Avond,
Ik zou graag aan jullie willen vragen, hoe het zit met klachten over de gehandicaptenzorg.
Ik heb een Verstandelijke Beperking, heb een aantal jaren bij Amarant gewoond.
De begeleiding ging in het begin harstikke goed.
Toen ging de begeleiding naar een Ambulante Dienst.
Ik merkte aan mezelf dat het slechter ging, gaf dit diverse keren aan.
Maar de betreffende Organisatie Amarant deed er niks aan.
Toen kwam het verhaal dat ik op mezelf moest, een huurhuis via de instantie zelf.
In begin ging het goed, Huurprijs 321,- euro per maand.
Toen ging de Huur omhoog naar 486,- gaf toen al aan problemen te hebben met rondkomen, dit omdat ik maar wajonguitkering heb.
Toen ging de huur weer omhoog naar 521,-
Toen redde ik het helemaal niet meer en bouwde een huurschuld op.
Ik heb zelf diverse keren aangegeven het niet te redden, hun zijn nalatend geweest.
Ik heb een gesprek aangevragen op het hoofdkantoor van Amarant Vastgoed.
Ik kreeg te horen, dat ik maar moest betalen of ********.
Dat duurde ook weer paar maanden.
Tot de huurschuld te hoog werdt, en ik de keuze kreeg nu betalen, of wegwezen.
heb zelf aangegeven om zelf een huurwoning te zoeken, en gevonden.
Goedkoper want kreeg ook huursubsidie erbij.
De Stichting Amarant kwam erachter, en zei tegen de woningbouw dat ik een huurschuld had, waardoor de woningbouw me dus geen woning wil verstrekken.
heb alle betalingspapieren en huurcontract meegenomen naar WonenBreBurg.
Maar ze willen het niet inzien.
Door deze situatie kwam ik op straat te staan, ik heb hulp nodig om vooruit te komen, maar alles wat ik probeer wordt dwarsgezeten door de stichting Amarant.
Ik ben nu bezig via MEE Tilburg naar Rotterdam te gaan om daar een nieuwe start en toekomst te krijgen.
mede door mijn verleden die ik hier moeilijk kan verwerken.
Jammer genoeg zit er een wachtlijst in de regio rotterdam, waardoor ik dus nog langer bij mijn moeder moet wonen.
Mijn vraag, is het normaal om wachtlijsten te hebben in de Gehandicaptenzorg?
Want het lijkt mij niet echt normaal om hulpbehoevende mensen, op zorg te laten wachten?
PS
de Stichting Amarant kan ik jammer genoeg niks maken, volgens de rechtsbijstand, had ik schriftelijk moeten aangeven dat ik het niet redde met de huur.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] GehandicaptenZorg Nederland..
-
VioletPrue
Re: GehandicaptenZorg Nederland..
Ja, helaas wel.M.O1984 schreef: Mijn vraag, is het normaal om wachtlijsten te hebben in de Gehandicaptenzorg?
Want het lijkt mij niet echt normaal om hulpbehoevende mensen, op zorg te laten wachten?
Dit door de marktwerking en de bezuinigingen.
Zou niet moeten kunnen, maar helaas is de praktijk dat het veelvuldig voor komt.
Heel veel succes met je situatie, ik hoop dat je snel een eigen plekje vindt.
Re: GehandicaptenZorg Nederland..
Je zou een brief kunnen schrijven naar de nationale ombudsman.