Ik respecteer de regels. Ik wil niet op details ingaan, ik ben niet op die discussie of confrontatie uit. Ik heb wat moeite met trefwoorden waaruit de moderator herkend dat het geen bericht is wat bijvoorbeeld hier geplaatst mag worden. De waarschuwing is prima maar direct een dreigement erachter vindt ik onvriendelijk over komen. Kijk eerst hoe ik mij verder gedraag.
Als ik niet betaal krijg ik eerst een herinnering en pas later als ik niet betaal wordt hard ingezet, pas na tweede of derde keer (terecht of onterecht) komen boetes en deurwaarders voor de dag waar eerst nog mee gedreigd wordt. Voor een forum van een consumentenprogramma had ik zo'n benadering ook wel verwacht.
Voorstel: geef de persoon kans zijn of haar verhaal te doen waarbij een derde vervolgens bepaalt of een aangekondigde ban moet worden uitgevoerd of niet.
Ik zie mij als een consument welke de kans moet kunnen krijgen mijn inzicht waarom het wel een "geldig" bericht is te kunnen formuleren en beargumenteren.
De moderator is hier in mijn ogen de politie agent welke tegelijk rechter is en welke direct zonder een weerwoord uitspraak doet. En deze zou volgens mijn voorstel een "rechter" moeten laten bepalen. Of mijn bericht blijft staan (ik heb gelijk) of het gaat eraf (moderator heeft gelijk). Die in te stellen "rechter" zou moeten bepalen of er reden is tot een ban.
Ik hoop dat mijn argumenten hier geen reden geven tot een ban. Want ik hoop nog met regelmaat in de andere forums berichten te kunnen plaatsen. Ik schreef al een aantal, nu maak ik een al dan niet terechte misstap en kreeg ik te lezen dat bij het volgende bericht welke hier niet thuishoort ik geweerd wordt.
Nu heb ik de angst (door het ontvangen bericht) dat de moderator een bericht waarin ik geen aanleiding zie , ziet als het bericht om mij definitief te weren. En dan kom ik terug op het begin dat het veel zou uitmaken als ik tevoren weet welke onderwerpen erbuiten vallen voor ik het schrijf en verstuur.
Ik wil geen discussie. Alleen een poll. Is mijn vraag onterecht of geef ik een suggestie om de vriendelijkheid wat te verbeteren zonder mij te bemoeien met de regels en uiteindelijke oordelen.
Ik laat het aan de moderator over of deze iets ziet in mijn voorstel. Als dit HET bericht was welke "de druppel" was en deze volgt strikt de regels dan was dit mijn laatste bericht. Dan wordt ik gebanned.
Ik denk vanuit, als consument gebruiker (lees gebruiker van dit forum) heb ik plichten maar ook rechten en laatstgenoemde wil ik hier graag eerst naar voren brengen publiekelijk omdat het ons allen aangaat. Ik heb daarom mij bewust niet aangesloten op een andere discussie welke hier al over gaat. Ik wil proberen op mijn manier de rechten van de gebruiker van dit forum wat meer te verbeteren door mijzelf als onderwerp te nemen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hopelijk overtreed ik de regel nu niet dan wordt ik gebanned
-
Re: Hopelijk overtreed ik de regel nu niet dan wordt ik gebanned
Ik vraag mij ook af wat er aan de hand is. Het verhaal is niet echt duidelijk.
Modereren door rechtspraak lijkt mij niet haalbaar. Het bijhouden van dit forum zal zo ook al een flink wat kosten. En dan alle discussie rondom elke beslissing van de moderator. Vervolgens ontstaat er zoiets als jurisprudentie ("dit vonden jullie wel goed, dus is de reactie van mij ook goed")
Allemaal gedoe waar een moderator niet op zit te wachten.
En....
Uiteindelijk is de eigenaar van het forum de baas. En niet de gebruikers.
Modereren door rechtspraak lijkt mij niet haalbaar. Het bijhouden van dit forum zal zo ook al een flink wat kosten. En dan alle discussie rondom elke beslissing van de moderator. Vervolgens ontstaat er zoiets als jurisprudentie ("dit vonden jullie wel goed, dus is de reactie van mij ook goed")
Allemaal gedoe waar een moderator niet op zit te wachten.
En....
Uiteindelijk is de eigenaar van het forum de baas. En niet de gebruikers.
Normaal mengen wij ons niet in discussies, maar hier voelen wij ons genoodzaakt om te reageren. Wij vinden het vreemd dat u hier een topic over begint zonder uit te leggen waarvoor u gewaarschuwd bent.
U bent gewaarschuwd voor het plaatsen van een topic dat niets met een consumentenkwestie te maken heeft, namelijk over de val van het kabinet. Nu gaat u direct weer in de fout door wederom een niet consumenten gerelateerd topic te openen. Dit was niet nodig geweest.
U bent zelf akkoord gegaan met onze gedragsregels, dus dan moet u niet gaan klagen als wij u waarschuwen op het moment dat u deze overtreed.
U bent gewaarschuwd voor het plaatsen van een topic dat niets met een consumentenkwestie te maken heeft, namelijk over de val van het kabinet. Nu gaat u direct weer in de fout door wederom een niet consumenten gerelateerd topic te openen. Dit was niet nodig geweest.
U bent zelf akkoord gegaan met onze gedragsregels, dus dan moet u niet gaan klagen als wij u waarschuwen op het moment dat u deze overtreed.
-
Beste Monique,
Het zal voor de Tros echt niet haalbaar zijn om allerlei derden in te schakelen om berichten die de moderator wil verwijderen te gaan beoordelen.
Volgens de regels ligt de eindbeslissing of een bericht wel of niet verwijderd wordt bij de moderator.
Dat is op zo'n beetje elk forum waar ik kom zo.
Er wordt al flink bezuinigd bij de publieke omroepen op de internet afdeling en op teletekst. (bijv. de ergernissen pagina van de KRO op teletekst)
Het is gewoon heel simpel, als je een consumentenforum bezoekt, plaats je berichten over consumentenzaken.
De val van het kabinet heeft niets met consumentenzaken te maken.
Het is dan ook logisch dat het bericht verwijderd wordt.
Jammer maar helaas.
Wil je de val van het kabinet bespreken, zul je dit op een ander forum moeten doen.
Dat er direct een 'dreigement' tot bannen volgt is ook logisch, er zijn namelijk genoeg mensen die anders telkens weer de regels overtreden.
Op deze manier zal de moderator willen bereiken dat het forum niet off topic gaat en dat alle andere regels in acht worden genomen.
Hou je je daar aan, dan heb je ook nooit iets met de moderator te maken.
Je weet nu dat je geen berichten moet plaatsen die niets met consumentenzaken te maken hebben, dus ben je gewaarschuwd.
Gewoon niet meer doen, dan is er ook niets aan de hand.
Het zal voor de Tros echt niet haalbaar zijn om allerlei derden in te schakelen om berichten die de moderator wil verwijderen te gaan beoordelen.
Volgens de regels ligt de eindbeslissing of een bericht wel of niet verwijderd wordt bij de moderator.
Dat is op zo'n beetje elk forum waar ik kom zo.
Er wordt al flink bezuinigd bij de publieke omroepen op de internet afdeling en op teletekst. (bijv. de ergernissen pagina van de KRO op teletekst)
Het is gewoon heel simpel, als je een consumentenforum bezoekt, plaats je berichten over consumentenzaken.
De val van het kabinet heeft niets met consumentenzaken te maken.
Het is dan ook logisch dat het bericht verwijderd wordt.
Jammer maar helaas.
Wil je de val van het kabinet bespreken, zul je dit op een ander forum moeten doen.
Dat er direct een 'dreigement' tot bannen volgt is ook logisch, er zijn namelijk genoeg mensen die anders telkens weer de regels overtreden.
Op deze manier zal de moderator willen bereiken dat het forum niet off topic gaat en dat alle andere regels in acht worden genomen.
Hou je je daar aan, dan heb je ook nooit iets met de moderator te maken.
Je weet nu dat je geen berichten moet plaatsen die niets met consumentenzaken te maken hebben, dus ben je gewaarschuwd.
Gewoon niet meer doen, dan is er ook niets aan de hand.
Het eerste gedeelte is natuurlijk niet uitvoerbaar, stel je dan voor dat elke maatregel van de Moderator eerst even in de groep moet worden besproken en dan ook nog een derde daar een uitspraak over gaat doen.Compleet onuitvoerbaar en het hele forum zou ontregeld raken.Monique1974 schreef: Voorstel: geef de persoon kans zijn of haar verhaal te doen waarbij een derde vervolgens bepaalt of een aangekondigde ban moet worden uitgevoerd of niet.
Ik zie mij als een consument welke de kans moet kunnen krijgen mijn inzicht waarom het wel een "geldig" bericht is te kunnen formuleren en beargumenteren.
Nu heb ik de angst (door het ontvangen bericht) dat de moderator een bericht waarin ik geen aanleiding zie , ziet als het bericht om mij definitief te weren. En dan kom ik terug op het begin dat het veel zou uitmaken als ik tevoren weet welke onderwerpen erbuiten vallen voor ik het schrijf en verstuur.
Deel 2 is makkelijk te beantwoorden, neem de moeite om op je gemak de gedragsregels te lezen en je weet precies wat wel en wat niet mogelijk/toegestaan is op dit forum.
De angst dat je definitief van het forum geweerd zal worden is irrieel ,als je normaal aan de regels houd heb je van de Moderator nooit last en als je (net als iedereen wel eens gebeurd)) een keer in de fout gaat en een waarschuwing krijgt is er ook geen man/vrouw overboord. Het word wel oppassen als je bewust de regels negeert, dan moet je de gevolgen dragen van je eigen handelen. Ik hoop dat je nog lang op het forum blijft en ons verrast met een leuk topic waar ieder op kan reageren .
Misschien is het duidelijker voor mensen als de Tros bij het forum 'Diversen' erbij zet 'Diversen 'Consumentenkwesties'U bent gewaarschuwd voor het plaatsen van een topic dat niets met een consumentenkwestie te maken heeft, namelijk over de val van het kabinet.
Waarschijnlijk was het dan duidelijker geweest voor Monique1974 !
Zou kunnen maar in de eerste regel van de gedragsregels word eigenlijk al duidelijk vermeld wat de bedoeling van het forum is en welke zaken er op thuis horen.Toch een een goede tip.bonaire schreef: Misschien is het duidelijker voor mensen als de Tros bij het forum 'Diversen' erbij zet 'Diversen 'Consumentenkwesties'
http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregelsGedragsregels
Dit forum is bedoeld voor consumenten, die willen praten over onderwerpen die in de uitzendingen van TROS Radar behandeld zijn en over andere onderwerpen op het gebied van consumentenkwesties of dienstverleningen.