LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
ybf

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door ybf »

Details pakketVerlader 50170017 Pakketnummer 50170017573950
Vertrekdatum 25-11-2008 GP-nummer
Collo type PAK Referentie R21433050
Postcode 2135 Plaats HOOFDDORP
Gewicht 4 Land Nederland
COD EUR 0 Depot 5200

Datum Tijd Code Handeling Depot Land Status/Info
25-11-2008 16:46 VT Vertrek 5200
25-11-2008 22:00 COPR Overslag 0100 COP Conveyable - in
25-11-2008 22:01 COMN Overslag 0100 COP Conveyable - uit
26-11-2008 01:14 AS301 Aankomst 1000
26-11-2008 08:41 BS Bestel 1000
26-11-2008 16:00 AL638 Aflevering 1000 Niet thuis / KIB
26-11-2008 17:08 NT025 Terugscan Depot
26-11-2008 17:10 NT025 Terugscan Depot
27-11-2008 10:55 OS014 N. in bestelling In locker
28-11-2008 10:59 OS014 N. in bestelling In locker

Afleveradres

Dit pakket zou in 2 dagen geleverd worden, de 26e de gehele dag thuis gewacht, GEEN GLS (dus ook geen briefje). NU zie ik vandaag via de link van de verkoper van het gekochte artikel op de site van GLS dat er de 26e iemand geweest is (dus niet) en dat de 2 dagen erna de bestelling niet op route wordt meegenomen omdat de chauffeur blijkbaar van te voren kan zien dat hij het niet op tijd kan afleveren.De grootste onzin die er is, de chauffeur van GLS is vandaag wel geweest voor een ander pakket. Wie o wie kan mij dit uitleggen?

Vast bedankt.

C200K

Ongelezen bericht door C200K »

Goedendag,

dat uw zending in de "locker" ligt komt doordat een particulier maar 1 keer wordt aangeboden en daarna zelf moet bellen voor een nieuwe afspraak.

Als ik uw verhaal zo lees zou het hier weer eens kunnen gaan om een verkeerd adres. Dus niet dat UW adres niet klopt, maar dat de bezorger een straat verder staat.

Voorts kan ik uit eigen ervaring melden dat het echt mogelijk is dat U een bel niet hoort.
In mijn regio verzorg ik een groot aantal postcodes en beheer ook een sub-depot. Weet dus hoe het werkt, ook ik heb dus meegemaakt dat ik thuis was en men bij mij voor de deur stond. Voor de goede orde; mijn eigen personeel stond voor de deur. Ze wisten dat ik thuis moest zijn, maar ik deed niet open. Uiteindelijk wist het kantoor mij te bereiken en vertelde mij van het verhaal...

Ik had echt niets gehoord. Was gewoon bezig met de dagelijkse bezigheden. De bel is best hard! Het hoeft dus niet altijd opzet te zijn.

Voorts blijft het voor de vervoersbedrijven heel moeilijk om goed personeel aan te trekken. Kijk maar wat een klachten je ook ziet over o.a TNT en Selektvracht.
Ook wij komen steeds zeer moeilijk aan personeel. Niemand wil voor ongeveer € 9,00 bruto per uur dit zeer zware werk doen. En toch is dat de CAO. Gevolg is dat je veel jongens moet uitproberen totdat je iets goeds vindt.En die slechte jongen rijdt dan toch een paar dagen; de route MOET immers altijd weg. Dit kan soms wel weken voortslepen.

ybf

Ongelezen bericht door ybf »

Is het niet bizar dat rond het tijdstip dat de chauffeur aan de deur zou hebben gestaan ik voor de deur bezig was met het aanbrengen van mijn winterbanden op de auto en er geen auto/bezorger is langsgekomen? Heb de verkopende partij (Redcoon) al verzocht de koop te annuleren, dit is natuurlijk geen manier van doen (al kan redcoon hier niet veel aan doen)
Gr. ybf

Inzani

Ongelezen bericht door Inzani »

Geachte C200K,

U bent waarschijnlijk de uitzondering op de regel.

Maar stop ermee om de incompetente chauffeurs van GLS te verdedigen.
De reacties hier zijn slechts het topje van de ijsberg.
In verhouding tot andere bezorgers zoals TNT maakt GLS er echt een puinhoop van.
Iedereen weet dat, inclusief GLS.

Het vervelende is dat GLS doet alsof de klant gek is en dat is een beetje jammer.
Ik bestel in ieder geval nooit meer bij een bedrijf wat zaken doet met GLS.
En wat betreft de CAO, dat is geen excuus.
Kwaliteit kost geld, dus meer betalen. Klaar.

Oh ja, misschien weet u waar m'n horloge is? :-)

C200K

Ongelezen bericht door C200K »

@Inzani,
vwb uw niet steekhoudende reactie zou ik U willen vragen:

Staan er op dit forum meer klachten over TNT dan over GLS?

Staan er op dit forum meer klachten over Selektvracht dan over GLS?

Beide vragen zal U met JA moeten antwoorden. Zo ook op diverse andere fora!

Gaarne zie ik dat U mij weer in het ongelijk kan stellen met keiharde gegevens!!
En wat betreft de CAO, dat is geen excuus.
Kwaliteit kost geld, dus meer betalen. Klaar.
Wat een domme opmerking! U verdient toch ook de kost op basis van een CAO?? Waar denkt U dat wij in Nederland CAO's voor hebben??

Maar 1 ding zegt U goed, "Kwaltiteit kost geld", maar jullie weigeren allemaal 50 euro voor een zending binnen Nederland te betalen, doen jullie dat wel DAN krijg je kwaliteit. Wat voor kwaliteit willen jullie verwachten voor bedragen van 5 tot 15 euro??

Inzani

Ongelezen bericht door Inzani »

@C200K

Punt 1: Ik heb niet gezegd dat U ongelijk heeft, ik heb gezegd dat U moet ophouden met het verdedigen van incompetente chauffeurs.
(en die zijn er genoeg, ja ook bij TNT)

Punt 2: Mijn problemen zijn met GLS en niet met TNT etc.

Punt 3: Een CAO kan opengebroken worden door de werkgevers.
Als bezorgers structureel onderbetaald worden, zal je altijd problemen houden met het vinden van correcte chauffeurs. Dit heeft dus direct invloed op de kwaliteit.

Punt 4: Niet generaliseren, jullie, ik dus wil best wat meer betalen voor kwaliteit.
De leveranciers maken de afspraken met bedrijven zoals GLS en doordat GLS z'n concurrerende positie wil behouden, bieden ze lage tarieven. Daar heb ik verder geen invloed op.

Punt 5: Wat voor kwaliteit verwacht ik? Dat m'n pakketje op z'n minst wordt afgeleverd. Niet teveel gevraagd dacht ik.

Hier wilde ik het graag bij laten. Ik heb verder niet zoveel zin in een wellus nietes discussie.
Dit is mijn ervaring met GLS. Leest u mijn eerder ingezonden bericht, dan begrijpt U het vast wel.

nooitmeerGLS

Ongelezen bericht door nooitmeerGLS »

Ik zie dus dat ik niet de enige ben met problemen met GLS.
Hier volgt een opsomming van wat ik met dit fijne bedrijf al heb mogen meemaken:

- 2 pakketjes nooit afgeleverd, tot op dag van vandaag niet opgelost

- Pakket word gescand als afgeleverd, maar is nooit aangeboden...sterker nog bezorger heeft het voor de voordeur neergelegd, tijdens een leuke herfststorm. Geen briefje door de bus. Gewoon pakket neergelegd en weggegaan. Waarde : 180euro, inhoud: stickers die onbruikbaar zijn geworden omdat het pakketje nat geregend is. (godzijdank heeft verstuurder over zijn hart gestreken en kreeg ik via ander bedrijf WEL netjes m'n pakketje)

- pakket onder mijn motorhoes, op mijn motor gelegd (ter info van ander mans motor blijf je met je handen vanaf!!)
pakket had een waarde van 390 euro. Dus dat heeft daar 7 dagen gelegen, aangezien ik weer geen briefje in de bus had gehad. Pas bij navraag bij de chauffeur, kwam naar voren dat hij het onder de motorhoes had gelegd.

- Foto's bij de canvascompagnie besteld, die worden helaas door GLS verstuurd. Was een verjaardagskado, die ruim van te voren was besteld EN verstuurd. Helaas werd ik na 2 weken gebeld door GLS wat mijn adres nou precies was, dat stond niet op het pakket. Adres doorgegeven en men zou mijn pakket de eerstvolgende dag afleveren. Weer een week later werd ik gebeld, met de vraag wat nou mijn adres was......stond namelijk niet op het pakketje. Uiteindelijk heb ik het zelf maar opgehaald.(en tot mijn verbazing stond het adres samen met mijn telefoonnummer op het pakket, wel in staat om mijn telnr te vinden, maar niet mijn adres)

En dan NU recent:

Voor 299euro archos player besteld, zie bij track and trace staan dat ze vrijdag 5 december afgeleverd hebben. HELAAS IS DIT NIET WAAR, aangezien er niemand thuis was. Joost mag weten waar dit pakketje zich bevind, aangezien er wel voor getekend is voor aflevering.

Signature: WET
Pick-Up Date: 03/12/2008
Delivery Date: 05/12/2008
Parcel Number: xxxxxxx4577
Netherlands parcel number: xxxxxx38340994
Customer's own reference number: xxxxxx687800
Weight: 1.6 kg
Product: Euro Business-Parcel

History
Date + Time Location Event No Event
05/12/2008 15:47 NL4100 , Netherlands 3.0 Delivered
05/12/2008 07:38 NL4100 , Netherlands 11.0 Out for delivery on GLS vehicle
05/12/2008 07:19 NL4100 , Netherlands 2.0 Inbound to GLS location
04/12/2008 14:10 NL0100 , Netherlands 2.0 Inbound to GLS location
04/12/2008 01:53 DE 001 , Germany 1.0 Outbound from GLS location
04/12/2008 01:53 DE 001 , Germany 2.0 Inbound to GLS location
03/12/2008 09:05 DE 280 Bremen, Germany 0.0 Data transferred to GLS System

Please press the "OK" button to confirm your entries and find detailed information about your parcels.

Zo, zijn er nu nog mensen die het op durven te nemen voor deze prutsers?

Nooit_meer_GLS_nr*

Ongelezen bericht door Nooit_meer_GLS_nr* »

Hi,

Om even ook mijn frustratie kwijt te raken, midden in de nacht kom ik mijn bijdragen leveren aan hoe GLS zich presteert.

Net voor de Sinterklaas heb ik mijn surprise gehaald bij een internet bedrijf. GLS was goedkoper, heb ik dus tussen TNT en GLS toen GLS gekozen. Ontzettend veel spijt. Want tot op heden is mijn pakketje nog steeds niet geleverd. Het triest is wel dat volgens hun tracking wel twee keren waren geweest. Ik geloof dus helemaal niets van. Ook nooit iets in mijn brievenbus achtergelaten.

Ik heb contact opgenomen met de internet bedrijf, helaas gaan ze vaak de tracking informatie heilig nemen. Ik had de internet bedrijf erop aangesproken dat ik ten onrecht vind dat ik bij moet betalen voor een her-bezorging. Eigenlijk ook een kans te geven om te kijken wat voor actie ze zullen ondernemen. Helaas is de reactie teleurstellend.

Het is verder eigenlijk niet veel meer aan te doen.

Geen product nemen van bedrijf die zaken relatie hebben met GLS IS inderdaad ook de enige manier om jezelf te besparen om geen dupe meer te worden van GLS. Als wij als consumenten dit langer pikken, zullen de detailhandel, dealers of internet bedrijven nooit beseffen dat ze zelf ook te slap omging met de logistiek service die ze zelf inkopen.

Zelf werk ik ook binnen logistiek branche met een mooi woordje supply chain heh... ik weet dus heus wel wat er gespeeld kan worden. Bij slechte service, komen ze altijd met slappe excuus. Ze moet toch wat heh. En ze proberen altijd van de kosten af te zijn. En dat blijven ze doen zolang het kan. Zonder nog ooit iets aan de kwailiteit te doen. En vooral niet in deze financieel crisis omdat niemand nog daarin extra willen investeren.

Dus in het kort: mensen, of ga je vanuit dat je een keer geluk moet hebben met GLS. Anders, zal ik maar geen risico nemen met GLS. Ik wil niet zeggen dat andere logistiek bedrijf zoveel beter zijn. Maar zeker minder extreem op het gebied van bezorging naar particuliere adressen.

Goede nachtrust!

Caine

Ongelezen bericht door Caine »

Normaal gesproken bestel ik wel eens wat op internet.
maar deze keer werd het verstuurd via GLS (nooit problemen met TNT).
1 december wat besteld bij complus.nl.
8 december aangeboden bij de transporteur.
ondertussen gemaild bij complus.nl
heb mooi een een track nummer gekregen complus.nl:
Verlader 75470107 Pakketnummer 75470107114414
Vertrekdatum 08-12-2008 GP-nummer
Collo type PAK Referentie 59905
Postcode 2541VE Plaats S GRAVENHAGE
Gewicht 2 Land Nederland
COD EUR 0 Depot 7500

Datum Tijd Code Handeling Depot Land Status/Info
08-12-2008 16:49 VT Vertrek 7500
09-12-2008 07:42 AS301 Aankomst 2500
09-12-2008 08:41 BS Bestel 2500
09-12-2008 14:20 AL634 Aflevering 2500 Route niet compleet
10-12-2008 08:11 BS Bestel 2500
10-12-2008 09:52 AL624 Aflevering 2500 Adres onjuist/onvoll
10-12-2008 17:28 NT025 Terugscan Depot
12-12-2008 07:45 OS014 N. in bestelling In locker
15-12-2008 08:22 OS014 N. in bestelling In locker
16-12-2008 07:52 OS014 N. in bestelling In locker
ze waren welliswaar achteraan geweest. zodat de juiste huisnummer is doorgegeven!
16de gemaild naar gls. ze zeggen dat het de 17de wordt geleverd. maar niemand was overdag thuis
vandaag 21 december helaas nog niet in me handen.
maar als ik op de website van gls kijk onder niet thuis bericht, zie ik:
Deze zending is al afgeleverd. (Op 17-12-2008, de ontvanger heeft getekend met: VD MAAS ). Controleer of de door u ingevoerde gegevens correct zijn. (terwijl dat niet eens me achternaam is)
terwijl ik niet eens een "niet thuis bericht" had gekregen
moet ik me alvast zorgen maken dat ik het pakket nooit meer terug zie of is er een misverstand??
kortom. ik ga maandag bellen naar gls. lijkt me wel raar dat een pakketje 2 weken lang onder weg is en nog niet in huis is.

Caine

het is nu dinsdagavond.
ik heb nog steeds geen thuis bericht gehad.
en nog steeds geen pakketje in huis.

hoe en waar kan ik gls aanklagen?

Dicear

Ongelezen bericht door Dicear »

Waarom werken die lui niet op 2 januari? Een PS3 is nog steeds niet geleverd.. En die horen normaal gesproken al een dag of twee na verzending geleverd te worden. Desondanks is het nu al vrijdag, en nog steeds geen pakketje. Nu zie ik op hun website dat ze niet op 2 januari werken! Wat is dat nou? Op 31 december en 1 januari niet werken; prima, met je familie zijn etc. Maar 2 januari? Zaterdag werken ze ook niet eens!
Het stomme is dat ik er maandag niet ben, en dan zal ik waarschijnlijk zo'n niet-thuis briefje krijgen, moet ik weer voor 1 euro per minuut gaan bellen, helemaal naar rotterdam rijden...
Wat ben ik pissig zeg. Trouwens, ik weet het niet helemaal zeker, maar, leveren ze wel op zaterdag?

ik DHL

Ongelezen bericht door ik DHL »

Heren,

ik heb zelf ook slechte ervaring met GLS ook met een bestelling via redcoon.

Ik weet het antwoord van jullie problemen.

Laat het gewoon met DHL Express versturen. en dan niet Oud van gent en loos maar DHL Express komt het altijd aan en optijd ook! vandaag opgehaald morgen geleverd met een 99% zekerheid in geheel europa.
je betaalt €10,- meer maar dan is het er wel!!!!.

Vr Gr F

ik DHL

Ongelezen bericht door ik DHL »

P.S

Dicear,

En uiteraard werkt DHL wel op 2 Januari.

dat is dan ook wel de reden dat DHL Express iets duurder is maar wel zorgt dat de klant tevreden is en zijn spullen optijd in huis heeft.

het enige wat je bij TNT en GLS te horen krijgt is: sorry mr/mvr dit is een drukke tijd wij doen ons best. bla bla bla

ik heb tot 31dec gewerkt en wij hebben alle zendingen weg gekregen voor het nieuwe jaar begon.... of ze snappen het niet bij TNT en GLS of ze willen het niet begrijpen dat klanten erg belangrijk zijn voor zon bedrijf.

gr

Dicear

Ongelezen bericht door Dicear »

Tja, ik weet dat GLS erg slecht is, maar de PS3 die geleverd zou moeten worden is verstuurd door Sony(die 'm hadden vervangen in hun RMA center), en die kiest helaas voor GLS.
Ik blijf het raar vinden dat er niet wordt bezorgd op deze vrijdag of zaterdag.. Dan zouden de helft van de klachten al weggaan met hun klachten....

Caine

:? ik heb bij een webshop een order gedaan van 1 december
wederom het is nu 6 januari
nog geen pakketje thuis.
of het moet nog komen
of ik heb me geld kwijtgeraakt aan deze gls bedrijf
ik ga ze morgenochtend eens bellen
verwacht niet veel van ze. alleen dat ze in mij ogen niet erg betrouwbaar zijn

DJ Jansen

Ongelezen bericht door DJ Jansen »

ik heb bij een webshop een order gedaan van 1 december
wederom het is nu 6 januari
nog geen pakketje thuis.
of het moet nog komen
of ik heb me geld kwijtgeraakt aan deze gls bedrijf
ik ga ze morgenochtend eens bellen
verwacht niet veel van ze. alleen dat ze in mij ogen niet erg betrouwbaar zijn
Waar bent u woonachtig, gezien het bij u al 6 januari is? misschien dat het daarom zo lang duurt... :lol:

Bright85

Ongelezen bericht door Bright85 »

Mijn schoonvader heeft bij GLS gewerkt en het schijnt inderdaad te dagelijkse problemen te zijn bij bepaalde chauffeurs dat zendingen niet worden afgeleverd terwijl dit wel wordt beweerd.

Het is overigens bij bepaalde chauffeurs dat dit gebeurd.
Hij heeft het zelf ook een keer mee gemaakt dat er een briefje door de bus wordt gegooid op het moment hij in de hal stond. En toen die open deed schrok de bezorger enorm.

En toen er werd gevraagt waarom hij niet aanbelde beweerde hij dit wel te hebben gedaan. En de bel. Nou die hoor je nog overduidelijk als de voordeur dicht zit. Toen hij even liet zien dat hij werkte bij GLS klapte de chauffeur dicht. En kon de dag daarna zich mooi verantwoorden bij zijn werkgever.

En er zitten inderdaad een aantal enorme aso bel tr*tjes aan de telefoon daar.....

Het is trouwens erg raar dat hier een bepaalde persoon mensen loopt af te k*nk*r*n als zij slechte ervaring hebben met GLS. Net alsof zij dit hier niet mogen melden. Het is trouwens jammer dat hij niet laten weten hoe zijn bedrijf heet.
En dan eigen bedrijf!? Met zijn woorden taal/grammatica naar de mensen hier is dat totaal niet geloofwaardig.

Een echte ondernemer zal nooit zo reageren. En zal ook nooit zo door blijven drammen over 1 onderwerp, maar zal het accepteren dat men hier hun klachten kwijt kunnen over GLS.

Caine

het heeft me een maand geduurd. na veel mailen en bellen
eindelijk heb ik hem in huis.

gls staat voor mij gaat langs suriname
vind niet erg als het lang duurt. als het maar aankomt! 8)

yooooo

Ongelezen bericht door yooooo »

ik heb ook een pakket besteld dat via GLS bezorgd "zou" worden.

Niks gekregen en via track en trace staat dat ik getekend heb voor mijn pakket!

Dit is gewoon te triest voor woorden.

Ben benieuwd wat voor trutjes ik aan de telefoon krijg als ik maandag ga bellen.

kippiekip

Ongelezen bericht door kippiekip »

Ik heb zelf meer dan 17 jaar voor GLS gereden en heb voor zover ik weet nooit geen noemenswaardige klachten gehoord over het niet afleveren van pakketten in de routes die ik heb gereden. :lol:
Er zijn dus wel degelijk betrouwbare chauffeurs binnen de GLS en andere koeriersdiensten. :!:

Gesloten