LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Heftige reclame van tv-zenders tijdens kinderfilm

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Most01

Heftige reclame van tv-zenders tijdens kinderfilm

Ongelezen bericht door Most01 »

Ik schrok vanmorgen heel erg toen ik met mijn kinderen van 4 en 6 jaar om 08.30 een kinderfilm aan het kijken was op Net5 en er tijdens de reclame een voorstukje van een serie getoond werd waarin er bij een kind tape over de mond geplakt wordt en deze gekidnapt wordt. Voordat ik op pauze kon drukken was het te laat en hadden ze dit al gezien. Ik vind dit niet normaal.
Mag dit? Is er geen regel dat er bij films van een bepaalde leeftijdscategorie er alleen voorstukjes getoond mogen worden die aan dezelfde leeftijdscategorie voldoen?
Voorlopig kijken wij geen kinderfilms meer op commerciële zenders.

Ik hoor het graag!

J. van der Most
Laatst gewijzigd door Radar op 26 dec 2017 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

Lowieze

Re: Heftige reclame van tv-zenders tijdens kinderfilm

Ongelezen bericht door Lowieze »

Schrokken uw kinderen ook?
Ik denk dat kinderen wel wat gewend zijn, niet door de reclames op tv-zenders, maar door kinderfilms zelf. Ook daarin wordt heel wat geweld gebruikt, wat kinderen zelf over het algemeen niet stoort.

Verwijderd

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Most01 schreef:Ik schrok vanmorgen heel erg toen ik met mijn kinderen van 4 en 6 jaar om 08.30 een kinderfilm aan het kijken was op Net5 en er tijdens de reclame een voorstukje van een serie getoond werd waarin er bij een kind tape over de mond geplakt wordt en deze gekidnapt wordt. Voordat ik op pauze kon drukken was het te laat en hadden ze dit al gezien. Ik vind dit niet normaal.
Mag dit? Is er geen regel dat er bij films van een bepaalde leeftijdscategorie er alleen voorstukjes getoond mogen worden die aan dezelfde leeftijdscategorie voldoen?

Ik hoor het graag!

J. van der Most
Ik vind het ook belachelijk. Daar mogen ze best meer rekening mee houden. Voor onze dochter van 3 hebben we een goedkope tablet gekocht, zodat ze wat spelletjes kan spelen en op youtube kinderliedjes mag luisteren of tekenfilmpjes mag kijken. Tussen die clipjes door komt er ook soms reclame voorbij voor een nieuwe horrorfilm. Ik heb bewust een email-adres voor haar aangemaakt waarmee we op dat tablet inloggen, om te voorkomen dat youtube reclames gaat geven op grond van mijn voorkeuren, want ik hou van horrorfilms ja.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

Most01 schreef:Ik schrok vanmorgen heel erg toen ik met mijn kinderen van 4 en 6 jaar om 08.30 een kinderfilm aan het kijken was op Net5 en er tijdens de reclame een voorstukje van een serie getoond werd waarin er bij een kind tape over de mond geplakt wordt en deze gekidnapt wordt. Voordat ik op pauze kon drukken was het te laat en hadden ze dit al gezien. Ik vind dit niet normaal.

Ik hoor het graag!

J. van der Most
Hier hoef je geen extra regelgeving voor in te voeren. Als iedereen gewoon doet wat je als laatste zegt, stopt het uiteindelijk vanzelf. Daar kan geen wetgeving tegenop. En als er toch genoeg mensen blijven kijken is het voor de meesten wellicht geen probleem.

taxikemperman

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Kinderfilms zijn niet geweldadig?
Heel veel geweld. Mensen en dieren worden platgeslagen/ omver gereden / vermorzeld en lopen daarna weer door

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Ook tekenfilms zijn soms heel erg gewelddadig en wat te denken van sprookjes ? Gruwelijk toch?

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Even een vraag. Voor welke film was deze reclame?

moederslink

Ik hoor het graag!

J. van der Most
Ik ben het met u eens dat er in een reclameblok tijdens een kinderfilm , en al , smorgens vroeg (!) zo.n akelige scène niet moet voor mogen komen , maar het is met die commerciële zenders blijkbaar altijd maar nodig ...........wat voor reclame dan ook.
Volgende x maar een leuke en niet gewelddadige DVD er in gooien.
Gelukkig weet ik dat kinderen er anders en ook wat relaxter tegen aan kijken dan wij inschatten. Ze schrikken juist meestal eerder van onze schrikreactie.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

moederslink schreef:

Ik hoor het graag!

J. van der Most
Ik ben het met u eens dat er in een reclameblok tijdens een kinderfilm , en al , smorgens vroeg (!) zo.n akelige scène niet moet voor mogen komen , maar het is met die commerciële zenders blijkbaar altijd maar nodig ...........wat voor reclame dan ook.
Volgende x maar een leuke en niet gewelddadige DVD er in gooien.
Gelukkig weet ik dat kinderen er anders en ook wat relaxter tegen aan kijken dan wij inschatten. Ze schrikken juist meestal eerder van onze schrikreactie.
Trailers voor een film/serie hebben een leeftijd keuring en ook de commerciële zenders moeten (en houden) zich hier ook aan. De boetes zijn behoorlijk hoog als ze dit niet doen. Wel grappig dat je het eens bent met TS maar je geen idee hebt over welke trailer het gaat.

Een mooi voorbeeld is de film Bambi, deze was vroeger alle leeftijden maar volgens de huidige kijkwijzer is hij 6 jaar en ouder en zo zijn vele Disney films die voorheen alle leeftijden waren nu opeens 6 jaar.

moederslink

Ik heb idd geen idee over welke trailer dit gaat, maar ik reageerde slechts op de TS die precies beschrijft welke heftige scène er in voorkwam .
Dit kan toch ook niet tijdens een kinderfilm ?

Most01

Ongelezen bericht door Most01 »

Dit was tijdens een kerst film ( Midden in de winternacht) voor alle leeftijden, het voor stukje wat er getoond werd was van de serie Gone.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Most01 schreef:Dit was tijdens een kerst film ( Midden in de winternacht) voor alle leeftijden, het voor stukje wat er getoond werd was van de serie Gone.
Je hebt gelijk, een trailer van Gone mag op dat tijdstip niet worden vertoond. Je kunt een klacht indienen bij het Commissariaat voor de Media https://www.cvdm.nl/over-het-commissari ... a/contact/

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

Welkom in de echte wereld , veel teken films en kinderfilms zit geweld in . uw taak als opvoeder is uw kinderen te vertellen dat dit niet zo hoort.
En mijn mening is dat kinderen on 8,30 uur geen tv of film moeten kijken , maar spelen.

Verwijderd

gosewijn schreef:Welkom in de echte wereld , veel teken films en kinderfilms zit geweld in . uw taak als opvoeder is uw kinderen te vertellen dat dit niet zo hoort.
En mijn mening is dat kinderen on 8,30 uur geen tv of film moeten kijken , maar spelen.
En het is mijn mening dat je in de kerstvakantie de touwtjes wel wat meer mag laten vieren. Lekker boeiend verder wat jouw of mijn mening hierover is. Feit is dat TS met zijn kinderen mag verwachten dat er geen heftige reclames tussen een kinderserie doorkomen.

Cro

Ongelezen bericht door Cro »

Maar wat is heftig, dat is nogal subjectief. Volgens mij werd in bijv. inspector gadget of bijv Scooby Doo ook wel eens iemand gekidnapped en vastgebonden of iets in die strekking. In de powerrangers was het ook geweld en vernietiging en werd er ook wel eens iemand gevangen genomen en gekneveld en zo zijn er nog tal van voorbeelden. Mijn inziens mogen zaken die ook in de kinderseries zelf voorkomen ook wel in de reclame blokken er om heen voorkomen.

Verwijderd

Cro schreef:Maar wat is heftig, dat is nogal subjectief. Volgens mij werd in bijv. inspector gadget of bijv Scooby Doo ook wel eens iemand gekidnapped en vastgebonden of iets in die strekking. In de powerrangers was het ook geweld en vernietiging en werd er ook wel eens iemand gevangen genomen en gekneveld en zo zijn er nog tal van voorbeelden. Mijn inziens mogen zaken die ook in de kinderseries zelf voorkomen ook wel in de reclame blokken er om heen voorkomen.
Most01 schreef:Dit was tijdens een kerst film ( Midden in de winternacht) voor alle leeftijden, het voor stukje wat er getoond werd was van de serie Gone.
https://www.youtube.com/watch?v=giRMhrOdVzg

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Cro schreef:Maar wat is heftig, dat is nogal subjectief. Volgens mij werd in bijv. inspector gadget of bijv Scooby Doo ook wel eens iemand gekidnapped en vastgebonden of iets in die strekking. In de powerrangers was het ook geweld en vernietiging en werd er ook wel eens iemand gevangen genomen en gekneveld en zo zijn er nog tal van voorbeelden. Mijn inziens mogen zaken die ook in de kinderseries zelf voorkomen ook wel in de reclame blokken er om heen voorkomen.
Juist vanwege die subjectiviteit hebben we een systeem van leeftijdsclassificaties. En daar heeft men zich gewoon aan te houden.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als u hier wat aan wilt doen, dan kunt u een klacht indienen bij de Reclame Code Commissie. Het indienen van een klacht is gratis voor consumenten.

Gesloten