| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Gebeld door "Liander"
-
hans schipper
Gebeld door "Liander"
k ben vandaag gebeld door Liander. Het nummer waarmee gebeld werd is 0302024116. Er werd gezegd dat mijn energieleverancier Engie stopt met leveren aan Liander i.v.m. "een nieuwe energiewet per 1 juli jl" en dat het contract zou worden overgenomen door van de Bron. Ik snap hier niks van. Wie weet hier meer van?
Re: Gebeld door "Liander"
Is complete onzin. Liander is een netwerkbeheerder en Engie een energieleverancier.
Ik hoop niet dat u nog meer gegevens verstrekt hebt, zodat u stiekem overgezet wordt.
Neem contact op met Engie.
Ik hoop niet dat u nog meer gegevens verstrekt hebt, zodat u stiekem overgezet wordt.
Neem contact op met Engie.
bupaul
vindt dit leuk
Kletskoek. Malafide colporteurs. Halverwege de opening voortaan ophangen met: 'bedankt, geen belangstelling'.
-
peter17111962
Vraag me een ding af. Een energie verkoper mag niet meer bellen, als ze dat toch doen,
is in mijn ogen een contract wat op deze manier is afgesloten toch ongeldig??
Er had immers hierover niet gebeld mogen worden. of werkt dit niet zo ???
peter17111962 schreef: ↑26 aug 2021 10:48Vraag me een ding af. Een energie verkoper mag niet meer bellen, als ze dat toch doen,
Er zijn daar nog geen rechtspraken over geweest. Maar het is een verdediging techniek.
Liander beheert het netwerk, vergelijk met Rijkswaterstaat. Dus er klopt niks van wat u wijs is gemaakt.
Een energiecontract moet schriftelijk bevestigd/aangegaan zijn.
Bob Schurkjens
vindt dit leuk
Misleidende verkoopmethode.hans schipper schreef: ↑25 aug 2021 21:54k ben vandaag gebeld door Liander. Het nummer waarmee gebeld werd is 0302024116. Er werd gezegd dat mijn energieleverancier Engie stopt met leveren aan Liander i.v.m. "een nieuwe energiewet per 1 juli jl" en dat het contract zou worden overgenomen door van de Bron. Ik snap hier niks van. Wie weet hier meer van?
Hopelijk heeft u de beller niets toegezegd en bent u niet met een overstap akkoord gegaan ?
De telefonische verkoop is niet meer toegestaan.
Daarnaast is hier sprake van meervoudige misleiding:
- Engie zal gewoon energie blijven leveren aan klanten op het Liander netwerk.
- U bent niet gebeld door iemand die namens Liander optreedt.
Op basis van die misleiding is de overeenkomst per definitie nietig te verklaren.
Op basis van die misleiding is de overeenkomst per definitie nietig te verklaren.
Ivo.w schreef: ↑26 aug 2021 20:44De telefonische verkoop is niet meer toegestaan.
Telefonische verkoop is wel degelijk toegestaan.
ze mogen alleen niet meer bellen zonder toestemming.
de maatschappijen proberen via email aan schriftelijksheidvereisten te kunnen voldoen. De callcentres proberen dat via mail en dan de klant terugbellen of ze "op het groene" knopje in de mail willen klikken.
Dat is echter dubieus. ze doen het wel maar die schriftelijkheidsvereiste is daarmee niet gehaald.
on topic.
Ik zou een klacht indienen bij het bedrijf en het overkoepelend orgaan.
Liander is geen verkopende partij. Engie stopt niet met leveren en al zouden ze dat doen, dan Zorgt Engie voor een vervanger en niet Liander. Liander zorgt alleen voor het netwerkonderhoud.
De medewerker pleegt fraude als hij zich voordoet als iemand van Liander......
bupaul
vindt dit leuk