| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoe werkt een Dect telefoon.
Hoe werkt een Dect telefoon.
Op welke wijze loopt het signaal?
Ik werd er op attent gemaakt, dat als de adapter niet is aangesloten, de
telefoon niet werkt.
Dus die adapter is niet alleen om de batterijen op te laden.
Mijn zegsman wist ook verder niet van hoe of wat.
Zei wel, dat bij stroomuitval een toestel met draad in de KPN doos wel werkt.
Maar de Dect telefoon zit bij mij ook aan de KPN doos.
Ik werd er op attent gemaakt, dat als de adapter niet is aangesloten, de
telefoon niet werkt.
Dus die adapter is niet alleen om de batterijen op te laden.
Mijn zegsman wist ook verder niet van hoe of wat.
Zei wel, dat bij stroomuitval een toestel met draad in de KPN doos wel werkt.
Maar de Dect telefoon zit bij mij ook aan de KPN doos.
-
bodejosm43
Re: Hoe werkt een Dect telefoon.
De vroegere telefoons (ik noem er maar een, de T65), die werkten allemaal al, wanneer ze op het telefoonnet waren aangesloten.
De bij de telefoon geleverde net-adapter hoort in het elektriciteitsstopcontact te worden gestoken. Het laadstation hoort daarmee verbonden te zijn. Hierop komt dan de draadloze telefoon.
Het laadstation heeft een aansluiting voor het telefoonsignaal, en ook een voor het elektriciteitssignaal. Hoe het precies zit, staat in de gebruiksaanwijzing, die je bij je toestel hebt gekregen. Veel mensen gaan zonder die gebruiksaanwijzing aan de slag, maar het is soms wel handig om het boekje er eens op na te slaan.
Verwacht niet dat het ding je handenvol geld gaat kosten, hoor. Het is elektronica, en geen straalkacheltje.
Het hangt ervan af wat voor type DECT je hebt gekocht, maar soms is er ook een batterijtje nodig dat het geheugen van je telefoon (voorkeuzenummers, met name) van stroom voorziet.
Het signaal komt via je telefoonaansluiting binnen, en daar moet je het laadstation op aansluiten. Dat is dus zowel verbonden met het KPN-kastje, als met het elektriciteitsnet.
De bij de telefoon geleverde net-adapter hoort in het elektriciteitsstopcontact te worden gestoken. Het laadstation hoort daarmee verbonden te zijn. Hierop komt dan de draadloze telefoon.
Het laadstation heeft een aansluiting voor het telefoonsignaal, en ook een voor het elektriciteitssignaal. Hoe het precies zit, staat in de gebruiksaanwijzing, die je bij je toestel hebt gekregen. Veel mensen gaan zonder die gebruiksaanwijzing aan de slag, maar het is soms wel handig om het boekje er eens op na te slaan.
Verwacht niet dat het ding je handenvol geld gaat kosten, hoor. Het is elektronica, en geen straalkacheltje.
Het hangt ervan af wat voor type DECT je hebt gekocht, maar soms is er ook een batterijtje nodig dat het geheugen van je telefoon (voorkeuzenummers, met name) van stroom voorziet.
Het signaal komt via je telefoonaansluiting binnen, en daar moet je het laadstation op aansluiten. Dat is dus zowel verbonden met het KPN-kastje, als met het elektriciteitsnet.
-
Toolboy
De ouderwetse telefoon kreeg z`n spanning(48V) om te werken via het kpn netwerk en werkt analoog.
Bedankt voor uw reactie en toolboy ook.bodejosm43
BerichtGeplaatst op: 23 Jan 2007 16:06 Onderwerp:
Hoe het precies zit, staat in de gebruiksaanwijzing, die je bij je toestel hebt gekregen. Veel mensen gaan zonder die gebruiksaanwijzing aan de slag, maar het is soms wel handig om het boekje er eens op na te slaan.
In mijn handleiding heeft Philips hierover niets vermeld.
In mijn handsets zitten twee oplaadbare AAA batterijen, Ni-HM type.
Vroeg het vanmorgen nog even in een electro-zaak.
Zit de Dect phone niet aan de adapter dan werkt de zender naar de telefoonleiding niet.
Een gewone telefoon daaraantegen is altijd verbonden
met het snoer.
Zowel op KPN lijn als bij internet+bellen heb je meestal een voeding nodig, dus niet alleen voor laden, maar ook voor bellen.
In tegenstelling tot normale telefoons moet je voor Dect meestal een voeding hebben, enkele uitgezonderd, die laden zelfs op KPN stroom, dus die werken wel, maar zijn slecht beveiligt, en verouderd.
Deze voedingsvrije zijn dus via normale KPN wel en via internet+bel verbinding niet te gebruiken.
Ook met bellen via internet is dus 230 Volt noodzakelijk, dus die oude als reserve om stroom storingen door te geven.
Naast jou vraag, nog deze, als je een nieuw huis hebt, kan de isolatie de Dect telefoon, net als Wifi modems isoleren, en dan heb je geen signaal, en dus ook HR++ glas is zo, dus soms is het nieuwste niet altijd het beste.
Daarom is mijn mobiel bij sommige mensen niet te vinden.
Veel succes, en die stekker moet er dus in blijven!
In tegenstelling tot normale telefoons moet je voor Dect meestal een voeding hebben, enkele uitgezonderd, die laden zelfs op KPN stroom, dus die werken wel, maar zijn slecht beveiligt, en verouderd.
Deze voedingsvrije zijn dus via normale KPN wel en via internet+bel verbinding niet te gebruiken.
Ook met bellen via internet is dus 230 Volt noodzakelijk, dus die oude als reserve om stroom storingen door te geven.
Naast jou vraag, nog deze, als je een nieuw huis hebt, kan de isolatie de Dect telefoon, net als Wifi modems isoleren, en dan heb je geen signaal, en dus ook HR++ glas is zo, dus soms is het nieuwste niet altijd het beste.
Daarom is mijn mobiel bij sommige mensen niet te vinden.
Veel succes, en die stekker moet er dus in blijven!
Ik denk dat ik de oorspronkelijke vraag niet helemaal begrijp.
Een DECT telefoon heeft voor wat betreft de aansluiting aan het stroomnet geen bijzondere eigenschappen. Elke draadloze huistelefoon heeft stroom nodig om het draadloze signaal door te sturen, ook degenen die geen DECT techniek hebben dus. De stroom van het KPN netwerk is daar te laag voor en er niet voor bedoeld.
Een vaste huistelefoon heeft dat probleem niet.
Een DECT telefoon heeft voor wat betreft de aansluiting aan het stroomnet geen bijzondere eigenschappen. Elke draadloze huistelefoon heeft stroom nodig om het draadloze signaal door te sturen, ook degenen die geen DECT techniek hebben dus. De stroom van het KPN netwerk is daar te laag voor en er niet voor bedoeld.
Een vaste huistelefoon heeft dat probleem niet.
-
bodejosm43
Een voorbeeld van die laatste: ik noemde reeds de t65
Volgens stopumts.nl wordt men 24/7 blootgesteld aan straling van het basisstation van een DECT-toestel.