LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HCC gaat in de fout

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
gerardleppers
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:28

HCC gaat in de fout

Ongelezen bericht door gerardleppers »

De grootste computerclub van Nederland onder leiding van de nieuwe directeur Petra Claessen maakt het wel heel erg bont, de leden worden verplicht te reageren op een nieuw computerblad abonnement anders zijn ze automatisch lid van Computer idee, waar hebben we dit soort praktijken eerder meegemaakt, een flink aantal leden is dit in het verkeerde keelgat geschoten, met name de zinsnede: "Mocht u net een paar dagen te laat zijn (met reageren dat je het NIET wil) dan gaan wij daar natuurlijk zeer coulant mee om" Ja hale je de donder, zo kan ik ook een abonnement verkopen ! Ik ben benieuwd hoeveel leden hierdoor op gaan zeggen. Beste Petra, dit kan en moet zeker op een wat elegantere wijze !!

Vriendelijke groet

Gerard Leppers HCC lid sinds ....heel lang !!

T.Koops
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2008 17:40

Re: HCC gaat in de fout

Ongelezen bericht door T.Koops »

Ook ik heb vandaag zo'n "proef-exemplaar" van de hcc ontvangen, op PCM. Proef-exemplaar? Helemaal niet. Het is het begin van een abonnement. Daar heb ik niet om gevraagd. Als ik er vanaf wil, moet ik actie ondernemen. Is die onfatsoenlijke verkooppraktijk rechtens wel toegestaan?
http://home.hccnet.nl/t.koops/etc/oss-groep.html

trainer
Berichten: 79
Lid geworden op: 23 aug 2008 20:03

Re: HCC gaat in de fout

Ongelezen bericht door trainer »

Petra heeft koopmanschap en dat houdt de club wakker.

WimP
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 okt 2008 19:49

Re: HCC gaat in de fout

Ongelezen bericht door WimP »

Nou ik had een abonnement op Computertotaal en op Tips en trucs.
Daarmee was je gelijk lid van HCC.
Nu hebben ze het zogenaamd uitmekaar gehaald.
Maar kost je meer geld.
Ik heb tips en trucs opgezecht.
En lidmaatschap HCC ook.
Eigen schuld, dikke bult.
Ik kreeg nooit meer post van hun, maar sinds opzegging die per 1 jan. ingaat wordt ik er mee doodgegooid. Zowel schiftelijk als via mail.
Ook is nog niet duidelijk wat er dan met mijn abo op zoom gebeurd.
Is die gekoppeld aan de tijdschriften, of aan HCC.

Ze hebben er een mooie zooi van gemaakt.
En bevestiging van opzegging ook nog niet gekregen.

Zwartij
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 okt 2008 21:06

Re: HCC gaat in de fout

Ongelezen bericht door Zwartij »

Mijn hobby-club is diep gezonken. Ook ik kreeg vandaag ongevraagd een proefabonnement (van het tijdschrift PCM). Als ik niet reageer met een afzegging dan zit ik vast aan de kosten van een jaarabonnement.

Volgens mij mag dit helemaal niet. (Werd UPC die 'gratis' decoders verstrekte ook niet teruggefloten?)

Hoe dan ook, ik ben uitermate ongelukkig met deze verkoop truc van HCC. Dit kan en mag gewoon niet. :evil:

jan leendert
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2008 21:19

Re: HCC gaat in de fout

Ongelezen bericht door jan leendert »

Heb ook dit aanbod ontvangen en ben het eens met Gerard > een vreemde actie van HCC! Nood is blijkbaar hoog
J.L. Verduijn

senior47
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2008 21:39

Re: HCC gaat in de fout

Ongelezen bericht door senior47 »

Wat maakt de "grootste Hobbyclub van Nederland" nou klaar! Ben al lange tijd lid van deze club, maar wat ze vandaag flikken kan niet. Je kan niet onder het mom van een proefexemplaar iemand dwingen om binnen een maand te reageren indien je geen abonnement wilt. Dit lijkt de omgekeerde wereld wel :evil: Waar is De HCC mee bezig! Zo maak je geen vrienden zeg! En helemaal geen nieuwe leden.

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: HCC gaat in de fout

Ongelezen bericht door antonh »

Ik heb het blad ook gekregen.
Zal niet reageren want ik heb dat "Gratis" blad niet besteld.
Het is me ongevraagd toegezonden.
Zo is het wel makkelijk om een abonnementen lijst te krijgen.
Iemand wat sturen en EISEN dat men reageert.
Dus echt niet.

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: HCC gaat in de fout

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Ik heb het abbo van HCC al een paar jaar geleden opgezegd, een hobbyclub is het allang niet meer. Blad begon steeds meer op een mediamarkt blaadje te lijken. Nu koop ik meestal een van de bladen los als er interesante artikelen in staan. Er liggen namelijk in de kiosk hier een hele rij verschillende maandbladen.

Pieterzen
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 okt 2008 14:03

Re: HCC gaat in de fout

Ongelezen bericht door Pieterzen »

Mijn mond viel open van verbazing toen ik las dat ik moet aangeven dat ik NIET geïnteresseerd ben. Mag dit zomaar?

Ik weet dat als een bedrijf je een product op stuurt zonder dat je daar om gevraagd hebt, je het product mag houden en niet hoeft te betalen.
Ik vind dit een buitengewoon onbeschofte manier van verkopen en vind dit dan ook een goede rede om mijn abonnementen op te zeggen.

David Berhitoe
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2008 17:10

Re: HCC gaat in de fout

Ongelezen bericht door David Berhitoe »

Ook ik ben verbaasd en boos op Petra Claessen. Jaren geleden heb ik PCM al opgezegd en nu moet ik mij verplicht afmelden voor een nieuw en ongevraagd abonnement. Ik snap niet dat dit is toegestaan en hoop dat Trosradar hier iets aan kan doen.
Heb wel tegelijkertijd mijn abonnement op de HCC opgezegd.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: HCC gaat in de fout

Ongelezen bericht door D1RK »

Welke Termijn?

Ik zit nu op vakantie in Rusland voor 2 maanden dus ik ben te laat?

Dit mag niet want ik bepaal zelf of ik thuis kom voor een blad of niet!
Je kunt de overeenkomst altijd ontbinden en je bent nooit verplicht dit soort reclame te lezen.

Ook de HCC wil computers schoner maken maar ik gebruik Linux dus overbodig...

Gelukkig kan ik via internet altijd het bedrag wat ze afboeken gewoon terug halen!
Omdat ik niet in staat ben iets terug te sturen of te reageren beroep ik mij op overmacht, er is geen lees verplichting van toegestuurde stukken!

Verder kunt U met het forum www.helpmij.nl veel verder komen dan deze inmiddels overbodige club.

Mutts
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 okt 2008 01:06

Re: HCC gaat in de fout

Ongelezen bericht door Mutts »

Ja ook hier een brief in de bus vergezeld met de CHIP.
Overigens een leuk blad en na annuleren van mijn C!T abonnement waarschijnlijk een goede opvolger.

Maar na de scheiding met IDG ziet de HCC ( overigens Hobby Computer Club) zich genood zaakt om abonnees aan zich te binden of te behouden door abonnementen aan te smeren die die men niet wilt.

Dit is instrijd met de wet, weet niet welke maar er is er vast wel een.
Het lijkt op een vorm van colportage . Inmiddels al een boze meel naar [email protected] gestuurd met een bedankje het tijdschrift en de vraag waar ze het lef vandaan halen.

Tevens een abonnement met hcc is niet voordeliger dan een los abo.
Of je moet de 'uitstekende'service van de HCC waarderen.

Kennismakingsabonnement:

€ 49,75 (1e jaar, incl. HCC-lidm.)
en een los abonnement op de chip id
€ 42,50 (zonder HCC)

Tevens ook leuk om te melden de Computer totaal die nu niet meer via HCC loopt daalt niet in prijs qua abonnement nu de HCC eraf is.

Nico horstink
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2008 11:36

Re: HCC gaat in de fout

Ongelezen bericht door Nico horstink »

Onderstaand mailtje naar klachtendienst HCC net. wat een rotstreek.

Welsum, 26-10-2008

t.a.v. klachtenafdeling en mvr. P. Claessen

Beste mensen,

Ik heb ongevraagd een proefabonnement op een door u geselecteerd tijdschrift gekregen.
Omdat ik hier niet om gevraagd heb stoort het me enorm dat ik in actie moet komen om dit abonnement ongedaan te maken. Ik vind dit een vorm van koppelverkoop!
Dit is een serieuze vereniging onwaardig!
Ik vraag me ook af of je juridisch wel verplicht kan worden zo'n niet gevraagd abonnement waar je ook niet voor getekend hebt te betalen als je niet annuleert.
Ik heb dat voor de zekerheid in ieder geval wel gedaan, heb geen zin in gedoe daarover.
Ik raad jullie met klem aan dit soort acties niet te ondernemen, je graaft hiermee je eigen graf. Ik ben indertijd lid geworden van HCC omdat ik er van uit ging dat een vereniging zijn zaken continue ziet in het licht van het belang van haar leden en daarmee zou dan ook een goede service vanzelfsprekend zijn.
Als je een goede vereniging wilt zijn moet je integer zijn en je niet inlaten met dit soort praktijken die je leden schade en ongenoegen kunnen berokkenen.
Graag een serieuze reactie op deze klacht.
Vriendelijke groet,

C.N. Horstink

Ahaa!
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 okt 2008 10:40

Re: HCC gaat in de fout

Ongelezen bericht door Ahaa! »

In het Burgerlijk Wetboek 7 artikel 7.1 staat: "Degene aan wie een zaak is toegezonden en die redelijkerwijze mag aannemen dat deze toezending is geschied ten einde hem tot een koop te bewegen, is ongeacht enige andersluidende mededeling van de verzender jegens deze bevoegd de zaak om niet te behouden, tenzij het hem is toe te rekenen dat de toezending is geschied."
Kortom, zolang HCC niet kan bewijzen dat jij om dit abonnement gevraagd hebt, hoef je niet te betalen en mag je houden wat je wordt toegestuurd.

de auditu
Berichten: 796
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: HCC gaat in de fout

Ongelezen bericht door de auditu »

Gewoon je bankrekening in de gaten houden en binnen 30 dagen laten terugboeken! Misschien zeg ik C!T ook wel op.

kjd
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2008 23:46

Re: HCC gaat in de fout

Ongelezen bericht door kjd »

Lieve Petra,

Dank je voor het gratis computer idee magazine.
Lief ook van je dat je me een betaald opt-out abonnement in de maag splitst. Ik neem aan dat je mij de abonnementskosten hiervoor cadeau doet?

Ik ga me namelijk niet uitschrijven voor een betaald abonnement waar ik me nooit voor heb aangemeld. En zal eventuele geïncasseerde abonnementskosten weer netjes laten storneren.

Liefs,
Klaas

PS. Ik heb de reclame code commissie ook maar even op de hoogte gesteld van je liefdadigheidspraktijken, wellicht zijn ze ook geïnteresseerd in een gratis betaald abonnement zonder lastige aanmelding

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: HCC gaat in de fout

Ongelezen bericht door Jan1 »

Een vereniging die zijn leden respecteert, die handelt beslist niet zoals de HCC nu doet.

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: HCC gaat in de fout

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Mijjn broer is nog lid en vraagt zich nu af van welke club hij jurridisch lid is.
Het nu zo , elk jaar kreeg je van IDG een incasso voor C!Totaal en lidmaatschap HCC.
De HCC is een vereniging, beide IDG en HCC claimen nu dat je een abboonoment hebt. Dit klopt niet. Ik ben van mening dat door deze totale wijziging jet het recht hebt om per omgaande op te zeggen. De verandering en nadelen zijn zo groot en pas op 3 oktober bekend gemaakt dat dit moet kunnen.


Mededeling van IDG

Code: Selecteer alles

Haarlem, 3 oktober 2008 
HCC en IDG Nederland uit elkaar
Vanaf 1 oktober 2008 gaan IDG Nederland (uitgever van onder andere Computer!Totaal, Tips & Trucs en ZOOM.nl) en HCC (vroeger ook bekend als de Hobby Computer Club) elk hun eigen weg. Daarmee zijn onze abonnementen niet meer gekoppeld aan een automatisch lidmaatschap van HCC. Voor bestaande abonnees betekent dit concreet dat zij naast de gebruikelijke factuur voor het abonnement op onze tijdschriften, door HCC worden gefactureerd voor lidmaatschapgeld van de HCC. Voor 2009 heeft de ledenraad van HCC bepaald dat het tarief € 24,75 per jaar is. 

GESCHIEDENIS 
IDG Nederland en HCC hadden sinds jaren een samenwerkingsverband. Werd je abonnee van een van onze tijdschriften dan kreeg je een lidmaatschap van HCC er automisch bij. Andersom gold in de jaren negentig ook: een lid van HCC kreeg automatisch Computer!Totaal toegestuurd. Dat mag nu misschien overkomen als een handige truc, maar realiteit is dat het tot enkele jaren geleden een uitstekende samenwerking was tussen beide partijen waar de abonnees volop de vruchten van plukten zoals gratis internet voor alle leden, gratis toegang tot de HCC dagen en andere kortingen die HCC aan haar leden aanbood. De samenwerking kwam ook tot uiting in HCC!service, de gezamenlijke service- en administratieve organisatie van HCC en IDG. 

HCC heeft naar eigen zeggen het contract met IDG Nederland opgezegd omdat zij haar leden een meer divers aanbod van bladen wil bieden en een onafhankelijke positie wil innemen waarbij zij zaken kan doen met meer partijen. Uiteraard zijn er gesprekken geweest tussen IDG Nederland en HCC maar die hebben niet geleid tot een andere invulling van de samenwerking. Vervolgens is het startsein gegeven voor de zogenoemde ontvlechting tussen IDG Nederland en HCC. Op 1 oktober is deze ontvlechting officieel voltooid en hebben IDG Nederland en HCC een database met de gegevens van leden cq. abonnees. 

VANAF 1 OKTOBER 2008
De abonnementen op de uitgaven van IDG Nederland zijn tot wederopzegging. Dat betekent dat onze abonnees ook na 1 oktober de tijdschriften blijven ontvangen zoals ze van ons gewend waren. Het HCC lidmaatschap daarbij is komen te vervallen maar daarvoor komen veel andere voordelen in de plaats, waarover in het vervolg meer. De HCC is een vereniging en kent een bijbehorende verenigingsstructuur. Alle leden worden vertegenwoordigd door een zg. ledenraad die alle leden vertegenwoordigt (zoals de Tweede Kamer alle Nederlandsers vertegenwoordigt). De ledenraad van HCC is akkoord gegaan met een automatische verlenging van het HCC lidmaatschap na de ontvlechting en een tariefstelling van € 24,75. Daarnaast probeert HCC de leden warm te krijgen voor het nieuwe tijdschriftenaanbod van haar nieuwe partners. Het eerste jaar met een hoge korting omdat het HCC lidmaatschap dan blijkbaar verwerkt wordt in het kennismakingstarief. 

Voor vragen over het tijdschriftenabonnement dat HCC u geeft, verwijzen wij u naar HCC: 010-2646077.  De reden dat een en ander pas nu (na 1 oktober) wordt gecommuniceerd heeft te maken met het feit dat IDG niet op de hoogte is geweest van de zaken, die zich er binnen de vereniging HCC hebben afgespeeld de laatste weken en maanden. IDG Nederland betreurt het dat de ontvlechting tot zoveel onduidelijkheid heeft geleid. En uiteraard hebben wij er begrip voor dat veel abonnees het ons - als IDG - kwalijk nemen dat ze ineens ook aan een lidmaatschap van HCC vastzitten. Heeft u echter geen behoefte aan het HCC lidmaatschap en/of het nieuw door HCC aangeboden tijdschriftenabonnement, dan volstaat een briefje (o.v.v. HCC nummer) dat u stuurt naar: 
Ledenadministratie HCC
Postbus 477
2900 AL  Capelle aan den IJssel 

Andersom geldt natuurlijk ook: als u geen abonnee wilt blijven van een van onze bladen dan zegt u uw abonnement schriftelijk op bij IDG Nederland: 
IDG Nederland
T.a.v. de klantenservice
Postbus 5446
2000 GK  Haarlem 

Wenst u zowel uw abonnement als ook uw HCC lidmaatschap op te zeggen, dat dient u dit zowel bij IDG als bij HCC te doen. 

EN WAT DOET IDG? 
In de eerste plaats blijven wij de beste tijdschriften op het gebied van computers, fotografie & video en games maken zoals u dat van ons gewend bent. Wereldbladen die zich volop ontwikkelen en waarbij onze lezers centraal staan. Inhoud met kwaliteit! Meer informatie over alle nieuwe ontwikkelingen is te vinden op www.wereldbladen.nl. 

Daarnaast bieden wij onze abonnees (los van de HCC) interessante nieuwe voordelen. U kiest uiteraard helemaal zelf of u van deze voordelen gebruik wenst te maken of niet. Een aantal voorbeelden: 
-Onze abonnees krijgen een korting van € 7,50 op ZOOM Experience (www.zoomexperience.nl), de grootste beurs voor fotografie en video; 
-kortingen tot 60% op kranten en tijdschriften zoals Vrij Nederland, AutoKampioen, REIZEN, ProMotor, Trouw, WaterKampioen, NRC Handelsblad, OPZIJ, Psychologie Magazine, etc. Het betreft hier in alle gevallen abonnementen die automatisch aflopen aan het einde van de abonnementsperiode. U zit dus nergens aan vast; 
-een goed, betrouwbaar en snel ADSL abonnement tegen een wel zeer aantrekkelijk tarief (vanaf november)!; 
-en meer voordelen volgen zeer binnenkort….

Ten slotte…. als u een abonnement heeft op één van onze tijdschriften (Computer!Totaal, ZOOM.nl of Tips & Trucs) dan bieden wij u de mogelijkheid om een abonnement te nemen op één van onze andere tijdschriften voor maar € 10,- per jaar. Deze korting geldt alleen voor het eerste jaar van het plusabonnement. Zie ook: www.computertotaal.nl/web/show/id=1376902. 

Voor vragen staan wij u op werkdagen graag te woord. Het telefoonnummer van de Klanterservice van IDG is: 023 - 546 11 33. Ook vindt u meer informatie op: www.idg.nl/abonnementen
en de mededeling van HCC

Code: Selecteer alles

HCC gaat samenwerken met uitgevers HUB en F&L
Computervereniging neemt afscheid van uitgever IDG
Haarlem, 1 oktober 2008 – Vanaf 1 oktober werkt HCC niet meer samen met IDG, uitgever van onder andere Computer Totaal. HCC, de vereniging van computergebruikers met 180.000 leden, is toe aan vernieuwing en biedt haar leden een meer divers producten- en dienstenpakket aan. De vereniging heeft er daarom voor gekozen om de samenwerking met IDG te beëindigen. 

HCC is een nieuwe samenwerking met uitgevers HUB en F&L aangegaan om zo de leden een meer divers tijdschriftenpakket aan te bieden. Directeur Petra Claessen van HCC is verheugd over deze ontwikkeling: ‘We merken dat leden niet meer alleen interesse hebben in de computerzaken maar bijvoorbeeld ook in digitale fotografie, games en webdesign. Onze leden hebben aangegeven uit een breder aanbod van tijdschriften te willen kiezen. Dit maken we met uitgevers HUB en F&L mogelijk. Leden kunnen nu kiezen uit ruim 20 tijdschriften met korting’.

In ontwikkeling
De vereniging HCC is volop in ontwikkeling. Claessen: ‘Onze leden hebben sinds enkele maanden toegang tot een vernieuwde interactieve website waar ze onder meer relevant nieuws, downloadtips en workshops kunnen inzien. We breiden ons dienstenpakket verder uit en spreken meerdere doelgroepen aan, waaronder senioren. Daarnaast vinden in het najaar de HCC!dagen plaats, in een vernieuwde opzet.’

HCC
HCC is met 180.000 leden dé vereniging van computergebruikers. Leden ondersteunen elkaar bij computergebruik, ontmoeten andere leden bij bijeenkomsten in het land en blijven op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen via een interactieve website, nieuwsbrieven en een magazine. 


Misschien dat een jurist een idee heeft van welke club/blad je nu "lid" bent.

ruma
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 nov 2008 21:49

Re: HCC gaat in de fout

Ongelezen bericht door ruma »

Los van het feit, dat afmelden voor dit soort zooi in feite overbodig is.

Je bent altijd op tijd met opzeggen, want de brief is niet gedateerd.

Gesloten