LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik heb hulp nodig

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.

Miranda
Berichten: 122
Lid geworden op: 29 jul 2003 12:59

Re: Ik heb hulp nodig

Ongelezen bericht door Miranda »

sorry maar hoort dit thuis op het radar forum?

Gast

Re: Ik heb hulp nodig

Ongelezen bericht door Gast »

Alles kwijt geraakt behalve je labtop?

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Ik heb hulp nodig

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Er zijn zo van die lieden die mij vreselijk kwaad kunnen maken! Waarom worden de problemen van een ander niet serieus genomen? Als iemand reageert op een noodkreet, dan verwacht ik wel een positive reactie. Men kan nooit weten hoe iemand in de problemen is gekomen. Ik kan hier slechts één advies geven, neem contakt op met de Gem. Sociale dienst, of een ombutsman. Blijf niet bij de pakken neer zitten, maar zoek hulp voordat het te laat is. Heus U bent niet de enige en deze mensen hebben al vaker met dit bijltje gehakt. Verder wens ik U veel sterkte en wijsheid toe.

Vr. Gr. Hans.

Gast

Re: Ik heb hulp nodig

Ongelezen bericht door Gast »

Ik zou inderdaad aanraden contact op te nemen met de sociale dienst in uw gemeente. Leg uw situatie uit en hopelijk kunnen ze u verder helpen aan een eventuele urgentie verklaring voor woonruimte. Het algemeen maatschappelijk werk kan u ook gratis hulp geven en uw begeleiden tijdens het traject naar wonen. Ook kunnen zij precies vertellen waar u tijdelijk terrecht kunt,zodat u niet in de auto hoeft te verblijven. Zij zijn immers opgeleid om u de weg te wijzen naar alle instellingen die Nederland rijk is. Geef de moed niet op!!
Gr van Inge

Gast

Re: Ik heb hulp nodig

Ongelezen bericht door Gast »

De URL die boven het eerste bericht staat heb ik geopend, wat ik er mee moet weet ik niet. ???????????????????

Ongelovige Thomas

Re: Ik heb hulp nodig

Ongelezen bericht door Ongelovige Thomas »

Beste Gea,
Er bestaat kennelijk toch enige twijfel over je verhaal. Zo bevreemdt het mij ook. Zo'n verhaal roept bij mij een aantal vragen op. Mogelijk dat je een van die vragen kunt beantwoorden.

Hoe is het mogelijk dat iemand bij een echtscheiding wél de kinderen krijgt toegewezen door de rechter , maar vervolgens met diezelfde kinderen op straat wordt gezet?
Volgens mij ben jij met de kinderen nog steeds de meest "gerede" partij, hetgeen inhoudt dat diegene die het meeste behoefte heeft aan woonruimte die woonruimte ook krijgt toegewezen. Los van het feit of de woning mogelijk op naam van je ex staat. Dan nog krijg je een ruime periode om zelf passende woonruimte te vinden.

Ik begrijp dan ook niet dat je zomaar op straat staat. Tenzij er misschien wat anders aan de hand is, maar dat kan ik niet uit je verhaal opmaken.

Of moeten we maar afgaan op je "nickname" "storeyteller"?
Als ik me niet vergis ben ik die naam wel eens meer tegengekomen in andere topics van Radar.
En wat moeten we met die URL???

Jij kent die antwoorden, dus brand maar los.

TheGameMen

Re: Ik heb hulp nodig

Ongelezen bericht door TheGameMen »

ik weet er niet veel vanaf maar je krijgt toch "kindergeld" ?

€250 euro ofzo...???

Maar goed , naar de sociale dienst en zo gaan zoals al vaker is vermeld is een goede tip.
Zorg dat je weer aan een huis kan komen,
Dat kan je gaan werken.

En ik vraag me ook af of dit wel een real brief is....

Niet zon grap of kettingbrief ... :shock:

Freek

AK

Re: Ik heb hulp nodig

Ongelezen bericht door AK »

Dat idee van een soort van kettingbrief heb ik ook! Heb in het verleden dergelijke mailtjes ontvangen op mijn e-mailadres. Dus ja, wat moet je hier nu van denken?

Als het werkelijk zo is, als hierboven staat, vind ik dat heel erg voor jou en de kinderen. Zoek dan toch wel de hulpverlening, ook al zeg je dat dat niet zal helpen. Je weet het toch maar nooit? Had je het al geprobeert dan?

Ook valt mij vaak op dat iemand een topic start en je er dan vervolgens niks meer van hoort! Als je de mogelijkhied hebt, laat het dan nog eens hier weten!

Het beste ermee! AK.

ajvdbrug
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 apr 2004 16:25

Re: Ik heb hulp nodig

Ongelezen bericht door ajvdbrug »

Hallo

Ik weet dat de woningbouwvereniging in Alkmaar slooppanden heeft waar je voor € 55 p.m. kunt wonen indien je berei bent op ieder moment te verhuizen.

hopenlijk dat jij en jouw kinderen hier iets aan hebben!1
Anja

mij

Re: Ik heb hulp nodig

Ongelezen bericht door mij »

Beste mensen!

Er zijn inderdaad altijd wel mensen die problemen van een ander niet serieus kunnen of willen nemen.
Ik kan het sommige mensen niet echt kwalijk nemen.
Oh ! en trouwens, laptop schrijf je zoals het hier staat.
De gene die dat bericht heeft achter gelaten zou eens wat aan zijn spelling moeten doen. ( niet dat de mijn zo perfect is :lol: )

Ik ben gescheiden van mijn man en die heeft tijdens de scheidings procedure een aantal schulden gemaakt waar ik nu voor mag opdraaien.
daardoor ben ik dus behoorlijk in de financiele problemen gekomen.

Ik hoef daar over op geen enkele manier verantwoording af te leggen.
Het is nu eenmaal gebeurd en daar is niets aan te veranderen.
Ik heb hier niet om gevraagd en de wetgeving wat betreft gescheiden moeders zou eens behoorlijk verbeterd moeten worden.

Dat gelt niet alleen voor moeders hoor maar ook voor alle vaders die hun kinderen op een af andere reden niet mogen zien.

In mijn geval is mijn ex met de noorderzon vertrokken en heb geen flauw idee waar hij uithangt.
De afgelopen 4 jaar waren heel zwaar en de afgelopen maanden een hel, en ik snap niet dat er mensen zijn die zo weinig gevoel voor een ander hebben.
Ik zoek alleen maar naar een oplossing voor mij en de kinderen.

Ik vraag niet om geld want ik red me wel
het enige wat ik vraag is ideetjes over wat ik zou kunnen doen.

Voor alle mensen die een positief bericht hebben achtergelaten mijn hartelijke dank.
daardoor voel ik me in ieder geval gesterkt om door te vechten.

Voor de mensen die niet zo positief zijn probeer eerst maar eens een tijdje in mijn schoenen , en die van velen met mij te lopen dan bedenk je, je de volgende keer wel als je comentaar wilt leveren.


namaste
en groetjes
Gea de Vos
Joscha en Yvana :lol:

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Ik heb hulp nodig

Ongelezen bericht door puma73 »

Misschien werpt deze link wat meer licht op de zaak

http://members.msn.com/adultwarning.msn ... eKsTcxErA9

AK

Re: Ik heb hulp nodig

Ongelezen bericht door AK »

Misschien een beetje naief van mij, maar wat heeft dat er mee te maken? Lees ik graag weer hier!
AK

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Ik heb hulp nodig

Ongelezen bericht door puma73 »

Ik zou zeggen lees en trek uw eigen conclusie

Gast

Re: Ik heb hulp nodig

Ongelezen bericht door Gast »

Nou beste Puma, het zal wel aan mij liggen maar ik heb gekeken, maar zie de clou niet! Heeft denk ik, met chatten te maken o.i.d?
AK

kotsjakje

Re: Ik heb hulp nodig

Ongelezen bericht door kotsjakje »

Tuurlijk en dan met je laptop een berichtje sturen met een draadloze internetverbinding bij een hotspot :shock: right..

Nadine

Re: Ik heb hulp nodig

Ongelezen bericht door Nadine »

Beste Gea,

Ik wil je laten weten dat ik met jou en vooral je kinderen meeleef.
In Nederland is het zo geregeld dat wanneer je schulden hebt, je recht hebt op schuldhulpverlening. Dit betekent dat er een instantie probeert te bemiddelen tussen jou en je schuldeisers. Dit is geheel gratis. Je hebt recht op een uitkering en hiervan zal dan een gedeelte naar de schuldeisers gaan. Er blijft dan nog een bedrag over waarvan je kunt leven. (vrij te laten bedrag). Lukt zo'n bemiddeling niet, omdat schuldeisers niet willen meewerken, dan wordt je toegelaten tot de WSNP (Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen). Je krijgt dan een bewindvoerder die zorgt dat er 3 jaar lang aan schuldeisers wordt betaald. Hierna wordt jouw restschuld kwijtgescholden!! Je kunt dan een nieuwe start maken!
Bovenstaande is natuurlijk een zeer beknopte weergave. Wil je meer informatie, wend je dan tot de gemeente waar je ingeschreven staat of bij een bureau voor Zorg en Welzijn.
Er zijn ook instanties waar je voor korte tijd met je kinderen onderdak kunt krijgen. Wend je ook tot het maatschappelijk werk. Deze kunnen je helpen om een nieuw onderkomen te vinden.

Ik hoop dat je iets aan deze informatie hebt.

Sterkte!

Nadine

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Ik heb hulp nodig

Ongelezen bericht door puma73 »

Ik denk dat de hobby's die Gea heeft niet zo in het patroon van de hulpinstanties vallen.

Gewoon een fabelverhaal om aandacht te trekken en eventueel nog een paar eurotjes los te peuteren van goedwillende nietsvermoedende mensen.

entertainer

Re: Ik heb hulp nodig

Ongelezen bericht door entertainer »

Als mevrouw Gea de Vos vanuit een internetzuil bij de bibliotheek op dit forum is terechtgekomen, dan zal zij ongetwijfeld ook de weg weten naar de gemeentelijke sociale dienst in haar gemeente dan wel de verwijzing naar een maatschappelijk werk(st)er.
Uiteindelijk zul je zelf actie moeten ondernemen.

Miranda
Berichten: 122
Lid geworden op: 29 jul 2003 12:59

Re: Ik heb hulp nodig

Ongelezen bericht door Miranda »

Voor de mensen die niet zo positief zijn probeer eerst maar eens een tijdje in mijn schoenen , en die van velen met mij te lopen dan bedenk je, je de volgende keer wel als je comentaar wilt leveren.
ik krijg regelmatig van dit soort gelijke mailtjes in mijn mailbox. dan moet je het doorsturen zodat die persoon geld krijgt. voor mij was dit een soortgelijk verhaal. snap je dan van (in ieder geval) mijn kant dat ik dit met een enige frons bekeek? ook ben ik nog steeds van mening dat dit bericht niet echt thuis hoort op het forum van radar. maar toch: ik wens je heel veel succes en ik denk dat er tot nu toe wel wat bruikbare tips tussen staan. en je kunt toch aanspraak maken op bijstand oid? of heb ik dan weer niet goed gelezen? succes ermee!

Gesloten