LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Heinz Tomato Beans prijsverhoging

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
witte angora

Re: Heinz Tomato Beans prijsverhoging

Ongelezen bericht door witte angora »

Als de euro instort, hebben we in ieder geval de bonen nog. :D

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

witte angora schreef:Als de euro instort, hebben we in ieder geval de bonen nog. :D
:?: :lol: jij eet bij Ad, die is in de bonen :mrgreen:

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

adSolvendum schreef:Ik zojuist een bod geaccepteerd van 200 blikken Heinz Tomato beans van elk 415 gram, 83 kilo aan Heins Tomato Beans!
Mijn jaar kan niet meer stuk.
Jij loopt vooruit op de volgende jaarwisseling?
Ik zie een link tussen bonen en een uit een vuurpot komende 'luid oplichtende scheet'.

witte angora

ciske schreef:
witte angora schreef:Als de euro instort, hebben we in ieder geval de bonen nog. :D
:?: :lol: jij eet bij Ad, die is in de bonen :mrgreen:
Als je maar te vreten hebt, niet waar. :wink:

adSolvendum

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Jolijn schreef:Ik zie een link tussen bonen en een uit een vuurpot komende 'luid oplichtende scheet'.
Hmm, ja, dat heb ik zojuist ook ondervonden. Rauwe bonen mogen dan zoet zijn bij honger, ze genereren ook een aanzienlijke hoeveelheid darm-tumult... En die koude tomaten-prut helpt ook niet echt mee...

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

Hieruit blijkt maar weer dat het niemand een reet intereseerd dat de prijzen
omhoog gaan totdat ze er achter komen dat hetgene wat ze zelf veel kopen
behoorlijk in prijs gestegen is.Goed doen dit.Ik neem aan dat de regering dit ook leest en dan tot de conclusie komt dat het een en ander nog wel wat duurder kan want het intereseerd niemand.

witte angora

plumber schreef:Hieruit blijkt maar weer dat het niemand een reet intereseerd dat de prijzen
behoorlijk in prijs gestegen is.Goed doen dit.Ik neem aan dat de regering dit ook leest en dan tot de conclusie komt dat het een en ander nog wel wat duurder kan want het intereseerd niemand.
Toch wel, plumber. Het interesseert mij zeker wel. Alleen ligt het probleem niet bij Heinz. Dat is een stofje op een peanut. Er zijn andere dingen die me meer zorgen baren. De stijgende olieprijs bijvoorbeeld. Het gedoe rond de euro. De instabiliteit van veel regeringen her en der over de wereld, ook in Europa. De bezuinigingen in dit land die er steeds harder in gaan hakken bij bepaalde bevolkingsgroepen.

Ik ben geen profeet, maar het zou me niks verbazen als je over een jaar of twee überhaupt niet meer aan een blik heinz bonen in tomatensaus kunt komen. Simpelweg omdat het niet meer in de winkel ligt. Of dat andere producten/merken niet meer leverbaar zijn. Niet dat we van de honger om zullen komen, zo erg zal het ook niet worden, mag ik hopen. Maar dat het economisch moeilijker gaat worden, daar ben ik zo goed als van overtuigd.

Hoe het er uiteindelijk uit gaat zien, dat is koffiedik kijken.

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

witte angora schreef:
plumber schreef:Hieruit blijkt maar weer dat het niemand een reet intereseerd dat de prijzen
Toch wel, plumber. Het interesseert mij zeker wel. Alleen ligt het probleem niet bij Heinz. Dat is een stofje op een peanut. Er zijn andere dingen die me meer zorgen baren. De stijgende olieprijs bijvoorbeeld. Het gedoe rond de euro. De instabiliteit van veel regeringen her en der over de wereld, ook in Europa. De bezuinigingen in dit land die er steeds harder in gaan hakken bij bepaalde bevolkingsgroepen.

Ik ben geen profeet, maar het zou me niks verbazen als je over een jaar of twee überhaupt niet meer aan een blik heinz bonen in tomatensaus kunt komen. Simpelweg omdat het niet meer in de winkel ligt. Of dat andere producten/merken niet meer leverbaar zijn. Niet dat we van de honger om zullen komen, zo erg zal het ook niet worden, mag ik hopen. Maar dat het economisch moeilijker gaat worden, daar ben ik zo goed als van overtuigd.

Hoe het er uiteindelijk uit gaat zien, dat is koffiedik kijken.
Ook zo iets mooi's in dit land.Als ik moet bezuinigen dan houd dit in dat ik minder uitgeef.Bij de regering is het zo minder uitgeven en verhogen van de premie's.Dat is dus iets wat ik niet begrijp en niemand heeft het erover.

adSolvendum

adSolvendum schreef:De tijd is gekomen, wij moeten ons verenigen, alleen dan zijn we sterker dan de gewetenloze overheid!

witte angora

Ook zo iets mooi's in dit land.Als ik moet bezuinigen dan houd dit in dat ik minder uitgeef.
We kunnen elkaar een hand geven. Maar het lijkt er soms op dat er steeds minder handen te schudden zijn. Tot mensen echt niet anders meer kunnen, en dan laten ze niet meer los...

Ik moet wel zeggen dat de eisen voor leningen steeds verder aangescherpt gaan worden, ik wilde een lening overzetten naar een goedkopere variant, met de grenzen van een paar maanden geleden had dat nog gekund zo gauw het aanstaande vakantiegeld binnen is, nu kom ik bij veel banken niet meer in aanmerking.

Niet erg dat mensen minder of helemaal niet meer kunnen lenen, wel een probleem als je uit alle macht van een lening af wil komen en de mogelijkheden om goedkoper uit te zijn steeds verder beperkt gaan worden.

Maar dat mensen met lage inkomens steeds moeilijker kunnen lenen, ook dat zou een teken aan de wand moeten zijn, naar mijn mening.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Zolang dergelijke prijsverhogingen beperkt blijven tot de witte bonen in tomatensaus vind ik het nog niet zo ernstig.Stel je eens voor dat de biefstuk duurder wordt. Dan is het pas een echt een serieus probleem... :mrgreen:

witte angora

Leo The Emperor schreef:Zolang dergelijke prijsverhogingen beperkt blijven tot de witte bonen in tomatensaus vind ik het nog niet zo ernstig.Stel je eens voor dat de biefstuk duurder wordt. Dan is het pas een echt een serieus probleem... :mrgreen:
Een keertje in de week minder vlees eten? Ik zie dat probleem niet zo eigenlijk.

Benedictus

Ongelezen bericht door Benedictus »

Leo The Emperor schreef:Zolang dergelijke prijsverhogingen beperkt blijven tot de witte bonen in tomatensaus vind ik het nog niet zo ernstig.Stel je eens voor dat de biefstuk duurder wordt. Dan is het pas een echt een serieus probleem... :mrgreen:
Maar als 80% van je inkomen naar witte bonen en tomatensaus gaat, dan hakt het er wel in. Ziehier het derde wereld issue.

adSolvendum

Benedictus, u brengt mij in tweestrijd.
Zojuist bleek nog dat mijn onlangs verworven 200 blikken Heinz Tomato beans op termijn wel eens serieus rendement op kunnen gaan leveren, en nu komt u met zoiets.
Nu zie ik me voor het dilemma gesteld rendement versus opsturen naar de derde wereld.
Aan de andere kant, op het moment dat er sprake zou zijn van serieus rendement, is ons land inmiddels ook tot bananenrepubliek verworden, wat de zaak nog gecompliceerder maakt: er doemt een derde keuze op, afzien van rendement, en het ons eigen toekomstig derde wereld land ten goede laten komen.

Ik denk dat het die laatste wordt, dit scheelt aanzienlijk in de porto kosten...

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Maar als 80% van je inkomen naar witte bonen en tomatensaus gaat, dan hakt het er wel in. Ziehier het derde wereld issue
Die gebruiken met name bruine bonen in tomatensaus.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Gezien het ook om een tomaten product gaat - raad ik aan de SP in te schakelen - onze politieke tomatenexperts :)

witte angora

Guardian72 schreef:Gezien het ook om een tomaten product gaat - raad ik aan de SP in te schakelen - onze politieke tomatenexperts :)
Wil je de SP laten sponsoren door Heinz dan? :?

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Om weer even een meer serieuze draai aan dit topic te geven:

Heinz heeft de naam "Tomato Beans" bedacht voor de continentaal Europa. Dit omdat de oorspronkelijke benaming "Baked Beans" hier onbekend is.

Dit product kent een zeer rijke geschiedenis en is in het Verenigd Koninkrijk vast onderdeel van "de schijf van vijf".

Interessante wetenswaardigheden zijn op Wikipedia te vinden:
http://en.wikipedia.org/wiki/Baked_beans

Ivo81

Ongelezen bericht door Ivo81 »

Niemand verplicht je toch tot het kopen van die bonen? Als je het te duur vind kan je best een huismerk kopen of naar een goedkopere supermarkt gaan.

Gesloten