LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Image Design Factory

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Vahid

Image Design Factory

Ongelezen bericht door Vahid »

Let op de Image Design Factory, die kapsalon interieur bedrijf is niet betrouwbaar! Houden zich niet aan overeenkomsten. Wij hebben meubel voor onze kapsalon besteld en het bedrag betaald. De meubel is nooit geleverd en het bedrag aan ons niet terugbetaald.

wildegroot

Re: Image Design Factory

Ongelezen bericht door wildegroot »

Ook wij hebben negatieve ervaringen met dit bedrijf. Begin april 2009 zijn wij naar Sittard geweest om in de "showroom" naar meubelen te kijken. We zijn daar vriendelijk ontvangen en hebben meubelen uitgezocht. Samen met mijn zoon en de heer Math Schepers hebben we de kleuren bepaald, en een wensen lijst opgesteld. Dhr. Schepers heeft hierop een offerte opgesteld en mij die doen toekomen. Wij hebben op 27 april 2009 wederom contact met het bedrijf gehad, een hernieuwde offerte ontvangen en voor het plaatsen van de bestelling hebben we nogmaals de kleurcombinatie doorgenomen. We moesten gauw beslissen wilden we de meubelen nog voor juli ontvangen. We hebben op 28 april 2009 de bestelling geplaatst en de helft van de totale aankoopsom diezelfde dag aan hen overgemaakt (er werd nog aangedrongen om het totale bedrag over te maken, dan kregen we nog 3% extra korting). Juli kwam, maar de meubelen niet. Zo ook augustus. Het bedrijf was telefonisch niet bereikbaar totdat ik dit via hun Duitse vestiging ging spelen. Daar zaten andere mensen die er niet van gecharmeerd waren dat ik hun ging bellen. Uiteindelijk werd er door Sittard mails aan mij en later ook aan andere klanten verzonden, dat er bij de fabriek een vertraging zou zijn door de grote vraag. Raar, want op 28 april was immers nog gecontroleerd dat onze meubelen met de container van juni mee zouden komen.
Na heel veel bellen en mailen zouden de meubelen uiteindelijk op 7 november 2009 worden uitgeleverd. Afspraak stond. Of ik dan maar wel even het restant wilde aftikken bij de chauffeur die mij de goederen naar binnen zou schuiven. Ik heb daarop te verstaan gegeven dat ik de goederen eerst wilde controleren, zodat ik er zeker van was dat het door ons bestelde ook in de kratten zat. Dat was volgens de firma in deze vertegenwoordigd door de heer Temel (dhr. Schepers was inmiddels ontslagen) zeer ongebruikelijk en kon absoluut niet. Ik heb hierop aangegeven dat ik dit anders niet zou accepteren en kreeg bij Gods gratie toestemming 2 meubelen die ik zelf mocht aanwijzen uit te pakken alvorens af te rekenen.
7 november brak aan en rond de klok van vieren verscheen er een vrachtwagen met een allervriendelijkste chauffeur en dito bijrijder. Ze hadden de orders van de heer Temel meegekregen en laadden twee meubelstukken af en brachten die in de zaak voor controle. Bij het openen van de eerste doos sloeg ons de schrik om het hart. Een totaal verkeerde kleurcombinatie, i.p.v. overwegend zilver, waren de wasunits bijna geheel in wit uitgevoerd, bovendien was een deel van de wasunit (we hebben niet alles gezien) beschadigd doordat er aan de binnenkant van de kratten, de nieten doorstaken. Uiteindelijk heeft de chauffeur er nog een pompstoel bijgepakt en deze was wel in de goede combinatie maar de rugleuning was helemaal gebobbeld en niet strak. Hierop hebben wij besloten de goederen niet te accepteren en heeft de chauffeur contact gezocht met Sittard. Hij heeft mij toen de heer Temel aan de lijn gegeven die vroeg waar het probleem lag. Dit hebben we hem uitgelegd en omdat hij het niet helemaal begreep heeft hij weer om de chauffeur gevraagd en na hun gesprek de verbinding verbroken. Wij zijn toen direkt begonnen met de boel weer in te pakken. Na een minuut of 5 ging de telefoon van de chauffeur en na wat heen en weer gepraat van hun beiden, kreeg ik het toestel opnieuw in handen en kwam dhr. Temel met het voorstel om de helft van het nog verschuldigde bedrag te betalen en de meubelen in deze staat te accepteren, we zouden dan in een later stadium wel het bestelde krijgen. Wij hebben dit resoluut geweigerd, daar ik door de eerdere toezeggingen die niet uitgevoerd werden erg argwanend naar dit bedrijf ben. Hij snapte dit niet. Na beëindiging van ons gesprek hebben we met het transportpersoneel een kop koffie gedronken toen de telefoon opnieuw overging. Wederom Sittard. Er werd wat heen en weer geruziet en ik moest wederom aan het toestel. De heer Temel had op dat moment niet in de gaten dat hij met zijn klant sprak en niet met de chauffeur. Deze vertelde de chauffuer dat hij moest zorgen dat wij de artikelen accepteerden en dat we dan maar in een later stadium een beroep moesten doen op garantie. Ik heb mij toen gemeld met de woorden dat hij met mij aan de lijn was, hierop ontstond er een woordenwisseling waarin mij het verwijt werd gemaakt dat ik niet te vertrouwen was en wij gewoon niet wilden betalen. Dit was voor mij de welbekende druppel. Met dit bedrijf is geen zaken te doen. Aan het einde van ons gesprek (wat redelijk heftig verliep, ik was totaal over de rooie) verzekerde dhr. Temel mij voor woensdag 11 nov. met een oplossing te komen. Hierop heb ik op 8 nov. een mail naar hun opgesteld waarin ik hem die limiet ook gesteld heb. Echter heb ik niets vernomen. Hierop hebben wij op 13 nov. een aangetekend schrijven gestuurd en daarin gesteld dat zij niet gereageerd hebben binnen gesteld termijn en er derhalve van uitga dat er geen oplossing is en zij geen zaken meer willen doen. Ook hebben wij vastgesteld dat zij een wanprestatie hebben geleverd en derhalve gesommeerd dat zij het reeds betaalde binnen 7 dagen aan ons moeten terug betalen. En ja hoor, telefoon, op 18 november, dhr Temel, of er nog wat te regelen was. Ik heb hem aangegeven dat het vertrouwen volledig verdwenen was en ik geen zaken meer wilde doe met hun. Hij kwam met het argument van, jullie willen open, jullie hebben geld, wij hebben meubelen en als we dat nu uitwisselen is iedereen tevreden en dan hoefden wij verder geen zaken meer te doen. Bij mijn vraag hoe het dan met garantie was, werd ik verwezen naar de fabrieks garantie (fabriek staat in China). Ik heb aangegeven dat ik hier niets voor voelde en dat hij gewoon het geld moest terug storten. Einde van het gesprek was dat hij mij vandaag 20 november opnieuw zou bellen om te kijken of wij van mening zouden veranderen. Tot dit moment 19:50 nog niets vernomen, verwacht dit eerlijk gezegd ook niet meer. Wij hebben wel besloten niet met dit bedrijf verder te gaan en gaan op zoek naar een nieuwe leverancier voor 3 liggende wasunits, 1 zittende en 7 pompstoelen. Als het geld niet binnen gesteld termijn binnen komt, zullen wij de vordering bij de deurwaarder neerleggen.

ex-idf

Ongelezen bericht door ex-idf »

ik ben niet ontslagen zoals dhr.Temel aan u aangeeft maar heb mijn ontslag genomen.

Fred en Sylvia

Ongelezen bericht door Fred en Sylvia »

Ik ben benieuwd, hoe U, Wil de Groot, verder bent gekomen met deze firma, daar ik dezelfde problemen met deze firma heb.

Guys01

Ongelezen bericht door Guys01 »

Ook wij hebben negatieve ervaringen met dit bedrijf. Alles wat ze beloven klopt niet, en leveren niet uit wat ze beloven. Ben nu al meer als jaar bezig met hun. Het zijn gewoon 1ste klas criminelen. Ben nu aan het bedenken of dat ik strafrechtelijk ga vervolgen of ze zelf aan ga pakken. Het is nu een principe kwestie geworden. Dat dit nog mogelijk is in 2010 dat deze bedrijven niet aangepakt worden. Schandalig !!

elvir

Ongelezen bericht door elvir »

Ik heb zelf de bericht verwijdert, omdat het probleem tussen mij en idf opgelost is. En ik heb ze belooft dat indien ze het nakomen wat ze mij belooft hebben, dat ik dat bericht zou verwijderen. Bij deze, heb ik de bericht aangepast omdat helemaal verwijderen niet ging.
Laatst gewijzigd door elvir op 04 apr 2010 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.

idf-webcare
Contacteer:

Ongelezen bericht door idf-webcare »

Geachte Klant(en),

Mocht u van mening zijn dat u niet in het geheel de service heeft ontvangen met betrekking tot uw bestelling, verzoeken wij u vriendelijk om contact op te nemen met de afdeling Customer Care op het e-mail adres: [email protected] om de situatie op te lossen en af te handelen.

Gelieve uw klantnummer en bestelnummer c.q. factuurnummer te vermelden in combinatie met een telefoonnummer.

Hoogachtend,

IDF Webcare

wildegroot

UPDATE!!!!

Inmiddels heb ik de zaak bij de gerechtsdeurwaarder neergelegd met de opdracht de vordering te innen. Deze heeft geprobeerd de vordering te innen, maar ik kreeg van de advocaat van IDF een fax, waarin ik gelast werd mijn te onthouden van verslaglegging op dit forum. Hierop volgde naar de gerechtsdeurwaarder allerlei redenenom niet tot betaling over te gaan. Deze zijn allen weerlegd en niets staat in de weg om de vordering tot uitvoer te brengen.

Hierop heeft IDF mij op de zaterdag 3 april 2010 telefonisch benaderd met mededeling dat ze een koper hadden voor de meubelen die mij eerder zijn aangeboden en door mij om eerder genoemde redenen zijn geweigerd. Of ik er mee kon instemmen dat de meubelen zouden worden verkocht aan deze partij. Ik heb hierop geantwoord dat dit een zaak is tussen IDF en de koper daar het niet mijn meubelen waren, ik heb immers alleen een vordering op IDF. Ja, vervolgde de heer Temel, maar wilt u dan als tegen prestatie uw berichtgeving bij TrosRadar intrekken en vermelden dat de zaak naar tevredenheid is opgelost. Ik heb hierop geantwoord dat op het moment dat het geld bij mij binnen is (via de gerechtdeurwaarder) ik zou vermelden dat het is opgelost.

Maar zoals u misschien al begrepen heeft, heeft Image Design Factory weer opnieuw zijn ware aard getoond en zich niet aan de afspraken gehouden. Ik heb dan ook twee weken geleden geprobeerd nogmaals contact te krijgen met de heer Temel of mevrouw A.M.L. Manuel (volgens KVK eigenaresse van IDF) en aangegeven bij de telefoniste dat ik voor 16:00 uur teruggebeld wilde worden om er nog in de minne uit te komen, maar dit is niet gebeurd. Het is ook moeilijk om je kop uit het zand te halen. Ik heb ook contact gehad met de advocaat van IDF en hem gevraagd om aktie te ondernemen zodat we er uit zouden komen, maar geen reactie en naar mijn persoonlijke mening verwachte de advocaat dit ook niet echt.

Hierop heb ik de gerechtsdeurwaarder opdracht gegeven om over te gaan tot een gerechtelijke procedure.

U ziet uit mijn betoog dat het hier gaat om een bedrijf die alleen probeert geld binnen te halen door middel van voorschotbetalingen en als er problemen ontstaan door welke omstandigheden dan ook, zij niet in staat zijn of willen zijn om deze op te lossen. Ik ben erg nieuwsgierig geworden hoe dit gaat bij hun Duitse neven vestiging.

Wordt vervolgd!!!!

cindy T

Ongelezen bericht door cindy T »

Ik schrik een beetje van de verhalen over image design factory. Ik ben inmiddels ook helemaal klaar met dit bedrijf :evil: Ik heb november 2009 een kappersstoel bij hun besteld, deze zou na acht weken geleverd worden. Dit werd uiteindelijk 6 april 2010 na 17 weken.Toen ik de doos opendeed kwam ik er tot mijn schrik achter dat er een gat in de zitting zat! ook de doos en het plastic waren beschadigd. Diezelfde dag nog heb ik hun gebeld en gemaild en foto`s toegestuurd. ze zeiden dat het waarschijnlijk tijdens het transport beschadigd was (kan gebeuren natuurlijk) ze zouden een nieuwe stoel bestellen en na levering omruilen met de beschadigde. na een half jaar zeiden ze dat er alleen een zitting besteld was.
het is inmiddels november 2010 en ik zit nog met een kapotte stoel! :twisted: na ongeveer 30 telefoontjes ben ik het zat! deze mensen bellen je nooit terug, de eigenaar is er zogenaamd nooit en je word gewoon afgescheept! ik heb ze de laatste keer gezegd dat ze de stoel kunnen ophalen en dat ik mijn geld terug wil!
Ik heb geen goed woord over voor dit bedrijf!!!!

manonengeman

Ongelezen bericht door manonengeman »

kan een van deze mensen mij mischien even mailen,, [email protected]
ik heb iets intressants

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

manonengeman

Betreft het dit bedrijf?

http://www.factory-id.com/home.php?lg=nl

Maxiem.

Sandergerrits

Ongelezen bericht door Sandergerrits »

Ook wij zijn nog in "gevecht" met dit bedrijf.
Wil de Groot, zou jij eens contact met mij op willen nemen. Graag hoor ik ik meer van jou over hoe jij het een en ander hebt aangepakt.

mvg Sander Gerrits

johnams

Ongelezen bericht door johnams »

Ook ik ben slachtoffer van IDF, ik heb het conflict met IDF uit handen gegeven aan mijn rechtsbijstand verzekering. Het is uiteindelijk bij de rechter terecht gekomen, en het heeft tot een veroordeling geleid, IDF moet mij de gehele aankoopsom terug betalen.
De uitspraak van de rechter is geweest in medio 2010, tot op heden heb ik nog steeds niets terug, deurwaarders bereiken ook nog niet veel.
Ik heb pas vandaag kennis genomen van het bestaan van zoveel problemen bij andere mensen ivm IDF.
Ik begrijp dat er veel meer schuldeisers zijn.
Ik ga nu stappen ondernemen om het bedrijf falliet te laten verklaren.

kelly89

Ongelezen bericht door kelly89 »

hey is zo jammer dat ik dit veelste laat heb gelezen.

ik ben hellaas ook opgelicht voor €1200 afgelopen mei 2011
en heb mijn meubels nu nog niet gekregen.
en er valt gewoon helemaal niks aan te doen.
krijg me geld en meubels nooit.
ik snap alleen niet waarom er niks aan word gedaan.
want ze lichten nu nog steeds mensen op op de zelfde website.
hoe kan dat nou?
waarom is dat bedrijf niet failliet te krijgen???
ik snap niet dat de politie dit toe laat.
dat mens haar naam is natalie bierman kunnen ze haar nou niet oppakken??

heeft iemand al iets positiefs gekregen????

johnams

Ongelezen bericht door johnams »

Het bedrijf is inmiddels failliet verklaard, maar gaat nog gewoon door met verkopen via de on-line winkel.
De curator is nu aan het uitzoeken hoe dit mogelijk is!!!

wildegroot

Ook wij hebben een kant en klaar vonnis liggen. IDF moet terug betalen! Maar door het faillisement kan dat wel eens anders uitpakken.
De heer Temel heeft zich bij mij altijd voorgedaan als de eigenaar met nog een zaak in Duitsland, echter de bedrijfsnaam was geregistreerd op de naam Manuael, de vriendin van Temel.
Ze gaan inderdaad door met de verkoop via internet, dit is pure oplichting!!!! Hoezo Failliet als je gewoon doorgaat?

Ik overweeg om aangifte van oplichting te doen zodat we de heer Temel met zijn andere bedrijfjes hoofdelijk aansprakelijk kunnen stellen. Zijn hier nog meer gegadigden voor, neem dan contact op. Misschien wil de Tros hier ook een onderwerp aan besteden, ik verleen graag mijnmedewerking hieraan.

Gegadigden kunnen mij bereiken op 06 22235479 op op [email protected]

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ook de curator eens hierop aanspreken.

Bij faillisementen blijven websites (met bestel en betaaldingen) teveel actief - waardoor men effectief medeplichtig is aan faillisementsfraude.
Lijkt me niet zo`n handige actie.

Tenzij ze niet echt failliet zijn - maar doen alsof - waardoor gewoon oplichting nog makkelijker te bewijzen valt :)

Ron Swelsen

Ongelezen bericht door Ron Swelsen »

Image Design Factory is een grote waardeloze firma. Ook wij hebben hier in augustus 2010 de salonset besteld. Showroom hebben ze niet en communiceren kunnen ze ook niet.

In november 2010 hebben wij de spullen dan toch gekregen. echter in de verkeerde kleur. kwaliteit is ook niet top! Het is echt te eraan te zien dat het namaak is. Meteen diezelfde dag met Temel overlegd persoonlijk en via de site van hun garantieformulier invullen. Wij hebben na honderden telefoontjes en mailtjes vandaag 27 janauri 2012 ( 1,5 jaar later) eindelijk de goede kleur stoelen gekregen.

Tegenwoordig bestaat Image Design Factory niet meer, hij switch elk jaar van naam of wordt failliet verklaard met zijn 1 euro aan investering.
Bedrijf heet nu SALON ART & DESIGN gmbh en gevestigd in Aken.

Ga a.u.b. niet in zee Image Design Factory of SALON ART & DESIGN gmbh.
Ze komen hun afspraken niet na. Als je 2 jaar moet wachten op de juiste spullen kun je beter geen eigen zaak beginnen.

Een tip voor iedereen die eraan denkt hier te bestellen: ga a.u.b naar een ander. geef wat meer geld uit voor kwalitatief goede spullen! Wat je van SALON ART & DESIGN gmbh of Image Design Factory krijgt is troep en na een 2 jaar kan je nieuw meubilair bestellen.

Stappen ondernemen tegen hun heeft weinig zin en bereik je weinig mee.
Voorkom problemen en ga een echte groothandel!

Rico Kort

Ongelezen bericht door Rico Kort »

Hebben ook in nov 2011 een salon set besteld, hebben veel beloftes gehad en de offerte was ook snel per mail gestuurd. De communicatie verloopt erg slecht en heel vaak is er niemand op het Nederlandse kantoor. Heb een naam van een manager gekregen, die alles regelt. Haar naam is Nathalie Berkmann. Ook zij is niet in staat tot levering over te gaan. Dan is er dit probleem en dat weer dat. Heb alle correspondentie bewaard, en daar moet ik toch wat mee kunnen doen. Heb ook contact gehad met GP media, die een artikel hadden geplaatst over dit bedrijf. ( vakblad de Kapper). Ook GP media heeft problemen met Salon Art & Design.
Het bedrijf heeft meerdere sites, alwaar je kunt bestellen.

Pas echt op!!! Precies wat Ron Swelsen zegt: Flut bedrijf!!!

Onze salon heeft een 60 jarig bestaan en wij dachten de salon een leuke uitstraling te geven met nieuw interieur, maar nu komen wij er bedrogen van terug. Gaan inderdaad maar naar een Vakman Interno Projects in Gieten. dat is een fantastisch bedrijf.

Ik hoop dat wij iets kunnen doen tegen dit bedrijf Salon Art & Design.

Groet Rico Kort

wildegroot

Beste mensen,

Hierbij weer eens een berichtje van Wil de Groot. Ik heb wat naspeurwerk gedaan in Duitsland, en zoals het nu lijkt is daar ook de firma op 16-4-2012 opgeheven, althans de BV die eigenaar van Salon Art & Design is en daarmee ook Salon Art & Design. Het lijkt mij dat de heer Temel weer een groot aantal hardwerkende ondernemers bij de neus heeft.

Om terug te komen op ons eigen verhaal, wij zijn door de rechtbank in Nederland op alle punten in ons gelijk gesteld. Image Design Factory is veroordeeld tot terug betalen van de aanbetaling en de gemaakte kosten (ook al weer ruim € 1.000,=) echter is mevrouw Manuel failliet verklaard en heeft de deurwaarder de vordering bij de curator neergelegd. Zie onderstaande gegevens van de KVK Nederland

Naam: Image Design Factory
Vestigingsadres: Industriestraat 10
Vestigingsplaats: 6135KH Sittard
Internetadres: www.factory-id.com
KvK-nummer: 14075831
Vestigingsnummer: 000001884042
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging
Status: Faillissement
Kenmerk: Tel.nr. curator: 0455741488

Echter aansluitend krijgen wij de factuur van de deurwaarder om de kosten te betalen. Dus wederom een strop. Van de curator horen we niets meer, ook niet naar aanleiding van onze meldingen dat deze mensen gewoon onder een andere naam, via dezelfde website doorgaan.

Waar is het recht in Nederland?? Wie kan mij het zeggen.

Onderstaand een afdruk van de publicatie van de Duitse KVK betreffende de surseance van betaling

Amtsgericht Nürnberg Aktenzeichen: HRB 16879

Bekannt gemacht am: 26.04.2012 12:00 Uhr

In ( ).
gesetzte Angaben der Anschrift und des Geschäftszweiges erfolgen ohne Gewähr.

Veränderungen

24.04.2012

INTRA TECH GmbH, Nürnberg, Pfandäckerstr 36, 90427 Nürnberg. Über das Vermögen der Gesellschaft ist durch Beschluss des Amtsgerichts Nürnberg vom 16.04.2012 (Az. 841 IN 2021/11) das Insolvenzverfahren eröffnet worden. Die Gesellschaft ist dadurch aufgelöst. Von Amts wegen eingetragen nach § 65 GmbHG.

Gesloten