LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Juridisch en strafrechtelijke vraag.

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Gast

Juridisch en strafrechtelijke vraag.

Ongelezen bericht door Gast »

Ik werk als freelancer. Een persoon die toegang heeft gehad tot mijn klanten bestand omdat ik een vertrouwen band ermee had, heeft al mijn klanten en zakelijke partners een email gestuurd waarin ik zwart word gemaakt. Daarnaast heeft deze persoon valse aangiften gedaan om mij zwart te kamen.

Deze persoon heeft schulden bij mij is dit gebruikt ie als een manier om mij te pakken.

Heeft iemand advies wat ik hieraan kan doen? Mij is verteld dat ik aangiften kan doen bij de politie omdat de privacy wet geschonden is. Zijn er andere juridische dingen dat ik kan doen?

Gast

Re: Juridisch en strafrechtelijke vraag.

kan je aantonen dat zijn aangifte vals is???? als dat zo is is het laster net zoals die mailtjes als daar onwaarheden in staan

Gast

bovendien moet je ook weten wie die persoon is.

Mo

Ongelezen bericht door Mo »

Laster en smaad. Dus verhalen openbaar maken die ook nog eens niet waar zijn waarbij je hinder in je werkzaamheden ondervind en een economisch verlies (kan) lijden.

Hier zul je aangifte van moeten doen of direct via een advocaat een zaak beginnen. Ga eens langs bij een advocaat en laat het deze beoordelen.

Maar je zult bewijzen moeten hebben van de laster of/en smaad.
En je zult moeten aantonen dat je zakelijke verliezen lijdt door deze laster en smaad.

Als het ernstig is en je goede naam is aangetast zou je een zaak kunnen beginnen maar hou in je achterhoofd dat het aanzwengelen van dit soort zaken ook in je nadeel kan werken waardoor je juist mensen wakker maakt.

Nogmaals ga naar een advocaat en laat je goed adviseren.

Gast

Bedankt voor de reacties,