. Bewijs bestaat uit een expertise van een onafhankelijke partij. Omdat wij het zeggen is geen bewijs.
Als de verkoper dit niet kan moet hij garantie verlenen. Doet hij dit niet dan kun je de koop ontbinden en je geld terug vragen. Werkt de verkoper hier ook niet aan mee dan kun je een incassoprocedure beginnen.
Als de verkoper dit niet kan moet hij garantie verlenen. Doet hij dit niet dan kun je de koop ontbinden en je geld terug vragen. Werkt de verkoper hier ook niet aan mee dan kun je een incassoprocedure beginnen.
-
stofzuigertje
Als ik met de haakse slijper van de Action ...een compleet schip wil slopen zal deze ook de 2 jaren niet vol houden!
Dan mogen ze wegens bovenmatig gebruik en normale slijtage dit weigeren.
Zonder merk vermoed ik dat deze niet zo duur was, en hoe vaak gebruikte je deze?
Zonder merk vermoed ik dat deze niet zo duur was, en hoe vaak gebruikte je deze?
Onzin! zolang er geen beperkende voorwaarden zijn opgenomen in het koopcontract kunnen ze dat nooit hardmaken. zelfs bij die troep van de action zit vaak zelfs een set reserve koolborsteltjes, dus ze gaan er al van uit dat je aan 1 setje niet genoeg hebt.stofzuigertje schreef:Als ik met de haakse slijper van de Action ...een compleet schip wil slopen zal deze ook de 2 jaren niet vol houden!
Ik heb 15 jaar geleden bij de HEMA, in een uitverkoop, een haakse slijper gekocht voor maar liefst 5 hele euro's. Gebruik em elke week en doet het nog steeds....
-
NeoDutchio
Dus wij moeten, net als in Amerika, een hele waslijst gaan toevoegen om een koper duidelijk te maken wat wel en niet kan? Als er in de motor als flink slijtage te zien is, of de motor verbrand is, dan is de machine simpelweg overbelast. Cranenbroek is een goedkope winkel met goedkope producten. Natuurlijk ligt het verwachtingspatroon dan lager als bij een slijpmachine van een a merk die in een speciaalzaak gekocht wordt. Bij een grote bouwmarkt heb je een slijpmachine voor € 30,-, maar ook voor € 219,-. Denkt u nou echt dat je van beide machines hetzelfde kan verwachten?Moet je dan echt beperkende voorwaarden op papier meegeven, of zal je als koper ook kunnen bedenken dat er verschil zit tussen de beide machines.kokka schreef:Onzin! zolang er geen beperkende voorwaarden zijn opgenomen in het koopcontract kunnen ze dat nooit hardmaken. zelfs bij die troep van de action zit vaak zelfs een set reserve koolborsteltjes, dus ze gaan er al van uit dat je aan 1 setje niet genoeg hebt.stofzuigertje schreef:Als ik met de haakse slijper van de Action ...een compleet schip wil slopen zal deze ook de 2 jaren niet vol houden!
-
stofzuigertje
Ik bedoelde dat als je een DHZ product zakelijk gaat gebruiken dat ze mogen weigeren.
Ik heb nu versleten lagers, dus die koolborstel, kan ik zelf ook nog wel kopen.
Maar ik vermoed bij slijpmachine een voor beitels en scharen, motor met 2 schijven aan beide zijden en die moeten lager mee gaan.
Maar een hout bewerker die vele beitels gaat slijpen voor hemzelf en vele collega's dan zal de goedkopere het niet zo lang vol houden.
En mijn versleten lagers na het bootje klaar is, dikke 3 en 5 mm platen.... zal geen enkele koolborstel overleven als ik door ga.
Normale Slijtage is vrijwel uitgesloten.
Ja, ook ik ga echt niet alles claimen binnen 2 jaren fabrieksgarantie op productie fouten, want slijtage is vrijwel altijd.....
Ik heb nu versleten lagers, dus die koolborstel, kan ik zelf ook nog wel kopen.
Maar ik vermoed bij slijpmachine een voor beitels en scharen, motor met 2 schijven aan beide zijden en die moeten lager mee gaan.
Maar een hout bewerker die vele beitels gaat slijpen voor hemzelf en vele collega's dan zal de goedkopere het niet zo lang vol houden.
En mijn versleten lagers na het bootje klaar is, dikke 3 en 5 mm platen.... zal geen enkele koolborstel overleven als ik door ga.
Normale Slijtage is vrijwel uitgesloten.
Ja, ook ik ga echt niet alles claimen binnen 2 jaren fabrieksgarantie op productie fouten, want slijtage is vrijwel altijd.....
Wa is het toch super om iemand met zo veel levenservaring op het forum te hebben. Bedankt weer voor je bijdrage.stofzuigertje schreef:......
Ik heb nu versleten lagers, dus die koolborstel, kan ik ...bla bla bla
DE MACHINE IS NORMAAL GEBRUIKT MET 1 MM DOORSLIJPSCHIJVEN VOOR HOBBYMATIG OLDTIMERAUTO TE RESTAUREREN EN IS MAAR ENKELE MALEN GEBRUIKT ER KWAM PLOTSELING EEN RAAR GELUID UIT EN ROOK WAARNA DE MACHINE STOPTE DUS VAN SLIJTAGE KAN OOK GEEN SPRAKE ZIJN GR.HARRIJ47
Niet alleen die machine maar ook je toetsenbord heeft last van slijtage. Met name de caps lock.harrij47 schreef:DE MACHINE IS NORMAAL GEBRUIKT MET 1 MM DOORSLIJPSCHIJVEN VOOR HOBBYMATIG OLDTIMERAUTO TE RESTAUREREN EN IS MAAR ENKELE MALEN GEBRUIKT ER KWAM PLOTSELING EEN RAAR GELUID UIT EN ROOK WAARNA DE MACHINE STOPTE DUS VAN SLIJTAGE KAN OOK GEEN SPRAKE ZIJN GR.HARRIJ47
-
NeoDutchio
Vind u dat het normaal gebruik is, of is dat ook zo? Ook met een 1 mm schijfje kan je door te dik materiaal heen waardoor de motor kan verbranden.harrij47 schreef:DE MACHINE IS NORMAAL GEBRUIKT MET 1 MM DOORSLIJPSCHIJVEN VOOR HOBBYMATIG OLDTIMERAUTO TE RESTAUREREN EN IS MAAR ENKELE MALEN GEBRUIKT ER KWAM PLOTSELING EEN RAAR GELUID UIT EN ROOK WAARNA DE MACHINE STOPTE DUS VAN SLIJTAGE KAN OOK GEEN SPRAKE ZIJN GR.HARRIJ47
neodutchio waar zit op een oldtimerauto dik materiaal en waarom mag men met een slijpmachine geen dik materiaal slijpen
-
NeoDutchio
Het ligt aan de machine die u heeft wat die aankan. Met een slijpschijf kan je door een maximum dikte plaatmateriaal heen met een bepaalde rotatiesnelheid en kracht. Met een goedkope machine met te weinig snelheid krijg je inderdaad een te grote belasting. Met een goedkoop machientje van 750 watt kan je veel minder aan als met een dure van 1500 watt. In beide gaan dezelfde slijpschijven maar het verschil is enorm.harrij47 schreef:neodutchio waar zit op een oldtimerauto dik materiaal en waarom mag men met een slijpmachine geen dik materiaal slijpen
Aan een oldtimer slijpen is wat anders dan een keertje een draadje door slijpen.
Deze discussie heeft totaal geen nut als je niet concreet wordt. Wij gaan van afstand niet beoordelen of jouw gebruik normaal was voor dat type apparaat (welke eigenlijk...?).harrij47 schreef:neodutchio waar zit op een oldtimerauto dik materiaal en waarom mag men met een slijpmachine geen dik materiaal slijpen
Dikte van het materiaal doet er ook niet zoveel toe, goedkopere machines zijn vaak niet gemaakt om lang achter elkaar gebruikt te worden.