LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geldigheid kadobonnen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Sylvana
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jan 2005 12:38

geldigheid kadobonnen

Ongelezen bericht door Sylvana »

Hallo,

Kan iemand mij vertellen waar ik iets kan vinden over de wettelijke regelgeving t.a.v. de geldigheid van kadobonnen? Ik zou graag willen weten hoe sterk ik als consument sta als ik een verlopen kadobon in wil leveren. Ik meen me iets te herinneren dat in Radar dit onderwerp al eens ter sprake is geweest, maar ik kan er geen concrete informatie over vinden. Ook niet bij postbus 51.

Alvast mijn dank,

Groeten Sylvana

Gast

Re: geldigheid kadobonnen

Ongelezen bericht door Gast »

Op deze topic, pagina 3, staat het èèn en ander, maar ik denk det je daar ook niet veel aan hebt.

Gast

Re: geldigheid kadobonnen

Ongelezen bericht door Gast »

Was ik ook al achter, vandaar nogmaals een oproep.

Sylvana

Gast

Re: geldigheid kadobonnen

Ongelezen bericht door Gast »

Een waardebon, waar niet expliciet een einddatum op staat vermeld, blijft onbeperkt geldig. De tegenwaarde voor die bon is immers ooit al betaald aan de uitgever ervan, dus IS er al een tegenprestatie voor geleverd.

Eigenlijk mag je de bon dan beschouwen als contant geld, maar met de beperking dat niet iedereen ze zal accepteren. Waar men ze accepteert, zal men het aangeven. In die winkel zal de bon behandeld dienen te worden als contant geld.

Gesloten