LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Emmy75

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door Emmy75 »

@WA,

Ook daar zijn oplossingen voor en als men eenmaal weet dat de boete zo hoog is, wil men dat nog wel eens dubbelchecken.
- Na het uitstappen even omdraaien en controleren, kleine moeite toch ?
- Als iemand een parkeerkaart heeft gekocht en naar de auto terugloopt om deze achter de ruit te leggen, lopen ze met het gezicht de goede kant op, nog een mogelijkheid om het te zien.
- Deze parkeerplaatsen zijn meestal wel erg dicht bij de ingang gelegen. Dus ligt de plek daar, zeker nog een keer controleren.
- Deze vakken zijn meestal breder, ook een duidelijke hint.

TonGr

Ongelezen bericht door TonGr »

Niet op ooghoogte, als je in de auto zit
Dat klopt, want dan kan men er bij en word het bord met 2 handen vastgepakt en omgedraait en heeft men het weer niet kunnen zien.
De overheid is zo dom nog niet :D
Voor hufterig gedrag gewoon een hufterig hoge boete, dan word de oplettendheid ineens veel beter.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Emmy75 schreef:@WA,

Ook daar zijn oplossingen voor en als men eenmaal weet dat de boete zo hoog is, wil men dat nog wel eens dubbelchecken.
- Na het uitstappen even omdraaien en controleren, kleine moeite toch ?
- Als iemand een parkeerkaart heeft gekocht en naar de auto terugloopt om deze achter de ruit te leggen, lopen ze met het gezicht de goede kant op, nog een mogelijkheid om het te zien.

- Deze parkeerplaatsen zijn meestal wel erg dicht bij de ingang gelegen. Dus ligt de plek daar, zeker nog een keer controleren.
- Deze vakken zijn meestal breder, ook een duidelijke hint.

Dit beschrijft TS dan ook.
Dus het was niet alleen uitstappen en wegwezen, maar nog de kans, om bij de terugkomst van het kopen van een kaartje, de situatie nog eens te zien.
Voor mijn gevoel, wist TS het wel dat dit een gehandicaptenplaats is, maar niet dat de boete zo hoog was. :wink:
Ik heb de auto bij het gemeentehuis neer gezet en een parkeerkaart gehaal en in mijn haast niet goed opgelet waar ik mijn auto parkeerde dit bleek dus bij terugkomst een invalide parkeerplaats te zijn terwijl er genoeg vrije parkeerplaats aanwezig was.
Er was pas nog zo een geval hier, waar iemand aan een schaatsbaan zo ging parkeren, omdat hij eerste hulp ging toepassen!

++antonh

Ongelezen bericht door ++antonh »

Niet dragen helm
€ 80 (brommer)
€ 120 (motor)
grote verkeershufter?

Niet dragen gordel
€ 120
grote verkeershufter

Rijden door rood licht
€ 220
geen verkeerhufter

Alcohol
€ 340 (0,22(beginnend bestuurder)/0,54 - 0,80‰)
€ 470 (0,81 - 1,00‰)
€ 600 (1,01 - 1,15‰)
€ 700 (1,16 - 1,30‰)
verkeersovertredingen die klein zijn

Overtreding 2011 2012
Parkeren op een gehandicaptenparkeerplaats 180 340
Bellen in de auto 180 220
Door rood licht rijden 180 220
Onnodig geluidsoverlast veroorzaken 180 340
zeer grote verkeershufter
Over wegbaan rijden met rood kruis 180 220
Voetganger op zebrapad niet voor laten gaan 180 340
Geen gordel dragen 100 120
Over verdrijvingsvak rijden 180 220
Rijden met lekke uitlaat 200 240
Zicht voorruit minder dan 55% 180 220

Politiebond: bedragen niet uit te leggen

De Nederlandse Politiebond zegt dat agenten op straat zulke hoge boetes niet meer kunnen uitleggen en niet willen uitschrijven (video). Een Kamermeerderheid vindt nu dat minister Opstelten van Justitie met de bonden moet gaan praten, om problemen te voorkomen.

Het is toch gewoon een willekeur die boetes.
Door rood rijden is "maar" € 220,--
En door een rood kruis rijden "maar" € 220,--

Zijn dat dan geen verkeershufters?
Het hufterige gedrag wordt hier een beetje overschat.
Rechts inhalen op de autoweg en kleven.
Dat is hufterig gedrag en niet verkeerd parkeren hoor.
puma73 zal wel nooit met zijn driewieler buiten komen.
Hoe vaak gebeurt het niet dat alle plaatsen vol zijn en een paar gehandicapten plaatsen vrij zijn.
Het mag niet maar toch....

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

Hoe vaak gebeurt het niet dat alle plaatsen vol zijn en een paar gehandicapten plaatsen vrij zijn.
Dan wens ik jouw vele boetes van 340 euro toe, je laat hier precies zien hoe (a) sociaal jouw instelling is, maar ja dat kun je nu eenmaal van sommige mensen verwachten.

Ik hoop dat ook deze verkeershufter (++antonh) nooit afhankelijk wordt van.

Isabel1

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Natuurlijk is het irritant als je haast hebt en je moet verder weg parkeren. Vind ik ook niet leuk. Maar er zijn mensen die het gewoon niet kunnen. Die zullen toch ook ergens in hun leven een nieuw paspoort moeten.

Het idee dat die mensen dan maar een paar rondjes moeten rijden tot dat hun plek wel vrijkomt is niet altijd haalbaar. Niet iedereen met een handicap kan zolang rondjes rijden (denk aan mensen die op nood-zuurstof zitten of mensen die maar beperkte tijd kunnen zitten)
Ik vind het gewoon belangrijk dat mensen die ziek zijn toch de dingen kunnen doen die ze moeten doen, en ik vind ook dat als iemand het die mensen onmogelijk maakt om die dingen te doen dat die persoon daar flink voor gestraft mag worden.

Isabel

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

puma73 schreef:
Dan wens ik jouw vele boetes van 340 euro toe, je laat hier precies zien hoe (a) sociaal jouw instelling is, maar ja dat kun je nu eenmaal van sommige mensen verwachten.

Ik hoop dat ook deze verkeershufter (++antonh) nooit afhankelijk wordt van.
@puma
Het is niet goed om op een invalide plaats te parkeren,maar om dan iemand voor verkeershufter uit te maken is ook niet goed.Een hoge boete is op zijn plaats
Ik weet ook dat jij gebruik maakt van zo'n invalide plaats.
Maar dat geeft jou niet het recht om een ander gelijk voor verkeershufter uit te maken.
We zijn allemaal mensen met onze fouten en gebreken.
Hoop dat TS er iets van heeft geleerd,het is fout,maar dan ben je nog geen verkeershufter

Ik rij vrijdags altijd een stukje autoweg om op mijn werk te komen.
Een week of 6 terug reed er een 45 km wagentje,mag daar helemaal niet rijden.
Een invalide man,hij is door de politie van de weg gehaald(reed daar ook toevallig) en heeft een waarschuwing gekregen geen boete.
Maar iedere vrijdag zie ik hem op diezelfde weg,zag hem 3 weken terug in een winkel,ik sprak hem daar op aan ,en zei dat het gevaarlijk was om daar te rijden,mensen gaan aan het inhalen en dat mag daar niet.

Hij zei ,dan blijven ze er maar achter,ik ga geen omweg maken,dit is het snelste en de politie heeft me een waarschuwing gegeven,en die zie je daar toch nooit,dus ik rij waar ik wil.
Ik ben invalide en ik krijg toch geen bon,

Over verkeershufters gesproken
Ze willen niet als invalide behandelt worden,ze willen behandelt worden als gezonde,normale mensen.
Maar als ze een overtreding maken ,zijn ze ineens invalide en zielig en moeten ze anders behandelt worden.
Misschien een beetje cru gezegd,maar er zijn er bij die het uitspelen dat ze invalide zijn.
Niet allemaal, de meeste doen normaal,maar er zitten er tussen............
Laatst gewijzigd door snepke op 18 apr 2012 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

Hij zei ,dan blijven ze er maar achter,ik ga geen omweg maken,dit is het snelste en de politie heeft me een waarschuwing gegeven,en die zie je daar toch nooit,dus ik rij waar ik wil.

Over verkeershufters gesproken
Dit is hetzelfde wat ++antonh schreef
Dit is voor mij hufterig gedrag, geen respect tonen voor de mensen die wel een gehandicaptenparkeerplaats nodig hebben.

snepke

puma73 schreef:
Dit is voor mij hufterig gedrag, geen respect tonen voor de mensen die wel een gehandicaptenparkeerplaats nodig hebben.
Kan zijn,vind jij.
Maar ik vind het hufterig gedrag ,dat invaliden ,willens en wetend ,op een autoweg rijden met een 45km wagentje en alles ophouden ,de rest in gevaar brengt ,en dan nog zeggen ,moet je er maar achter blijven.
En als er geen parkeerplaats is zijn wij hufters.??????????????

Gewoon een hoge boete voor fout parkeren en een hoge boete voor "fout "rijden.
Ook invalide dienen zich aan de regels te houden!!!!

marnix

Ongelezen bericht door marnix »

snepke schreef:
puma73 schreef:
Kan zijn,vind jij.
Maar ik vind het hufterig gedrag ,dat invaliden ,willens en wetend ,op een autoweg rijden met een 45km wagentje en alles ophouden ,de rest in gevaar brengt ,en dan nog zeggen ,moet je er maar achter blijven.
En als er geen parkeerplaats is zijn wij hufters.

Wat een naar stukje schrijft u zeg, u maakt welgeteld 1 aso-invalide mee en roept gelijk dat ze dat allemaal doen.
Blijkbaar vindt u zelf al dat u te ver gaat dus u eindigt uw klaagzang met een zin in uw eerdere bericht dat ze het niet allemaal doen,
maar een reactie verder heeft u het weer over meervoud...
En wat uw verhaal met het onderwerp te maken heeft is mij een raadsel.

snepke

marnix schreef:
snepke schreef:
puma73 schreef:
Kan zijn,vind jij.
En als er geen parkeerplaats is zijn wij hufters.

Wat een naar stukje schrijft u zeg, u maakt welgeteld 1 aso-invalide mee en roept gelijk dat ze dat allemaal doen.
Blijkbaar vindt u zelf al dat u te ver gaat dus u eindigt uw klaagzang met een zin in uw eerdere bericht dat ze het niet allemaal doen,
maar een reactie verder heeft u het weer over meervoud...
En wat uw verhaal met het onderwerp te maken heeft is mij een raadsel.
Ik zeg nergens dat ze het allemaal doen
En ik klaag niet,ik schrijf alleen wat ik heb meegemaakt.
En je kan het een naar stukje vinden,zoals jij wil.
Het is zo gebeurd en niet anders,ik ga het niet mooier maken als dat het is

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Dit is een fout maar je brengt niemand in gevaar!
Deze keer niet maar TS heeft het over "niet opletten", dat is in het verkeer niet handig.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Als je een invaliden parkeerplaats over het hoofd ziet...........dan is het niet best met je gesteld.
Misschien eens langs de opticien gaan :?: :lol:

Boete vind ik terecht maar te hoog voor deze "misdaad"

agnesm

Ongelezen bericht door agnesm »

Heel eerlijk gezegd vind ik het goed dat ze de boete voor het parkeren op een invalideplaats zo hoog zetten. Ik vind de boete dus wel in verhouding staan met het fout parkeren op die plek. Er zijn zoveel "hufters" die de auto er gewoon maar neerknallen omdat ze even snel wat moeten doen. Paar weken geleden nog bij mijn winkelcentrum. Vrouw met invalidebus kan niet parkeren omdat iemand anders de plek bezet houdt. Ze wacht op de persoon en spreekt hem erop aan. Ze kreeg me toch een grote mond van die persoon, nu was mevrouw gelukkig ook niet op haar mondje gevallen, maar ik gaf haar groot gelijk. Zij moet wachten omdat mensen te beroerd zijn 5 meter verder te parkeren.

Dat u het niet heef gezien, vind ik dus geen excuus. Dan had u beter moeten kijken. En ook dat u er maar 10 minuten heeft gestaan vind ik geen enkel excuus. Moet een invalide die op de plek wil parkeren dan maar 10 minuten op u wachten of elders parkeren omdat u niet goed kijkt?

Dus neem uw verlies, betaal de boete en kijk voortaan eens wat beter naar waar u parkeert!

Emmy75

Isabel1 schreef:Natuurlijk is het irritant als je haast hebt en je moet verder weg parkeren. Vind ik ook niet leuk. Maar er zijn mensen die het gewoon niet kunnen.
Ook bij haast is het juist vaak niet handig om juist al te dicht bij de ingang van het gebouw op een invalideplek te parkeren. Meestal liggen deze plekken verder van de in- en uitrit van het parkeerterrein die net zo snel te voet dwars is overgestoken als met de auto de route volgen.

Sneller aan- en uitrijden gaat meestal beter op een plek die iets verder weg ligt of juist naast de parkeermeter. Er wordt amper tot geen 'tijd gewonnen' door te parkeren op een invalideplek, dus haast is gewoon onzin.

Haast is eigenlijk gewoon slecht gepland.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

bprosman schreef:
Dit is een fout maar je brengt niemand in gevaar!
Deze keer niet maar TS heeft het over "niet opletten", dat is in het verkeer niet handig.
Flauw, het ligt er maar net aan waar je even niet op let. 100% altijd en overal om denken is een utopie, niet eens wenselijk en/of menselijk.
Ik heb ook wel eens ergens ingedraaid waar het niet mocht 'o jee, die paal is van een invalidenparkeerplaatsbord en niet van eén of ander algemeen parkeerbord of lantaarnpaal.' (Ik heb al een bril. ;-) )
De parkeerplekken het dicht bij de Aldi hier zijn juist geen invalidenparkeerplaatsen.
Als je gebruik maakt van die parkeerplaatsen, let je erop, die zijn speciaal voor jou (algemeen jou) bestemd.
Ik let met name op een vrije plek en weet echt niet waar hier in het centrum de speciale parkeerplekken zijn.
Daar moet ik echt heel bewust op letten en natuurlijk is dat ook de bedoeling, met of zonder risico op een hoge boete.
Ik wil best geloven dat het zuur is als er geen speciale parkeerplek vrij is en extra zuur als iemand daar bewust parkeert/iemand die niet oplet.
@Isabel1 haalde een aantal (extreme)voorbeelden aan, waardoor iemand niet even zou kunnen wachten op een plek. Dat zal best voorkomen en kan ook gebeuren als een plek legitiem bezet is.
Het voelt misschien als 'ik moet al zoveel missen, ik kan zoveel niet, ik ben afhankelijk, ik heb daardoor een uitzonderingspositie en die wordt me nu (even) afgenomen'.
Ik kan me ook wel voorstellen dat iemand in de verleiding komt om even 1 van de 3 vrije speciale parkeerplaatsen in gebruik te nemen, als verder alles vol is. Het is toch heel menselijk om te denken 'het zou toch wel heel toevallig zijn als er dan net 3 kaarthouders aan komen rijden?'
Respect hangt niet (alleen) af van het altijd en overal een speciale parkeerplaats vrij houden.

Iedereen heeft natuurlijk z'n eigen voorbeeld/kent wel een voorval waarin een extreme boete misschien wel op z'n plek zou zijn, niet alleen voor dit soort fout parkeren, maar ook voor andere overtredingen.
Laatst gewijzigd door Jolijn op 18 apr 2012 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Emmy75

Jolijn schreef: Ik let met name op een vrije plek en weet echt niet waar hier in het centrum de speciale parkeerplekken zijn.
Bij het zoeken naar een plek gaat het in een moeite door om eventjes te bekijken of er geparkeerd mag worden en of iets geen invalideplek is. Bovendien weet ik van de parkeerterreinen waar ik met enige regelmaat kom in mijn omgeving precies wat / waar de invalideplekken zijn.

Zoals ik eerder schreef is het teruglopen met het gekochte parkeerkaartje ook nog een mogelijkheid om uitgebreid te bekijken of het geen invalideplek is.

Het klopt dat de bekeuringen voor verschillende feiten anders zijn dus ligt het er maar net aan wanneer men even niet oplet. Desalniettemin moet men altijd opletten in het verkeer, onoplettenheid kan ook betekenen dat iemand aangereden wordt en ernstig letsel of erger eraan overhoud. En dan ? "Sorry, ik lette even niet op, ik deed het niet met opzet". Alsof dat wat uitmaakt.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik vind een eurootje of 100 wel mooi voor deze overtreding. Dat voel je goed in je portomonee en is genoeg om het af te leren.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Laten we wel eerlijk zijn en 340 euro boete is absurd veel !
De boete's zijn zowieso ontzettend duur geworden hier in NL.
Crisis he.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Chocomelk schreef:Laten we wel eerlijk zijn en 340 euro boete is absurd veel !
De boete's zijn zowieso ontzettend duur geworden hier in NL.
Crisis he.

Het is veel geld ja, maar invalide plaatsje weet je nou eenmaal dat je daar niet mag parkeren.

Gesloten