LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Illegaal wonen in bedrijfspand?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Ger Groeneveld

Illegaal wonen in bedrijfspand?

Ongelezen bericht door Ger Groeneveld »

Wij huren bijna vijf jaar een bedrijfspand, waarvan gedeeltelijk een dienstwoning met akkoord van de verhuurder gecreëerd is.
Nu blijkt dat dit in dit betreffende pand illegaal wonen is. De vraag is nu of de voorwaarden van het huurcontract nu eigenlijk nog geldig zijn,
of dat deze voor het woongedeelte niet rechtsgeldig zijn?

Gaarne uw reactie, bij voorbaat onze dank,
groeten familie Groeneveld
Laatst gewijzigd door Radar op 30 jun 2017 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

NeoDutchio

Re: Illegaal wonen in bedrijfspand?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ger Groeneveld schreef:Wij huren bijna vijf jaar een bedrijfspand, waarvan gedeeltelijk een dienstwoning met akkoord van de verhuurder gecreëerd is.
Nu blijkt dat dit in dit betreffende pand illegaal wonen is. De vraag is nu of de voorwaarden van het huurcontract nu eigenlijk nog geldig zijn,
of dat deze voor het woongedeelte niet rechtsgeldig zijn?

Gaarne uw reactie, bij voorbaat onze dank,
groeten familie Groeneveld
In het huurcontract kan wel van alles staan, maar als het bestemmingsplan bedrijfspand is mag er niet in gewoon worden. U kunt wel akkoord van de verhuurder hebben, maar de gemeente bepaald wat wel en niet mag. U woont daar dus illegaal en zal moeten vertrekken of een aanpassing in het bestemmingsplan laten maken.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik weet niet of er zo een deel van een contract ongeldig kan worden verklaard, dat lijkt me voer voor een (bedrijfs)jurist in dit geval.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Het lijkt mijn dat het je eigen verantwoordelijkheid is om na te gaan of je aan de regels van de gemeente voldoet. Dat de verhuurder je toestemming geeft voor bepaalde aanpassingen maakt nog niet dat de verhuurder er dan ook verantwoordelijk voor zou zijn dat je er op jouw manier gebruik van kan maken.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Een legaal woon/winkel pand of woon/werk pand komt vaker voor.

Vele kleine zelfstandigen aan huis wekende, zoals mijn tandarts en huisarts hebben dit ook.
Maar als je een bedrijfspand met woon gedeelte aanbied mag je er vanuit gaan dat het legaal is.

Nu het niet zo is moet je elders huren en extra kosten maken.
Die kosten mag je verrekenen met de huur omdat hij niet heeft geleverd zoals afgesproken.

Maar hoe is de inschrijving bij gemeente gedaan?
Toen had die ambtenaar moeten melden dat het niet mag.
Bij opgave nieuwe adres al en niet jaren later dus ook gemeente is niet goed bezig.

Wegens niet tijdige reactie gemeente die van elk adres weet of wonen legaal is had je eerder iets moeten horen.

Verder zijn er ook woningen met klus ruimte waar je geen bedrijf of slechts beperkte werkzaamheden mag doen.
Een ZZP/Pakket bezorger mag opslag hebben maar niet klussen en lawaai maken.....

Als de verhuurder het verkeerd aanbood en de gemeente bij inschrijven niets vertelde is het overmacht.
Dan kunnen ze jou er moeilijk uitzetten en heb je alle tijd met iets anders zoeken.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Wat een onzin. De verhuurder bood het helemaal niet aan als bedrijfspand met woon gedeelte. De huurders hebben er zelf voor gekozen om het bedrijfspand te gaan verbouwen. En om daar vervolgens in te willen gaan wonen.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Waarschijnlijk heeft TS zich niet ingeschreven op dat adres, want het lijkt me vrij lastig om je op een bedrijventerrein in te schrijven. Ik weet echter niet of elke gemeente dat regelmatig checkt.

In ieder geval treft de verhuurder geen enkele blaam. De huurder heeft zelf de boel een beetje lopen flessen (Want hij wist best of had kunnen weten dat dit niet mag).

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Geen slapende honden wakker maken (gemeente) en juridisch advies inwinnen. Staat u al ingeschreven bij Woningnet?

Gesloten