LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gebrek aan informatie op Toto.nl

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
ratsja

Gebrek aan informatie op Toto.nl

Ongelezen bericht door ratsja »

Toto.nl WK2018 werkt met Combi Boost weddenschappen 1,5 goals per wedstrijd voor 3 wedstrijden. Een beginnend speler denkt dan aan een gemiddelde van 1,5 goal maal 3 is 5 goals over 3 wedstrijden. Nergens op de Toto site staat een uitleg over 1,5 goals per wedstrijd voor 3 wedstrijden.
Dan lijkt de interpretatie juist. Waarom anders halve goals gebruiken.
Omdat ik meerdere weddenschappen met meer dan 5 goals niet uitgekeerd kreeg, ben ik gaan bellen naar de klantenservice.
Dat gesprek liep niet helemaal. Ik ben zelf nog een keer gaan zoeken op de toto.nl website.
Daar staat niets over 1,5 goals per wedstrijd voor 3 wedstrijden.
Wel voor 1 wedstrijd, dan is het duidelijk, dan moeten er 2 goals vallen om te winnen.
Voor 3 wedstrijden staat er niet of het een gemiddelde is of dat het per wedstrijd is.
Ik weet nu wel beter.
Op zijn minst een gebrek aan informatie door toto.nl.
Laatst gewijzigd door Radar op 29 jun 2018 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

Speedy123

Re: Gebrek aan informatie op Toto.nl

Ongelezen bericht door Speedy123 »

ratsja schreef:Toto.nl WK2018 werkt met Combi Boost weddenschappen 1,5 goals per wedstrijd voor 3 wedstrijden. Een beginnend speler denkt dan aan een gemiddelde van 1,5 goal maal 3 is 5 goals over 3 wedstrijden. Nergens op de Toto site staat een uitleg over 1,5 goals per wedstrijd voor 3 wedstrijden.
Dan lijkt de interpretatie juist. Waarom anders halve goals gebruiken.
Omdat ik meerdere weddenschappen met meer dan 5 goals niet uitgekeerd kreeg, ben ik gaan bellen naar de klantenservice.
Dat gesprek liep niet helemaal. Ik ben zelf nog een keer gaan zoeken op de toto.nl website.
Daar staat niets over 1,5 goals per wedstrijd voor 3 wedstrijden.
Wel voor 1 wedstrijd, dan is het duidelijk, dan moeten er 2 goals vallen om te winnen.
Voor 3 wedstrijden staat er niet of het een gemiddelde is of dat het per wedstrijd is.
Ik weet nu wel beter.
Op zijn minst een gebrek aan informatie door toto.nl.
1,5 goal of meer is de term die gehandteerd wordt voor minimaal 2 goals. Dat is bij alle sportweddenschap kantoren zo indien de Europese quotering gebruikt wordt.

De weddenschap die u aan ging is dat er bij elke wedstrijd minimaal 2 keer gescoord dient te worden. Waarom u de goals op wilt tellen en vervolgens door drie wilt delen, is mij een raadsel, dan is het geen 1,5 goals in elke wedstijd meer.

Stel dat de eerste wedstrijd eindigd in 3-3, de tweede in 4-0 en de derde in 1-0, dan verliest u uw weddenschap. Er is wel 11 keer in totaal gescoord in drie wedstrijden en dat is meer dan 3x2=6 echter in de derde wedstrijd is er niet minimaal 2 keer gescoord maar slecht 1 keer.

Ik zie echt niet wat de Toto hier fout doet, u gaat voorbij aan het woordje 'elke' en maakt er een leuk verhaal van waardoor u een verloren weddenschap toch zou moeten winnen.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Voor 3 wedstrijden staat er niet of het een gemiddelde is of dat het per wedstrijd is
Je schrijft zelf letterlijk
1,5 goals per wedstrijd voor 3 wedstrijden.
Dan staat er toch dat het per wedstrijd is? En dus niet een gemiddelde?

ratsja

Spijker op de kop Speedy 123 met " u gaat voorbij aan het woordje 'elke'".
Dat is precies mijn punt, kleine moeite om er "elke" bij de tekst van de weddenschap te zetten of in de info button bij de weddenschap.
Dit staat er nu niet.
Met "elke" zou er geen interpretatieverschil kunnen zijn.
En kweenie: als je naar de weddenschap gaat zie je hoe het geredigeerd is.
Eerst de 3 wedstrijden bijv Jap/Pol, Col/Sen, Bel/En en daaronder Combi boost bijv. en dan daaronder "1,5 goals per wedstrijd"
Ik heb er over na moeten denken wat dat 1,5 kan betekenen en nergens terug kunnen vinden. Ik heb het verkeerd geïnterpreteerd en dat zou toto.nl niet moeten willen. En het is makkelijk op te lossen.
Dank voor jullie reactie.

ratsja

Onduidelijkheden blijven.
Veel onduidelijkheden bij de weddenschappen zouden met het Informatieboxje achter de weddenschap makkelijk weggenomen kunnen worden.
Met name bij de Combi Boost weddenschappen.
In de I-box wordt dan exact dezelfde tekst als bij de weddenschap herhaald. Dat moet eigenlijk een verduidelijking van de tekst, een toevoeging zijn.
Bijvoorbeeld vandaag 6 juli: Engeland en Kroatie.
Weddenschap: "Beide teams winnen".
Ik denk, "leuke weddenschap". Kansrijk.
Maar wordt er nu bedoeld, full time of na penalty's?
Zal wel full time zijn en dan wordt het een stuk minder kansrijk.
Ik ga hier niet op wedden zonder meer informatie.
Het is een voorbeeld waarbij de Informatie-box achter de weddenschap veel betere informatie kan geven.
Geldt net zo goed voor "Belgie wint 2-0 of 2-1" etc etc. Is het full time (90 minuten) of na verlenging?
Bij "Beide spelers scoren" lijkt weer na verlenging bedoeld te worden als je rationeel nadenkt.
Een andere weddenschap gaat weer om full time.
Verwarrend, terwijl de verwarring makkelijk weggenomen kan worden.
Deelnemers worden op het verkeerde been gezet.

grun

Ongelezen bericht door grun »

ratsja schreef:Bijvoorbeeld vandaag 6 juli: Engeland en Kroatie. Weddenschap: "Beide teams winnen". Ik denk, "leuke weddenschap". Kansrijk.
Dit lijkt me al niet mogelijk. Ze gaan net zolang door tot er maar een winnaar overblijft.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

ratsja schreef:Spijker op de kop Speedy 123 met " u gaat voorbij aan het woordje 'elke'".
Dat is precies mijn punt, kleine moeite om er "elke" bij de tekst van de weddenschap te zetten of in de info button bij de weddenschap.
Dit staat er nu niet.
Met "elke" zou er geen interpretatieverschil kunnen zijn.
En kweenie: als je naar de weddenschap gaat zie je hoe het geredigeerd is.
Eerst de 3 wedstrijden bijv Jap/Pol, Col/Sen, Bel/En en daaronder Combi boost bijv. en dan daaronder "1,5 goals per wedstrijd"
Ik heb er over na moeten denken wat dat 1,5 kan betekenen en nergens terug kunnen vinden. Ik heb het verkeerd geïnterpreteerd en dat zou toto.nl niet moeten willen. En het is makkelijk op te lossen.
Tja, je kunt een hoop zaken op verschillende manieren formuleren. Dat maakt de ene formulering nog niet meteen verkeerd. Je hebt het inderdaad verkeerd geïnterpreteerd en dat is jammer. Maar zelf zou ik juist denken dat een weddenschap alleen over gemiddelden gaat als er expliciet bij staat dat het om gemiddeld x goals per wedstrijd gaat. En dat het nu dus niet om een gemiddelde gaat, maar om x goals per wedstrijd/elke wedstrijd/iedere wedstrijd/alle wedstrijden. Al kun is dat laatste ook weer onduidelijk, omdat je dan ook weer kunt denken dat het om alle wedstrijden samen gaat... Maar wat extra uitleg kan misschien geen kwaad. Heb je de toto daarover gemaild? Wat was daarop hun reactie?

Dat er wordt geschreven over meer/minder dan 1,5 goal heeft vooral te maken met dat er geen misverstand moet zijn waar de grens ligt. Als je bijvoorbeeld zegt minder dan 2 doelpunten, dan zullen er altijd mensen zijn die denken dat 2 doelpunten daar ook nog bij hoort. Dus dat het gaat om 2 of minder doelpunten. (Bovendien is een schrijffout daarover op de site snel gemaakt...) Daarom hebben ze het over meer of minder dan 1,5 goal. Dan is duidelijk dat het ofwel gaat over 1 doelpunt of minder, ofwel om 2 doelpunten of meer.

ratsja

Dat is precies waar het om gaat, Kweenie
Verschillende interpretaties toestaan, dat zou een organisatie niet moeten willen.
Ik ben zelf bedrijfsmatig betrokken geweest bij ontwerpen van de content voor websites.
Daarbij kunnen ook klantpanels betrokken worden om een leek naar de website te laten kijken en de grootste onduidelijkheden eruit te halen.
Het hoeft geen notariele akte te worden om het waterdicht te krijgen.
In dit voorbeeld: "In elke wedstrijd 1,5 goal” (dan moet er minstens 2 keer gescoord worden in elke wedstrijd) dat is wel duidelijk en maar 1 woord meer dan ”1,5 goals per wedstrijd” waarbij gemiddeld ook de interpretatie kan zijn.
In de info button achter de weddenschap kan er een toelichting worden gegeven indien nodig. Er staat nu een herhaling van wat er eerder staat en dat is niet zinvol bij een info-button.
Verder kan er bij begrippen en FAQ met extra tekst en/of een voorbeeld aangegeven worden wat de interpretatie moet zijn. Dit deel van de website is erg mager.
Hier wordt volstrekt onvoldoende gebruik van gemaakt.
Dit is gemakzuchtig en onzorgvuldig naar de klant toe.

Maar geef dat maar eens toe aan een klant. Dat kan veel geld kosten als de weddenschap voor meer interpretaties vatbaar is.
Bij mijn contact met de klantenservice werd me wel duidelijk gemaakt dat ik, hoewel ik toegaf dat ik beginnend speler ben, had moeten weten hoe alle wedkantoren werken, en al jaren, met die 1,5 goal.
Dit gesprek liep daarom vanaf de start niet goed, maar mijn vraag is bij toto.nl langs die weg wel binnengekomen. Geen antwoord, dat niet.
Wat eerder had ik een contactformulier gestuurd naar de Nederlandse Loterij waar Toto.nl onder valt.
Er stond in de bevestiging van ontvangst dat het 4 weken kon duren voor er een antwoord zou komen.
Dat helpt dan niet erg als je speciaal voor de WK 2018 weddenschappen wil doen.
Bij dat contactformulier kon ik TOTO in de list-box niet aanvinken. Ook al zo gebrekkig als alle rubrieken er wel bijstaan maar niet TOTO.

En over jouw laatste opmerking, Kweenie:
1,5 goal is heel duidelijk bij 1 wedstrijd. Over meer wedstrijden wordt het minder duidelijk.

Het gaat om het gebrek aan informatie op TOTO.nl waardoor verschillende interpretaties mogelijk worden.
Dat is eenvoudig op te lossen, maar dat moet dan wel gebeuren, zeker als je als TOTO.nl hier wetenschap van hebt.

ratsja

Ik zie dat Toto.nl de weddenschap nu anders formuleert nav mijn vraag en/of vragen van andere deelnemers:
Namelijk "Alle wedstrijden O1,5."
Ik ben benieuwd naar de reactie naar mij toe op de vraag van mij hierover aan de klantenservice.

Gesloten