Er is een website waarop, zonder toestemming van de familieleden, gegevens en foto's van grafstenen aangeboden worden (graftombe.nl). Mijn -gelukkig nog- springlevende oma staat er ook al op met al een 'foto ID' voor haar toekomstige graftombe!
Op hun forum klaagt een verdrietige nabestaande dat zijn familie het niet op prijs stelt dat zonder hun toestemming foto's van familiegraven aangeboden worden. De moderator verdedigt zich op een zeer goedkope manier: 'Ik heb je al een mail gestuurd. Dus je kent ons standpunt'. De moderator wordt door een andere bezoeker met een nog waardelozer argument gesteund: 'Ik ben een zeer spiritueel mens en vind dat ook overledenen het recht hebben om gezien te worden'...
Blijkbaar is dit legaal in Nederland. Helemaal smakeloos zijn de reclamebanners onderaan de indexpagina van graftombe.nl.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Graftombe.nl
Re: Graftombe.nl
Lijkt me een goed onderwerp voor Tros Radar en Vara's Kassa.
-
kees.bugter
-
Mediadisastreus
Re: Graftombe.nl
Ik heb een reactie op hun forum. Het schijnen allemaal vrijwilligers te zijn die geen winst maken met de bannerinkomsten. Dat maakt het voor mij iets minder erg. Ik begrijp dat kerkhoven openbare plekken zijn waar iedereen foto's mag maken, maar ik vind dat ze op z'n minst families moeten inlichten over hun webpublicaties. Ook vind ik dat ze gehoor moeten geven aan verwijderingsverzoeken van familieleden.

Volgens Graftombe.nl staan ze in hun recht. Ze verwijzen naar een juridische uitspraak. Ik denk dat Kassa en Radar om die reden niet geïnteresseerd zijn.kuklos schreef:Lijkt me een goed onderwerp voor Tros Radar en Vara's Kassa.
Sommige bedrijven gaan wel erg ver...kees.bugter schreef:Dit ging er o.a. over.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 46&start=0