LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hulp die gestolen heeft

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Roegoorn

Hulp die gestolen heeft

Ongelezen bericht door Roegoorn »

In 2019 heb ik een vrouw gevraagd om mij te helpen met huishouden. Ik betaalde haar om de week.
In november was ik opeens een groen bakje uit mijn buffetkast kwijt met geld van mijn overleden broer, ruim 480 euro.
Ik krijg nooit geen bezoek. Zij was de enige die over de vloer kwam. Op het moment dat ik het geld nodig had voor de uitvaart was ik het kwijt. Ik belde haar op en vroeg haar over het bakje. Ze wist er niets van. Aan haar heb ik gezegd dat ik aangifte ga doen en dat vond ze prima. ik heb haar niet afgezegd om te komen werken. bij de politie aangifte gedaan.
Op 3 januari 2020 heb ik haar opgebeld wanneer ze kwam werken. Afgesproken was dat ze op 6-1 zou beginnen.
Op de vroege ochtend op die dag belde zij mij op en vertelde aan mij dat haar vader is overleden. Ik vond het heel erg dat dat haar overkwam. Op mijn vraag of haar vader ziek was, zei ze: drank hè. In eerdere gesprekken had ze mij verteld was voor verschrikkelijk man haar vader was. Ik zei tegen haar dat ik haar over een week of 3 terug zal bellen. Haar antwoord was: je kunt beter een ander zoeken, want ze moest zoveel doen en ze wist niet hoe lang het allemaal zou duren. Mijn antwoord was; maar waar vind ik iemand op kort termijn. Zij wilde wel naar iemand uitkijken maar dat wilde ik niet. Na 3 weken heb ik haar gebeld en weken lang volgehouden. Niet bereikbaar! Pas in februari heeft de politie haar een bezoek gebracht. Eerst condoleerde hij haar met haar vader. Haar reactie was: waarom condoleert u mij? Uw vader is toch overleden zei de agent. Haar vader blijkt nog springlevend te zijn! Omdat ik geen bewijs had heeft de politie verder niets mee gedaan. 2 maanden verder mistte i een stapel historische sinterklaas boekjes die ik mij hele leven had verzameld. Die zijn ook verdwenen en een tondeuse en gelijkrichter. De politie heeft alleen een aangifte aangenomen. De overheid stimuleert de burger om zelf hulp te zoeken in je omgeving. Maar wie beschermt ons? Ik lig wakker van mij boekjes en weet niet wat ik verder moet doen. Op een brief heeft zij niet gereageerd. Wie heeft advies.
Laatst gewijzigd door Radar op 24 aug 2020 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Afkomst doet er niet toe

Moneyman

Re: Hulp die gestolen heeft

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tsja. Zonder bewijs houdt alles op.

Het enige wat je kan doen is de verkoopsites in de gaten houden om te zien of je gestolen spullen aangeboden worden.

Radar
Site Admin

Re: Hulp die gestolen heeft

Ongelezen bericht door Radar »

Moneyman schreef:
24 aug 2020 17:23
Tsja. Zonder bewijs houdt alles op.

Het enige wat je kan doen is de verkoopsites in de gaten houden om te zien of je gestolen spullen aangeboden worden.
Hier is volgens mij alles mee gezegd. Er is geen bewijs, zelfs de politie kan er niets mee, dan denk ik eerlijk gezegd dat niemand op dit forum ineens wel een pasklare oplossing heeft.

Het is uiteraard een vervelende situatie voor de topicstarter, maar ik zie niet in hoe dit topic bij zou kunnen dragen aan een oplossing. Ik zet er een slot op.

Groeten en sterkte voor de topicstarter, Radar^SK

Gesloten