LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Radar
Site Admin

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door Radar »

Moderator: Enkele berichten verwijderd, graag on-topic blijven.

johnes

Ongelezen bericht door johnes »

Toch nog een laatste bericht van mij: Onverwacht snel al een antwoord van de tweede beroepsmogelijkheid, de kantonrechter. Anders dan de officier van justitie heeft de rechter gemeend de boete niet alleen te verlagen, maar zelfs in zijn geheel kwijt te schelden.
Kortom, eind goed, al goed.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Onverwacht snel al een antwoord van de tweede beroepsmogelijkheid, de kantonrechter.
Inderdaad, dat is buitengewoon snel. :shock:
Maar gelukkig hoef je de boete niet te betalen, tenminste als de Officier van justitie niet in hoger beroep gaat! :wink:

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Gefeliciteerd. :) 'k Wist niet dat je nog een ijzer in het vuur had.

johnes

Er zijn 4 mogelijkheden. Je kan het proberen bij de politie/parkeerwachter, maar vanwege vrije dagen e.d. was de bekeuring al verzonden. Daarna bij de officier van justitie, dan het kantongerecht en als laatste het gerechtshof in Leeuwarden.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

johnes schreef:Toch nog een laatste bericht van mij: Onverwacht snel al een antwoord van de tweede beroepsmogelijkheid, de kantonrechter. Anders dan de officier van justitie heeft de rechter gemeend de boete niet alleen te verlagen, maar zelfs in zijn geheel kwijt te schelden.
En hiermee hebben alle reageerders een antwoord, niet voor iedereen het antwoord dat verwacht werd, maar ok...

Ik denk dat we hier even heel zuinig moeten zijn op dit topic, en vooral op de uitkomst.

nevermind

Ik denk dat we hier even heel zuinig moeten zijn op dit topic, en vooral op de uitkomst.
Dat denk ik ook. :wink:
Vooral, dat hier nu andere forumleden hoop hebben, om uit dit soort situaties hun voordeel kunnen halen. :shock:

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Op wat voor situaties doel je? Situaties waarin mensen een boete krijgen wegens ten onrechte parkeren op een invalide parkeerplaats?

nevermind

kuklos schreef:Op wat voor situaties doel je? Situaties waarin mensen een boete krijgen wegens ten onrechte parkeren op een invalide parkeerplaats?
Ja, als een kantoorrechter de beschuldigde recht geeft, dan ontstaan situaties waar vele hun recht halen.
Voorbeeld:
Ik sta op de plek waar het niet mag, en krijg een boete.
Daarna ga ik naar een van mijn vrienden/kennissen, en vraag de kaart , waar invaliden mogen/kunnen parkeren, en dat laat ik de kantonrechter zien, met een verhaal, wat bij mijn situatie past.
Ik geloof er geen barst van, maar dat is dan mijn mening!

Geen kaart in de auto aanwezig, boete!
Geen kaartje van parkeren aan de parkeerautomaat, boete.
Ook als het kaartje zogenoemd op de vloer is gevallen.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Ik zou ter lering graag de link van de geannonimiseerde uitspraak zien.
Daar zullen de meesten die met een dergelijke situatie in aanraking komen het meeste aan.

johnes

Medische verklaringen met een therapieschema is wat anders dan 'een verhaaltje'.....

nevermind

Emmy75 schreef:Ik zou ter lering graag de link van de geannonimiseerde uitspraak zien.
Daar zullen de meesten die met een dergelijke situatie in aanraking komen het meeste aan.
Niet alleen ter lering, maar ook als onderbouwing, dan zijn alle twijfels uit de weg geruimd, dat een kantonrechter dit soort uitspraken kan doen.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Ongelooflijk eigenlijk, zou de uitspraak ook wel willen lezen/zien.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

tenormin schreef:Ongelooflijk eigenlijk, zou de uitspraak ook wel willen lezen/zien.
Sluit ik me graag bij aan.
Ik kan me niet voorstellen dat een rechter een boete kwijtscheldt terwijl deze geheel terecht was.
De rechter zou hiermee zeggen dat de wet voor iedereen geldt, behalve voor Johnes.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

nevermind schreef:
Emmy75 schreef:Ik zou ter lering graag de link van de geannonimiseerde uitspraak zien.
Niet alleen ter lering, maar ook als onderbouwing, dan zijn alle twijfels uit de weg geruimd, dat een kantonrechter dit soort uitspraken kan doen.
Precies, want tot die tijd deel ik deze mening...
nevermind schreef: Ik geloof er geen barst van, maar dat is dan mijn mening!

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

De wet is naar de letter toe te passen, maar ook naar de geest.

johnes

Een rare manier van doen zoals het nu gaat: bij een ordelijke rechtsgang hoort een rechter te oordelen en pas na zijn uitspraak ben je schuldig dan wel onschuldig. Maar in dit soort situaties (wet Mulder) beslist de officier van justitie, je dient op straffe van hoge boetes te betalen en pas daarna komt de rechter in beeld en kan je in verweer gaan bij de rechtbank. Krom dus... Voorts wordt bij de boete van 340 euro ook nog eens 6 euro administratiekosten berekend (tegenwoordig 7 euro schijnt het). En als de rechter anders oordeelt krijg je je geld terug (na maanden schijnt het). En dan moet je maar afwachten of je ook die 6 euro terugkrijgt, want dat is niet echt duidelijk. We zien wel...

nevermind

Een rare manier van doen zoals het nu gaat: bij een ordelijke rechtsgang hoort een rechter te oordelen en pas na zijn uitspraak ben je schuldig dan wel onschuldig.
Hier gaat het om een verkeersovertreding, en deze is wettelijk geregeld.
Het parkeren /stilstaan op een GHP kost zonder kaart(vrijstelling) € 340,00.
Daar hoef geen rechter van pas te komen.
Jij mag schrijven zoveel je wilt, maar het bewijs, wat hier verschillende leden gevraagd hebben, ben je tot heden schuldig gebleven.

tenormin

johnes schreef:Een rare manier van doen zoals het nu gaat: bij een ordelijke rechtsgang hoort een rechter te oordelen en pas na zijn uitspraak ben je schuldig dan wel onschuldig. Maar in dit soort situaties (wet Mulder) beslist de officier van justitie, je dient op straffe van hoge boetes te betalen en pas daarna komt de rechter in beeld en kan je in verweer gaan bij de rechtbank. Krom dus... Voorts wordt bij de boete van 340 euro ook nog eens 6 euro administratiekosten berekend (tegenwoordig 7 euro schijnt het). En als de rechter anders oordeelt krijg je je geld terug (na maanden schijnt het). En dan moet je maar afwachten of je ook die 6 euro terugkrijgt, want dat is niet echt duidelijk. We zien wel...
Wat is dit nu voor gerur (kan de l niet schrijven): je was toch vrijgesproken en je kreeg je geld terug,schrijf je gisteren en nu...wie zien wel. Snap jou niet, hoor.

tenormin

johnes schreef:Toch nog een laatste bericht van mij: Onverwacht snel al een antwoord van de tweede beroepsmogelijkheid, de kantonrechter. Anders dan de officier van justitie heeft de rechter gemeend de boete niet alleen te verlagen, maar zelfs in zijn geheel kwijt te schelden.
Nog maar even quoten wat je zelf schreef :?: :?:

Gesloten