LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geld terug na annuleren abonnement

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Dame V

geld terug na annuleren abonnement

Ongelezen bericht door Dame V »

Vorige maand abonneerde ik me op de Mikro gids via internet. Mij werd de mogelijkheid geboden om per Ideal te betalen, wat ik ook deed.
Een dag later belde ik om mijn abonnement te annuleren. Ik ontving hiervan een bevestiging per mail.
Na een poosje ontdekte ik dat het abonnementsgeld nog niet teruggestort was en hierover belde ik.
Mij werd verteld niet te weten hoe dat moest en bij de leidinggevende zou hierover worden geïnformeerd.
Even later belde de leidinggevende met de boodschap dat ze het geld niet terug betalen omdat ik via Ideal heb betaald... :?:
Sindsdien ben ik aan het mailen en bellen om mijn geld terug te krijgen. Ik krijg geen reactie op mijn mails, noch is het geld teruggestort.
Wel kreeg ik, tot mijn stomme verbazing, opnieuw een bevestiging van een nieuw abonnement met acceptgiro en een nieuwe tv gids.
Hierover weer gebeld met de klantenservice en telefonisch afgesproken dat ik een bevestiging zou ontvangen per mail. Deze bevestiging natuurlijk niet ontvangen noch een reactie op mijn mail waarin ik er opnieuw om vroeg.
Het is en blijft doodstil bij Mikro gids. Ik weet nu niet of het tweede abonnement, dat door mij nooit is aangevraagd, waarom zou ik dat doen als ik er juist vanaf wil, is gestopt.
Een hoop onduidelijkheid die zeker door Mikro gids niet opgehelderd wordt. Wat een service :(
Ik overweeg juridische stappen. Wie kan mij adviseren?

tenormin

Re: geld terug na annuleren abonnement

Ongelezen bericht door tenormin »

Dame V schreef:Vorige maand abonneerde ik me op de Mikro gids via internet. Mij werd de mogelijkheid geboden om per Ideal te betalen, wat ik ook deed.
Een dag later belde ik om mijn abonnement te annuleren. Ik ontving hiervan een bevestiging per mail.
Na een poosje ontdekte ik dat het abonnementsgeld nog niet teruggestort was en hierover belde ik.
Mij werd verteld niet te weten hoe dat moest en bij de leidinggevende zou hierover worden geïnformeerd.
Even later belde de leidinggevende met de boodschap dat ze het geld niet terug betalen omdat ik via Ideal heb betaald... :?:
Sindsdien ben ik aan het mailen en bellen om mijn geld terug te krijgen. Ik krijg geen reactie op mijn mails, noch is het geld teruggestort.
Wel kreeg ik, tot mijn stomme verbazing, opnieuw een bevestiging van een nieuw abonnement met acceptgiro en een nieuwe tv gids.
Hierover weer gebeld met de klantenservice en telefonisch afgesproken dat ik een bevestiging zou ontvangen per mail. Deze bevestiging natuurlijk niet ontvangen noch een reactie op mijn mail waarin ik er opnieuw om vroeg.
Het is en blijft doodstil bij Mikro gids. Ik weet nu niet of het tweede abonnement, dat door mij nooit is aangevraagd, waarom zou ik dat doen als ik er juist vanaf wil, is gestopt.
Een hoop onduidelijkheid die zeker door Mikro gids niet opgehelderd wordt. Wat een service :(
Ik overweeg juridische stappen. Wie kan mij adviseren?
Als men een abonnement neemt (op wat dan ook) kan men niet de volgende dag annuleren. U heeft kennelijk niet de voorwaarden gelezen. Pas na de gekozen abonnementsperiode is het mogelijk per maand op te zeggen. Mikrogids doet dus niets onrechtmatigs.
http://www.mikrogids.nl/pagina/voorwaarden

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

tenormin schreef: Als men een abonnement neemt (op wat dan ook) kan men niet de volgende dag annuleren. U heeft kennelijk niet de voorwaarden gelezen. Pas na de gekozen abonnementsperiode is het mogelijk per maand op te zeggen. Mikrogids doet dus niets onrechtmatigs.
http://www.mikrogids.nl/pagina/voorwaarden
Voor het aanschaffen van een abonnement geldt gewoon de wet koop op afstand en heb je dus 7 werkdagen (binnenkort 14 dagen) bedenktijd. Binnen die termijn kun je zonder opgave van redenen annuleren.

Dame V

Ongelezen bericht door Dame V »

Dag tenormin,
Volgens de algemene voorwaarden van Mikro gids kan ik wel opzeggen omdat het abonnement pas in gaat nadat ik de eerste gids heb ontvangen.
Gelukkig heb ik 10 min. geleden bericht gekregen van KRO dat e.e.a is opgelost en ze het geld zullen overmaken.
Jammer dat er zoveel heel en weer geschreven moest worden voordat men reageerde maar ach, eind goed al goed.
Bedankt voor je reactie

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Wat zou de wereld er toch mooi uit zien als mensen eerst denken en dan pas doen, in plaats van andersom. Waarom abonneer je je in godsnaam ergens op om het een dag later al weer op te zeggen?

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

GJvdZ schreef:Wat zou de wereld er toch mooi uit zien als mensen eerst denken en dan pas doen, in plaats van andersom. Waarom abonneer je je in godsnaam ergens op om het een dag later al weer op te zeggen?
Helemaal mee eens.

gilas

Ongelezen bericht door gilas »

GJvdZ schreef:Wat zou de wereld er toch mooi uit zien als mensen eerst denken en dan pas doen, in plaats van andersom. Waarom abonneer je je in godsnaam ergens op om het een dag later al weer op te zeggen?
En hun eigen verantwoording namen in plaats van steeds maar anderen de schuld te geven.

Gesloten