LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inbraak door medewerkers AllSafe miniopslag

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
talitha.jong
Contacteer:

Inbraak door medewerkers AllSafe miniopslag

Ongelezen bericht door talitha.jong »

Hoi allen,

Na anderhalf jaar een opslagruimte te hebben gehuurd bij AllSafe miniopslag ben ik erachter gekomen dat medewerkers van het bedrijf zichzelf toegang hebben verleend tot de opslagruimte die ik huurde. Ik heb hen hiervoor geen toestemming gegeven en ik ben hier niet van op de hoogte gesteld. Zij hebben deze gebeurtenis achter willen houden.
Ik ben er achter gekomen doordat er een aantal spullen zijn verdwenen waarna AllSafe de gebeurtenis heeft bevestigd. Na ruim 2 maanden moeizame communicatie met het bedrijf en beloften die niet na zijn gekomen heeft AllSafe toegezegd mij schadeloos te willen stellen en de vermiste goederen te vergoeden ondanks dat ik niet kan bewijzen dat de spullen ooit in de opslagruimte aanwezig zijn geweest. Ik moest de aankoop van de goederen wel even aantonen door middel van bankafschriften.

De bankafschriften heb ik hen netjes toegestuurd waarna ik als antwoord kreeg dat ik niet kon bewijzen dat de spullen ooit in de opslagruimte aanwezig waren en ik dus geen vergoeding ontvang (terwijl desbetreffende heer eerder aangaf mij ondanks dit feit wel schadeloos wilde stellen). Ook zou er al een week geleden een vergoeding voor het ongemak en de moeizame communicatie overgemaakt zijn, maar dit staat nu na een week nog steeds niet op mijn rekening.

Het bedrijf heeft mij de vergoeding toegezegd en wilt hier nu weer van af zien. Ik moet ook steeds 2 weken wachten op een reactie per mail.
Het feit dat medewerkers zich toegang hebben verleend, vind ik al een erg verdacht feit en het niet willen uitkeren van een toegezegde vergoeding vind ik ook heel erg raar. Wat is er gaande bij AllSafe???

renewouters

Re: Inbraak door medewerkers AllSafe miniopslag

Ongelezen bericht door renewouters »

Heb je aangifte gedaan van de inbraak? Normaal gesproken ga je zelf niet dit soort dingen uitzoeken, maar doe je aangifte en laat je het aan de politie over.

talitha.jong
Contacteer:

Hoi bedankt voor je reactie. Ik heb uiteraard direct aangifte gedaan, maar de politie gaat niet over eventuele schadevergoedingen en de juridische kant van het verhaal

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Wel opvallend dat ze de inbraak toegeven (schriftelijk hoop ik) terwijl jij slechts een vermoeden had. Was was je bewijs dat medewerkers van AllSafe binnen zijn geweest.

Wat heeft de politie met de aangifte gedaan. Is er één onderzoek opgestart.

atlas1302

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Wordt er ook een inventarisatie lijst opgemaakt van de opgeslagen goederen, wie weet nu wat er in die BOX lag, En wie bewaart bonnetjes van anderhalf jaar lang, ik neem aan tenminste dat de box 1,5 jaar aan eengesloten dicht was. En waren het dan allemaal nieuwe spullen omdat je over bonnetjes praat, die zijn dan toch hopelijk verzekerd.
Het feit dat medewerkers zich toegang hebben verleend, vind ik al een erg verdacht feit en het niet willen uitkeren van een toegezegde vergoeding vind ik ook heel erg raar. Wat is er gaande bij AllSafe???
Dat zullen zij ook van u denken heb ik zo het vermoeden, u beschuldigt medewerkers (niet eentje) van inbraak. Zijn er braak sporen dan?

talitha.jong
Contacteer:

Bedankt voor alle reacties. Ik wil even benadrukken dat ik AllSafe niet zomaar ergens van beschuldig. Zij hebben dit zelf toegegeven. Nadat ik 1,5 jaar niet in mijn opslagruimte ben geweest, was er duidelijk iemand door mijn spullen heen geweest. AllSafe heeft mij laten weten dat "door een fout" medewerkers zichzelf toegang hebben verleend tot mijn opslaruimte en deze "fout" hebben willen verbergen. Ik ben nu al 3 maanden met hen in discussie over een vergoeding. Nu we hier eindelijk uit leken te zijn, wilt AllSafe niet overgaan tot uitkeren van de vergoeding. Dat is de situatie nu

chrisd1

Ongelezen bericht door chrisd1 »

talitha.jong schreef:Ik wil even benadrukken dat ik AllSafe niet zomaar ergens van beschuldig. Zij hebben dit zelf toegegeven.
Telefonisch, maar niet opgenomen??

talitha.jong
Contacteer:

chrisd1 schreef:
talitha.jong schreef:Ik wil even benadrukken dat ik AllSafe niet zomaar ergens van beschuldig. Zij hebben dit zelf toegegeven.
Per mail

chrisd1

Ongelezen bericht door chrisd1 »

talitha.jong schreef:
chrisd1 schreef:
Per mail
Als het de moeite loont: advocaat inschakelen.
Maar welke??: zie b.v. dit fragment uit uitzending van Jinek, waarin het o.m. gaat over goede vs slechte juridische hulp.
O.m. zegt Peter R. de Vries rond 12:30 min, dat in het eerste geval de juiste vragen worden gesteld. Lijkt me duidelijk genoeg: geen 'juiste vragen': verder kijken.

talitha.jong
Contacteer:

atlas1302 schreef:Wordt er ook een inventarisatie lijst opgemaakt van de opgeslagen goederen, wie weet nu wat er in die BOX lag, En wie bewaart bonnetjes van anderhalf jaar lang, ik neem aan tenminste dat de box 1,5 jaar aan eengesloten dicht was. En waren het dan allemaal nieuwe spullen omdat je over bonnetjes praat, die zijn dan toch hopelijk verzekerd.
Dat zullen zij ook van u denken heb ik zo het vermoeden, u beschuldigt medewerkers (niet eentje) van inbraak. Zijn er braak sporen dan?
Sorry, maar ik snap het niet precies. Wat zouden zij ook van mij moeten denken?
En bedoel je juist dat je het raar vindt dat mensen bonnen van anderhalf jaar bewaren?

talitha.jong
Contacteer:

Als het de moeite loont: advocaat inschakelen.
Maar welke??: zie b.v. dit fragment uit uitzending van Jinek, waarin het o.m. gaat over goede vs slechte juridische hulp.
O.m. zegt Peter R. de Vries rond 12:30 min, dat in het eerste geval de juiste vragen worden gesteld. Lijkt me duidelijk genoeg: geen 'juiste vragen': verder kijken.
Hartelijk dank! Eerlijk gezegd wil ik niet beginnen aan het inschakelen van een advocaat etc ik zit al 3 maanden met een knoop in mn maag door deze rotsituatie en wil het gewoon achter me laten, maar AllSafe hier zo makkelijk mee weg laten komen na de manier waarop zij hebben gehandeld, kan ik ook niet

martijn19766

Ongelezen bericht door martijn19766 »

In welke stad is dit gebeurd?

martijn19766

Ongelezen bericht door martijn19766 »

Ik bedoel in welke vestiging is dit gebeurd?

talitha.jong
Contacteer:

martijn19766 schreef:In welke stad is dit gebeurd?
Dit is in Amsterdam gebeurd, maar het hele bedrijf en andere vestigingen zijn ook van deze situatie op de hoogte. Als dit zo makkelijk heeft kunnen gebeuren, blijkt het alarmsysteem van AllSafe toch niet zo waterdicht te zijn als zij voordoen. Ik raad je af je spullen daar op te slaan, want het staat daar blijkbaar niet veilig. Genoeg andere bedrijf waarmee je in zee kunt gaan

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Waar vind ik dan een aankoop bon van de erfenis.... Antieke meubels uit 1870 tot 1910 aangeschafte....
Ze stellen eisen die onredelijk zijn.

Ook diverse andere zaken gaan vaak zonder bon, de door mij gemaakte schilderijen is geen enkele keer een bon gegeven of gevraagd.
Maar je denkt toch niet dat ik ook de diverse grenen meubels de bonnen levenslang ga bewaren,
massief hout gaat moeiteloos 100 jaren mee, ook de verse Ikea krukjes en als ik overal een bon van bewaarde had ik nu een kluis vol oud papier en veel zoekwerk voor elke bon!

Wel is het handig voor het vullen van opslag even een foto te maken, heb je bewijs wat erin ging en in welke toestand want ook met bon... zegt niets over de dagwaarde want sommige mensen doen jaren met iets wat andere binnen jaartje of eerder weg pleuren!

talitha.jong
Contacteer:

stofzuigertje schreef:Waar vind ik dan een aankoop bon van de erfenis.... Antieke meubels uit 1870 tot 1910 aangeschafte....
Ze stellen eisen die onredelijk zijn.

Ook diverse andere zaken gaan vaak zonder bon, de door mij gemaakte schilderijen is geen enkele keer een bon gegeven of gevraagd.
Maar je denkt toch niet dat ik ook de diverse grenen meubels de bonnen levenslang ga bewaren,
massief hout gaat moeiteloos 100 jaren mee, ook de verse Ikea krukjes en als ik overal een bon van bewaarde had ik nu een kluis vol oud papier en veel zoekwerk voor elke bon!

Wel is het handig voor het vullen van opslag even een foto te maken, heb je bewijs wat erin ging en in welke toestand want ook met bon... zegt niets over de dagwaarde want sommige mensen doen jaren met iets wat andere binnen jaartje of eerder weg pleuren!
Inderdaad, de voorwaarden zijn ook heel onredelijk. Zo staat er in het contract dat AllSafe nimmer aansprakelijk kan worden gesteld bij diefstal. Waar betaal ik dan voor? Waar hebben ze dan een alarmsysteem voor? En zo zijn er ook spullen uit mijn box gehaald die voor mij grote emotionele waarden hebben en dus eigenlijk voor mij met geen geldbedrag te vervangen zijn.
Dit bedrijf is werkelijk 1 grote grap. Zo zouden ze aangesloten zijn bij de NSSA (Nederlandse vereniging miniopslag), maar wanneer ik de NSSA mail met dit probleem krijg ik een mail terug van een gmail account van een van de directieleden van AllSafe. Erg apart allemaal...

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Die voorwaarden zijn geschreven voor de situatie dat anderen van je stelen. Voor stelende medewerkers is het bedrijf gewoon aansprakelijk.

atlas1302

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Zo staat er in het contract dat AllSafe nimmer aansprakelijk kan worden gesteld bij diefstal. Waar betaal ik dan voor?
Als u dat van te voren wist en het contract had gelezen, dan had ik AllSafe eventjes overgeslagen. U betaalt in dit geval een plekje om uw spulletjes neer te leggen zonder garantie dat de deur op slot blijft, triest! :(

talitha.jong
Contacteer:

atlas1302 schreef:
Zo staat er in het contract dat AllSafe nimmer aansprakelijk kan worden gesteld bij diefstal. Waar betaal ik dan voor?
Als u dat van te voren wist en het contract had gelezen, dan had ik AllSafe eventjes overgeslagen. U betaalt in dit geval een plekje om uw spulletjes neer te leggen zonder garantie dat de deur op slot blijft, triest! :(
Sorry, maar wie verwacht iets als dit van een bekend bedrijf als AllSafe. Er zou een betrouwbaar alarmsysteem op zitten en heb er een groot hangslot op gedaan. Dan mag je toch als betalende klant verwachten dat je spullen veilig staan. Mijn hangslot was zodanig geforceerd dat het opengeslepen moest worden en volgens AllSafe hebben desbretrefende heren het alarm genegeerd, omdat ze zelf in mijn box bezig waren en het alarm dus daar vandaan kwam

talitha.jong
Contacteer:

Hypo63 schreef:Volgens Allsafe Miniopslag hebben zij camerabewaking en een electronische toegangsregistratie. Ik zou kijken of er nog camera beelden zijn van uw box en al helemaal een uitdraai opvragen van de electronische toegangsregistratie.
Om de camerabeelden heb ik direct meerdere malen gevraagd. Uiteindelijk heb ik als antwoord gekregen dat de beelden enkel 3 maanden bewaard worden en volgens AllSafe zouden de medewerkers zich in maart 2016 toegang hebben verschaft tot mijn box. Waar zij dit op baseren is mij altijd nog onduidelijk aangezien deze gebeurtenis niet geregistreerd is en de medewerkers deze gebeurtenis achter hebben willen houden. Ik heb AllSafe meerder malen gevraagd waar deze uitleg op gebaseerd is aangezien er geen bewijzen zijn van hoe zich dit heeft afgespeeld. Hier krijg ik geen antwoorden op.

De electronische toegangregistratie zou alleen van toepassing zijn wanneer ik mijn toegangscode invoer bij binnenkomst en daarmee het alarm op mijn box uitschakel. Omdat de medewerkers mijn box hebben geopend zonder de toegangscode zou het alarm af zijn gegaan, maar zouden de medewerkers dit genegeerd hebben en zou dit mergens geregistreerd zijn

Gesloten