LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
erikkz
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 apr 2009 14:29

Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol

Ongelezen bericht door erikkz »

Hallo,

Ik vroeg me af of andere mensen dit probleem ook hebben? Als ik zoek op "inklaren schiphol tnt" op google kom ik een aantal forums tegen waar mensen ook klagen over hetzelfde.

Het blijkt dat men de paketten op een grote stapel gooit en dan rustig te tijd neemt alles lekker te controleren, volledig te belasten en vervolgens ook vaak 1$ = 1€ rekent. Een zeer fijne cash cow (melkkoe) dus voor de TNT.

Wat nog erger is: je belt het inklaringscentrum op schiphol op (voor een ieder - ik heb hier een gratis nummer gekregen van de Douane - bel dus niet naar het betaalde 0900 nummer: 020-5873491) en dan schuift men bij TNT lekker de schuld af naar de Douane, terwijl die mij uitdrukkelijk kenbaar hebben gemaakt dat zij hier helemaal buiten staan.

Graag je ervaringen delen hier!

italoblond
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2010 22:37

Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol

Ongelezen bericht door italoblond »

hai erik,
Ik heb hier ook ontzettend veel problemen mee.
Ik ontvang heel veel pakketjes en de laatste tijd is het echt drama..
Bellen heeft weinig nut, je krijgt een aardige dame of heer aan de lijn die zegt.. ja het pakket kan 30 dagen bij de inklaring liggen... duurt het langer, bel dan even dan stuur ik een mailtje naar inklaring... YEAH RIGHT!!!
Het summum was... 1 pakket al meer dan 1 maand bij inklaring... erg vaak gebeld met 0900 nummer a 40cent per minuut en elke keer ja sorry. manager gespoken en die zegt heel lakoniek..bij navraag blijkt het pakket kwijt te zijn..
KWIJT?????? Zelfs brief gekregen waarin manager bevestigt dat pakket kwijt is en het enige wat ze zei is sorry, maar dat is niet verder ons probleem!!!! (pakket van meer dan 1500 euro) PARDON???Zelf navraag achter een tel gekomen inklaring adam en iemand gesproken die welwillend was om in de containers te gaan zoeken... en na bijna 2 maanden binnen 10 minuten was ons pakket gevonden...
Ik bestel al jaren spullen in het buitenland en werd er af en toe eeens uitgepikt..
Nu moet ik elk pakket betalen.. zelfs de vaste pakket bezorger zegt dat dit niet normaal is...
Van de week weer gebeld over 1 pakket en wat zei die beste man... euh ja de plek die alles nakijkt is meer dan 2 weken onbemand geweest... dus we lopen achter!!!! ik weer PARDON 2 WEKEN???? ja sorry, pakket komt zo sopoedig mogelijk.. na 1 week nog niks en wat schetst mijn verbazing vanmorgen... weer een brief van inklaring over dat pakket ..of ik weer ff de aankoopbon kan sturen!!!!
dat kunnen ze wel... geld innen , maar leveren ho maar... eerdat het pakket nu binnen is zijn we 2 maanden verder...
belachelijk... en zo kan ik wel doorgaan
ben erg boos op tnt inklaring, en officiele klachten helpt ook niks... heb ik ook al gedaan... word afgewimpeld.
groetjes jacqueline

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol

Ongelezen bericht door vroem »

bedrijven als UPS ed mogen/kunnen zelf inklaren, TNT niet.
Laatst een bestelling uit USA die met de amerikaanse post was gestuurd (ik had geen keuze..) , via track and trace en info bij de verzender bleek dat het pakket bij de Douane lag. Het is echt wel de douane waar het probleem ligt, TNT moet wachten tot de douane klaar is, dat stukje traject heeft TNT echt helemaal niets mee te maken.
Dus als er keuze is: UPS of een andere koeriersdienst, niet de gewone post.
Overigens speelt dit soort zaken mn wanneer er extra invoerrechten ed verschuldigd zijn, dan wordt een dollar zomaar een euro ja...Ik reken ook altijd met bestellingen in USA dat de prijs daar in dollars hier ongeveer hetzelfde in euro zal zijn, vanwege importheffingen en BTW en niet te vergeten de verzendkosten..

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol

Ongelezen bericht door Frans75 »

bedrijven als UPS ed mogen/kunnen zelf inklaren, TNT niet.
:lol: fout

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol

Ongelezen bericht door vroem »

klopt, sorry voor de verkeerde info, eea nagezocht, I stand corrected....TNT klaart zelf in, en is dus re&e traag daarmee.
Oftwel: gebruik liever de concurrent....

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol

Ongelezen bericht door Frans75 »

Over de snelheid (of beter gezegd het gemis daarvan) moet ik je gelijkgeven.

Ben zelf ook regelmatig een slachtoffer daarvan :(

Heeft verscheidene oorzaken die ik hier niet kan toelichten, sorry.

Jeanneke
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 feb 2010 14:39

Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol

Ongelezen bericht door Jeanneke »

Hoi Jacqueline,

kun je mij dat directe telefoonnummer van TNT inklaringen in Amsterdam niet geven? Ik zit al vanaf 26 December te wachten op een pakketje uit de USA, zelfde verhaal als ik bij jou lees... om ziek van te worden. En als het nu de eerste keer is, nee, het is een structureel probleem.
Het allerergste is dat de inhoud van mijn pakketje $31,35 is, en dat was op het moment van aankoop MINDER dan 22 euro, dus ze mógen mijn pakketje zelfs niet ophouden!

Ook mijn partner zit al vanaf 15 Januari te wachten op een zending vanuit Amerika, Priority, daar betaal je dan grof voor, en de TNT Post laat het gewoon 30 dagen liggen...

Jeanneke

brieziet
Berichten: 265
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:09

Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol

Ongelezen bericht door brieziet »

hi Jeanneke, dat nummer stond in de openingspost van erikkz:
020-5873491

ik ga ook maar eens bellen, wachten ook al sinds december, ze zijn zeker nog kerst aan het vieren daar :)

RomySimba
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2010 10:56

Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol

Ongelezen bericht door RomySimba »

Ik was aan het googelen en kwam dit berecht tegen Wij wachten al meer dan een maand op een pakket dat bij de inklaring ligt, een pakket al 7 weken!!!!!!!!!!

Mijn zus heeft een bestelling gedaan in Nieuw Zeeland en het ligt al vanaf eind december 2009 bij de inklaring!

Ze geven de douane de schuld en die zegt er niets aan te kunnen den en dat de volledige verantwoordelijkheid bij de TNT ligt.

Dit kan toch niet, enige manier is vragen of ze het via UPS versturen (is duurder maar inklaring gaat veel sneller

Dev
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2010 10:29

Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol

Ongelezen bericht door Dev »

Hier heb ik momenteel hetzelfde probleem. Mijn pakket ligt (waarschijnlijk) sinds begin januari ook bij inklaringen. Helaas heb ik geen track en trace nummer gekregen om dit nategaan. Het pakket was namelijk verstuurd via normale USPS mail.

Ik was eigenlijk bang dat het pakket gestolen was omdat hij nog niet aangekomen is, maar zoekwerk op het internet leerde mij dat er grote vertragingen bij inklaringen zijn. Nu heb ik hier weer een beetje hoop uit kunnen halen dat mijn pakket ooit nog aankomt. Ik heb TNT-inklaringen en TNT-klachten gemailed om te vragen of ze inderdaad zo'n achterstand hebben en hoeveel weken vertraging wij kunnen verwachten. Helaas is hier nog geen antwoord op gekomen.

Persoonlijk vind ik het ronduit asociaal dat de TNT post op deze manier kan opereren. Er zou een veel groter toezicht moeten zijn op de TNT, vooral ook omdat zij een monopoly positie hebben in de postmarkt. Het wordt tijd dat de particuliere postmarkt vrij gegeven wordt.

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol

Ongelezen bericht door Athoz »

Dev schreef:Persoonlijk vind ik het ronduit asociaal dat de TNT post op deze manier kan opereren. Er zou een veel groter toezicht moeten zijn op de TNT, vooral ook omdat zij een monopoly positie hebben in de postmarkt. Het wordt tijd dat de particuliere postmarkt vrij gegeven wordt.
Als dat net zo goed geregeld word als de energie markt, dan zijn we nog verder van huis -.-

Laten we maar hopen dat ze bij TNT eindelijk eens capabele mensen wegzetten..

Jeanneke
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 feb 2010 14:39

Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol

Ongelezen bericht door Jeanneke »

Ik heb afgelopen donderdag, 11 Februari eindelijk mijn pakketje ontvangen dat verstuurd is vanuit de USA op 26 December. Het is inderdaad bij de douane van de TNT geweest, maar dit was niet nodig geweest want het was vrij van BTW en inklaring (de waarde van de inhoud van het pakje was minder dan 22 euro).
Dubbel balen dus, want ze MOCHTEN dit pakketje dus helemaal niet 'tegenhouden'.
Ik heb dit al vaker aan de hand gehad, steeds een officiële klacht ingedient via het TNT klachtenformulier, en GEEN reactie gekregen. Om onpasselijk van te worden, wie pakt dit eens aan???

Ze werken precies volgens hun eigen regeltjes, 30 dagen mogen ze er over doen om pakketjes te controleren, en dat doen ze dus ook precies. Want exact na de laatste dag dat die 30 dagen om zijn komt je pakketje met de post. Trouwens dat zijn 30 WERKdagen, he! Dus op 26 December verstuurd, dan zal het rond 28 December in Nederland bij de douane zijn, en 30 werkdagen verder.... ja, hoor, op 10 Februari doorgestuurd vanuit de douane, en op 11 februari bezorgd.

Dus jullie kunnen precies uitrekenen wanneer jullie pakketje gaat komen :lol:

Trouwens wat je nu gaat krijgen: Heel veel mensen zitten te wachten op hun pakketje, vertrouwen het niet, want het duurt zo lang. Bellen met de TNT, die vertellen dat hun pakketje nog niet in Nederland is (standaard antwoord). Dus wat denk je dan, mijn pakketje is niet verstuurd, of het is kwijt. Geen probleem, betaald met PayPal of Creditcard is het toch verzekerd... dus mailen met de verkoper, klagen, geld terug óf pakketje opnieuw versturen. De TNT Douane krijgt het drukker en drukker, met al die extra pakketjes, lopen gigantisch achter (door wat?) en de klant is de dupe.

KAN RADAR HIER NIET EENS AANDACHT AAN SCHENKEN IN EEN AFLEVERING?

rav12
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 feb 2010 18:50

Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol

Ongelezen bericht door rav12 »

RomySimba schreef:Ik was aan het googelen en kwam dit berecht tegen Wij wachten al meer dan een maand op een pakket dat bij de inklaring ligt, een pakket al 7 weken!!!!!!!!!!
Ik ben bang dat dit over mij gaat. Inmiddels heb ik na 10tallen malen te hebben gebeld en een klacht ingediend te hebben het bericht gekregen dat ze het pakket kwijt zijn. Het pakket kwam uit Amerika en ben nu afhankelijk van de afzender en USPS of ik het geld ooit terugkrijg voor het pakket (USD 190).
Al die telefoonnummers van hun werken niet. Ik laat niets meer opsturen per USPS, want dan komt het dus altijd bij TNT terecht.

Ik wens jullie allen veel succes en hoop dat het jullie pakketje beter afgaat.

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol

Ongelezen bericht door Frans75 »

Er zou een veel groter toezicht moeten zijn op de TNT, vooral ook omdat zij een monopoly positie hebben in de postmarkt. Het wordt tijd dat de particuliere postmarkt vrij gegeven wordt.
Briefpost heeft niets te maken met pakketpost. Ze mogen dan wel dezelfde naam hebben, in principe betreft het twee verschillende bedrijven.

In het kader van liberalisatie is juist het goederenvervoer (waar pakketten onder vallen) al een aantal jaren helemaal vrijgegeven. Deze vrije markt is ook de grootste oorzaak van de vertragingen waar wij als ontvangers mee te kampen hebben.

mariekekroon
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2010 12:34

Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol

Ongelezen bericht door mariekekroon »

Ik heb in dec.2009 een pakket besteld in Amerika. Via een link kwam ik op de side van de vervoerden die het naar Nederland zou sturen,hier is het vervolgens met barcode via track and trace systeem ook aangekomen en dit is al op 29 dec.2009 geweest. Het is nu inmiddels 23 feb.2010 en ik heb nog niets ontvangen. Na al meer dan 3 weken telefonisch en via email met TNT contact te hebben gehad heb ik dus nog niets! TNT verwijst me naar degene waar ik het besteld heb en die bevestigt dat het verstuurd is de vervoerder uit Ameika zegt ook dat het is aangekomen. Dus ben ik weer bij TNT maar aangezien de afd. inklaten echt schijt er aan heeft en die dus nergens op reageert. Ik heb de bevesteging dat het daar ligt maar verder dan dat kom ik ook echt niet. Aangezien het voor mij om een behoorlijk bedrag gaat 350 euro en ik ook m'n geld bij m'n creditcard niet terug kan vragen om dat ik de ene keer te horen krijg dat ik het te laat heb aangegeven en de andere keer dat het onder fraude val. Ik kan gewoon nergens terecht! De TNT geeft aan dat ik nog naar een keer bij degene moet wezen waar ik het heb besteld maar het gaat er om waarom de TNT het niet afstuurd want de bevesteding is er gewoon dat ze het hebben! Als ze daar bij inklaren gewoon hun werk eens gaan doen,kan ik eindelijk m'n pakket ontvangen zonder gezeur! Want voor schadevergoeding kan je natuurlijk ook niet bij TNT terecht! Wat doen ze daar eigenlijk dan wel? :evil:

brieziet
Berichten: 265
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:09

Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol

Ongelezen bericht door brieziet »

Ons pakket verstuurd vanuit de USA op 29/12/09, is vandaag 23 februari 2010 aangekomen : Applaus voor TNT!

We hadden via paypal ons geld al weer teruggestort gekregen, dat zullen we dan maar weer overmaken aan de leverancier, is immers ook maar een kleine zelfstandige die de dupe is van trage posterijen.

Jeanneke
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 feb 2010 14:39

Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol

Ongelezen bericht door Jeanneke »

brieziet schreef:Ons pakket verstuurd vanuit de USA op 29/12/09, is vandaag 23 februari 2010 aangekomen : Applaus voor TNT!

We hadden via paypal ons geld al weer teruggestort gekregen, dat zullen we dan maar weer overmaken aan de leverancier, is immers ook maar een kleine zelfstandige die de dupe is van trage posterijen.
Ja, GEWELDIG niet, die TNT afdeling inklaringen.
Het enige dat je in de toekomst kunt doen is NIETS meer met de USPS laten versturen vanuit de USA, maar wel met FedEx of UPS, dat werkt een stuk sneller en de pakketjes zijn wél traceerbaar.

warmei
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 feb 2010 18:54

Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol

Ongelezen bericht door warmei »

Hier weer een nieuw slachtoffer van TNT pakket service !!!

Eind januari een pakket verstuurd vanuit Canada met Canada Post, met een Express Zending, dit wil zeggen binnen 4 dagen leveren (ongeveer dan). Dit is een flink duurdere service.
Maar TNT heeft het pakket nu al mee dan 3 weken bij inklaring liggen. Ik heb talloze keren gebeld, een officiele klacht ingediend. Maar nog steeds gebeurd er niks en wordt de schuld bij de Douane neergelegd. Er is zelfs gezegd dat er een tijdlang een softwareprobleem bij de Douane geweest is waardoor er niet ingeklaard kon worden.
Ik heb de Douane gebeld en zij bestempelen dit als "klinkklare onzin", dat waren de letterlijke woorden van de douane medewerker.
Klachten worden door TNT inderdaad niet erg serieus genomen, men zegt gewoon dat er niks aan te doen is en dat je met je klacht naar de opdrachtnemer moet (Canada Post). Juridisch zal dit wel kloppen maar het geeft wel aan wat voor een ballentent dat TNT pakket service is. Want het pakket en dus het probleem ligt wel degelijk bij TNT.

Ik raad dan ook iedereen aan om ver uit de buurt van TNT pakket service te blijven en een ander te gebruiken.

En inderdaad: KAN RADAR HIER NIET EEN KEER AANDACHT AAN BESTEDEN !!!!!
Het zou heel veel mensen helpen.

rav12
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 feb 2010 18:50

Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol

Ongelezen bericht door rav12 »

Helemaal mee eens, kom op zoveel websites klachten over TNT tegen, en je betaalt zoveel aan verzendkosten, maar omdat ze min of meer een monopolie positie hebben op de Nederlandse markt, kan het ze niets schelen.

Het is tijd dat Radar er wat aandacht aan besteedt!!!

Abarth
Berichten: 125
Lid geworden op: 24 jan 2008 19:33

Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol

Ongelezen bericht door Abarth »

en dat was op het moment van aankoop MINDER dan 22 euro, dus ze mógen mijn pakketje zelfs niet ophouden!
Dat is niet waar, je hoeft over dit bedrag geen BTW en invoerrechten betalen.
De douane mag dit pakket te allen tijde tegenhouden en onderzoeken. Zlefs laten vernietigen en u een boete aanzeggen.

De optie via UPS en FedEx brent veel extra kosten met zich mee. Op zich is het voor de douane al verdacht dat je een 'goedkoop' pakketje met zo'n duur bedrijf laat versturen dus dit kan ook al aanleiding zijn voor vertragingen.

Voor zover ik weet worden poststukken als bulk bij de douane aangegeven via een manifest. De inklaring zou hier inderdaad zo mee zijn gedaan. Ik weet niet hoeveel achterstand er is van zendingen die gecontroleerd moeten worden door de douane dus met een vinger naar de schuldige wijzen is in dit geval moeilijk.

ps. het software rpobleem wat de douane heeft gehad berust niet helemaal op onwaarheden. maar dit kon van zending tot zending verschillen.

tip:
Wil je een pakket echt snel hebben koop het dan in Nederland gewoon in de winkel. Ben je geen tijd en extra geld kwijt aan btw en invoerrecht

Gesloten